Ty starý včetně stoadinů byly velmi dobrý, teda jsou páč jich na balkáně jezdí hodně. Ale od 80. let šla kvalita do kopru ;-\ To se nedalo pak srovnat se sarajevským VW nebo slovinskými renaulty.
Pokud si pamatuju, tak to taky nestálo za nic... a že jich ještě hodně jezdí neznamená vůbec nic!
Zaporožců jezdí ve své domovině taky dost - když nemáš jinou šanci, tak to při životě prostě udržet musíš.
Strejda balkánskej má stojadina z roku 76 dodnes, jezdí s ním takřka denně na krátký trasy a mění jenom olej 2x ročně, občas brzdový pakny a jinak vůbec nic. Spotřeba 6 litrů. Dokonce má původní chladící kapalinu. Pravda, v té jeho vesnici se v zimě nesolí ale i tak je to dost slušný výkon.... No je to tam považovaný za držák spolu s golfem jedničkou a piánem.
Jako dítě si pamatuju, že Zastavy 1100 u nás bývaly v 70. a počátkem 80. let celkem oblíbená auta, i když je samozřejmě pravda, že to bylo dáno hlavně zoufalou nabídkou na našem tehdejším "trhu". Hlavním problémem těchto aut byla velká náchylnost ke korozi, ve spojení s našimi zimami s nasolenými silnicemi, zato koncepce s motorem vpředu napříč, pohonem předních kol a výklopnými dveřmi v zádi Favorit předběhla o celá desetiletí. Jinak to byl podobný vývoj jako v Togliatti - jakmile z fabriky odešli italští kontroloři, kvalita šla prudce dolů. Pokud si pamatuju, tak začátkem 90. let se k nám jakási firma snažila dovážet i tehdejší Yugo 45/55 (postavené na již tehdy beznadějně zastaralé platformě Fiatu 127), ale to už byl opravdu příšerný krám... Značka Zastava tedy definitivně zanikla, ale je fajn, že Fiat srbskou továrnu koupil a investoval do ní miliardy Eur, aby ji dostal na moderní úroveň. Místní lidé tak neztratili práci a hlavně - 500L není vůbec špatné auto! ;-):yes: