Vyborne parametry tohoto autobusu podtrhuje motor - diesel se vstrikovanim typu PD, ktery zajistuje vyrazne nizsi realnou spotrebu v porovnani s diesely se vstrikovanim CR. PD totiz dovoluje zkonstruovat motor s vyssi kompresi a tim i vyssi energetickou ucinnosti. Euro 5 neni pro motor PD prekazkou.
Bohuzel jine automobilky tento koncept docasne opustily. Je na case, aby se svet k nezavislemu vstrikovani s mimoradne vysokymi vstrikovacimi tlaky urychlene vratil!
kolmar
0
no uvidime... som velmi zvedavi co by z priameho porovnania vyslo vytazne, ci PD v Scanii alebo Common rail v MANe!!!!!
Inak, ten interier je naozaj famozny...veľmi zaujímavo vyzera priestor vodica bez akejkolvek riadiacej paky!
hacek
0
ovladani prevodovky je na pacce pod volantem
Ada je zase tady
0
preboha... aku skolu si to vychodil? ...som zvedavi... ... vyslo vytazne... :no:
Pekelná Micinka
0
Rodinnou, v Německu. Tř. učitel Dr. Joseph Goebbels. Byl to děsnej pruďas, pořád kolísal hlasem, kladl neodiskutovatelné otázky a hlavně furt chtěl něco konečně vyřešit. >😒]
kolmar
0
Vysoku >😁 , sorry za psychicku ujmu, no pisem rychlo desiatimi a malo kedy zkontrolujem... no verim, ze to prezili vsetci 😉
Klaudius
0
Teda nič v zlom, ale pomýliť si "i" a "y", to chce ozaj hodne rýchle prsty... >😁 😉
jossalito
0
šak je to ýčko, ne? >😒]
kolmar
0
To hej... no sem-tam aj pismeno ci medzera chyba a to opravim az ked si to vsimnem...ale priznavam ze pravopis neni moja silna stranka...no zase zvedav(i)!!!! to som sa sam chytol za hlavu "ako rychlo som pisal" >😁
jossalito
0
A největší paradox je v tom, že VW, jakožto propagátor PD systému, má mnohem blíže k MANu s CR, ve kterém má vlastnický podíl, než ke Scanii s PDčkem. 😄
T613
0
VW Group vlastní 70% Scania
jossalito
0
Ale! Tak to sem nevěděl, pořád žiju v dobách, kdy na znáčku bylo Scania SAAB. Takže VW sází na oba svý koně? Jak na CR tak na PD? 😄
T613
0
pochybuju ... PD sice dalo E5, ale to dala i Tatra. A i ta přechází na CR kvůli E6. (prý už vrní na stolici) 😄
0
A to jako vážně? Kdy to chtějí představit? Byl by to docela světovej unikát, vzduchem chlazený "dýzl" s CR.
T613
0
to že má být nový motor s CR je řekněme fakt, v jakém stádiu je vývoj ví jen v Tatře...
0
K zavedení do sériové výroby jsem ale velmi skeptický, pro těch +/- pár set motorů ročně, které v Tatře vyrobí, se ten vývoj nemůže snad nikdy zaplatit. Osobně to vidím na montáž "cizích" vodou chlazených motorů s Euro 6.
T613
0
tak to myslím neví jistě ani v té Tatře. ;-\
FRPE
0
Hm ... ;-\
ZoomZoom
0
Můžeš pod každej článek, ve kterym se píše o dieslu, přestat imrvére cpát ty tvoje pumpe dýze povídačky?
Jednou sme si to přečetli a stačí,ne ?! Už mě ten tvůj neustálej spam víš co... Schválně, zkus někdy napsat něco objektivního a normálního, ale to ty asi ne. Nemáš ty náhodou ucpanou trysku?
Bohuzel jine automobilky tento koncept docasne opustily. Je na case, aby se svet k nezavislemu vstrikovani s mimoradne vysokymi vstrikovacimi tlaky urychlene vratil!
Inak, ten interier je naozaj famozny...veľmi zaujímavo vyzera priestor vodica bez akejkolvek riadiacej paky!
Jednou sme si to přečetli a stačí,ne ?! Už mě ten tvůj neustálej spam víš co... Schválně, zkus někdy napsat něco objektivního a normálního, ale to ty asi ne. Nemáš ty náhodou ucpanou trysku?