Japonský výrobce motocyklů, společnost Yamaha, představil na výstavě v Paříži nový model z rodinky XT660. Obratné cestovní enduro Tenere je připraveno na všechny typy cest a terénů.
jáááááá měl na mysli, že do terénu jsou určené krosky typu WR250F a né toto endurko. Pamatuju staré Tenere, tohle se mi vzhledově moc nelíbí, ty boční plasty na nádrži vypadají jako z Činy ;)
Nabízí se otázka, co si člověk vybaví pod pojmem těžký terén ;-) Myslím si, že Tenere je dostatečně vybaveno na prostupnost terénem typu: hlína, bláto, písek, šotolina, les, brody atd. = to je pro mě (jakožto silničáře) těžký terén.
Pokud ale máte na mysli závody 6denní (nevím teď přesně název tohoto bláznivého závodu), pak je jasné, že tady by se Tenerka nechytala... A taky je důležité, co od motorky čekáte. Jet na krosce WR250F mimo les nebo polňačku je utrpení, navíc to má malou nádrž a být v sedle krosky déle než hodinu v tahu je téměř tortura.
Takže si myslím, že srovnávat obtížnost terénu pro WR250F a Tenere je nesmysl, každá motorka je pro jiný typ ježdění.
Bláznivá šestidenní?To se zase pro zmenu nechytam ja.Tam aspon clovek pokouka po prirode,kdyz uz to nejde-na rozdil od,,blaznivych"silnicnich,,ctyriadvaceti… se jezdi stale dokola,a dokola,a potom pro zmenu zase dokola. P.S.Tezky teren=blato,to ano,ale v nem pulmetrove koleje,kde se pod nezkusenym vedenim nechytaji ani Ktm.Ktm= :yes:
Já nevím, moc ty závody 6denní nesleduji, ale ty jejich jízdy v řece, kde to polovina jezdců utopí, nebo po skalách, kde to druhá půlka zahodí (ale vždy se ty krosky zvednou a pak jedou dál) a ti, co nejsou zramovaní, se pak snaží projet les se sklonem 16 a víc procent, kde je plno stromů a při pádu se jich pár zramuje... prostě mega těžký terén, hustí bikeři, ale suma sumárum bláznivý závod ;-)
No,uz to zde nechci moc virit,ale-prece.Jasne,obcas se neco takoveho co vy pisete objevi,ale-bez zkusenosti,do sestidenni nelez.A opravdu blazinec-vyjezd do vrchu na temer cemkoliv,to uz je opravdu :no: jo,a reka-dnesni ochranari?Ty to nepusti skoro ani po ceste
Nesouhlasím s tím, že to je jak z Číny. Motorka na první pohled zaujme a na druhý už se líbí.
K té konkurenci, BMW i KTM budou cenově hodně nad Yamahou a nový Transalp je pěkně hnusný. Kdybych měl teď volit, tak Yamaha je jasnou jedničkou! :yes:
Vypadá celkem robustně, to jo, a určitě zvládne takový terén jako její soupeři, ale vypadá fakt šíleně. Společně s novyým Transalpem jsou to nejhnusnější mašiny kategorie malých cestovních endur.
Vypada fakt dobre, je to moje krevni skupina, je to motorka do terenu i na silnici, dovedu si predtavit ject na ni ve dvou na dovo treba na Kamcatku nebo do Francie to je jedno. ;-)
Několik drobností - Původní Tenere ani žádná jiná nepoužívala techniku ze strojů Rallye Paris-Dakar. Naopak všechny Tenerky vycházely z modelu XT, od kterých přebírají techniku a stroje pro "Dakar" inspirovaly pouze design. To, že je dnešní Tenerka na pár drobností shodná s XT také znamená, že to ani náhodou není motorka do těžkého terénu. To ale není žádný stroj kategorie cestovní enduro. Nová Tenere by měla být univerzálním strojem s důrazem na "dobrodružné cestování", pro to jí ale handicapuje hned několik věcí - Výkon motoru, pokud jí naložíte na měsíční výlet, budete rádi, pokud se rozjedete. Pětistupňová skříň - Při dálničních 130kmh motor točí 5.000rpm a to je opravdu hodně. Vstřikování paliva - Nesnese nekvalitní benzín, jakýkoli problém s motorem znamená hledání autorizovaného servisu, což třeba uprostřed Kazachstánu není úplně nejjednodušší >:D
Jinak je to vcelku povedená motorka, jen si konstruktéři mohli odpustit tu hliníkovou kyvku, místo ní nechat XTčkovou ocelovou a ušetřené peníze vrazit do lepší vidlice ;-\