23.9. 2013 Michal Fokt

Více než třetina dětí usmrcených při nehodách nebyla připoutána

Více než třetina dětí usmrcených při nehodách nebyla připoutána

Je to opruz, stále připoutávat a odpoutávat děti v sedačkách, že? Ale nejnovější studie NHTSA ukazuje, že nepřipoutané děti tvoří třetinu všech, které při dopravních nehodách zemřou.

Každý život, zmařený při dopravní nehodě, je tragédie, pokud je obětí dítě, je to ale ještě smutnější. Nejnovější studie americké organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) přitom poukazuje na to, že v překvapivě velkém množství případů jí bylo možné zabránit. Ptáte se jak? Připoutávat děti do zádržných systémů nebo přinejhorším alespoň klasickým pásem.

Jistě, NHTSA neobjevila Ameriku, říkáte si asi, na to by přišel bez nutnosti provádění nákladných studií i trošku důvtipnější lidoop, co si ovšem v tom případě myslet o těch dospělých, kteří děti v autě nepoutají? S odvoláním na průzkum, provedený koncernem General Motors, jezdí v autě s nepřipoutanými dětmi čtvrtina dospělých Američanů!

NHTSA zjistilo, že více než třetina(!) smrtelných zranění dětí do 13 let při dopravních nehodách připadá na ty, které nebyly zapnuty v zádržných systémech nebo připoutány pásy na běžných sedadlech. V řeči čísel to v USA za loňský znamená téměř dvě dětská úmrtí denně a 338 zraněných. Současně se ukazuje, jak snadno podléhají (určitě nejen) Američané iluzi bezpečných velkých aut.

Nejvíce smrtelných dětských zranění zjistilo totiž NHTSA ve vozech SUV (55 %) a pick-upech (41 %). Překvapí ale určitě 40 % úmrtí v rodinných vanech (MPV), naopak zodpovědnější se zdají být dospělí v osobních autech, na které připadá jen 24 % fatalit. Záleží pochopitelně i na dalších okolnostech a automaticky tedy neznamená, že by se při připoutání ta třetina smrtelných zranění nestala, nicméně řadě z nich by zcela jistě zabránit mohlo.

Agentura ale má i dobrou zprávu. Odhaduje, že v období 1975-2011 pomohlo používání zádržných systémů u dětí do pěti let věku zachránit přibližně deset tisíc životů, přičemž jen v roce 2011 to bylo přes 260.

A jak jste na tom vy - na poutání kašlete nebo se bez něj naopak vůbec nerozjedete? Nebo snad někdy zhřešíte, pokud "jedete jen kousek"?

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…