Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW si chce vyrábět akumulátory pro elektromobily sám...

Plánovaná ofenziva v oblasti elektromobilů vede koncern Volkswagen k úvahám, že nebude odebírat akumulátory od externích dodavatelů, ale bude si vyrábět vlastní.
Zpět na článek
22. 11. 2016 16:05
22. 11. 2016 16:07
22. 11. 2016 16:47
23. 11. 2016 06:54
22. 11. 2016 16:47
22. 11. 2016 22:11
22. 11. 2016 17:42
22. 11. 2016 18:55
23. 11. 2016 12:08
Avatar - jozephko
22. 11. 2016 15:31
Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Zaujímavé. Ten Elon Musk to s Teslou robí tak blbo, že ho všetky veľké značky kopírujú... >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2016 15:42
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
někdy nemusí být výhoda být tím prvním průkopníkem... Už proto, že ten má všechno mnohem složitější, rozuměj dražší. Možná, že až se ostatní automobilky pustí do výroby elektromobilů ve velkém, bude to pro náboženskou sektu Tesla konec. A možná taky ne, třeba se jim náboženská obec naopak nebývale rozroste (a budou něco jako Apple). To teď nemůže nikdo vědět...
22. 11. 2016 16:06
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Ata Tesla není žádný průkopník. Jiné značky začaly dělat elektroauta dřív a také jich víc prodávají. Navíc ty baterie jsou Panasonic.
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2016 16:12
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Tesla ale jako první začala dělat relativně masově elektromobily použitelné jako normální auto (a ne jen jako pošťáckou dodávku).
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:39
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Jako masového výrobce bych viděl spíše Nissan/Renault - vyrobí víc elektromobilů než Tesla a dostupnějších.
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2016 16:41
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
jenže Leaf je spíš ta pošťácká dodávka než plnohodnotně použitelné auto...
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:55
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
To se pleteš - Leaf je nižší střední.
22. 11. 2016 16:56
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Ani Tesla ale není plnohodnotně použitelné auto. Určitě jede fajn, ale nevydrží jí to moc dlouho
22. 11. 2016 21:29
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
130 km/h po dálnici cca 400 km. To není zas tak zlé. To dáte Chorvatsko se dvěma nabíjeními na SC na 40 minut.
23. 11. 2016 10:00
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
No spise 300km s nejakou malou rezervou...
Avatar - Katikakus
23. 11. 2016 06:23
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Nechci ti do toho kecat, ale Tesla pouziva bezne 18650 clanky, ktere si koupis v kteremkoli lepsim obchode s elektro. Navic jsou to Panaspnic clanky, nikoliv Tesla.
23. 11. 2016 06:48
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
To dá rozum. Tesla predsa vyrábala rádia a elektrónky. ;-)
23. 11. 2016 11:43
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Tak to není. Jak článěk píše, už před VW Honda a Toyota.. A Honda možná i před Teslou. Proč? Hybridy. A pak auta s fuel cell také potřebují akumulátor.

Je to VW, který zase honí, co zaspal.
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2016 15:34
móda elekromobility & móda SUV ...
....to zatím nejde moc dohromady. Až budou běžné baterie s 250 kWh a více, pak OK, pak už to bude jedno.
Rozbalit vlákno
1
23. 11. 2016 11:57
Re: móda elekromobility & móda SUV ...
A odkud a jak dlouho se budou nabíjet?
Kolik zaberou objemu?
Kolik budou vážit?
22. 11. 2016 15:46
Co se doma upeče..
..to se doma sní.
VW se z dieselgate poučil že čím méně dodavatelů je do fixlování namočeno, tím míň jich pak může kecat..takže produkce vlastních baterií (např. se speciálním softwarem vykazujícím plnou kapacitu jen při měření) je cestou, jak oddálit okamžik, kdy to praskne..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maxi!
22. 11. 2016 16:05
sprava z novin:
V Česku stavbu nové továrny neplánujeme, tvrdí mluvčí Tesly.

( dobry den stara mama!) :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2016 16:25
Re: sprava z novin:
Tak to je snad každému soudnému člověku jasné. Česko je technologicky asi tak sexy jako třeba Slovensko, tedy vůbec ;-) .

(navíc nemá ani sexy slunce, ani sexy vítr, ale jen strašidelný Temelín a Dukovany (v očích amerického investora potenciální Černobyl a Fukušimu)) :-)
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:57
Re: sprava z novin:
ale o to nejde jestli jsme sexy
jako obvykle Musk vypustil větry které posílily/udržely cenu akcií Tesly - to je jeho obvyklá strategie
22. 11. 2016 16:07
tovaren
tovaren na baterky budou muset mit vice, tovarna schopna dodavat baterky pro 3 miliony aut rcone by byla asi tak 2-3x vetsi nez planovana finalni velikost GigaFactory 1 :-) a je lepsi mit vice vyrobnich mist co nejblize mistum kde se to bude osazovat do aut, ocekaval bych tedy ze koncern VW proste postupne prebuduje nebo vybuduje treba 10 tovaren kde se proste pojedou baterky, tak jako se dnes v tech tovarnach delaji prevodovky nebo motory
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:47
Re: tovaren
To bude jistě velice ekologická výroba někde v Německu nebo to dají k nám nebo do Rumunska apod.
LiF4OP/carbonate je jeden ze základních materiálů pro Li baterie
Lithium
Fluor (4x)
Kyslík
Fosfor
Uhlík (jako součást uhličitanu)
Na opačné elektrodě se mimo jiné používá síra ..........
Opravdu ekologické - a ta výroba ........ ať si to Němci užijí stejně jako Číňani ale k nám ať se s tím ne-se-rou.
23. 11. 2016 06:54
Re: tovaren
WinDiesel, len aby to nedopadlo nakoniec tak, že u vás/nás urobia recyklačné fabriky!
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:47
Ekologie
LiF4OP/carbonate je jeden ze základních možných materiálů pro Li baterie
Lithium
Fluor (4x)
Kyslík
Fosfor
Uhlík (jako součást uhličitanu)
Na opačné elektrodě se mimo jiné používá síra ..........
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2016 22:11
Re: Ekologie
Fluor? >:D

Nechceli ste napísať LiFePO4?
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2016 16:51
Další svinstvo
LiF-BeF2 (FLiBe) jako médium v Li bateriích
Fluorid berylnatý
Fluorid lithný
Fluor
Berylium
Lithium
Ojojojoj - jak zatraceně vadil Fluor v chladících směsích .................. a jaké haló bylo aby to z aut dostali pryč ........ a lusknutím prstu je to tam zpět
... toho Lithia je tam víc než tady někteří uváděli ......
A proto to tak dobře hoří. A když to hoří, nikomu bych jako chemik nedoporučoval být poblíž.
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2016 22:17
Re: Další svinstvo
Beryllium v batériach pre auto priemyseľ? Môžete aj napísať ktorá značka takéto batérie používa? Či ste si len vymysleli? ;-)
22. 11. 2016 17:42
Baterie
Proč vyrábí skoro všichni autíčka na baterky, když to má milion nevýhod? Malý dojezd, dlouhá doba nabíjení, obří cena a životnost taky nic moc spíš nic >:D Když chtějí elektroauto tak ok, ale s normálním zdrojem energie ;-)
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2016 18:55
Re: Baterie
Malý dojezd? Kolik kilometrů ujedes za den po městě a okolí? Myslím, ze 150-200 v i3 nebo okolo 250 v novém e golfu je více než dost. Zrovna dneska to tak nejak sleduju, protože v pátek objednavam 330e. A doteď jsem ujel cca 40.
22. 11. 2016 19:45
Re: Baterie
Do práce to mám 50 km. Aj s nejakou tou zachádzkou navyše nenajazdím denne viac ako 120 km. Elektromobil by bol ideál. Zatiaľ mu nenahráva obstarávacia cena.
Avatar - flyboyeda
22. 11. 2016 19:31
Common-rail si chtěl taky dělat sám a nedopadlo to
nevím jsetli to je dobrý nápad ?
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2016 19:44
Zase je ten VW najlepší...
Všetky elektromobily potrebujú akumulátory, len VW podľa nadpisu tohto článku akumulátroy. Čo je vlastne akumulátroy? Že by vynašli niečo nové, čo sa kapacitou vyrovná nádrži nafty? Hurá! >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2016 07:07
VW mi pripomína eskamotéra a iluzionistu ...
brouka Pytlíka (Truhlíka).
Najprv dieselgate, najnovšie petrolgate a teraz, že vlastná fabrika na batérie.
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2016 07:10
Nie som žiadny konšpirátor, ...
... ale aby to nebola aj tak, že hromadu patentov na výrobu lacných batérií už majú ošetrené ropné kolosy. A budú sedieť na nich potiaľ, pokiaľ im nevyschú pramene ropy. ;-)
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2016 12:08
Poznámky
Už má podlahu z aku, jako Tesla – to je jediná možnost.
Nechápu ale, proč není elmotor vepředu, aby vyšel tak velký a vyriabilní zavazadelník, jako u klasického auta.

Jestli se dostanou na technickou vizi seriového hybrifu, tak bude vzadu místo dnešní 50 litrové nádrže jen nádrž do 20 litrů a vedle aku do 5 kWh a vepředu pod kapotou menší spalmot (do 1,3 litrů) s genem a trakčním elmotem.

Jestli se dostanou na tuhle technickou vizi, co pak budou dělat s těmi obřími továrnami na akumulátory. No – třeba přijdou k rozumu dřív a nebude jich na pokrytí elmobility ještě tolik vystavěno, a tak plně vystačí na menší aku. pro sériové hybridy.
.
Rozbalit vlákno
0