Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v ČR v 1. pololetí roku 2009 klesla o 11 %

Diskuze (12)
Výroba aut v České republice za prvních šest letošních měsíců podle Sdružení automobilového průmyslu klesla o 11 % na 473 tisíc kusů. Za poklesem stojí mladoboleslavská Škoda, která upřednostnila výprodej skladových zásob před výrobou nových aut.

K poklesu výroby aut v ČR došlo, přestože do celkového počtu na rozdíl od loňského prvního pololetí přispěla nošovická továrna Hyundai. Ta vyrobila přesně 50 tisíc aut, z nichž 1539 se prodalo u nás a zbytek byl exportován. Také kolínské TPCA si zachovalo vyrovnanou bilanci – ze 174.949 vyrobených aut jich 395 našlo svého majitele u nás a 174.554 bylo vyvezeno, přičemž celková produkce i exporty nepatrně vzrostly (domácí prodeje se propadly o 38,5 %).

U Škoda Auto je situace odlišná. Tuzemské prodeje 26.089 ks znamenaly pokles o 18,6 %, exporty s 303.552 ks klesly o 9,3 %. Za stejné období ovšem bylo vyrobeno jen 245.714 vozů se znakem Škoda. Podle této hrubé statistiky během letošního prvního pololetí Škoda vyrobila o 84 tisíc aut méně, než kolik jich skutečně prodala! Sklad, který pojme desítky tisíc aut asi reálně v našich podmínkách neexistuje, započteny tak budou asi nejen vozy stojící v areálech automobilky, ale také u obchodníků.

Po započítání nákladních aut N2 a N3, autobusů, motocyklů a přípojných vozidel je celková produkce v ČR za prvních šest měsíců 473.644 ks, tedy o 11,3 % méně než před rokem. Domácí prodeje klesly o 15,4 % na 28.854 ks. Naopak export – především díky spuštění výroby v Nošovicích a německému šrotovnému a jeho pozitivnímu vlivu na poptávku po automobilech Škoda – vzrostl o 3,3 % na 528.967 ks.

Výroba osobních automobilů v ČR, leden-červen 2009
VýrobceVýroba [ks]Prodej v ČR [ks]Export [ks]
Škoda Auto, a.s.245 71426 089303 552
TPCA Czech, s.r.o.174 949395174 554
Hyundai Motor Manufacturing Czech, s.r.o.50 0001 53948 461
Kaipan440
Celkem470 66728 027526 567

Diskuze (12)
28. 7. 2009 19:06
Re: pro me za me at ma skodovka pokles treba 100%
Konkrétně třeba Čína,nedávno zde proběhla zpráva o rekordním prodeji v Číně za první pololetí,prodej byl asi 46000 aut.Toto množství některé automobilky na čínském trhu prodají za JEDEN měsíc,né za půl roku.Za rok se v Číně prodá 10 milionů aut,takže Škodovka tam bude mít tak pouhé 1%,které vyzdvihuješ až do nebe.Takto je to ve většině zemí.Co je pro Škodu rekordní je pro jiné běžná praxe.
28. 7. 2009 18:36
Re: pro me za me at ma skodovka pokles treba 100%
No tak pokud se nemýlím tak na Slovensku má Škoda velký tržní podíl (tradice ze společného státu,ale hodně už ztratila).Těžko bude mít tím pádem větší tržní podíl v Rusku,Číně,Itálii,Francii,Španělsku,atd.… snad chceš říci,že je tam nejprodávanější alespoň dovozová značka?Že má třeba kolem 20% podílů trhu?Všude se pohybuje v řádu procenta,maximálně dvou.Prodá tam méně než třeba korejské automobilky.
Na to J.D.Power dej odkaz.Já ti dám také jeden.[odkaz]
28. 7. 2009 17:03
Re: pro me za me at ma skodovka pokles treba 100%
Všechny trhy, co jsi jmenoval jsou před Slovenskem, V Rusku a v Číně se prodá víc škodovek než u nás a Francie, Itálie, Španělsko (o GB ani nemluvě) jsou před Slovenskem stejně jako Polsko nebo Indie. V případě Francie a Itálie mně ta čísla docela šokovala, ale větší bomba byla aktuální anketa JDPowers o spokojenosti zákazníků ve třech hlavních evropských zemích - ve Francii snad dokonce škodovka vyhrála jednu kategorii (tuším to byl Roomster - v zemi Berling a Modusů) a dobře si vedla i Oktávie II. Jinak k tomu Německu, když Němci berou škodovku jako levnější VW, který vlastní, proč se stejně nechovají k SEATU? A proč berou Ford a Opel jako německou značku, ačkoliv např. Ford to má rozhozené po celé Evropě (GB, Belgie, Španělsko, Polsko a teď i Rumunsko) a Opedl patřil do GM, podle téhle logiky je to obojí "Amerika".

Jinak co by pravidlný sledovatel DSF - v Automagazinu při prezentaci nového Pola byly jako hlavní konkurenti uvedeni - der kleine Tscheche - Fabia a potom Ford Fiesta a Opel Corsa. K Fábii bylo řečeno (na rozdíl od místních "znalců"), že jeho kvalita je stejná jako u Pola a část jeho motorizace pochází z Čech.
28. 7. 2009 14:54
Re: pro me za me at ma skodovka pokles treba 100%
Má to jednu chybu,že německý trh,je domácí pro vlastníka Škody (bráno jako levnější VW).Zkus trhy,které nemá s těmito firmami,nic společného.Velkou Británii,Itálii,Francii,Rusko,atd.
28. 7. 2009 13:50
Re: pro me za me at ma skodovka pokles treba 100%
Dal ti nějaký majitel škodovky přes zadel, že se tady tak vztekáš. Ale předvěď ještě nějakou kreaci - blb wolf se tady už radši moc neukazuje, tak bys ho mohl nahradit. Jenom se přece jenom musíš víc snažit....