Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen představil sedmistupňové DSG pro menší motory

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Po více než milionu prodaných exemplářích šestistupňové samočinné převodovky DSG, uvedl Volkswagen na německém trhu sedmistupňovou verzi, určenou pro méně výkonné motory.

Nejprve bude sedmistupňové DSG dodáváno pouze pro Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI (90 kW) a 1.9 TDI (77 kW). Nová převodovka se od prvního řešení liší tím, že spojky ovládající dvě větve převodovky, už nejsou ponořeny v olejové lázni, ale jde o suché třecí spojky. Eliminace kapaliny znamená v praxi vyšší účinnost a tedy menší ztráty a menší spotřebu paliva. Úspora paliva byla možná i díky důkladnějšímu pokrytí charakteristik motorů sedmi převodovými stupni, takže sedmistupňové DSG v kombinaci s motorem 1,9 TDI jezdí s kombinovanou spotřebou o 0,7 l nafty nižší, než původní šestistupňové DSG se stejným motorem.

Nová převodovka byla konstruována na nejvyšší přenesitelný točivý moment 250 Nm, což ukazuje na to, že bude určena spíše pro malé vozy a vozy nižší střední třídy. Výsadní postavení na trhu brzy Volkswagenovo DSG ztratí. Podobnou techniku již pro velkosériové modely má Ford, chystá ji Volvo i Mitsubishi.

Za sedmistupňové DSG si bude Volkswagen v Německu účtovat 1750 Euro, tj. cca 45 tisíc korun. V ceně je navíc obsažen asistent pro rozjezd do kopce. Za šestistupňové DSG je momentálně v českém ceníku Golfu příplatek 59.600,-Kč, z čehož lze usuzovat na výrazné zlevnění nové techniky.

O tom, jak funguje dvouspojková převodovka DSG jsme psali v článku
Převodovka DSG: podrobný popis.

Ondřej Láník
Diskuze (28)
24. 12. 2007 15:11
Re: TREFA
Tak to je úplná "trefa", montovať sedemstupňovú DSG k muzeálnemu motoru 1,9 TDI, to ju už mohli dať aj k 1,2 HTP. Veď ten starý, ťažký traktorový diesel odradí každého, kto už mal v ruke aj niečo modernejšie od konkurencie. Ja som preto radšej Octaviu vôbec nekúpil, 1,9 TDI ako traktor, a 2,0 TDI síce v pohode, ale o 100 tis. Sk viac, motor v Kii ceed 1,6 CRDI 85 kW je oproti nemu úplný zázrak.
23. 12. 2007 14:47
TREFA
Fantastická zpáva. Sedmistupňový, dvojspojkový automat v běžné masové produkci. To je sen. A za sníženou cenu. Příští rok na tomto snu stane nové POLO na vrcholu třídy. Samozřejmě spolu s výbornými malobjemovými motory a tradičně dokonale odladěným podvozkem. Upřímně píši, že být dnes nucen jít do subkompaktu, pak bych velmi váhal, zda vezmu Corsu, u níž přeci jen očekávám poměrně znatelný vizuální pád, či zda nepočkám na nové POLO, které bude famózní. Mít v POLU kolem 140i koní a k tomu DSG... nemůže být v tomto segmentu nic lepšího. Jinak, pokud tu někomu nahoře snad vadilo, že musel pro podřazování sešlápnout plyn... no, to je u automatů jaksi základní komunikační prostředek... ostatně, co komu brání, to tam sypat malíčkem? Takže dnes VVB - Velké Vánoční BraVWo :yes:
21. 12. 2007 20:34
Re: VW
To v zadnym pripade nemam. Teda krome FSI, krome 1,6 a 1,2. 1,8TSI, 1,4TSI je vynikajicim motorem a nove CR TDI se zdji uz byt aspon prumerne. Tyto nove motory vyzvedly VW ze dna. Nemam problem uznat dobry motor os VW. Obcas ale vidim, ze mnozi maji problem priznat, ze ne vsechny motory znacky VW dosahuji svetoveho prumeru.
21. 12. 2007 17:32
Re: VW
tak to jsi svetla vyjimka :yes: 99% lidi sleduje, kolik to ma tech "kilowattu" a beda, jak ma nekdo o 2 kilowatty vic, to je pak "lepsi".
21. 12. 2007 16:39
dsf
jezdil jse v s dsg v golfu+ s 2.0 tdi a tahle kombinace mě moc nenadchla .... převodovka držela motor dost v nízkých otáčkách a při potřebě rychlé akcelerace měla trochu delší prodlevu a msuel se dávat kickdown aby řadila tak aby zrychlení k něčemu bylo ... osobně mám radši buď klasický automat bez možnosti volení stupňů a děsně moderních pádel pod volantem nebo klasickej fofr klacek ...