Pod kapotou Volv sérií 60 a 70/80 se v létě objeví pětiválec 2,0 l. V souvislosti s jeho instalací bude rozšířena výbava a přijdou lehké optické retuše.
Když už se mluví o povinném svícení v některých zemích, byl by problém, aby v navigaci byla funkce, která by při přejezdu hranic (třeba do ČR) informovala řidiče: "Vjíždíte do země s povinným celoročním svícením, zapněte světla"? Popřípadě, pokud platí povinnost jen v zimě, tuto funkci podmínit datem? ;-)
Problém s touhle logikou je, že se zákony a vyhlášky mění. Takže bys potřeboval službu, která by to hlídala a vydávala by aktualizace. Stejně tak by tě mohlo auto při přejezdu hranic upozornit na povinnou výbavu, že. A určitě by se našlo mnohem víc věcí.
Co vím, tak po přejezdu hranic na mě vybafne obrazovka s rychlostními limity, požadavcích třeba na svícení, povolenou hladinou alkoholu a nutnou povinnou výbavou.
Příklad: Rakousko, 50, 100, 130 km/h, 0.5 promile, vesta, lékarnička, trojúhelník, zákaz telefonovat za volantem, dálniční známka a mýtné za některé tunely.
:-O Tak to se schválně budu muset podívat. Nikdy mne to nenapadlo, protože nová data nenahrávám s každou změnou relevantních zákonů a i nějakou dobu trvá, než se změna zapracuje. Systém může snadno podat mylné informace a je to pěkná pozvánka pro žalobu. Byť v EU bys nemusel být úspěšný.
Předpokládám, že někde v manuálu bude napsané, že informace v navigaci jsou pouze informativní a výrobce nenese žádnou odpovědnost za aktuálnost údajů v ní obsažených, a to ani za možné postihy.
Také předpokládám, tak hloupí asi nebudou. Potom je to ale takové polovičaté řešení a platí, co jsem napsal. Mnohem užitečnější jsou přesné, stručné a snadno dohledatelné informace na stránkách automotoklubu nebo podobné organizace. A značky na hranicích.
Nejspíš se toho dočkáš, jak víc a víc aut bude připojených k internetu. Pravděpodobně si budeš moct stahovat aplikace i pro své auto - pokud to neudělá přímo automobilka, možná se takováhle služba objeví. Nebo tou dobou bude mít EU jednotnější zákony o provozu na pozemních komunikacích a podobná věc už potřeba nebude.
Dovolim si pouze drobnou poznamku. Mercedes C, E, ML, G, CLK 270 cdi, kultivovanost chodu a odhlucneni byla dle mého subjektivního názoru lepší než 5 válec Volva a na tu dobu (docela) povedený motor.
AR měla 5válec od roku 1998 do loňska, kdy s ukončením výroby 159 skončil i motor. Nebýt zanášení sazemi kvůli DPF (od 2006), tak byl v rámci naftových možností bezproblémový.
..to je pravda, co se týče zpracování a materiálů je volvo bezpochyby v prémiové třídě, tam něco zlepšovat není třeba, ale co se převodovek týče, tak je to stále horší průměr, to si každý rozumný volvař musí přiznat..Podle mých zkušeností, automaty ve volvech řadí pomalu a berou si z nádrže víc, než by bylo třeba. S60/V60 by si vzhledem k nadstandardní ceně automatu min. 7stupňů zasloužila.
T5/T6 se v naftové evropě prodávají minimálně, v US si zase manuál nikdo nekoupí. Podobný přístup má i D3 kde spousta motorizací (hlavně těch vyšších) už s manuálem nekoupíš.