Motorky
0
Do "těžkého terénu" jsou myslím jiné stroje... Titulek jak v Blesku nebo Super.cz >😁
Roman Daněk (Autofun.cz)
0
Teď se nějak nechytám... Co vám na tom nadpisu vadí?
jáááááá měl na mysli, že do terénu jsou určené krosky typu WR250F a né toto endurko. Pamatuju staré Tenere, tohle se mi vzhledově moc nelíbí, ty boční plasty na nádrži vypadají jako z Činy 😉
Nabízí se otázka, co si člověk vybaví pod pojmem těžký terén 😉 Myslím si, že Tenere je dostatečně vybaveno na prostupnost terénem typu: hlína, bláto, písek, šotolina, les, brody atd. = to je pro mě (jakožto silničáře) těžký terén.
Pokud ale máte na mysli závody 6denní (nevím teď přesně název tohoto bláznivého závodu), pak je jasné, že tady by se Tenerka nechytala... A taky je důležité, co od motorky čekáte. Jet na krosce WR250F mimo les nebo polňačku je utrpení, navíc to má malou nádrž a být v sedle krosky déle než hodinu v tahu je téměř tortura.
Takže si myslím, že srovnávat obtížnost terénu pro WR250F a Tenere je nesmysl, každá motorka je pro jiný typ ježdění.
Pokud ale máte na mysli závody 6denní (nevím teď přesně název tohoto bláznivého závodu), pak je jasné, že tady by se Tenerka nechytala... A taky je důležité, co od motorky čekáte. Jet na krosce WR250F mimo les nebo polňačku je utrpení, navíc to má malou nádrž a být v sedle krosky déle než hodinu v tahu je téměř tortura.
Takže si myslím, že srovnávat obtížnost terénu pro WR250F a Tenere je nesmysl, každá motorka je pro jiný typ ježdění.
Bláznivá šestidenní?To se zase pro zmenu nechytam ja.Tam aspon clovek pokouka po prirode,kdyz uz to nejde-na rozdil od,,blaznivych"silnicnich,,ctyriadvaceti… se jezdi stale dokola,a dokola,a potom pro zmenu zase dokola. P.S.Tezky teren=blato,to ano,ale v nem pulmetrove koleje,kde se pod nezkusenym vedenim nechytaji ani Ktm.Ktm= :yes:
Já nevím, moc ty závody 6denní nesleduji, ale ty jejich jízdy v řece, kde to polovina jezdců utopí, nebo po skalách, kde to druhá půlka zahodí (ale vždy se ty krosky zvednou a pak jedou dál) a ti, co nejsou zramovaní, se pak snaží projet les se sklonem 16 a víc procent, kde je plno stromů a při pádu se jich pár zramuje... prostě mega těžký terén, hustí bikeři, ale suma sumárum bláznivý závod 😉
Nesouhlasím s tím, že to je jak z Číny. Motorka na první pohled zaujme a na druhý už se líbí.
K té konkurenci, BMW i KTM budou cenově hodně nad Yamahou a nový Transalp je pěkně hnusný. Kdybych měl teď volit, tak Yamaha je jasnou jedničkou! :yes:
K té konkurenci, BMW i KTM budou cenově hodně nad Yamahou a nový Transalp je pěkně hnusný. Kdybych měl teď volit, tak Yamaha je jasnou jedničkou! :yes:
Vypadá celkem robustně, to jo, a určitě zvládne takový terén jako její soupeři, ale vypadá fakt šíleně. Společně s novyým Transalpem jsou to nejhnusnější mašiny kategorie malých cestovních endur.
Vypada fakt dobre, je to moje krevni skupina, je to motorka do terenu i na silnici, dovedu si predtavit ject na ni ve dvou na dovo treba na Kamcatku nebo do Francie to je jedno. 😉
Několik drobností - Původní Tenere ani žádná jiná nepoužívala techniku ze strojů Rallye Paris-Dakar. Naopak všechny Tenerky vycházely z modelu XT, od kterých přebírají techniku a stroje pro "Dakar" inspirovaly pouze design. To, že je dnešní Tenerka na pár drobností shodná s XT také znamená, že to ani náhodou není motorka do těžkého terénu. To ale není žádný stroj kategorie cestovní enduro. Nová Tenere by měla být univerzálním strojem s důrazem na "dobrodružné cestování", pro to jí ale handicapuje hned několik věcí - Výkon motoru, pokud jí naložíte na měsíční výlet, budete rádi, pokud se rozjedete. Pětistupňová skříň - Při dálničních 130kmh motor točí 5.000rpm a to je opravdu hodně. Vstřikování paliva - Nesnese nekvalitní benzín, jakýkoli problém s motorem znamená hledání autorizovaného servisu, což třeba uprostřed Kazachstánu není úplně nejjednodušší >😁
Jinak je to vcelku povedená motorka, jen si konstruktéři mohli odpustit tu hliníkovou kyvku, místo ní nechat XTčkovou ocelovou a ušetřené peníze vrazit do lepší vidlice ;-\
Jinak je to vcelku povedená motorka, jen si konstruktéři mohli odpustit tu hliníkovou kyvku, místo ní nechat XTčkovou ocelovou a ušetřené peníze vrazit do lepší vidlice ;-\