Jako dítě si pamatuju, že Zastavy 1100 u nás bývaly v 70. a počátkem 80. let celkem oblíbená auta, i když je samozřejmě pravda, že to bylo dáno hlavně zoufalou nabídkou na našem tehdejším "trhu". Hlavním problémem těchto aut byla velká náchylnost ke korozi, ve spojení s našimi zimami s nasolenými silnicemi, zato koncepce s motorem vpředu napříč, pohonem předních kol a výklopnými dveřmi v zádi Favorit předběhla o celá desetiletí. Jinak to byl podobný vývoj jako v Togliatti - jakmile z fabriky odešli italští kontroloři, kvalita šla prudce dolů. Pokud si pamatuju, tak začátkem 90. let se k nám jakási firma snažila dovážet i tehdejší Yugo 45/55 (postavené na již tehdy beznadějně zastaralé platformě Fiatu 127), ale to už byl opravdu příšerný krám... Značka Zastava tedy definitivně zanikla, ale je fajn, že Fiat srbskou továrnu koupil a investoval do ní miliardy Eur, aby ji dostal na moderní úroveň. Místní lidé tak neztratili práci a hlavně - 500L není vůbec špatné auto! ;-):yes:
Strejda balkánskej má stojadina z roku 76 dodnes, jezdí s ním takřka denně na krátký trasy a mění jenom olej 2x ročně, občas brzdový pakny a jinak vůbec nic. Spotřeba 6 litrů. Dokonce má původní chladící kapalinu. Pravda, v té jeho vesnici se v zimě nesolí ale i tak je to dost slušný výkon.... No je to tam považovaný za držák spolu s golfem jedničkou a piánem.
Pokud si pamatuju, tak to taky nestálo za nic... a že jich ještě hodně jezdí neznamená vůbec nic!
Zaporožců jezdí ve své domovině taky dost - když nemáš jinou šanci, tak to při životě prostě udržet musíš.
Ty starý včetně stoadinů byly velmi dobrý, teda jsou páč jich na balkáně jezdí hodně. Ale od 80. let šla kvalita do kopru ;-\ To se nedalo pak srovnat se sarajevským VW nebo slovinskými renaulty.