Volvo Buses a Siemens: Nová globální smlouva

 

Společnosti Volvo Buses a Siemens mají novou globální smlouvu o dodávkách kompletních systémů dobíjecích stanic a elektrifikovaných autobusů pro městský provoz.

Podle této nové dohody bude švédská společnost dodavatelem čistě elektrických a hybridních městských autobusů, zatímco její německý partner dodá a nainstaluje vysokokapacitní nabíjecí stanice s kapacitou až 300 kW.

Volvo Buses a Siemens spolupracují od roku 2012 a jejich nová globální dohoda má tuto spolupráci dále posílit. Navíc má přispět ke standardizaci elektrifikovaných vozidel a jejich příslušenství v městském provozu.

Koncem loňského roku byl zahájen linkový provoz trojice autobusů Volvo 7900 Electric Hybrid v 18-metrovém kloubovém i 12-metrovém dvounápravovém provedení v Hamburku, kde se Siemens stal dodavatelem čtveřice dobíjecích stanic pro tato vozidla.

V průběhu letošního roku mají být čistě elektrické i hybridní autobusy značky Volvo spolu s nezbytnou infrastrukturou od společnosti Siemens dodány do švédských měst Göteborg a Stockholm. Vybavení od společnosti Siemens představují dobíjecí stanice, pomocná zařízení a kabeláž včetně instalace a údržby.

Autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid jsou vybaveny vznětovým pětilitrovým čtyřválcem D5K o výkonu 177 kW (240 k) a točivém momentu 918 N.m. S tímto motorem spolupracuje systém I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), jehož součástí je elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 1200 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie o kapacitě 28 kWh.

Plug-in hybridní autobus značky Volvo má až o 75 % nižší spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie je o 60 % nižší.Tyto výsledky potvrdil i testovací provoz trojice hybridních autobusů na linkách švédského Goteborgu.

Vedle výrazného snížení spotřeby paliva a emisí škodlivých výfukových plynů se může nový plug-in hybrid Volvo Buses 7900 Electric Hybrid pochlubit i výrazným příspěvkem ke snížení hluku ve městech.

Hladina hluku v jeho blízkosti se pohybuje okolo 65 decibelů, což je úroveň běžné konverzace. Navíc v průměru 70 % své trasy absolvuje tento autobus v čistě elektrickém režimu, kdy se pohybuje velmi tiše a bez emisí vypouštěných v dané lokalitě.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají…

Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

 
Zdroj: Volvo Buses
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu další mečbol?

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…