Je vidět , že před 10 lety se na vývoji u Volva ještě tolik nešetřilo! :yes:
Dobrý výsledek dnes již veterána SUV..!
Designem sice již zcela mimo , ale bezpečnost výtečná.
Snad se nyní už čínsko-švédská automobilka toho bude držet i nadále. ;-)
No nevím , Volvo už dal strýc raději z domu..
Po 2 letech co bylo v servisu každou chvíli..
Tolik závad na Mercedesu nikdy neměl..ani za 6 let! >:D
Volvo bylo kdysi pojmem kvality a bezpečnosti..a zůstala jen ta bezpečnost. :no:
Nemam nic proti Volvu, ale myslim si, ze u toho (i jinych) testu obcas muze pomoct i nahoda, utrzene kolo zmenilo drahu vozidla, byt sedacka o kousek blize doslo by ke kontaktu hlavy, tot muj nazor a netvrdim, ze to tak musi byt, jen me to napadlo pri koukani.
nahoda? myslíš že každá XC90 má kola na jinejch místech? samozřejmě, že každej crash XC90 by vypadal opticky trochu jinak, ale to kolo by se utrhlo vždycky.. pouze pár plechů by se jinak ohlo..
bortící se hliníkové kolo zcela určitě nezmění dráhu 2t vozidla natolik, aby to nějak zásadně ovlivnilo výsledky testu. Tohle je o tom, jak jsou navrženy nosníky a motorová stěna. A to zejména tvarově - tak aby to auto po té překážce spíše sklouzlo. Celková pevnost v tomto případě nehraje zásadní roli(samozřejmě z bláta to nemůže být), protože se zde moc věcí před motorovou stěnou nedeformuje. Zůstat to stát na místě bez poškození je pro posádku spíše kontraproduktivní. Také je to o tom, jak je provedeno řízení - jestli se bude deformovat pod kapotou, nebo se natlačí do interiéru, takže dojde k vyosení volantu a airbagu.
Ten disk zustal cely, guma taky pomuze odrazu i kdyby se to auto posunulo jen o 1 cm bokem, tak uz to vysledek ovlivni. A nemyslim, ze by se to kolo utrhlo pokazde stejne.