Pane Dragoun, nebo se v Bolce mohly montovat Clia a Captury, místo těch designových skvostů jako Roomster nebo Fabia... Koukám, že zaslepenost koncernem v tomto článku doslova křičí do světa... :-( Prostě dasAuto.cz. Klasika ;-)
No ale k článku. Nezbývá než popřát další úspěchy a doufat, že se někdy dočkáme i nějakých designově zajímavých aut od škodovky, a ne jen deriváty od Octavie... Mám dojem, že za chvíli budou zase z Bolky vycházet návody, jak ze předního pohledu rozeznat Fabii od Rapida, Octavie, a mám dojem, že po FL i od Citigo... :-)
"Ale pojďme z Wolfsburgu rovnou do... Mladé Boleslavi!"
Hura!!!! a nikdy inak.
Pan redaktor, chapem ze ste za to plateny, ale preboha ziveho, aspon to nerobte tak okato. Vyzera to strasne naivne a detinsky. A hoci to tu ide dolu vodou, nerobte z auto.cz casopis studentov textilnej priemyslovky.
Já si zase nepamatuju dobu, kdy by se tu nenadávalo na koncern a do kolečka nepsaly ukřivděné příspěvky o zaplacených článcích a zkorumpovaných redaktorech. >:D:yes:
To je takové co by kdyby. Ať si myslím o VW co chci, tak dost pochybuji, že by v případě Renaultu měla Škoda ve výrobě 6 modelových řad na takové úrovni jako dnes. Stačí se podívat na Dacii.
Tak nevím, Dacia má 5 modelových řad 15 let po převzetí Renaultem. Kolik modelových řad měla Škoda 15 let pod převzetím VW, tj 2006 ? Jestli dobře počítám tak 4. Z hlediska prodejů se mi to nechce hledat, ale tipuju, že na tom budou podobně. Tím rozhodně nechci říkat, že VW byla špatná volba, ale nikdo nemůže 100% říct, že by se Renaultu nepovedlo to samé.
Hlavně a to v první řadě Renault se netajil s tím že v MB by vyráběl Renaulty tedy ŠKODA by dost pravděpodobně zcela zanikla nebo by případně byla reinkarnována v rumunsku místo Dacie.
zadruhé, Dacia dělá čistý LOWEND byť je obchodně úspěšná , Škoda vyrábí auta technicky zcela srovnatelná s ostatní akuální produkcí. Na což si Dacia ani nehraje.
Osobně vidím u dacie 4 modelové řady: Sandero, Logan, Lodgy-Dokker a Duster. A to o Sandero a Logan je jako dvě řady s výhradami, u současné generace je Sandero vlastně jen zkrácený Logan (stejně jako Lodgy - Dokker) takže bchom byli u třech modelových řad
Každopádně ale Dacia odvádí kus dobré práce.
No prave, ze ta Dacie pod Renaultem vstala uplne z popela, dnes ma nejnovejsi modelovou radu v Evrope a prodava skoro pul milionu aut rocne. Skoda preci jen byla v lepsi forme... Jasne, je to co kdyby, ale napsat pejorativne, ze se tady mohly montovat Twinga, kdyz z Bolky lezou klenoty a slepence typu roomster, to je docela ulet...
Nezpochybnuju cisla v clanku, jen se fakt podivuju nad objektivitou zdejsich jiste velice zkusenych a nepodplatitelnych redaktoru...
Z dnešního pohledu patří velký dík Janu Vrbovi, tehdejšímu ministrovi průmyslu, který prosazoval přímý prodej velké zahraniční automobilce (jednal s BMW, Renaultem a VW) a nakonec přímý prodej prosadil i přes masivní odpor Klause a Dlouhého (zastávali pro Škodu cestu kuponové privatizace), kteří nastoupili do vlády až ve chvíli, kdy již byla Škodovka prodaná VW a stihli bohužel zmršit taktéž dojednaný prodej Tatry Mercedesu. Postupně odpadlo BMW, protože zrušilo své původní plány na výrobu malých aut, které původně nabízeli jako program pro Škodovku, pak odpadl i Renault, protože nabízel jenom jednoduchý program montování levných aut typu Twingo pro východní trhy a zůstalo VW s nabídkou zachování samostatné automobilky s vlastním vývojem a svébytnou modelovou nabídkou.
Cos čekal? Že auto.cz jakožto pobočnej závod VW Group bude chválit Renaulty?? Objektivní je, že letos po půstech stoupají všechny (teda asi spíš skoro všechny) automobilky, ale samozřejmě každá chválí jen sama sebe... Nevím celosvětová čísla, ale Renaultova Dacia v EU letos stoupá ještě mnohem víc než škodovka (21 vs. 37 procent)
Já ano, 66.000km/rok. S Octavií 1,9TDI a jsem spokojený.
Mimochodem aktuálně 473.500 a naprosto bez závad (klop-klop) včetně původního turba, spojky atd.
Ono jde i o to zvolit správný motor a pro nájezd 50.000km/rok nebudu volit 1,2TSI nebo 1,6TDI.
A pokud můžu srovnávat např. s stejně starým C-klasse (mám možnost s ním sem tam jezdit) tak co se týká komfortu si ty dvě auta nemají co vyčítat.
Re: Este keby aj na autach dostatocne zarabali....
Je ale třeba to chápat ale trochu jinak. Tak jak je to tam napsáno, by znamenalo, že čím více prodají tím je větší ztráta. Spíše investice do Seatu převyšují zisk z prodeje vozů. Silně pochybuji, že by prodávali za dumping.
Re: Este keby aj na autach dostatocne zarabali....
Koukám, že jsi ve své zanícené nenávisti ani nepochopil, co jsi sám napsal a na co jsem já reagoval. >:D
Uklidni se, zapřemejšlej a zkus to znova. ;-)
PS: A jestli chceš vynášet do nebes Toyotu, která má sice velmi slušný zisky z prodeje aut, ale už nevidíš tu druhou stranu mince, a to, kde řežou náklady, tak bys raději ani psát nic takového neměl. :-!