Diskuse

Volkswagen a ikonická zkratka GTI: Začalo to Golfem...

13.3.2018

Golf GTI je legendou mezi ostrými kompakty. Jeho příběh trvá více než čtyři dekády a stojí za alespoň krátké ohlédnutí. Za oceánem se dlouho jmenoval jen Volkswagen GTI...

 

  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 13.03.  21:08

    GTI

    Je GTI zkratkou něčeho nebo to nemá žádný skrytý význam ?
    • 20 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 13.03.  21:27

      « Re: GTI

      Vítej zpět, je rok 2018, Google i Wikipedia stále fungují. [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 13.03.  21:29

      « Re: GTI

      Gran Tourismo Injection. V golfu I gti byl pouzity novy motor (myslim z audi) , 1.6 se vstrikovanim, proto to zdurazneni injection..
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 13.03.  21:57

        « Re: Re: GTI

        V tom případě tam i TDI patří plným právem :-)
        Dokonce mělo přímý vstřik ! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 13.03.  21:34

      « Re: GTI

      to bol vtip ze ;-) ... hned som si myslel :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 13.03.  21:55

      « Re: GTI

      GTI je pán ex-diskutér.Nič viac,nič menej nechceli povedať článkom
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 13.03.  23:55

        « Re: Re: GTI

        A nechodí sem pod nejakým iným nickom?
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 14.03.  00:48

          « Re: Re: Re: GTI

          Ne.
          • 10 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 14.03.  09:06

            « Kde je pan GTI?

            Ten by měl radost, jak mu to vychází se supermainstreamem. Arteon přímo zapadá do jeho myšlenek a Touareg má stále V6. Mistr elegance FOX a vysmíval se Mazdě6, že má víčko nádrže vlevo. Pak jsem pochopil, že se tím baví. Ale povídka o Impreze a text o GT86 neměly chybu.
            • 00 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 14.03.  10:23

              « Kde je pan GTI?

              Jeho diskusní cíle byly edukativní, největší radost (by) měl z toho, v kolika z vás v něm jeho návodné názory zanechaly stopu. :-) ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto KANKUNEN

                KANKUNEN 14.03.  11:56

                « Re: Kde je pan GTI?

                :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Stefic

                Stefič 14.03.  12:09

                « Re: Kde je pan GTI?

                souhlas, pouze poukazoval na blbost lidskou...také jsem se nechal jednou nachytat:-))
              • 11 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 14.03.  12:10

                « Re: Kde je pan GTI?

                Mě rozčiloval s tím jak si lhal do kapsy a neustále si dokola mlel svoje. Pamatuju jak tu svého času bagatelizoval problémy VW s TSI motory, kde kolabovaly rozvody. Nedokázal si přiznat, že jeho oblíbená über automobilka vyprodukovala konstruktérský paskvil. Absencí sebekritiky mě štval. Klasickej namyšlenej blbeček, kterej všechno ví nejlíp, od všeho má klíče, všude byl a kde nebyl tam se zrovna chystá a nesnaží se byť jen zamyslet nad tím co mu řekne někdo jiný.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.03.  19:45

                  « Re: Re: Kde je pan GTI?

                  To mluvíš o Jossalitovi?;)
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 15.03.  07:36

                  « Re: Kde je pan GTI?

                  Zloděj křičí, chyťte zloděje.
              • 11 Reagovat !

                foto Petrko

                Petrko 14.03.  13:01

                « Re: Kde je pan GTI?

                Edukativní? To sedí kdo nic neumí tak učí.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 14.03.  17:50

                  « Re: Kde je pan GTI?

                  Ano, pokud myslíš třeba interpunkci, tak tu ses od něj naučit mohl, bohužel, svou šanci jsi propásl.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Petrko

                    Petrko 15.03.  04:34

                    « Re: Re: Kde je pan GTI?

                    Ano vejšplecht od tebe jsem jako vždy čekal.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 15.03.  07:35

                      « Re: Re: Re: Kde je pan GTI?

                      Zase ti tam chybí čárky, nemachruj a uč se.
    • 00 Reagovat !

      foto Sleeper

      Sleeper 14.03.  08:17

      « Re: GTI

      Předpokládal jsem, že význam je v obecném povědomí... U Maserati se nemluvilo anglicky, takže Gran Turismo Iniezione. Raději to tam dopíšu :-).
  • 20 Reagovat !

    foto frite

    frite 13.03.  22:25

    Nejlepší GTi

    byla 205.
    Promiňtě VW fans, ale to jsem si nemohl odpoustit.. :*)
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 13.03.  23:24

      « Re: Nejlepší GTi

      Jistě, jak sám píšeš, 205ka bylo skvělé GTi, ale tohle není článek o GTi, tohle je o GTI. >:-[] ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 14.03.  06:46

      « Re: Nejlepší GTi

      205GTi byla famózní. Jenže němci udělalali z Golfu GTI ikonu ve stylu: vítězný mančaft nemění sestavu. Nenápadný, technicky doladěný jako chlap v solidním obleku. Moje parketa to není, ale můžu akorát závidět, protože moje modla se vydala k dobrovolné sebevraždě, už nebude modrá dobrá, zlaté kola se přestanou vyrábět a reklamní firmy můžou zahodit šablony na polepy.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.03.  08:37

        « Re: Re: Nejlepší GTi

        Jj, aj to robí legendu legendou, že pokračuje a s každou ´ďalšou generáciou utvrdzuje povedomie verejnosti a posilňuje image. Preto potom značka ustojí aj občasné slabšie kúsky (ako bolo GTI v štvorkovom Golfe).
  • 01 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 14.03.  07:23

    Řekl

    bych, že GTI jde do propadliště dějin a nastupuje ikonická značka GTE >:D
    • 00 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 14.03.  07:49

      « Re: Řekl

      Ano, ano, v případě GTE však vw zvolil zajímavou strategii - vyrobil produkt, který kupují jen jeho dealeři, protože zákazníci zatím nedosáhli patřičné uvědomělosti >:D
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 14.03.  07:56

        « Re: Re: Řekl

        Tak to je přímo na komoru ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 15.03.  09:55

        « Re: Re: Řekl

        Jo... to zatím platí pro celý segment PHEV.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 14.03.  08:43

      « Re: Řekl

      Žiadne prepadlisko, práve aktuálny sedmičkový Golf výrazne prispel k posilneniu značky GTI (podľa mňa to je po legendárnom zakladateľovi rodu generácia, ktorá najviac posilnila image GTI, a tým nemám na mysli len rekordný čas na NBR) a VW má na čo nadväzovať. Tipujem, že osmičkový GGTI je už nielen na rysovacích doskách, ale už sa reálne na ňom pracuje. Môj odhad je, že práve v ôsmej generácii nastane veľký posun tým, že GTI dostane elektrický kompresor a tam vidím veľký potenciál a nový život pre klasický spaľovák.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 14.03.  12:12

    A co "pan" GTI

    V tomto článku ovšem autor zapomněl na jistého zdejšího legendárního diskutéra s tímto nickem, a to je vážně neomluvitelné!!! >:-[] >:-[] >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 14.03.  12:42

      « Re: A co "pan" GTI

      Asi ho ani neznal. To tu ještě nebyly články typu: Jak by mohl vypadat Moskvič, kdyby ho začali vyvíjet?!
    • 11 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 14.03.  13:05

      « Re: A co "pan" GTI

      Legendárního? Byl to poměrně jednoduchý jedinec s jednoduchými názory a žil v domnění že jsou obecně platné. Styl co je dobré pro mne je dobré i pro ostatní. Něco jako Babiš.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.03.  13:30

        « Re: Re: A co "pan" GTI

        Tak GTI bol všeličo, ale nie jednoduchý. Naopak mnohí jednoduchší jedinci nepochopili za celé roky, že sa GTI hlavne dobre bavil a dokonale hral svoju rolu diablovho advokáta, čo irituje všetkých a pri tom sa dobre bavil. Tiež mi nejaký čas trvalo, kým som túto jeho rolu prekukol. Mimochodom stretol som ho osobne a bol to inteligentný, kultivovaný a vtipný pán.
        • 11 Reagovat !

          foto Petrko

          Petrko 14.03.  13:58

          « Re: Re: Re: A co "pan" GTI

          Vtipny? Ale kušte tetičko. A o tom jak se dobře bavil by jsem taky pochyboval, dokázal se hádat jako malé uvzaté děcko a jeho argumentace třeba kolem výše zmíněného víčka nádrže byla směšná.
          • 00 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 14.03.  16:22

            « Re: Re: Re: Re: A co "pan" GTI

            Já se stydím, že jsem na tu provokaci o víčku skočil.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 15.03.  07:39

            « Re: Re: Re: Re: A co "pan" GTI

            "...by jsem", proboha! >:D >:D
            Tupan kádruje někoho, na koho mentálně nestačil, což ho pochopitelně sra.lo, ale, tupane, to žes nestačil, se nezměnilo, nestačíš a stačit nebudeš, proto je tvoje kádrování jen legrační. ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.03.  20:06

    Článek o GTI

    Aleši, díky za článek, od tebe, zejména na poměry auto.cz, tradičně velmi nadprůměrný.
    Přesto bych si dovolil pár připomínek, byť většina z nich jsou redukce spíše kosmetické a některé pro tebe určitě nebudou nové.

    I.g.
    "GTI první generace debutovalo v srpnu 1975 na IAA ve Frankfurtu..."
    Bylo to v září (11. - 21.9. 1975), od r. 1955 začínaly všechny frankfurtské IAA v září.
    "Proslul zejména v černé barvě..."
    Na základě čeho si k tomuto závěru došel?
    Původně se Golf I GTI nabízel pouze ve dvou barvách, konkrétně Diamantsilber metallic a Marsrot, takže černá mezi nimi ani nebyla. A kromě těchto původních dvou barev bych to viděl spíš na bílou, ve které má G1 GTI i VW a používá jej při prezentacích nových g. GGTI.
    Další (zadní) pár dveří byl pro GTI v nabídce až od r. 1981.
    Původní GGTI měl maximálku 182 km/h ("Dokázal upalovat skoro stodevadesátkou...") a zrychlení (0-100) za 9s.
    Motor 1,8 měl jen +1kw, ale taky +15Nm, navíc už o 1500 ot/min. níž.
    A těch "sotva 800 kg" bylo 810 kg (v r. 1976).

    III. g.
    "...protože se objevil i GTI TDI (nikoli GTD jako dříve a od šesté generace znovu)."
    GTD se ve třetí generaci normálně nabízel (GTD chyběl v nabídce pouze u 4. a 5. g.), jen neměl techniku TDI, ale pouze TD (1,9TD/55kW s nepřímým vstřikem do předkomůrky). Po příchodu 1,9TDI/66kW zůstal GTD v nabídce s původní motorizací, takže silnější 66kW (podobně sportovněji laděná) verze měla označení GT TDI, nebo GT Special TDI, což se nezměnilo ani s pozdějším příchodem silnější 81kW varianty s proměnlivou geometrií lopatek turba. Jediným G3 GTI s motorem TDI (81kW/235Nm) tak byl pouze (tebou také zmíněný) výroční/ediční Golf "GTI 20 Jahre". Takže do běžné ("neediční") nabídky se motory TDI dostaly do GTI až ve čtvrté generaci, kde měly 1,9 TDI s výkony (postupně) 81/85/96/110 kW, přičemž poslední tři už měly techniku PD.

    VI. g.
    "Zajímavé bylo, že bývalý šéf VW Martin Winterkorn, který odstoupil během aféry Dieselgate, trval na tom, že GTI bude mít umístěné koncovky výfukového potrubí v obou rozích karoserie. Neuspěl, má sice dvě, ale vlevo."
    Píšeš to u 6. g., ale právě u této g. už to (na rozdíl od 5. g.) nově neplatilo.
    Od šesté g. už VW nepoužívá označení TFSI, to si tak dodnes ponechalo výhradně Audi.
    Pro zajímavost, tvarově identická 18" kola Detroit (viz G5 GTI) se pod stejným názvem nabízela i pro G6 GTI, jen vnitřní podbarvení už nebylo v metalickém antracitu, ale v černém lesku. A pro VW už je nevyrábělo BBS v Německu, ale Ronall v Polsku.

    • 00 Reagovat !

      foto Sleeper

      Sleeper 15.03.  10:56

      « Re: Článek o GTI

      Ahoj, článek je přehledem, nicméně jsem přesunul ten jedničkový pětidveřák GTI tak, aby i hnidopichům bylo jasné, že byl až po modernizaci. Pokud se nepletu, GTI 1.8 měl maximálku 187 km/h, proto jsem v textu nechal "skoro stodevadesátkou", i když je to už v prvním odstavci. Nechtěl jsem text příliš zahlcovat čísly, aby se dal taky číst (totéž hmotnost). IAA 1975 jsem opravil na září, původně jsem to tak měl, ale jiný zdroj uváděl srpen.

      GTD v třetí generaci řešit nebudu, článek o něm není, vím, že existoval. U GTI TDI jsem tedy umazal jedno slovo.

      Výfuky u šestky a MW jsou moje chyba, omylem jsem se při psaní podíval na fotku pětky.

      Díky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Jablko nepadá daleko od stromu! Tomu věří mladá Anička Slováčková, která podle svých slov po matce Dagmar…

Petra Paroubková po 16 měsících venku! Ukázala luxus, za který už dříve sklidila kritiku

Petra Paroubková po 16 měsících venku! Ukázala…

16 měsíců nebyla Petra Paroubková (44) ve společnosti. Nepříjemný rozvod s manželem Jiřím (65), rozdělení…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hvězdný Sagan exkluzivně: jak vnímá Čechy a proč dělá show pro diváky

Hvězdný Sagan exkluzivně: jak vnímá Čechy a proč…

V cyklistice by se stěží hledala výraznější persona, než je Peter Sagan. Slovenský král sportu však nedosáhl…

 

Reflex.cz

Peřeje na Vuoksi: Úchvatná přírodní podívaná je dnes už jen byznys

Peřeje na Vuoksi: Úchvatná přírodní podívaná je dnes…

Peřeje na finské řece Vuoksi patří k nejstarším turistickým atrakcím v Evropě. O jejich popularitu se zasloužili…

Sbíráme hodně bizarní věci, říkají Roman Holý a Mardoša. Sejdou se na festivalu Metronome

Sbíráme hodně bizarní věci, říkají Roman Holý a…

V pátek (22. 6.) večer se jen o vlásek minou na festivalu Metronome Festival Prague. Jejich kapely Sexy Dancers…