Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M3 (E36) Lightweight: Nejdivnější M3 historie v Evropě nekoupíte

Omezení výbavy vozidla za účelem snížení jeho hmotnosti je relativně snadnou cestou, jak dosáhnout lepších jízdních výkonů. V roce 1995 se o to pokusila automobilka BMW a výsledkem se stal vůz M3 Lightweight. V Evropě jej však nepotkáte. Víte proč?
Zpět na článek
19. 9. 2017 09:30
20. 9. 2017 07:59
19. 9. 2017 21:05
20. 9. 2017 11:08
Avatar - 125S
19. 9. 2017 09:30
Lightweight
Jenom bych doplnil, že americká verze Lightweight pouze převzala zmíněné prvky z novější evropské verze s motorem S52B32, která vyšla ve stejnou dobu. Hliníkové boční dveře(s bočními airbagy ocelové), kryt podvozku a "kratší" zadní diferenciál měla i evropská verze 3.2 od roku 1995. V zmíněném roku dostaly obě verze (jak evropská tak americká) také ještě kratší řízení a shodují se také v úpravách podvozku, kromě dvoudílných předních kotoučů. U americké verze se také zvětšil objem motoru na 3,2 s drobnějšími úpravami.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
19. 9. 2017 23:51
Re: Lightweight
Jojo máte pravdu 3.2 má skutečně strmější řízení. Jaké je ale jeho převod nebo kolik otáček volantu mezi dorazy je třeba jsem se nedočetl. Ano a dveře kupé jsou u 3.2 skutečně hliníkové. Sedan zůstal u ocelových. Holt člověk nemůže všechno vědět.
Avatar - 125S
20. 9. 2017 07:59
Re: Lightweight
Já taky nevím vše. Řízení má u varianty 3.2 převod od 15,6 až 17,6:1.
Avatar - boost.
19. 9. 2017 09:34
Proč nejdivnější?
To jsem se v článku nedočetl. Já na ltw nic divného teda nic nevidím.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
19. 9. 2017 10:45
Re: Proč nejdivnější?
pre p. Dusila bola asi po 20 rokoch novinka že emericka M3 e36 nemala taký motor ako v Európe.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
19. 9. 2017 17:40
Re: Proč nejdivnější?
Proč by to pro mě měla být novinka? Psal jsem to už někdy před deseti lety, když jsem začínal. Samozřejmě někde jinde. Pro mě to žádná novinka není. Spíš mě zaujalo, že to označují S50 i když to spíš vypadá jako M50, ale to jen tak na okraj.
Avatar - speedfred
19. 9. 2017 17:50
Re: Proč nejdivnější?
tak potom prečo taký nadpis? Amerických M3 je v našich končinách pár,a mozno aj LW
19. 9. 2017 21:05
Oprava
Hlavne bych poprosil opravit tuto zrudnost...Z techničtějších změn lze zmínit hliníkový potah obou bočních dveří.

Nejedna se o hlinikovy potah 8-s , ale hlinikove dvere. Od rana cekam,zda to bude opraveno, kdyz uz ty dvere zminoval vyse v jinem komentari 125s

Jinak ale jsem rad za tento clanek, pekne si pripomenout zajimave verze automobilovych ikon minulosti.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
19. 9. 2017 23:41
Re: Oprava
No vidíte a Američané to uváděli jako vnější plech. No asi je to blbost vzhledem k oxidaci ocelového rámu. Také jsem se někde dočetl, že dveře by měly být komplet z hliníku.
20. 9. 2017 11:08
Re: Oprava
Díky, už to vypadá lépe.

Každopádně oceňuji obsáhlost článku a snad budou podobné následovat. Tento typ informací vždy ocením daleko více, než 30 různých článků o 10 větách, ze kterých se vlastně ani moc informací nedozvíme. Ale třeba je to jen můj názor, který nebude sdílený většinou (často nesdílím stejné názory s hlavním proudem).
2. 9. 2020 00:11
Re: Oprava
Predevsim bych upravil to, ze v Evrope se M3 s S52 nikdy neprodavala. Vzdy a pouze:
S50 - EU,
S52 - USA
S52 je skoro totozne jako M52, ma pouze jinaci vrtani a zdvih, vacky, tvrdsi pruziny na ventilech a jiny vyfukovy system ...