Diskuse

Zanesené vstřikovače paliva: Můžou zničit motor! Jak je vyčistit?

15.2.2018

Moderní spalovací motory trpí na zanášení nečistotami více než starší agregáty. Důvodů je pro to celá řada. Kromě mechaniky motoru se nečistoty tvoří také v sání a rovněž v palivové soustavě. Jak s tím bojovat?

 

  • 41 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 15.02.  08:36

    Mnoo

    Takže jsem se dozvěděl, že nejlepší je vstřiky rovnou vyměnit, což vím i bez článku, čímž pádem má pro mě vypovídací hodnotu 0 a stačila by býval jedna věta. Za mě tedy :no: :no: :no: a uvidíme, co na to kalousek...
    • 70 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 15.02.  09:45

      « Re: Mnoo

      Tak já bych určitě věřil nejvíc přípravku Millroad X7, který kromě dokonalého vyčištění motoru zaručuje i 233 % zvýšení výkonu a desetinásobné prodloužení životnosti, jak jsme se mohli nedávno dočíst v reklamách přímo tady na auto.cz >:D

      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 15.02.  12:46

        « Re: Re: Mnoo

        takých všelijakých prípravkov tu už bolo hafo, jeden čas to boli údajne patenty zo sovietskeho vojenského výskumu, potom patenty z NASA atď. Očividne sa nájde vždy dosť takých čo to minimálne vyskúšajú a zaplatia. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 15.02.  13:07

          « Re: Re: Re: Mnoo

          Jo naivních lidí co rádi sponzorujou podvodníky jsou mraky

          Je ale škoda, že se auto.cz zveřejňováním inzerce na těch podvodech podílí taky. Já bych na to žaludek neměl ani za peníze
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 15.02.  16:48

            « Re: Re: Re: Re: Mnoo

            sa kedysi hovorilo ... za peníze v Praze dúm >:D >:D >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 15.02.  08:39

    OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

    Pro ty, kteří včera nezaznamenali, doporučuji přečíst celé...
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 15.02.  08:55

      « Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

      :yes: jj, Vóša se drží jak houno košile. ;-)
    • 22 Reagovat !

      foto topten

      topten 15.02.  09:18

      « Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

      stydel bych se jezdit hyundaiem
      uz jen kvuli tem praktikam ne
      jednou jsem si do toho sednul daleko od domova ale rychle jsem vyskocil, aby me nekdo nevyfotil a nemel dozivotni ostudu
      • 41 Reagovat !

        foto Th0r

        Th0r 15.02.  09:41

        « Re: Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

        Drtivý většině lidí je to u .... a oni o tom neví. Nemaj čas sledovat kraviny. To je asi jako nechodit do nějakýho krámu, protože si "jezeďáci" stěžujou, že je odrbávaj nízkejma výkupníma cenama. Jenže tady holt drží výrobce pod krkem prodejce, zatímco u žrádla drží prodejce pod krkem výrobce.
        • 00 Reagovat !

          foto jiras-

          jiras_ 15.02.  13:20

          « Re: Re: Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

          Což jim přestane být jedno až zjistí, že zbejvá 10 servisů, na garančku pofrčí 100 km a objednají je za 2 mesíce. Jestli kvůli tomu prošvihnou limit, tak mohou záruce zamávat, pochybuju že přístup k zákazníkům bude výrazně odlišný od toho k dealerům.
      • 10 Reagovat !

        foto Stejsn

        Stejsn 15.02.  10:35

        « Re: Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

        Tak vono jak to vypadá, za chvíli ho ani nebudeš mít kde koupit :-)
      • 20 Reagovat !

        foto comper

        comper 15.02.  12:33

        « Re: Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

        Automobilka nuti dealerov predavat zakaznikom auta lacnejsie, to je teda riadne svinstvo mas pravdu. Zajdi radsej ku skodovke, tam zaplatis vyssiu marzu a budes spokojny.
        • 40 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 15.02.  15:59

          « Re: Re: Re: OT: Hyundai ČR vs. dealeři, díl 2

          Tak aby prodejce nakupoval dráž, než stanoví ceník pro koncového zákazníka (což je navíc typicky jen doporučená cena, která by spíš měla zabránit natahování cen), je zajímavý kousek. Tohle mi někdo navrhnout, tak na něj budu koukat jak na blázna. Už se vidím, jak bych jim podepsal bianko směnku. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 15.02.  09:42

    A trochu k věci,

    řešil jste někdo v poslední době chod motoru skrz úsady karbonu, asi nejčastěji na přímovstřikových motorech TSI, nebo TFSI? A jak úspěšné to bylo?
  • 20 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 15.02.  11:59

    prevence

    není lepší než řešit předčasné problémy vstříků jejich ochranu ? Tak jednoduše jako tankovat prověřené aditivované palivo a jezdit s autem rozumně a ne jak si žádá výrobce ? >:D
    • 20 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 15.02.  12:21

      « Re: prevence

      Jen další "moderní bolest". Nepřímý vstřik tak choulostivý nebyl. U benzínu dramatický rozdíl, u nafty také, ale ne tolik. Oprava - náprava však byla legrace, jak finančně, tak co do pracnosti.

      Chápu, že u nafty není cesty zpět k nepřímému vstřiku. Ale u benzínu ?
      • 01 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 15.02.  12:39

        « Re: Re: prevence

        Když zkombinuješ TSI a dlouhodobou jízdu lážo-plážo a na úsporu paliva (nebo klasická jízda manželek se zataženými kvalty), tak ti ani aditivovaná paliva nepomůžou.
        • 10 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 15.02.  13:16

          « Re: Re: Re: prevence

          To asi mělo být na Dawsona, ne na mě.... ;-)
          • 11 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 15.02.  13:47

            « Re: Re: Re: Re: prevence

            Jasně.
            • 10 Reagovat !

              foto -awson

              Đawson 15.02.  16:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: prevence

              Proto píši jezdit autem rozumně, výrobce lajkům nastaví jaký si ekorádce řazení a již sem se na vlastní uši setkal s názorem, že to pak moc žere a že když motor řve a je slyšet, už mu to vadí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Petr62

    Petr62 15.02.  16:11

    Zanesené vstřikovače

    Důležité je určit proč došlo k zanesení vstřikovačů ,problém je buď v palivové soustavě kde nečitotami se někde sníží průtok ,případně přídírající vstřkovač a tím následně se sníží vstřikovací tlak, což při jízdě nejste schopní postřehnout a na konci vstřiku dochází k tomu, že okamžitý spalovací tlak je vyšší než tlak v palivové soustavě a spaliny tkzv. fouknou do vstřikovače a začnou ho karbonovat. Toto nastává i u naftových motorů pokud někdo upravuje - přidává předvstřik a zdá se mu , že jde lépe za plynem adt.. K propálení pístu dochází většinou když vstřik už přímo teče ale to je řidič jelito ,protože je za ním kouřová clona.
    Samo odkapávání vstřiku už dělá problémy s chodem motoru .100% je stejně jenom výměna za nový nebo repas / kde je vyměněná tryska a provedena kalibrace./ Jinak jak jsem zde četl přípravek zajišťující zvýšení výkonu na nebo o 233% je asi nesmysl - začněte počítat.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 16.02.  09:04

      « Re: Zanesené vstřikovače

      Jestli jsi tu nový, pak narážku na přípravek ke zvýšení výkonu nepochopíš...
  • 00 Reagovat !

    foto Jirka-26

    Jirka_26 16.02.  12:14

    čištění trysek

    Není pravdou, že vodičky přidávané do nafty nevyčistí vstřikovače. Je jasné, že čištění trvá tak jednu nebo více nádrží, záleží na typu a výrobci. Pokud už trysky skutečně kapou, je lepší je demontovat a vyčistit mimo motor. Že má motor najeto 150 000 km bez aditivovaných paliv ještě neznamená, že vodičky nepomohou. Ono pomůže i trvalé používaní skutečně aditivovaných paliv, do 4 - 6 vyjetých nádrží se stav vstřikovací soustavy dostává na úroveň zánovního vozu.
    Jak zde kdosi už psal - je lepší prevence, než oprava. Pokud nemám z nějakých důvodů možnost kupovat aditivovaná paliva, jelikož v naší vesnici je nikdo neprodává, stačí přidávat nějaká komerčně prodávaná aditiva, každé z nich umí vstřiky čistit. Osobně používám do nafty aditivum od Bishopa [odkaz] , jde o koncentáty, dává se asi 1:5000 a ve velkých mrazech pod -25°C 1:1000. Existuje letní a zimní varianta. Takto jsem s dieselovými Octaviemi najel přes 700 000 km naprosto bez problémů se vstřikovací soustavou. Paradoxně nejvíce bylo přidávání aditiva znát u 1,9 TDI 81 kW, tedy s tím starým typem.
  • 10 Reagovat !

    foto A7

    A7 17.02.  19:18

    BG

    Jako reklama na BG dobrý (i když je moc agresivní a rozpouští gumová těsnění), ale jinak nic nového a řada nepřesností plynoucí z neznalosti tématu.
    Chybí zmínka o mechanckém vyčištění např. drcenými skořápkami vlašských ořechů, což se pooužívá roky na hliníkové díly v letckém průmyslu.
    VIF a spol nečistí sání ani sací ventily, ale "pouze" vstřiky a vnitřek válce.
    Nic o nejnovější metodě čištění pomocí HHO plynu, atd.

    Největším zdrojem úsad je recirkulace výfukových plynů, to tam chybí, takže ani premiová paliva nepomůžou !!!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

VIDEO: Všechno do jednoho pytle! Takhle se třídí odpad na hlavním nádraží. Na vině jsou cestující, říká SŽDC

VIDEO: Všechno do jednoho pytle! Takhle se třídí…

Takhle že se „třídí“ odpad na hlavním nádraží v Praze? Občany zaskočilo video, které zachycuje pracovníka…

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil vládce olympských bohů Zeus

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil…

Pozůstatky minojské civilizace, tradiční vesnice, vysoké hory, ale především nádherné pláže, skvělý gyros,…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Zápotočný ukončil kariéru. Bude dělat Csaplárova asistenta v Příbrami

Zápotočný ukončil kariéru. Bude dělat Csaplárova…

Příbramský fotbalista Tomáš Zápotočný ukončil profesionální kariéru. Sedmatřicetiletý obránce, který má na kontě…

 

Reflex.cz

Ekonom Zámečník varuje: Musíme vyměnit politiky, jinak budou byty jen pro bohatší, jako v Londýně

Ekonom Zámečník varuje: Musíme vyměnit politiky,…

Praha jako Londýn. Tedy alespoň co se schopností lidí koupit si byt týče. Ekonom Miroslav Zámečník tvrdí, že…

Již prezident TGM pálil trenýrky (nejen) Habsburků, psal o tom Peroutka vpravo dole...

Již prezident TGM pálil trenýrky (nejen) Habsburků,…

Stranou zájmu médií a i většiny uživatelů (a)sociálních sítích zůstal poslední vtip Miloše Zemana. Prezident…