Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf GTI a GTD na českém trhu: Dva hot hatche, jedna cena

Volkswagen zveřejnil ceník Golfu GTI a GTD: 613.900 Kč, taková je cena za benzinový i dieselový hot hatch v nové generaci.
Zpět na článek
30. 3. 2013 17:21
30. 3. 2013 18:19
30. 3. 2013 21:42
30. 3. 2013 23:29
30. 3. 2013 18:00
30. 3. 2013 18:09
30. 3. 2013 18:11
30. 3. 2013 18:20
31. 3. 2013 11:54
31. 3. 2013 12:13
31. 3. 2013 12:35
30. 3. 2013 18:14
30. 3. 2013 18:20
30. 3. 2013 18:22
30. 3. 2013 23:51
30. 3. 2013 20:31
30. 3. 2013 22:13
30. 3. 2013 22:42
31. 3. 2013 00:48
31. 3. 2013 15:39
31. 3. 2013 17:21
31. 3. 2013 22:18
30. 3. 2013 20:40
30. 3. 2013 22:38
30. 3. 2013 23:05
30. 3. 2013 23:47
31. 3. 2013 09:37
31. 3. 2013 11:44
31. 3. 2013 12:22
31. 3. 2013 12:38
31. 3. 2013 12:43
31. 3. 2013 13:05
31. 3. 2013 13:13
31. 3. 2013 13:42
31. 3. 2013 12:03
31. 3. 2013 12:36
31. 3. 2013 13:01
31. 3. 2013 13:12
31. 3. 2013 13:53
31. 3. 2013 13:47
31. 3. 2013 00:17
31. 3. 2013 00:36
31. 3. 2013 00:56
31. 3. 2013 01:20
31. 3. 2013 01:23
31. 3. 2013 01:37
31. 3. 2013 03:00
31. 3. 2013 01:26
31. 3. 2013 12:17
31. 3. 2013 12:24
31. 3. 2013 12:31
31. 3. 2013 15:59
31. 3. 2013 15:59
30. 3. 2013 23:43
31. 3. 2013 09:31
30. 3. 2013 17:13
Cena + příplatky
Za cenu 613tis je ale, jako vždy u VW, pouze holátko. Aby auto k něčemu vypadalo a jelo (GTI Performance, 3dv.), bude stát okolo 830tis..... :'-(
Za tu cenu se dá sehnat nové Scirocco R.
Jsem zvědav co na to Leon, jestli přijde také s motorem 2.0TSI ?
Rozbalit vlákno
42
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 17:24
Re: Cena + příplatky
Leon nejspíš přijde v Cupře i Cupře R. A druze jmenované bude pekelné fáro. [odkaz]
30. 3. 2013 17:30
Re: Cena + příplatky
Jojo, Cupra R má být příští podzim, a údajně, podle dealera Seatu v ČR, má mít pohon 4x4? Snad :-)
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 17:57
Re: Cena + příplatky
Že by? To abych začal drasticky šetřit. :-)
30. 3. 2013 18:06
Re: Cena + příplatky
To mi dealer tvrdil. Stejně tak, že se nepočítá s verzí Cupra ale jen s Cupra R. No uvidíme :-) 280k 4x4 za základní cenu okolo 700tis by byla hodně lákavá nabídka i pro mě :-!
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:21
Re: Cena + příplatky
Já bych teda spíš čekal Cupru - předokolka cca 240 koní, 690 000 Kč, Cupra R - předokolka cca 285 koní, 750 000 Kč. S3 a Golf R jsou čtyřkolky, Golf GTI předokolka, takže bych to čekal jako dřív. Nechci se pana dealera dotknout, ale tradice a informace špionů (od Carpazzi, nebo jak se to jmenuje) jsou trochu pádnější argumenty. Každopádně uvidíme.
30. 3. 2013 17:35
Re: Cena + příplatky
613900,- je cena za třídvířko. 641900,- za pětidveře. Nechápu poslední větu v článku.
30. 3. 2013 17:49
Re: Cena + příplatky
Stejně jako "civilní" Golf je v ČR v nabídce pouze jako pětidveřový. Stačí se podívat do ceníku. Žádný příplatek za druhý pár dveří nenajdeš a v základu je elektrické ovládání zadních oken, což by u třídveřového šlo asi těžko, že.
30. 3. 2013 17:51
Re: Cena + příplatky
V konfigurátoru na webu vw je 5dv. dražší o 28000, než 3dv. U všech verzí (GTI, GTI P., GTD).
30. 3. 2013 17:56
Re: Cena + příplatky
A teď je otázka, kde mají chybu. [odkaz]
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:00
Re: Cena + příplatky
Četl jsem, že pro GTI bude na rozdíl od ostatních golfů určeno v základě třídvířko. Asi si z nás auto.cz zase dělá srandu a čeká až jim najdem chyby.
30. 3. 2013 18:02
Re: Cena + příplatky
Celkem by to i dávalo smysl, jen nemám náladu na český konfigurátor, tak jsem se podíval do ceníku a ten hovoří celkem jasně. Teď je otázka, co je správně.
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:04
Re: Cena + příplatky
Pochybuju, že to z ACZ.
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:04
Re: Cena + příplatky
... autorem je VWaverka.
30. 3. 2013 18:05
Re: Cena + příplatky
Vždyť je rozpor mezi ceníkem a konfigurátorem. Koho zajímá ACZ. :-!
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:12
Re: Cena + příplatky
Tak to pardon. Ale i tak věřím, že VWaverka trefil to, co je blbě. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 00:45
Re: Cena + příplatky
..no rozhodně v té kombinované spotřebě.. ;-)
Avatar - petrumr
30. 3. 2013 17:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 3. 2013 17:53
Re: Cena + příplatky
Sorry, ale aspoň blbý mlhovky nebo bi-xenony v základu být mohly. Nemluvě o 18" kolech.
Jde přece o "sportovní" auto ;-)
Avatar - petrumr
30. 3. 2013 19:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 3. 2013 08:16
Re: Cena + příplatky
vacsina ludi v noci "blbe vidi", ked uz mam to "sportove auto" tak aspon chcem vidiet na co sa rutim :-) rozdiel vo viditelnosti medzi halogenom a bi-xenonom je priepastny, to vie kazdy!
Avatar - petrumr
31. 3. 2013 11:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2013 19:46
Re: Cena + příplatky
No vidíš, Focus ST nemá xenony ani za 860 000. :-) ...BTW, zdá se mi to, nebo jeho brutální cenu paradoxně ještě zvýšili?
30. 3. 2013 17:54
Re: Cena + příplatky
Četl jsi alespoň ceník? Od pohledu mi chybí xenony, DCC, navigace plus drobnosti (záruka, zimní paket atd.). A jsem na základní německé ceně (Němci mají bohatší Highline, ze kterého GTI očividně vychází).
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:02
Re: Cena + příplatky
Cenová politika Volkswagenu je zvláštní. Což platí i pro ostatní modely a automobilky koncernu.
Avatar - petrumr
30. 3. 2013 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 3. 2013 20:28
Re: Cena + příplatky
Na okruhu... tys to zabil. >:D
Avatar - white label
30. 3. 2013 23:49
Re: Cena + příplatky
Zrovna to DCC a navigace mi přijde do klasického hh jako nadstandard, který zdaleka ne každý potřebuje, navíc DCC většina konkurenčních hh vůbec nenabízí (ani za příplatek). Naopak xenony za příplatek jsou mimo už vzhledem k tomu, že halogeny mají hodně jiný design a na GTI/GTD budou vypadat dost nepatřičně/lacině.
31. 3. 2013 00:30
Re: Cena + příplatky
Neříkám, že mi to chybí v základu, ale že mi to chybí (= za to bych si připlatil; bylo tu máváno nějakými 830 tisíci). :-) Osobně mě právě překvapila absence xenonů, pokud jsem nějaký rozdíl oproti Highline čekal, tak právě tohle. Jinak jsem očekával, že výbava trochu prořídne oproti Německu (podobně jako Highline). Český ceník navíc také vypadá osekaně, například adaptivního tempomatu nevidět.
Avatar - white label
31. 3. 2013 00:48
Re: Cena + příplatky
U nás chybí v základu GTI/GTD (proti Německu) hlavně bi-xenony, zatmavená skla, vyhř. před. sedaček a parkpilot. Takže se cenový rozdíl cca 100 tis. (ve prospěch ČR) po dovybavení (na německý základ) sníží na reálný rozdíl cca 60 tis.
Ano, to ACC u nás zatím v nabídce na GTI/GTD není, ale zřejmě to bude jen dočasná chyba v matrixu importéra, protože běžné verze Golfu (např. v Higlinu) jej v nabídce mají (12.400,-).
Avatar - white label
30. 3. 2013 23:36
Re: Cena + příplatky
Pokud chceš aby "jen" vypadalo a jelo, stačí ti připlatit pouze za bixenony, 18" kola a performance paket, a to je celkem 681.100,- Kč, což má do tvých "okolo 830 tis." ještě dost daleko. ;-)
31. 3. 2013 00:32
Re: Cena + příplatky
Plus lak. ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2013 00:50
Re: Cena + příplatky
Lak nepovažuji za podmínku, v bílé (bez příplatku, na rozdíl od běžných verzí Golfu) taky určitě nebude vypadat špatně. ;-)
31. 3. 2013 01:02
Re: Cena + příplatky
Slušnou výbavu, aby GTI nebylo jenom holátko, si představuji nějak takto:

Šedá Carbon Steel metalíza / Šedá Carbon Steel metalíza
18" kola z lehkých slitin "Austin"
Adaptivní regulace podvozku DCC
Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem
Bi-xenonové světlomety s LED diodami
Mlhové LED světlomety
Parkpilot
Sedadla s potahy "Clark" / Alcantara
Soundsystem Dynaudio Excite
Zimní paket

.....806400,- ;-) za 3dv. verzi.
A když Golf, tak přece 5dv., ne? (3dv máme Scirocco). A už jsme na ceně o dalších ca. 28tis vyšší.
31. 3. 2013 01:11
Re: Cena + příplatky
Konfigurátor musí mít jiné ceny než ceník. Nebo něco přehlížím (nebo jsem udělal chybu, kontrolu se mi dělat nechce).
Avatar - white label
31. 3. 2013 01:45
Re: Cena + příplatky
Nemají rozdílné ceny (až na rozpor 3dv./5dv.), počítal jsem to tak i tak a vyšlo to stejně....
31. 3. 2013 03:00
Re: Cena + příplatky
Do konfigurátoru jsem nekoukal, vzal jsem těch 806 tisíc jako bernou minci.
Avatar - white label
31. 3. 2013 03:07
Re: Cena + příplatky
Musíš počítat ty dražší (adaptipvní) xenony s LED a mělo by ti to nakonec vyjít stejně jako nám (806.400,-).
Tobě to vyšlo méně, nebo naopak více, než nám?
31. 3. 2013 11:18
Re: Cena + příplatky
Bral jsem ty dražší a méně. Ale spočítal jsem to jen jednou orientačně a z hlavy, takže je možné, že jsem někde udělal chybu, nebo že jsem něco zapomněl. Nepočítal jsem však Performance, ale klasické GTI. To by mohlo udělat ten rozdíl, pokud jste počítali i tenhle balíček.
Avatar - white label
31. 3. 2013 01:19
Re: Cena + příplatky
Ale příplatky za nějakých 100 tis Kč, tedy DCC, alarm, mlhovky, parkpilot, soundsystém, zimní paket a vlastně ani potahy pouze částečně! (jen boky) v alcantaře, nejsou! primárně o tom, aby auto jelo a vypadalo (a o tom byla má původní reakce především), navíc některé věci z toho co tam máš, většina konkurence nenabízí (do hh) ani za příplatek.
Nehledě na to, co už jsem zmiňoval o dobře vypadající alternativě, tedy bílé bez příplatku, což je dalších 14.100,- mínus, tedy celkem 115.200,- mínus a jsme na 691.200,-, místo tvých 806.400,-. :-)
Mimochodem mně tvá původní konfigurace vyšla "jen" na 796.300,-, takže nám tam už tak lítá rozdíl 10.100,- Kč. Ale zřejmě si započítal o 10.100 dražší adaptivní! bixenony s LED, což taky za podmínku nepovažuji a "normální" bixenony by proto, aby to slušně vypadalo, určitě stačily.
Tady se totiž bavíme o ceně v obecnější rovině, proto nemůžeme tvrdit, že auto k tomu aby slušně jelo potřebuje např. DCC, které většina hh vůbec nenabízí, podobně jako třeba dsg, nebo některé asist. systémy.
30. 3. 2013 17:21
...
No, příplatek ze Performance paket se jistě vyplatí, špéra je přínosem u jakéhokoli auta a nějaké XDS ji nikdy zcela nahradit nemůže.
Cena je nejspíše přiměřená, GTI stejně už žádnou přímou konkurenci nemá - ta se posunula jinam. Zbývá tedy snad jen Giu QV.
Rozbalit vlákno
3
30. 3. 2013 18:19
Re: ...
Cena je víc než přiměřená. O třídu menší Clio RS začíná na 565 000,-, s Cupem je za 600 000,-.
30. 3. 2013 21:42
Re: ...
Ale zas je to hot-hatch od Renaultu ;-) >:D
Avatar - Ham.
30. 3. 2013 23:29
Re: ...
QV nestíhá ani na minulou generaci GTI a to i přes slušnou výkonovou převahu. Pro G7 to konkurence nebude.
Avatar - RadisGT
30. 3. 2013 18:00
GTI vs. ST
Záklaní cena Golfu GTI je 613 900Kč, u Focusu ST 860 600Kč. Rozdíl téměř čtvrt míče. Kdo z vás by dal přednost ST??? Volba je jasná...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:03
Re: GTI vs. ST
Zdá se mi, že s focusem to jde od dokonalého RS z kopce.
30. 3. 2013 18:09
Re: GTI vs. ST
Stačí si dojet pro ST k sousedům a rázem je problém vyřešen.
30. 3. 2013 18:11
Re: GTI vs. ST
Kdo by chtěl ošklivého Focuse, když může mít hezké GTI ;-) .
Nic proti Fordu, ale nový Focus je vzhledově nejošklivější ze všech hatchbacků :no:
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:13
Re: GTI vs. ST
Nechápu, co to teď zvolili za design...
30. 3. 2013 18:14
Re: GTI vs. ST
Pokud by se člověk rozhodoval mezi F ST a G GTI, pak asi ano. Ale jsou tady i jiné varianty - Klasicky Megane RS, za slušnou cenu je i Astra OPC, MPSo je cenově ještě níž ... Je z čeho vybírat a to je jen dobře...
30. 3. 2013 18:20
Re: GTI vs. ST
ST v zahranicni stoji od 615 tis a je cenove pod Golfem....v CR meli tuhle cenu danou centralou. Od dalsiho mesice je ocekavany rapidni pokles ceny ST i v CR :-)

Pro ty komu se ST nelibi......me jo..a mnohem vic nez GTI...holt kazdy ma jiny vkus. Neni treba hned hanit a urazet.
31. 3. 2013 11:54
Re: GTI vs. ST
Volba je jasná - za ty peníze pořídit opravdový sporťák
Avatar - white label
31. 3. 2013 12:08
Re: GTI vs. ST
A které nové opravdové sporťáky (vhodné i pro běžný silničniční provoz), za cenu od 614 tis., to jsou?
31. 3. 2013 12:13
Re: GTI vs. ST
Myslel jsem za prachy na Focuse - Subaru BRZ je od 709tis, GT86 za 809..
Avatar - white label
31. 3. 2013 12:21
Re: GTI vs. ST
No právě, vše je dražší, a přitom jsi napsal jasně: "za ty peníze".
Čím je (v principu) Focus ST, na rozdíl od Golfu GTI (performance), opravdový sporťák?
31. 3. 2013 12:35
Re: GTI vs. ST
Ona je otázka, jestli by se po spočítání příplatků na stejnou výbavu i ten Golf nedostal na cenu Subaru

Focus je stejný hothatch jako GTI
Avatar - white label
31. 3. 2013 13:06
Re: GTI vs. ST
Rozhodně je na tom se základní výbavou velmi podobně jako Focus ST.
30. 3. 2013 18:13
Táto GTI patří benzín !
Malé vozy pod kapotu každého osobního vozu patří benzín, :yes:

PS: Přeplňovaný zážehový motor poráží turbo diesel :no:
Mercedes A 45 AMG , zdvihový objem 2,0 vetší výkon 265kW, 450Nm ,
zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:41
Re: Táto GTI patří benzín !
Ale tak ano, diesel je však zase zajímavé zpestření nabídky. Každopádně za mě :yes: pro benzín.
30. 3. 2013 18:48
Re: Táto GTI patří benzín !
:yes: benzín dá se rozum, že tato benzín patří sportovní, ale to je diesel v sportovní nevhodné, kvůli lákadlo hezky spotřebu.
30. 3. 2013 18:53
Re: Táto GTI patří benzín !
dobře ty:-)
30. 3. 2013 19:00
Re: Táto GTI patří benzín !
A ty co? Víš rozumíš tomu!
30. 3. 2013 19:05
Re: Táto GTI patří benzín !
Malé auto klidně s dieslem...v některých zemích je to vhodnější...viz. Madeira a jiné kopcovité ostrovy, tam něco vyjet z benzinem (myslim objemy 1,0-1,4) je des....tedy bez turba :-)

..jinak mas nejakou zvlastni cestinu :-)
30. 3. 2013 19:07
Re: Táto GTI patří benzín !
To jsem není čestinu ;-)
Avatar - Ada je zase tady
30. 3. 2013 21:52
Re: Táto GTI patří benzín !
Proč sem nepíšeš rovnou svoji rodnou ruštinou? Všichni by pochopili... Střídání nicků je zbytečné. :-!

BTW pod kapotu každého Golfa SAMOZŘEJMĚ PATŘÍ MOTOR TDI! :yes:
31. 3. 2013 00:10
Re: Táto GTI patří benzín !
Ádo podívajte se na TO patří
[odkaz] :-!
31. 3. 2013 00:17
Re: Táto GTI patří benzín !
Co je to TDI?
Ano souhlasím, že pod kapotu každého Golfa SAMOZŘEJMĚ PATŘÍ MOTOR TDI, to je Třeba Diesel Idiot

PETROL belongs car STOP Ádo !
Avatar - idam.i
30. 3. 2013 18:14
Spotreba
Určite to nie je najdôležitejši ukazovatel u takéhoto auta.No tvrdiť že, GTI Performence bude priemerne spalovať 6 litrov je stupidné. ;-\ Mal by už niekto uviesť tieto hodnoty na reálnu mieru. :no:
Rozbalit vlákno
14
30. 3. 2013 18:20
Re: Spotreba
ekoterorismus EU v praxi...bohužel. V USA jsou hodnoty téměř přesné, a nebyla výjimka, že jsem se s americkym autem plynulou jízdou dostal hodně pod udávanou spotřebu.
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 18:48
Re: Spotreba
A auto vybavené AdBlue žere jen díky změně nastavení řídící jednotky na dusíkatý režim o víc jak litr na sto míň, i když má dvě nádrže a systém vstřikování močoviny. Dnešní euroekoteroristé to ale nikdy nepochopí a pořád nám budou podstrkávat, jak auta ničí planetu a podsouvat přitom peníze vědcům a povolenkářům. Přitom výsledná spotřeba by se snížila a oxidů dusíku nepřibylo. Proto to STOP ekošovinismu.
30. 3. 2013 18:22
Re: Spotreba
JO, jo, jo to nedůležité spotřeba, takže je jasné ze v tomto typu auta je lepší volba benzin GTI, souhlasím kdo nakupuje 3-dverák a trošku chce i lepší zrychlení asi nepojal do předražených dieselu GTD že myslím ze tyto auta se nekupují kvůli spotřebě ale kvůli radosti z jízdy a GTI je rozhodně fajn motor a jasná volba :yes: benzín!!!
Avatar - Ada je zase tady
30. 3. 2013 22:38
Re: Spotreba
Pod kapotu KAŽDÉHO OSOBNÍHO VOZU PATŘÍ SAMOZŘEJMĚ DIESEL, Ivane. >:D
Avatar - woody-alien
30. 3. 2013 22:55
Re: Spotreba
Ádo, že tě vypnu.... ;-)
30. 3. 2013 23:51
Re: Spotreba
:yes:
PETROL belongs car STOP Ádo !
30. 3. 2013 20:31
Re: Spotreba
Ty bys radši, aby VW přihodil EU do kasičky nějaký ten stotisíc (za kus) a uvedl čísla, která ti dovolí lépe spát?
Avatar - idam.i
30. 3. 2013 22:13
Re: Spotreba
Síce nerad,ale platím dane aj odvody.Pokial by som klamal,mám obavy,že mne by to rýchlo zrátali.Každý to vie anikto to nerieši.Tak nech opravia zákony,človek by bol rád aby dostal,to čo mu je slúbené.Keby ti slúbili FullHD telku a doslal by si HDready,bol by si spokojný?
30. 3. 2013 22:42
Re: Spotreba
To si pleteš pojmy s dojmy. Možná to není etické, ale je to v rámci předpisů. To auto té spotřeby totiž skutečně dosáhne. Až tu normu zpřísní, jako že ji zpřísní, tak to buď zacvakáš ze svého, nebo ti to ořežou z auta (reálně půjde asi o kombinaci obojího, ořezat z auta 150 tisíc, tak ti zbydou pomalu jen kliky). Popřípadě takové motorizace nebudou vůbec nabízet.

Jinak HD ready není žádné HD, jen marketingová slátanina. A vůbec pojem high-definition je úsměvný vzhledem k jeho neurčitosti.
Avatar - woody-alien
30. 3. 2013 22:53
Re: Spotreba
Ani se snad nemá cenu nad tím zamýšlet....ale politici, co na jedné straně střídaj v obličeji 256 odstínů šedi, když viděj propady prodejů, rušení továren a propouštění, a na druhé straně se snažej výrobce ždímat od stolu vymyšleným normováním, pokutama atd....to je opravdu neuveřitelný.
31. 3. 2013 00:48
Re: Spotreba
A i to, co dělají, nedělají pořádně. Pokuty měli aplikovat na úrovni koncového zákazníka. Pěkně to lidem strčit pod nos, ať vidí, kolik peněz sypou do černé díry. Mělo by to větší psychologický dopad a k tomu by to představovalo více byrokracie. Win-win. >:D Jen by je pak lidé možná defenestrovali na dlažbu. >:-[]
Avatar - idam.i
31. 3. 2013 15:39
Re: Spotreba
Chcel by som ťa vidieť,ako budeš dlhodobo jazdiť v priemere za 6litrov z 2,0 TSI.Eco jazdu medzi obcou pri 90km možná ,ale v reále ani náhodou.Ja by som tolko ani od takého auta neočakával,ale vadí mi ako sproste kecajú a každy sa tvári ,že je to o.k. :no:
31. 3. 2013 17:21
Re: Spotreba
Pochop, že jde o NEDC. Ne tvou cestu do práce. Taky nejsem normovaný řidič a nejezdím po normované trase. Na tenhle údaj vůbec nekoukám, prostě si auto projedu a vidím. S šestkou šlo jezdit pod 7, což je myslím pod normovanou spotřebou. Ne, že by tak mnoho lidí jezdilo, když si takové auto koupíš, chceš si ho i užít. Ale to je starost OSN, které za touto normou stojí (konkrétně pracovní skupina 29 UNECE/ EHK OSN).

Také je dobré pochopit, že žádná reálná, nebo skutečná spotřeba neexistuje. Je má, tvá, průměrná, ale ne jedna reálná. Vadí mi deformace trhu, ne nějaké číslíčko pro úředníka.
Avatar - idam.i
31. 3. 2013 22:18
Re: Spotreba
V tom sa zhodneme v tom,že deformácia trhu je velká. :-(
Avatar - Ham.
30. 3. 2013 20:40
GTI Performance
za 640 tyček se samosvorem a velkými kotouči to je hodně slušná cena, tak slušná, že některá konkurence bude muset rychle upravovat ceníky.
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2013 22:38
Vtip?
To má být vtip? Takové osekané auto za více jak půl miliónu? A teď jsem četl na novinkách, že se to stalo autem roku, jak v ČR, tak v Evropě, tak ve světě. Zlatá Octavia 3. generace, o pořádných Autech s velkým A ani nemluvě... Dát za takový tuctově vypadající hatchback půl melounu?... ani kdyby v tom byl motor z Ferrari či Chevroletu :-(. Ať si to koupí komu se to líbí, ale novináři jsou asi padlí na hlavu, jestli toto je pro ně volbou roku :-(. Nikdy jsem takovým anketám nepřikládal význam, tedy ani letos, ale zase, aby tam vycházely úplné nesmysly, to by přece nemuselo. Proč nenechají volit lidi? To je jako letošní Miss. Jednou mohli hlasovat prostí lidé, a najednou to nevyhrála ošklivá tuctová barbína, vypadající na tisíc způsobů pořád stejně, ale normální sympatická holka, která se nebála od ostatních výrazně odlišit. Ale čím se liší tento nudný Volskwagen? Možná tak vysokou cenou a nesmyslně nadupanou technikou v kastli, kterou bych si nedal ani na RC model za pár korun :-( .
Rozbalit vlákno
38
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2013 23:05
Re: Vtip?
Design je subjektivní...Co bys místo něj volil ty?
30. 3. 2013 23:47
Re: Vtip?
Samozřejmě je do jisté míry subjektivní, o tom žádná diskuze. Nicméně hatchbacky jsem už od 70. let, kdy to vznikalo, považoval spíše za takovou znouzecnost - byly to obvykle vozy nižší tříd, a já jako fanoušek závodění vždy upřednostňoval sedany nebo kupé. Hatchback byla spíše taková nákupní taška, která při závodech působila jako pěst na oko. A nějak mi tento náhled po celá desetiletí zůstal, a třebaže se hachbacky staly mnohem rozšířenějšími a akceptovatelnými vozy, pořád mi prostě takové auto nadupat výkonou technikou a prodávat za cenu pořádného sedanu, nějak nesedí. Sám bych kupoval prostě sedana nebo kombi - momentální auto viz nick, nicméně nicméně nikdy jsem ani teoreticky o hatchbacku neuvažoval, nejsou to v mých očích plnohodnotná auta, ale nákupní tašky - kdybych chtěl jít do něčeho laciného v dnešní době z produkce koncernu, tak bych určitě uvažoval někde mezi Rapidem či Oktávií, které hatchbacky raději ani nenabízí. A jsou mi tím sympatičtí, i když se to různým odpůrcům škodovek nemusí líbit. Je to taky jen můj názor.Za hatchback bych nikdy přes 200 tisíc nedal. Beru, že to řada lidí má jiný názor, ale v žádném případě neberu, že to uměle přebudí na 600 tisíc, ani to, že to vyhlásí autem roku. Toto už překračuje všechny meze subjektivity i objektivity. Je to prostě nesmyslnost :- ) .
Příjemný večer přeji všem :-) .
31. 3. 2013 00:08
Re: Vtip?
To že vám hb přijde jako neplnohodnotné auto je vaše věc. Já to prostě beru tak, že Čechy za ta léta nikdo nepřesvědčil, aby kupovali sedany, byť i ty mají určité výhody (vyšší torzní tuhost káry atd.). Je to to samé, jako když Španěly a Američany nikdo nepřesvědčil o tom, že by měli kupovat hb. Každý má prostě jiné preference a co si budeme povídat, je to taky trochu dáno kupní silou. Kdybych měl na to mít jedno auto pro radost a druhé na cestování, tak jedno z nich klidně bude sedan, bohužel jsem musel jít do kompromisu a volil hb. K tomu závodění. HB je na něj vhodnější, (kratší, menší převisy karoserie atd.) I když pravda, souboje továrních Evo IX. a Imprez WRX mi taky chybí. Já třeba považuji za neplnohodnotná auta SUV, (horší jízdní vlastnosti, horší průchodnost terénem, vyšší spotřeba) ale prostě jsem se smířil s tím, že je o ta auta zájem a že x lidí má jiný názor.
31. 3. 2013 09:37
Re: Vtip?
Na SUV mám podobný názor jako Vy. Tam je to jednoznačně móda, u HB jste to napsal sám - omezení kupní silou. Ono nejlépe byste poznal, co se lidem opravdu líbí, kdyby všechna auta měla naprosto stejnou cenu :-) . Věřte mi, že potom by ani Čechy nemusel nikdo 30 let přesvědčovat, ať si kupují mnohem hezčí sedany.

Máte pravdu, že HB je při stejné motorizaci a parametrech ve své podstatě výhodnější než sedan, hlavně kvůli hmotnosti a hbitosti. Projeví se to asi hlavně v rallye. Nicméně právě v těch 70. letech se HB dělaly spíše jako směšná vozítka - tak to alespoň na těch závodech působilo. U nás se taková auta téměř neprodávala - vše byly sedany Š110, Š120, další měli v nabídce i kombi, jako Wartburg, Trabant, Moskvič, či Lada. Za HB se dal patrně považovat Polski Fiat 126 a možná malá italská šestistovka Fiatu, ale to bylo prakticky vše A na toto člověk byl zvyklý. Na závodech (podotýkám okruhových) pak viděl krásné velké sedany, které jasně dominovaly startovnímu poli, a někde na konci se ploužilo několik nákupních tašek. Nutně v něm pocit, který jsem popsal, musel vzniknout. A ve mne už to prostě navždy zůstalo,a ani si nemyslím, že by to bylo úplně mimo. Podle mne drahá sportovní technika patří do sedanů a sporťáků, a ne do aut, které původně měly oslovovat zákazníky právě svou laciností a s tím souvisejícím nedospělým dojmem.
31. 3. 2013 11:44
Re: Vtip?
Sám mám rád kupé, ale říct, že si člověk koupil třeba takovou Breru z nedostatku financí... Pokud jde o sedan versus liftback a kombi, sedan bývá z téhle trojice nejlevnější a přesto si lidé hodně připlácí za jednu z praktičtějších karoserií.

HB jsou omezené na nejnižší segmenty, byly pokusy je dostat výše, ale nic nevyšlo. Takže máš do jisté míry pravdu. Nicméně tvých 200 tisíc je trochu úsměvných. Za 600 bych mohl uvažovat o Astře sedan, nicméně GTI za podobné peníze bude lepší svezení. Kromě Astry se mi mezi "malými" sedany snad nic nelíbí.

Jinak tohle auto nemá drahou "sportovní techniku". Může být rychlý a schopný, ale je postavený z "civilních" dílů.
31. 3. 2013 12:22
Re: Vtip?
No mně osobně se často kombi líbí podobně jako sedany, jsou praktičtější a například u takové Fabie I se mi kombi líbilo o hodně více než sedan. A kombi má na rozdíl od Hatche nejen více prostoru, ale také mnohem líbívější proporce převisů, délek apod. LB teď neřeším, je to často podobné jako sedan nebo kupé a obvykle to jsou celkem hezká auta.

Těch 200 tisíc ber pouze jako mou osobní preferenci, jakou hodnotu pro mne asi takové auto má. Naprosto upřímně Ti říkám, že víc bych za to nedal a šel raději do Rapida, nebo čehokoliv, co má podle mne přijatelné proporce, a ne auto s nepřirozeně 'useknutým' zadkem a dominujícím předním převisem - málokterý hatch má vyvážené proporce - vybavuje se mi třeba Suzuki, to vypadalo celkem slušně, ale je to spíše vyjimka. Mému oku prostě auto s dlouhým předním převisem a téměř bez zadního převisu, nelahodí :-) .
Avatar - white label
31. 3. 2013 12:38
Re: Vtip?
Co už je "dlouhý" přední převis a co ještě ne?
[odkaz]
31. 3. 2013 12:43
Re: Vtip?
Vždy přece záleží na poměru předního a zadního převisu, a na tom, jaký to hlavně z bočního pohledu vyvolává estetický dojem. Zvyknout se dá na cokoliv (viz současné prototypy LMP1), ovšem přirozeně vypadá obvykle lépe auto mající tyto proporce jaksi vyvážené.

Ale není to přece nic absolutního, aby mělo smysl se o tom dohadovat :-) .
Avatar - white label
31. 3. 2013 13:05
Re: Vtip?
Jen se ptám, dohadovat se o tom nemusíme, stačí když zůstaneme u současní diskuse.
31. 3. 2013 13:13
Re: Vtip?
Jasně.

Zatím se mějte, třeba někdy příště :-) .
31. 3. 2013 13:42
Re: Vtip?
Tak sedan od Fabie byla příšernost. Rozhodně nemám nic proti motokárám (kola rozích). :-) Velké přední převisy moc nemusím. Připomíná mi to předkus. Pro zadní to chce správnou karoserii a ideálně náhon na zadek.
Avatar - white label
31. 3. 2013 12:03
Re: Vtip?
"...sportovní technika patří do sedanů a sporťáků..." To je jako napsat, že nejlepší dvě zmrzliny z ovoce jsou jahodová a ovocná. ;-)
Karoserie HatchBack je pro HotHatch typická a pokud je třídveřová (což bylo zejména dříve pro HH/HB téměř pravidlem, viz i první Golfy GTI možné pouze jako 3dv.), nemusí být ani méně "pevná", než čtyřdveřový sedan. Pro mě osobně je (minimálně opticky!) čtydveřový sedan méně sportovní karoserie, než třídveřový! HB. Pokud mám u sportovní mutace vozu tolerovat delší zadní převis, pak ideálně kupé (příp. dvoudveřový sedan), to je ta opravdu správná karoserie pro sport. varianty vozů.
31. 3. 2013 12:36
Re: Vtip?
Tak tu by se dalo dlouho diskutovat. Než porovnávat naše osobní preference, zareaguji spíše takto. Zajímají mne závody sportovních vozů desítky let, Sedany se v nich skutečně občas objevují, třebaže většinou dvoudveřové. A pokus nacpat mezi ně hatchbacky se uskutečnil v první polovině minulého desetiletí v britském mistrovství (tuším tam homologovali Golf a Clio do GT, nebo něco podobného), a okamžitě se vznesla vlna kritiky, a do roka tato auta, vypadající mezi Porsche a Ferrari zcela komicky, zmizela. Dlouhodobě se dvoudvéřové sedany objevují i v takovém závodě jako 24 h Le Mans, ale že by tam jel HB, to bych vzpomínal marně.

Takže možná Váš názor takový je, a určitě nejste sám, ale obecně ve světě se zatím neprosadil (díky Bohu).

Koukám ještě na tu Vaši zmrlinu - nebudeme-li slovíčkařit, tak akceptujte, že se sporťákem obvykle označují dvoumístná kupé typu McLare, Ferrari, či Lamborhini, ale to neznamená, že to jsou nutně jediná auta mající takřka sportovní motor. Někdo za sporťák může považovat jen auto používané ve sportu, tady ta terminologie opravdu - na rozdíl od zmrlin - není zcela ustálená a jednoznačně daná.
Avatar - white label
31. 3. 2013 13:01
Re: Vtip?
Nechci z toho dělat velkou vědu, tady nejde o rozsah slova sportovní, ale slovní o míchání hrušek s "veverkami". Typ karoserie je např. kupé, žádný typ karoserie "sporťák" není a ne každý sporťák je kupé.
Pro závody sportovních vozů s karoserií běžné produkce, jsou logicky obvykle základem silnější vozy vyšších tříd (nejčastěji střední), než je třída malých a kompaktních vozů, pro HB (navíc především pouze v Evropě) typická. Takže sportovat hb je vidět spíš pouze v Evropě, např. v rally to není určitě žádná rarita, ale ani na různých silničních CUPových závodech nižších kategorií. Ale občas i ve vyšších, co takový Leon ve WTCC?
A silniční sportovní (závodní) sedany mají často zadní pár dveří "zavařený" (někdy i oba páry dveří), takže se ve finále jedná spíš o dvoudveřové sedany. :-)
31. 3. 2013 13:12
Re: Vtip?
Tak ono se zase závody obvykle dělí na závody 'sportovních', 'závodních' a 'cestovních' vozů. Toto je celkem ustálené. Závodní jsou pouze formule - s odkrytými koly, sportovní vozy je to, co jsem měl na mysli já, a cestovní vozy jsou to, co popisujete vy, tedy současné rallye, WTCC nebo různé Hatch Cupy. Kdykoliv se HB snažil protlačit mezi reálné sportovní vozyv motoristickém sportu, nebyly přijaty a všeobecně akceptovány, A to ani v dobách, kdyby bylo normální, že závodily sportovní vozy o objemu 1300 cc, nebo i méně. Přeci jenom, vzhledem k tomu, že je v terminologii obecně dost chaos, troufám si tvrdit, že motoristický sport a jeho zvyklosti je v tomto případě lepším vodítkem než nějaké reklamní slogany automobilek. Podle mne prostě ani Golf, ani Clio, ani nic podobného není sportovní vůz typu GT, i kdyby se to tak stokrát jmenovalo :-) .

Přeji příjmené velikonoční svátky a už s touto diskuzí asi končím a půjdu se věnovat zase něčemu jinému, Snad jsme se oba trochu obohatili :-) .
31. 3. 2013 13:53
Re: Vtip?
Tak třeba Imprezy jely 24h na Nürburgringu.
31. 3. 2013 13:47
Re: Vtip?
Také vnímám (čtyřdveřový) sedan hůře (z pohledu "sportovnosti") než třídveřové hatchbacky. Obzvláště, pokud jsou ve formě shooting brake. Je tam jasné zaměření na přední řadu sedadel. Navíc SB jsou v mých očích k nakousnutí. :-) Sedany (opět, čtyřdveřové) nejsou tak dobře disponované k dramatickým bokům.
30. 3. 2013 23:16
Re: Vtip?
Nad cenou se až tak nezamýšlím, spíš je zavádějící název článku. HH je o "charakterním" benzinu a jízdních vlastnostech, diesel je vhodnější na cestování po dálnicích, rozhodně ve mně nevzbuzuje touhu si v neděli v 5 ráno přivstat a jet se projet na oblíbenou okresku. Přes nesporné kvality GTD HH není, nazývat diesel HH, je to samé jako tvrdit, že se cpu dietním bůčkem, imho nesmysl. I když majitelé "dieselových rumpálů" a p Vaverka budou tvrdit samozřejmě něco jiného.
31. 3. 2013 00:17
Re: Vtip?
Ono by to chtělo, se místo žvanění v internetových diskuzích, taky v nějakém ostrém dieslu projet. A tím zrovna nemyslím Octavii RS. ;-) >:D
31. 3. 2013 00:31
Re: Vtip?
Já nikomu jeho názor neberu, sousloví sportovní diesel je prostě oxymorón. Diskuse od diskutování snad je ne, takže co tam kromě emotikonů máš? Rychlý ještě neznamená sportovní. Postav si vedle sebe dvě auta ve stejné motorizaci, přičemž jedno z nich bude diesel. Diesel bude mít jízdní vlastnosti o něco horší už jen proto, že je na předku těžší. Proč asi Toyota nepostavila GT-86 v dieselu? Protože by prostě nebyla tak dobrá, to samozřejmě neznamená, že se GTD bude špatně prodávat, spíš naopak, ale jedinou výhodou toho auta bude spotřeba, a větší "zátah vocpoda," jinak nic.
31. 3. 2013 00:44
Re: Vtip?
Mám to chápat tak, že máš stejný názor?
31. 3. 2013 00:56
Re: Vtip?
Víš, co Ádo, už jsi znáš? ;-)
31. 3. 2013 01:05
Re: Vtip?
Já opravdu víc nicků na ACZ nemám a Áda opravdu nejsem, to si ostatně můžeš ověřit, to se ti moc nepovedlo :-|
31. 3. 2013 01:20
Re: Vtip?
Jak píšu, přestaň žvanit, sedni do toho.

Zatím vidím, že jen argumentuješ jako prachobyčejný plakát. ;-)

PS: M550d.
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 01:23
Re: Vtip?
..a (už) víte, že jsou také daleko SILNĚJŠÍ naftové 4válce - ty teprve musí jezdi, že? ;-)
PS: Jinak ale SOUHLASím s FINLANDem - a moc dobrý je jeho "příklad" s Toyota GT-86 :yes: :-)
PPS: Triturbo 50d je (dle jednoho "známého") opravdu PEKLO - na druhou stranu srovnávat jej s M5 je vpodstatě "naprostý nesmysl" = i NEJ"divočejší" naftový motor na světě (BMW 50d) je prostě (sice VELMI SILNÝ a místy opravdu "PEKELNÝ", nicméně stále "jen") naftový motor
31. 3. 2013 01:29
Re: Vtip?
Někdo holt nechápe, že "fyziku neokecáš," to je celé, svezl jsem se např. v Impreze WRX STI a jsou jisté důvody, proč se v dieselu nedělá. Chápu, že pro některé jedince jsem kvůli názoru "plakát," ale to mi opravdu "žíly netrhá."
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 01:37
Re: Vtip?
Má zkušenost je, že snad až VĚTŠINA lidí má o autech (hlavně) "představy" (které často NEmají moc společného s realitou.. ;-)
31. 3. 2013 01:48
Re: Vtip?
Hlavně nepovažuji rychlé auto za nezbytně sportovní, to se potom dá říkat sportovní i autu, které má ve vyšších verzích snížený podvozek, který ho dělá na našich silnicích zbytečně tvrdým, (nepoddajným).
31. 3. 2013 01:24
Re: Vtip?
Jistě, teď jsi mi to příslovečně nandal-). Já jsem neřekl nic jiného, že diesel nepovažuji za sportovní, nikoli za špatný, ale netřeba to vysvětlovat, kdo chce chápe, kdo nechce nechápe.
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 01:26
Re: Vtip?
..on by jossalito možná (i) "chtěl", ale "kde nic není, tam.. ;-)
31. 3. 2013 12:17
Re: Vtip?
Já bych rád zase od tebe slyšel, co je pro tebe onen pravý sportovní požitek. Protože vím, co jsi zač, tak ti s klidným svědomím mohu napsat, že ty nikdy ten pravý sporotvní požitek, o kterém tu tak básníš, stejně nezažiješ, protože ti to tvůj stav nedovoluje. ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2013 12:24
Re: Vtip?
Úplně zbytečně tlačíte (tedy hlavně ty) diskusi o autech do osobní roviny...
31. 3. 2013 12:31
Re: Vtip?
Je a vždy bude jen o tom "já bych"...
31. 3. 2013 19:45
Re: Vtip?
Zase jsi si musel "splnit" já se opravdu musím smát, opět jsi mi to "nandal." Nevím o tom, že bych někoho přesvědčoval o tom, že si má koupit to nebo ono. Jen jsem řekl svůj názor a od toho snad diskuse je. Dokonce může být diskuse i o tom "co by," byť se to Tobě nebo jiným nemusí líbit. K tomu, že jsi diskusi převedl do osobní roviny není třeba se vyjadřovat, ať si každý udělá obrázek sám..
Avatar - Delfin2
30. 3. 2013 23:43
Golf
Na Golf je to az velmi priatelna cena :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
31. 3. 2013 09:31
Re: Golf
Cena mě taky příjemně překvapila, rozhodně bych si připlatil za Performance.