Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Consumer Reports vyhlásil odhad nejspolehlivějších amerických aut

Michal Fokt
Diskuze (68)
Americké automobily netrhají zrovna žebříčky spolehlivosti, ovšem pokud jsou posuzovány nezávisle na asijské a evropské konkurenci, některé z nich se logicky na přední příčky dostanou...

Dost na tom, že nelze považovat za zcela vypovídající statistiky TÜV, ADAC nebo JD Power, které pracují s poměrně přesnými informacemi, americký Consumer Reports ve svých každoročních Annual Auto Survey nejspolehlivější automobilové produkty letošního roku zkušeně ...tipuje. Byť na základě údajně důkladně propracované metodiky.

Křišťálová koule se asi letos slušně orosila, nicméně statistika značek je stále stejná - sedm z deseti předních pozic patří japonským značkám v pořadí Scion, Toyota, Lexus, Mazda, Subaru, Honda a Acura, přičemž z 90 posuzovaných typů bylo 86 hodnoceno jako průměrné nebo nadprůměrné a 35 z nich obdrželo nejvyšší možný rating. A zatímco ještě před dvěma roky byl (relativní) hvězdou v předpokladech spolehlivosti i Ford, coby vzor ostatním americkým značkám, když se objevil v první desítce s 90 % modelů s průměrným nebo lepším výsledkem, nyní spadl na předposlední místo a jeho luxusní odnož Lincoln na tom je jen o málo lépe.

Consumer Reports ale současně trošku hraje na patriotickou strunu a rozhodl se vypíchnout i to nejlepší z americké produkce, přičemž uvedl, že některá z aut na tom "nejsou tak špatně". Tedy přesněji řečeno z amerických značek, protože je dobře známo, že některé produkty japonských automobilek Toyota a Honda jsou američtější, než leckterý produkt z portfolia americké Velké trojky.

Nejlepším malým vozem americké značky je tak podle Consumer Reports 2012 Annual Auto Survey model Chevrolet Sonic (u nás Aveo), hvězdou třídy "Fuel efficient hatchback" je Chevrolet Volt, kompaktním sportovním sedanům vládne Cadillac CTS, mezi americkými full-size sedany by se měl nejméně kazit šestiválcový Chrysler 300 a sportovním vozům vládne Ford Mustang V6. Pokud jde o třídu SUV, pak mezi modely střední velikosti má být hvězdou Chevrolet Equinox V6/GMC Terrain V6, velká SUV vzhlíží k Chevroletu Traverse a etalonem luxusních esúvéček by se měl stát Buick Enclave. A konečně za nejspolehlivější full-size truck byl vyhlášen Chevrolet Avalanche.

Michal Fokt
Diskuze (68)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:17
Re: Ono to s tou spolehlivostí US značek
Tak AutoBild nečtu.

Ale rakouský autoklub a ADAC dle testů co sou na netu testovali v létě autonejdřív na ojetých zimákách a potom tam daly letní.

Vyšlo jim, že se nemaj dojíždět ojetý zimní se zbytekm vzorku v létě.

Tak sem myslel že máš na mysli tenhle test.

Jinak samozřejmě sami výrobci gum přiznávaj že přibývá lidí co budto kupují celoroční gumy nebo nepřezouvaj.
At už stylem v zimě jedu na letních a když je hodně velkej marast, nejedu nikam nebo mým stylem jezdím na zimních v létě.
Proto lobby protlačila povinný zimní a nejradši by protlačila i povinnou výměnu gumy po 3-4 letech aby chudák dědula nemohl mít na sým žigulu 20 let starý gumy.

Ono jim takhle dost utíkaj kšefty a stejně tak pneuservisům, co si budeme povídat.

A to nepočítám borce co kupují pneumatiky(letní i zimní) zásadně ojetý s 5mm vzorkem, těch je taky dost.

Avatar - Parda71 (BMWfans)
8. 11. 2012 10:04
Re: Ono to s tou spolehlivostí US značek
Jaké testy starých gum, co to meleš? Já vycházel z každoročního testu Auto Bildu, kde se testují nové gumy!!! Fakt to nemáš v hlavě v pořádku...
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 09:07
Re: Ono to s tou spolehlivostí US značek
Řeč byla o nových gumách ale testy z kterých vycházíš -
TEDY kde srovnávaly letní v létě a zimní v létě jsou testy, kde ty zimní gumy zastupují ojeté galuzky tzv "na dojetí" s minimální vzorkem.

Tak pokud nepřezouváš dvě sady gum na jedny ráfky, tak musíš mít náhradní disky.

A to sme na těch 50-60ti. Do toho půjdu až najedu ročně 30 tis,akorát že nevím kde bych je najel takže :o))

Na takovýhle investice ti kašlu - taky proto jezdím ty ojetiny.
Ztratit za 3 roky na káře 50 táců nebo ztratit 300 táců je rozdíl.
50 litrů mam doma za půl roku a to čistě obchody v autobranži mimo hlavní job.
300-500 litrů co bych tratil na nový káře těžko.

Mít ty 4 káry nový a ztratit na každý 300 či víc litrů, tak mam pátou zadarmo. Fungl novou ve full výbavě :o))
A tyhle věci já neprovozuju - stejně jako neplatím za nájem 15 měsíčně tak neprovozuju tyhle "výdělečný nákupy nových autíček".

A vybírat si auto podle toho abych ho dobře prodal s minimální ztrátou - tak do toho taky nejdu.
Nebudu kvůli tomu jezdit nějakou masovkou v naftě typu naftovej Passat či Oktávka.
A stejně tak mě nebaví mít jedno auto 10 let.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
8. 11. 2012 01:28
Re: Ono to s tou spolehlivostí US značek
První tři odstavce nějak nechápu, řeč byla o nových gumách. Staré si sem nepochopitelně zavedl tak nějak samovolně.

Koberečky byly jen příklad tvé povahy.

Mě auto neplave, ostatně jsem to dal do uvozovek, jde o to, že ty si nejsi schopen přiznat ten rozdíl, protože to prostě neumíš. Já když řídím auto, které znám, tak poznám jaké má pneu. Zkus někdy moderní letní gumy zavedených značek a třeba budeš překvapen a dáš mi za pravdu a hned bude Jag v zatáčkách ještě jistější.

O přezouvání gum na jedny ráfky tady nebyla řeč, to sis mohl odpustit. Je jasné, že tím guma trpí. Mě poučovat rozhodně nemusíš.

Rentabilní mít dvoje disky nemusí pro babi s dědou z města na Sparku, kteří najedou prd a nic. Těm bych doporučil klidně jet celoročně zimní, nebo rovnou celoroční pneu. Rentabilní to nemusí být ani týpkovi s ojetým výkonným Jagem jako jsi ty, ale vypadá to přinejmenším blbě a o majiteli to leccos vypovídá. Tímto zde konverzaci končím.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 00:36
Re: Ono to s tou spolehlivostí US značek
„Se zimními pneumatikami při letních teplotách si je třeba dávat pozor,“ uvádí Friedrich Eppel, expert na pneumatiky na internetových stránkách ÖAMTC.

Důkazy přinesl praktický test. Na zkušebním okruhu kroužilo auto, kterému mechanici měnili obutí. Část testu odjezdilo na dosluhujících zimních kolech, další díl patřil novým letním pneumatikám a zbylá třetina zkušebních kol připadla na nové celoroční pneumatiky.

Dosluhující zimní penu sou penu které sou sjeté na miminum a rozhodně nejsou nové.

A proč bych jako ty koberečky měl vyhazovat?
Já fungující věci nevyhazuju. Jen sem je nahradil těmi co sem původně plánoval a tamty sem si zas schoval.
Já nikdy nic nevyhazuju, pokud to nechci že mě to omrzelo nebo se mi to nelíbí tak to prodám.

Mě žádný auto nikdy neplavalo. Pokud nemá rohašenou geometrii není důvod proč by mělo plavat.
Tobě auto v zimě na zimních gumách plave?
Když je třeba na pár dní v břenu nebo říjnu venku 15 nad nulou? To máš teda špatný no :o))

Eliminuju zbytečnosti jako řešit komu prodat po prodeji auta ten přebytečný set penu co maj 70% vzorku, někde je skladovat a nechávat to furt přezouvat. Když seš expert na gumy, tak těm hranám to přezouvání dělá dost dobře vid, po třetím přezutí zvášt když je šikovný servis ti to začne ucházett a musíš to zas vézt na podmazání pokud není úplně pokozená ta hrana kdy ti řeknou kupte si novou gumu. Anebo můžeš každý týden foukat gumu co má mít 2,5 ale po týdnu uteče talk na 1,9.
Děkuju - NEMAM ZÁJEM.

Já si nekupuju jedno auto na 10 let takže věci typu náhradní disky na zimu apod. co provozujou lidi jaksi neprovozuju.
Tyhle prachy radši projedu v benzínu než dát za 2 sady pneumatik + nahradní disky 50-60 táců.
Popř. za to mam celou předepsanou údržbu typu filtry, kapaliny, brzdy atd.