Po více než milionu prodaných exemplářích šestistupňové samočinné převodovky DSG, uvedl Volkswagen na německém trhu sedmistupňovou verzi, určenou pro méně výkonné motory.
Potřebují zřejmě ještě trochu nakopnout Golfa než přijde nová generace. Jinak samozřejmě technická lahůdka. Hlavně ten pohyb ceny je velmi pozitivní... ;-)
No já bych řekl, že tenhle trend je tu odjakživa a platí pro všechny odvětví průmyslu ... např mobil před pár lety měl foťák jen top model za 20 tis a dneska ... Brzo se dočkáme fábie, s 1,2 přeplňovaným motorem a DGS ... teda brzo vyděl bych to tak na 5 let :-)
Zdá se mi, že Japonci v automatech trošku zaspali, ještě běžně používají 4-stupňový ve stejných modelech, kde evropské značky dávají 6-stupňový, o dvouspojkové převodovce ani nemluvě, jedinou výjimkou, která ale potvrzuje předchozí pravidlo je Lexus, i když i ten má zatím pouze jeden osmistupňový automat.
v tom máš naprostou pravdu,je zvláštní že zatím pouze Mitsu chystá něco takového (doufám že se nepletu), tady má VW opravdu náskok...no aspoň v něčem :-):yes:
No já myslím, že VW je na tom dobře nejen v převodovkách, ale třeba i ve vývoji benzínových motorů, kde jsou ty časy kdy měl lepší benzínové motory třeba Ford, dneska VW sbírá za technologie TSI a TFSI jedno mezinárodní ocenění za druhým a třeba v poslední anketě o motor roku porázil i Hondu, což byla věc dříve těžko představitelná.
to máš pravdu, ovšem je to jen taková třešnička na dortu. Myslím že má největší problém se základními motory jako 1.2, 1.4, 1.6. Pokud je TSI,TFSI nahradí bez zvýšení ceny (o čemž pochybuji) tak jsou na špici. Taková 1.8 118kW je myslím naprosto ideální motor :yes:
Přesně tak, takový kvalitní benzínový turbomotor jako je 1.8 TFSI třeba v současnosti hodně schází novému Mondeu. U motorů TFSI se mi líbí hlavně poměr výkon/spotřeba. Třeba nový 1.4 TFSI 90kW nabízí téměř výkonové parametry dvoulitru (v Golfu max. 200km/h 0-100 za 9,4) se spotřebou cca o 2 litry nižší.
No, Mondeo je na tom motoricky celkem slabě - určitě jsou ty motory dobré, ale jaksi nejsou špičkové, technologicky i tak nějak "marketingově", prostě se nemá Ford čím pochlubit. To naopak A4 či teď Passat s 1.8 118kW - zrychlení pod 9, maximálka přes 220, spotřeba sedm a něco, prostě paráda :yes:
Zajimave, jak je pro mnohe dulezita nejvyssi rychlost a zrychleni. Osobne vyse hodnotim kvalitu, pruznost, pohodli a dobrou spolupraci motoru s prevodovkou. Auto se zrychlenim do 12s v rodinnem voze je pro me uplne dostacujici, nejvyssi rychlost me nezajima skoro vubec.
on totiž má motor některé základní parametry které ti zhruba popíší jak na tom ten motor je. Výkon,otáčky,krouták, průběh výkonu a kroutáku, spotřeba, váha atd. Subjektivní pocity se těžko vyjadřují čísly. Že bude tento motor výborný nepochybuju. Ale chápu že jedině svezení ti dá jasno..
no ono je to hlavně kombinace těch všech věcí dohromady ;-) vzhledem k tomu že předchůdce je motorem roku, nepochybuji že i tento motor bude výborný. Mimochodem, předchozí 1.8T byl asi nej motor co jsi mohl mít v octavii. Pokud máš problém uznat kvality nějakého motoru od VW, je to tvoje věc :-!
To v zadnym pripade nemam. Teda krome FSI, krome 1,6 a 1,2. 1,8TSI, 1,4TSI je vynikajicim motorem a nove CR TDI se zdji uz byt aspon prumerne. Tyto nove motory vyzvedly VW ze dna. Nemam problem uznat dobry motor os VW. Obcas ale vidim, ze mnozi maji problem priznat, ze ne vsechny motory znacky VW dosahuji svetoveho prumeru.
Za DSG prislusi Volkswagenu velike bravo. Mechanicky jde o genialni pocin. Neni prekvapenim, ze se i ostatni automobilky snazi tento maly skluz dohonit. Navic prichodem konkurentu se tento technicky skvost jeste zlepsi. Zde je zajimavy test [odkaz]
Osobne mam s DSG kratkou zkusenost a nemam proti prevodovce nejmensich namitek.
jezdil jse v s dsg v golfu+ s 2.0 tdi a tahle kombinace mě moc nenadchla .... převodovka držela motor dost v nízkých otáčkách a při potřebě rychlé akcelerace měla trochu delší prodlevu a msuel se dávat kickdown aby řadila tak aby zrychlení k něčemu bylo ... osobně mám radši buď klasický automat bez možnosti volení stupňů a děsně moderních pádel pod volantem nebo klasickej fofr klacek ...
Golf 1,6 benzín + tiptronic 6st je taky o ničem - prodlevy při rozjezdu z klidu jsou až do 3.stupně hrozně dlouhé, vlastně to jen 2x pomalu popojede a zabere teprve trojka ... Nevěřil jsem vlastním očím, tohle je ten slavný Golf ? Velké zklamání.
Fantastická zpáva. Sedmistupňový, dvojspojkový automat v běžné masové produkci. To je sen. A za sníženou cenu. Příští rok na tomto snu stane nové POLO na vrcholu třídy. Samozřejmě spolu s výbornými malobjemovými motory a tradičně dokonale odladěným podvozkem. Upřímně píši, že být dnes nucen jít do subkompaktu, pak bych velmi váhal, zda vezmu Corsu, u níž přeci jen očekávám poměrně znatelný vizuální pád, či zda nepočkám na nové POLO, které bude famózní. Mít v POLU kolem 140i koní a k tomu DSG... nemůže být v tomto segmentu nic lepšího. Jinak, pokud tu někomu nahoře snad vadilo, že musel pro podřazování sešlápnout plyn... no, to je u automatů jaksi základní komunikační prostředek... ostatně, co komu brání, to tam sypat malíčkem? Takže dnes VVB - Velké Vánoční BraVWo :yes:
Tak to je úplná "trefa", montovať sedemstupňovú DSG k muzeálnemu motoru 1,9 TDI, to ju už mohli dať aj k 1,2 HTP. Veď ten starý, ťažký traktorový diesel odradí každého, kto už mal v ruke aj niečo modernejšie od konkurencie. Ja som preto radšej Octaviu vôbec nekúpil, 1,9 TDI ako traktor, a 2,0 TDI síce v pohode, ale o 100 tis. Sk viac, motor v Kii ceed 1,6 CRDI 85 kW je oproti nemu úplný zázrak.
este keby si napisal z akeho roku je ten a onen motor mozno by tu mali viaceri jasno :-) Jedna lastovicka jar nerobi, ked nemecky sudruhovia natacali lopatkami za 5l na 100km v korei este liali naftu do kachiel.