28.10. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Neoplan: Především turistické

 

Neoplan je synonymem pro turistické autobusy. Nabízí je ve čtyřech samostatných řadách, nově dostupných i s motory Euro 6.

Koncern MAN Truck & Buses má pro zájezdové autobusy speciální značku. V Německu sklízí úspěchy, v Česku má svízelnější situaci.

Tourliner

Od uvedení na trh v roce 2003 se Tourliner prosadil do role koncernového oblíbence. Robustní vozidlo se dobře hodí pro kratší transfery i delší zájezdy, což jej činí velmi populárním. Autobus používá motorizaci D2066 common rail o výkonu 294 kW (1900 N.m) či D2676 s hodnotou 324 kW. Tourlinec C a L pohání objemnější jednotka D2676 ve výkonech 324 a 353 kW (2100 a 2300 N.m). V provedení EEV si pohonný řetězec vystačí s filtrem pevných částic a bezúdržbovým katalyzátorem MAN PM-KAT. Provedení Euro 6 jsou již k dispozici a kromě jiného přidávají selektivní katalytickou redukci SCR.

Vozidlo je k dostání v délkách 12 m, 13,26 m (třínápravový Tourliner C) a 13,80 m (třínápravový Tourliner L). Obsaditelnost se pohybuje mezi 44 a 63 osobami. Tourliner jako flexibilní zájezdový autobus pro regionální a linkovou dopravu je vybaven vším, co podobný provoz vyžaduje. Zavazadlové prostory s objemem 10 až 11,50 m3 jsou dobře přístupné i ve stísněných podmínkách.

Cityliner

Řada s dlouhou tradicí významně ovlivňuje evropský trh se zájezdovými autobusy. Cityliner je u Neoplanu nejprodávanější řadou. Tento typ dostanete v délkách 12,24 m, 12,99 (tříosý Cityliner C) a 13,99 m (třínápravový L). Na zájmu klientů má velký podíl expresivní design ustupujícího horního panoramatického okna.

Dvounápravový Cityliner pohání 10,5litrový šestiválec D2066/294 kW či 12,4litrový agregát D2676/324 kW. Nejdelší verze L také může pohánět jednotka D2676/353 kW. V provedení EEV používá patentovaný katalyzátor PM-KAT, verze Euro 6 přidávají ještě SCR. Cityliner disponuje automatizovanou převodovkou TipMatic Coach s dvanácti stupni.

Nad bezpečností bdí kromě řidiče také sériový systém ESP a na přání systémy ACC, LGS a CDS. Kromě toho je Cityliner standardně vybaven světlomety s odbočovacími svítilnami.

Interiér se vyznačuje světlými tóny a prostornými uličkami. Multimediální centrum TopLine s novými devatenáctipalcovými LCD monitory (sériově dva, na přání tři) zajišťuje dobrou náladu cestujících po celou dobu zájezdu. Výbava Neoplan Individua směřuje k nejnáročnějším klientům.

Starliner

Tato řada patří do skupiny prémiových coachů. Není to jen díky poutavému Sharp Cut Designu. Výjimečný prvek designu představuje koncept SkyLights s obrovským panoramatickým čelním sklem a bočním prosklením až přes hrany střechy. Téměř čtyři metry vysoký autobus s obrovským prosklením se prodává ve dvou délkových variantách 12,99 a 13,99 m.

Třínápravová vozidla pohání řadový šestiválec D2676 o výkonu 371 kW (2300 N.m). Přenos točivého momentu má na starosti dvanáctistupňová automatizovaná převodovka TipMatic se softwarem Coach. Zájezdový autobus Starliner dostal všechny bezpečnostní systémy jako například ACC a LGS (na přání). Mimořádný je rovněž sériově dodávaný aktivní elektronicky řízený systém tlumení CDS, který udržuje bezmála čtyři metry vysoký vůz stabilní ve vertikální poloze.

K nejvýznamnějším prvkům Starlineru patří „diamantový výbrus“ horního panoramatického okna a mezi autobusy největší klenuté čelní sklo. Každý cestující je tak vtažen přímo na silnici – díky výhledu, který bere dech, ale i novému systému ozvučení vnitřního prostoru Surface Sound System.

Starliner nabízí až padesát míst k sezení v pětihvězdičkovém provedení nebo až 54 při čtyřhvězdičkové konfiguraci.

Jetliner

Nová řada měla českou premiéru loni v listopadu. Vozidlo s výškou podlahy 1070 mm a objemem zavazadlového prostoru až 8 m2 je vhodné nejen k zájezdové, ale i kombinované dopravě. Výška Jetlineru činí 3,4 metru. Dvanáctimetrovou základní verzi i o metr delší provedení C pohání jediný 10,5litrový šestiválec D2066 ve výkonových verzích 265/294 kW (1800/1900 N.m). Agregát je dostupný jako Euro 5 i Euro 6. Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou přímo řazenou nebo automatickou, k dostání je i dvanáctistupňový automatizovaný Tipmatic.

Obnovený Skyliner

Nové vydání Skylineru přišlo předloni a stejně jako Starliner a Cityliner využívá oceňovaný zkosený design horního panoramatického okna. Tento jedinečný styl nese označení Sharp Cut Design. Skyliner s lepší aerodynamikou vykazuje nižší spotřebu paliva, emise CO2 a minimální hlučnost jízdy.

Zájezdový patrový autobus poskytuje při výšce čtyř metrů a délce 13,99 m velkolepý pocit prostoru až 83 + 2 osobám. Všichni cestující mají výborný rozhled. Díky výkonnému duálnímu klimatizačnímu systému je možné ještě lépe než dosud odděleně regulovat teplotu v obou podlažích.

Energický a úsporný pohon zajišťuje motor MAN D2676 o výkonu 371 kW ve specifikaci EEV či v blízké budoucnosti i jako Euro 6. Do sériové výbavy patří automatizovaná převodovka TipMatic Coach s asistentem rozjíždění EasyStart.

Kromě známých asistenčních systémů v segmentu luxusních autokarů jako ACC a LGS najdeme v novém Skylineru elektronicky řízený podvozek CDS (Comfort Drive Suspension), který zlepšuje bezpečnost i komfort. Skyliner se obrovským zavazadlovým prostorem i vnitřní světlostí řadí mezi největší autobusy vůbec. Zadní část lze vybavit kuchyňkou, samozřejmost tvoří spousta konfigurací interiéru a obrovský počet individualizací vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami

To bylo na přelomu roku slávy, že Česká republika…

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě v noci zemřela,…

Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl

Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém…

I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí po kolejích

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí…

Jen co se Michaela Kudláčková (48) vzpamatovala z pokusu o sebevraždu a pátrala po ní policie, znovu si zahrává…

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Hledáte jednoduchý, ale efektivní nápad, jak vylepšit domácnost? Pokud možno co nejlevněji? Tak to se vám bude…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od ostudy v Tallinnu?

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od…

Je to zajímavé srovnání. Vzpomínáte na první zápas Slavie v evropských pohárech po dlouhých letech? Ještě pod…

 

Reflex.cz

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá zapomenutý protiatomový kryt

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá…

Nádraží Praha-Smíchov skrývá unikátní technickou pamětihodnost z období studené války. Dlouhá léta zde v…

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších protestech proti vládní straně

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších…

Několik stovek odpůrců kontroverzní soudní reformy dnes demonstrovalo v centru Varšavy před sídlem vládní strany…