Volkswagen představil sedmistupňové DSG pro menší motory
Nejprve bude sedmistupňové DSG dodáváno pouze pro Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI (90 kW) a 1.9 TDI (77 kW). Nová převodovka se od prvního řešení liší tím, že spojky ovládající dvě větve převodovky, už nejsou ponořeny v olejové lázni, ale jde o suché třecí spojky. Eliminace kapaliny znamená v praxi vyšší účinnost a tedy menší ztráty a menší spotřebu paliva. Úspora paliva byla možná i díky důkladnějšímu pokrytí charakteristik motorů sedmi převodovými stupni, takže sedmistupňové DSG v kombinaci s motorem 1,9 TDI jezdí s kombinovanou spotřebou o 0,7 l nafty nižší, než původní šestistupňové DSG se stejným motorem.
Nová převodovka byla konstruována na nejvyšší přenesitelný točivý moment 250 Nm, což ukazuje na to, že bude určena spíše pro malé vozy a vozy nižší střední třídy. Výsadní postavení na trhu brzy Volkswagenovo DSG ztratí. Podobnou techniku již pro velkosériové modely má Ford, chystá ji Volvo i Mitsubishi.
Za sedmistupňové DSG si bude Volkswagen v Německu účtovat 1750 Euro, tj. cca 45 tisíc korun. V ceně je navíc obsažen asistent pro rozjezd do kopce. Za šestistupňové DSG je momentálně v českém ceníku Golfu příplatek 59.600,-Kč, z čehož lze usuzovat na výrazné zlevnění nové techniky.
O tom, jak funguje dvouspojková převodovka DSG jsme psali v článku
Převodovka DSG: podrobný popis.