reklama


VC Ria – Rossi získal titul v MotoGP

VC Ria – Rossi získal titul v MotoGP

 

Sobotní VC Ria na okruhu v Jacarepagua se, na rozdíl od kvalifikací, jela za deště. Tato situace některým jezdcům nahrála a jiným přinesla hluboké zklamání.

Sobotní VC Ria na okruhu v Jacarepagua se, na rozdíl od kvalifikací, jela za deště. Tato situace některým jezdcům nahrála a jiným přinesla hluboké zklamání. Jedno je však jisté, letošní suverén třídy MotoGP Valentino Rossi (Honda RC211V), si s předstihem čtyřech závodů zajistil první titul v nově vzniklé třídě. Do své sbírky tak zahrnul čtvrtý titul. Ve 125 se z vítězství radoval, letos poprvé, Masao Azuma (Honda), 250 kraloval naprosto jasným způsobem Sebastian Porto (Yamaha), který si dojel pro své první vítězství v kariéře.

Nejlepší start do závodu 125 měl Arnaud Vincent (Aprilia), těsně následován překvapením víkendu, Gaborem Talmacsim (Honda). Maďar si ovšem neděla starosti se jmény a ještě v průběhu prvních zatáček převzal Francouzovu pozici. Za touto dvojicí se vydal Hector Barbera (Aprilia), Lucio Cecchinello (Aprilia), Alex de Angelis a Pablo Nieto (oba Aprilia). Famozní start měl mladíček Thomas Luthi (Honda), který nahradil Kubu Smrže v týmu Elit, když jel po prvním kole na vynikajícím 7. místě. Od druhého kola začal postupovat vpřed zkušený Cecchinello a ve 4. kole již jel druhý, ale o dvě zatáčky dále se poroučel k zemi. Svůj stroj ještě zvedl a dojel nakonec 10. Tou dobou zářil právě Luthi. Ve 3. i 4. kole zajel nejrychlejší čas, ale v nájezdu do první zatáčky 5. kola, když jel na krásném 4. místě, přehnal svou snahu a upadl. Také on svůj stroj zvedl, ale závod dokončil až jako 24.

Vedoucí skupina se zakrátko roztrhala a na čele jela dvojice Vincent a Manuel Poggiali (Gilera), kteří si vyjeli drobný náskok na třetího Talmacsiho. Jelikož trať chvilkami osychala a zase mokla, vyskytly se tím podmínky pro zkušeného Azumu. Ten se od startu odlepil v hloubi pole, ale postupně se probíjel vpřed. Pět kol před koncem již jel na dohled vedoucí trojici a v 18. kole se pustil do vedoucí dvojice. Poggiali jako by přejímal rychlost Azumy za svými zády a předjel Vincenta. Moc mu to však nepomohlo, protože Japonec jel jako utržený vagón a do konce 18. kola je předjel oba. Okamžitě si vytvořil menší náskok (asi 1,5 sekundy), který si udržel až do cíle. Situace na druhém a třetím místě se již zdála jasná, ale Vincent nakonec v posledním kole našel recept na úřadujícího šampióna a druhé místo Poggialimu vyfoukl. Talmacsi již v závěru jel osamělý závod a vychutnával si pocit jízdy na čtvrtém místě. Dosáhl tak, po úspěšné kvalifikaci, také na vynikající výsledek v závodě. Na pěkném 5. místě dojel Pablo Nieto o 6. sekund před šestým Stefano Peruginim na Italjetu. Je to letos jednoznačně nejlepší výsledek tohoto stroje, který ani po čtyřech letech vývoje nemá výkonnost ani spolehlivost. Na dalších místech dojeli nováčci Jorge Lorenzo (Derbi), nejlepší výsledek a Mika Kallio (Honda), který dále potvrdil pozici nejlepšího nováčka roku.

V celkovém hodnocení se výsledek projevil na růstu rozdílu mezi vedoucím Vincentem s 214 body a druhým Poggialim se 187. Třetí Dani Pedrosa (Honda) se 166 body, dnešní závod nedokončil a tak se mu poněkud přiblížil čtvrtý Cecchinello se 132 body.

250 přinesly to, co se již po několik závodů očekávalo – vítězství Sebastiana Porta. Ten vyrazil od startu jako střela a okamžitě se začal vzdalovat zbytku pole. Jeho Yamaha jela na mokrém povrchu naprosto bezchybně a po 22 kolech projel cílem s náskokem více, než 14 sekund. Za Portovými zády se v úvodu děly věci. Ve druhém kole se na druhé místo protlačil Naoki Matsudo (Yamaha), ale vzápětí se dověděl o trestu stop&go za ulitý start a jeho závod se zdál být ztracený. Japonec se ale nevzdal a po odpykání si trestu, nasadil všechny své síly k dosažení solidního výsledku a ten se dostavil v podobě 8. místa. Po odstoupení Matsuda z vedoucích pozic se za Portem srovnala tradičně vypadající skupina jezdců, Marco Melandri, Randy de Puniet, Toni Elias, Franco Battaini (všichni Aprilia) a Roberto Rolfo (Honda). Po urputné bitvě v úvodní třetině závodu se nakonec utrhl Rolfo a Battaini a vytvořili si menší náskok na čtvrtého Melandriho. Toto pořadí se ustálilo a do konce závodu se na čelních pozicích nic nezměnilo. Poté co v 15. kole havaroval Fonsi Nieto (Aprilia), si poněkud oddechl Melandri, kterému se tak opět podařilo navýšit náskok na čele celkové kvalifikace.

S velkým očekáváním jsme sledovali výkony našich Jardy Huleše (Yamaha) a Kuby Smrže (Honda). Oba dokázali dobře odstartovat a udržet si své kvalifikační pozice, Smrž se dokonce posunul vpřed, a po celý závod se drželi, či mírně postupovali vpřed. Huleš se dokonce v předposledním kole dostal na 10. místo, ale nakonec z toho bylo 11. místo v cíli. Také Smrž se dokázal dostat v prvním závodě na 250 na body za 15. místo a tak první závod 250, kde jeli oba dva, dokázali získat více bodů jak za celý půlrok ve 125.

V celkovém hodnocení si Melandri čtvrtým místem vylepšil skóre na 228 bodů. Druhý Nieto tak se svými 183 ztrácí 45 bodů. Třetí Rolfo se mu naopak o 20 bodů, za druhé místo, přiblížil a má 160 bodů. Vítězný Porto si upevňuje čtvrté místo a pomalu se přibližuje Rolfovi, na kterého ztrácí 25 bodů. Naši se svým bodovým ziskem zařadili na závěr tabulky, když Huleš je s pěti body 28. a Smrž je s jedním bodem poslední 33. Zajímavá situace se rodí v hodnocení značek, kde vládne Aprilia s 282 body před Hondou se 179 a třetí Yamaha se díky posledním výborným výkonům Sebastiana Porta dotáhla na rozdíl 13 bodů.

Třída MotoGP mohla přinést jméno prvního šampióna a také jej přinesla. Rossi zcela nezvykle vystartoval jako k ohni, následován Kenny Robertsem (Suzuki GSV-R), Maxem Biaggim (Yamaha YZR-M1), Jeremy McWilliamsem (Proton KR), Tohru Ukawou (Honda RC211V) a Jurgenem vd Goorberghem (Honda NSR500). Absolutní katastrofu zažil na startu Carlos Checa (Yamaha YZR-M1), když se mu dramaticky protočilo kolo a od startu odjížděl až úplně poslední se ztrátou asi 50 metrů na předposledního. Ve druhém kole se odvážným a trochu tvrdším manévrem dostal do čela Roberts a poté si udržoval před Rossim menší náskok. V tomtéž kole se posunul na 4. místo Ukawa před McWilliamse, ale krátce nato havaroval a jeho sen o možném odložení Rossiho korunovace se rozplynul v blátě bezpečnostní zóny. Po zkažené kvalifikaci (startoval z 15. místa) se ve 3. kole objevil na čtvrtém místě domácí Alex Barros (Honda NSR500) a všem svým soupeřům se také vzdálil a jel si osamělý závod. Když už všichni díky špatnému startu zapomněli na Carlose Checu najednou si jej všimli, když v šestém kole předjížděl 5. Oliviera Jacqua (Yamaha YZR500). Jeho vražednému tempu nikdo nestačil a o kolo později již předjížděl také čtvrtého Barrose. Zdálo se, že 15 sekund, které jej dělí od třetího Biaggiho je příliš, ale série nejrychlejších kol, které byly asi o 1,5 až 2 sekundy rychlejší než časy vedoucí trojice, jej ve 13 kole posunula do jejího těsného kontaktu. O kolo později se ukázal nejpomalejší článek vedoucí skupiny, byl jím Roberts, kterého nejdříve předjel Rossi a v dalším kole také dvojice Biaggi, Checa. Španělovi trvalo jen jedno kolo, aby našel recept na Biaggiho a již před ním zbýval pouze Rossi, který si zatím vyjel náskok asi jedné sekundy. To Checovi vůbec nevadilo a opět nasadil své stíhací tempo. 18. okruh byl svědkem toho, jak se může výborný jezdec na kvalitním stroji probít z posledního místa po startu na vedoucí pozici. Checa se kolem Rossiho přehnal aniž by zaznamenal výraznější obtíž a o dvě zatáčky později sebou praštil!! Přebrzdil přední kolo a jeho spanilá jízda za prvním vítězstvím po čtyřech letech skončila v bezpečnostní zóně. Checa tak letos již poněkolikáté ukázal, že jednoznačně patří mezi špičku, ale trpí přesně tím co šampióni nemají – dělá chyby.

Rossi si tak v relativním poklidu dojel pro 9. letošní vítězství a první titul ve třídě MotoGP, ke kterému mu pomohlo 270 bodů. Druhé místo, letos již 4., vybojoval Biaggi a posunul se na druhé místo celkově se 164 body a již nemá šanci Rossiho ohrozit. Ukawův pád znamenal jeho pád i v celkovém hodnocení, neboť klesl na 3. místo se 156 body. Barros se posunul se 118 body na 4. místo před Checu, který má o 2 body méně. Výborný výsledek konečně získala Suzuki, když Roberts dojel, poprvé od Ryova druhého místa v Suzuce, na stupních vítězů jako třetí. Již třetí závod potvrdil, že na mokrém povrchu je GSV-R velmi dobrá, a zbývá ji ještě vylepšit na suchu.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v červnu…

Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera

Za téměř devět tisíc korun ročně by se podnikatel nemusel…

Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters

Seznam zájemců o převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších…

Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží

Plány Donalda Trumpa na zpátečku v energetice nebudou…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 






 
Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Dnes 18:50

Písty představují nejnamáhavější součást spalovacího motoru. Čím se písty liší, z čeho jsou vyrobeny a proč jsou tolik namáhány?




Blesk.cz

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Kam v zimě k moři? Rozhodování je teď o něco těžší, protože k tradičním destinacím přibývají další. Jako třeba…

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci. Ekologové: „Obojí nejde“

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci.…

Skládkování v Česku by mělo do osmi let, tedy rokem 2024, skončit. Podle šéfa resortu životního prostředí…

 

iSport.cz

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují, až budou hrát poháry

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují,…

Zůstane v novém roce hlavním kormidelníkem Sparty David Holoubek, nebo přenechá otěže někomu zkušenějšímu…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama