V Americe připravují metodiku hodnocení adaptivních světlometů
Z instituce Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), která společně s NHTSA dohlíží nad bezpečností automobilů v USA, mají automobilky pořádně nahnáno. IIHS neřeší množství varovných nápisů v kabině, zato měla v posledních letech lví podíl na výrazném zvýšení bezpečnosti osobních vozů. Zasadila se o zvýšení bezpečnosti posádky při převrácení, při nárazu zezadu a nejnověji zavedla crashtest s malým přesahem, jenž způsobil řadě automobilek těžké spaní.
Institut dělí auta víceméně do dvou kategorií, nepočítáme-li dnes už patrně nepravděpodobnou situaci, že by auto crashtesty neprošlo - běžné hodnocení Top Safety Pick (TSP) znamená, že vůz odpovídá požadavkům na bezpečnost, ovšem je pro výrobce věcí prestiže získat Top Safety Pick +, což je hodnocení, udělované skutečně jen těm nejlepším. Nyní IIHS chystá další novinku - od roku 2017 by měly být podmínkou získání TSP+ adaptivní světlomety.
IIHS v současnosti vypracovává metodiku jejich hodnocení společně s posuzováním kvalit světlometů HID, bi-xenonů, LED, ale třeba i vlivu automatických dálkových světel a natáčení kužele v zatáčkách na celkovou bezpečnost vozu. Očekává se také, že spolu s novými pravidly projdou i inovativní systémy evropských značek jako je Audi Matrix LED a Mercedes-Benz MultiBeam LED.