28.10. 2013 Ladislav Černý

Zájezdové autobusy Neoplan: Především turistické

 

Neoplan je synonymem pro turistické autobusy. Nabízí je ve čtyřech samostatných řadách, nově dostupných i s motory Euro 6.

Koncern MAN Truck & Buses má pro zájezdové autobusy speciální značku. V Německu sklízí úspěchy, v Česku má svízelnější situaci.

Tourliner

Od uvedení na trh v roce 2003 se Tourliner prosadil do role koncernového oblíbence. Robustní vozidlo se dobře hodí pro kratší transfery i delší zájezdy, což jej činí velmi populárním. Autobus používá motorizaci D2066 common rail o výkonu 294 kW (1900 N.m) či D2676 s hodnotou 324 kW. Tourlinec C a L pohání objemnější jednotka D2676 ve výkonech 324 a 353 kW (2100 a 2300 N.m). V provedení EEV si pohonný řetězec vystačí s filtrem pevných částic a bezúdržbovým katalyzátorem MAN PM-KAT. Provedení Euro 6 jsou již k dispozici a kromě jiného přidávají selektivní katalytickou redukci SCR.

Vozidlo je k dostání v délkách 12 m, 13,26 m (třínápravový Tourliner C) a 13,80 m (třínápravový Tourliner L). Obsaditelnost se pohybuje mezi 44 a 63 osobami. Tourliner jako flexibilní zájezdový autobus pro regionální a linkovou dopravu je vybaven vším, co podobný provoz vyžaduje. Zavazadlové prostory s objemem 10 až 11,50 m3 jsou dobře přístupné i ve stísněných podmínkách.

Cityliner

Řada s dlouhou tradicí významně ovlivňuje evropský trh se zájezdovými autobusy. Cityliner je u Neoplanu nejprodávanější řadou. Tento typ dostanete v délkách 12,24 m, 12,99 (tříosý Cityliner C) a 13,99 m (třínápravový L). Na zájmu klientů má velký podíl expresivní design ustupujícího horního panoramatického okna.

Dvounápravový Cityliner pohání 10,5litrový šestiválec D2066/294 kW či 12,4litrový agregát D2676/324 kW. Nejdelší verze L také může pohánět jednotka D2676/353 kW. V provedení EEV používá patentovaný katalyzátor PM-KAT, verze Euro 6 přidávají ještě SCR. Cityliner disponuje automatizovanou převodovkou TipMatic Coach s dvanácti stupni.

Nad bezpečností bdí kromě řidiče také sériový systém ESP a na přání systémy ACC, LGS a CDS. Kromě toho je Cityliner standardně vybaven světlomety s odbočovacími svítilnami.

Interiér se vyznačuje světlými tóny a prostornými uličkami. Multimediální centrum TopLine s novými devatenáctipalcovými LCD monitory (sériově dva, na přání tři) zajišťuje dobrou náladu cestujících po celou dobu zájezdu. Výbava Neoplan Individua směřuje k nejnáročnějším klientům.

Starliner

Tato řada patří do skupiny prémiových coachů. Není to jen díky poutavému Sharp Cut Designu. Výjimečný prvek designu představuje koncept SkyLights s obrovským panoramatickým čelním sklem a bočním prosklením až přes hrany střechy. Téměř čtyři metry vysoký autobus s obrovským prosklením se prodává ve dvou délkových variantách 12,99 a 13,99 m.

Třínápravová vozidla pohání řadový šestiválec D2676 o výkonu 371 kW (2300 N.m). Přenos točivého momentu má na starosti dvanáctistupňová automatizovaná převodovka TipMatic se softwarem Coach. Zájezdový autobus Starliner dostal všechny bezpečnostní systémy jako například ACC a LGS (na přání). Mimořádný je rovněž sériově dodávaný aktivní elektronicky řízený systém tlumení CDS, který udržuje bezmála čtyři metry vysoký vůz stabilní ve vertikální poloze.

K nejvýznamnějším prvkům Starlineru patří „diamantový výbrus“ horního panoramatického okna a mezi autobusy největší klenuté čelní sklo. Každý cestující je tak vtažen přímo na silnici – díky výhledu, který bere dech, ale i novému systému ozvučení vnitřního prostoru Surface Sound System.

Starliner nabízí až padesát míst k sezení v pětihvězdičkovém provedení nebo až 54 při čtyřhvězdičkové konfiguraci.

Jetliner

Nová řada měla českou premiéru loni v listopadu. Vozidlo s výškou podlahy 1070 mm a objemem zavazadlového prostoru až 8 m2 je vhodné nejen k zájezdové, ale i kombinované dopravě. Výška Jetlineru činí 3,4 metru. Dvanáctimetrovou základní verzi i o metr delší provedení C pohání jediný 10,5litrový šestiválec D2066 ve výkonových verzích 265/294 kW (1800/1900 N.m). Agregát je dostupný jako Euro 5 i Euro 6. Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou přímo řazenou nebo automatickou, k dostání je i dvanáctistupňový automatizovaný Tipmatic.

Obnovený Skyliner

Nové vydání Skylineru přišlo předloni a stejně jako Starliner a Cityliner využívá oceňovaný zkosený design horního panoramatického okna. Tento jedinečný styl nese označení Sharp Cut Design. Skyliner s lepší aerodynamikou vykazuje nižší spotřebu paliva, emise CO2 a minimální hlučnost jízdy.

Zájezdový patrový autobus poskytuje při výšce čtyř metrů a délce 13,99 m velkolepý pocit prostoru až 83 + 2 osobám. Všichni cestující mají výborný rozhled. Díky výkonnému duálnímu klimatizačnímu systému je možné ještě lépe než dosud odděleně regulovat teplotu v obou podlažích.

Energický a úsporný pohon zajišťuje motor MAN D2676 o výkonu 371 kW ve specifikaci EEV či v blízké budoucnosti i jako Euro 6. Do sériové výbavy patří automatizovaná převodovka TipMatic Coach s asistentem rozjíždění EasyStart.

Kromě známých asistenčních systémů v segmentu luxusních autokarů jako ACC a LGS najdeme v novém Skylineru elektronicky řízený podvozek CDS (Comfort Drive Suspension), který zlepšuje bezpečnost i komfort. Skyliner se obrovským zavazadlovým prostorem i vnitřní světlostí řadí mezi největší autobusy vůbec. Zadní část lze vybavit kuchyňkou, samozřejmost tvoří spousta konfigurací interiéru a obrovský počet individualizací vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…