Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zastava definitivně končí. Zanechala za sebou obří dluhy

Továrnu v srbském Kragujevaci aktuálně vlastní Fiat, který tam vyrábí model 500L. Dluhy však zůstaly Zastavě.
Zpět na článek
26. 7. 2016 17:08
26. 7. 2016 18:28
26. 7. 2016 18:56
Avatar - narona
26. 7. 2016 17:08
Kvalita
Ty starý včetně stoadinů byly velmi dobrý, teda jsou páč jich na balkáně jezdí hodně. Ale od 80. let šla kvalita do kopru ;-\ To se nedalo pak srovnat se sarajevským VW nebo slovinskými renaulty.
Rozbalit vlákno
4
26. 7. 2016 18:28
Re: Kvalita
A cena byla stejna? Pokud ne, predpokladam, ze vyrazne nizsi, tak je to srovani o nicem.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 7. 2016 18:44
Re: Kvalita
No.. a v čem byl Sojadin lepší?

Pokud si pamatuju, tak to taky nestálo za nic... a že jich ještě hodně jezdí neznamená vůbec nic!
Zaporožců jezdí ve své domovině taky dost - když nemáš jinou šanci, tak to při životě prostě udržet musíš.

[odkaz]
Avatar - narona
26. 7. 2016 18:56
Re: Kvalita
Strejda balkánskej má stojadina z roku 76 dodnes, jezdí s ním takřka denně na krátký trasy a mění jenom olej 2x ročně, občas brzdový pakny a jinak vůbec nic. Spotřeba 6 litrů. Dokonce má původní chladící kapalinu. Pravda, v té jeho vesnici se v zimě nesolí ale i tak je to dost slušný výkon.... No je to tam považovaný za držák spolu s golfem jedničkou a piánem.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 7. 2016 19:12
Re: Kvalita
Je to možný.
Pak má štěstí.
Byly doby, kdy jsem auta servisoval - a v našich běžných podmínkách to žádnej zázrak nebyl.

Ale zas bylo to normální auto.. nemyslím to špatně, že bych to jako chtěl zařadit někam k Oltcitu...
;-)
Avatar - Stejsn
26. 7. 2016 21:46
Žádná velká škoda,
továrna na podřadný kraksny.
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2016 09:36
Příběh se šťastným koncem
Jako dítě si pamatuju, že Zastavy 1100 u nás bývaly v 70. a počátkem 80. let celkem oblíbená auta, i když je samozřejmě pravda, že to bylo dáno hlavně zoufalou nabídkou na našem tehdejším "trhu". Hlavním problémem těchto aut byla velká náchylnost ke korozi, ve spojení s našimi zimami s nasolenými silnicemi, zato koncepce s motorem vpředu napříč, pohonem předních kol a výklopnými dveřmi v zádi Favorit předběhla o celá desetiletí. Jinak to byl podobný vývoj jako v Togliatti - jakmile z fabriky odešli italští kontroloři, kvalita šla prudce dolů. Pokud si pamatuju, tak začátkem 90. let se k nám jakási firma snažila dovážet i tehdejší Yugo 45/55 (postavené na již tehdy beznadějně zastaralé platformě Fiatu 127), ale to už byl opravdu příšerný krám... Značka Zastava tedy definitivně zanikla, ale je fajn, že Fiat srbskou továrnu koupil a investoval do ní miliardy Eur, aby ji dostal na moderní úroveň. Místní lidé tak neztratili práci a hlavně - 500L není vůbec špatné auto! ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0