AutoDesign&Styling: Novodobý Velorex jinak
"Jako designéři a lidé zabývající se automobilovým designem jsme chtěli reagovat na nedávné představení vozidla odvolávajícího se na originální Velorex a ukázat vlastní představu, jak by měl vypadat opravdový, moderní nástupce Velorexu. Současně také dokázat výrobcům, že se jim vyplatí angažovat profesionálního designéra," říká k nejnovější studii na téma Velorex Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
"Velorex z brněnského výstaviště je smutným příkladem přístupu velké části českých výrobců k designu. Bohužel je poznat, že ruka profesionálního designéra se tohoto výtvoru zjevně nedotkla," komentuje nedávný prototyp novodobého Velorexu AutoDesign&Styling a předkládá vlastní představu.
Návrhem, na kterém pracoval designér Pavel Hrubý, chce časopis ukázat, že Velorex může dostat i opravdu moderní podobu, která ovšem respektuje původní model.
Mezi klíčové prvky původního Velorexu jednoznačně patří spartánský charakter, originální plášť karoserie, jízdní zážitky a samozřejmě tříkolová koncepce. Velorex je i v novém podání nadále malým automobilem pro dva pasažéry s technikou částečně převzatou z motocyklu. Konstrukční jednoduchost původního vozítka byla zachována v tvarech karoserie, vypuštěny byly dveře i střecha, což zjednoduší výrobu a ušetří náklady.
Moderní design musí nejen působit lehce vizuálně, ale být takový i ve skutečnosti. Základní nosný hliníkový rám roadsteru by tak byl v celé spodní části a za hlavami pasažérů kapotován kompozitními dílci a ve své svrchní části, po vzoru předchůdce, potažen odolnou omyvatelnou tkaninou. K pohonu by sloužil motocyklový motor, variantou pohonu však mohou být i elektromotory umístěné v kolech.
Přestože je nový velorex v našem pojetí zatím jen ideovou studií, tvůrci se nebojí, že by v případě úpravy do sériové podoby ztratil své kouzlo.
Více o projektu na www.auto-design.cz a v aktuálním čísle AutoDesign&Styling, které je právě na stáncích.