Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Představujeme: Scania Touring - Globální autokar

Ivo Semrád
Diskuze (19)
Autobusy pro příležitostné využití dokážou nabídnout široké pole služeb. Scania přichází s modelem Touring.

Typ Touring vzešel z úzké spolupráce Scanie s čínskou karosárnou Higer. Ta byla vybrána vzhledem k jejímu know-how, kvalitě produkce a výrobním kapacitám. Montážní prvky a servisní služby ale bude zajišťovat Scania prostřednictvím své prodejní a servisní sítě.

Švédsko-čínský projekt

Novou řadu Scania Touring HD tvoří vysokopodlažní typ o celkové délce 12 m společné konstrukce Scanie a Higeru. Vnější vzhled a interiér si vzali na starosti odborníci ze Södertälje. Design rozvíjí typické rysy Scanie, jimiž jsou například zaoblený klínovitý profil přídě a stejně oblé rohy karoserie výrazně snižující aerodynamický odpor. Úprava přídě a začlenění světlometů zvýrazňují identitu Scanie a konvenují

s pojetím postranních linií.

Širokoúhlé přední zasklení a skryté sloupky A podtrhují elegantní linie vedené od předního skla přes celý bok karoserie. Výřezy podběhů kol zdůrazňují celkový dynamický dojem.

Přepravní kapacita

Interiér pro 49 sedících cestujících nabízí nastavitelná sedadla. Prostory pro zavazadla s pneumatickým otvíráním víka vzhůru (doplňková výbava) nabízejí značný objem 9 m3. V případě instalace příplatkové ložnice pro druhého řidiče se do autobusu vejde úměrně méně zavazadel.

Touring je nabízen v úrovních vybavení Comfort a Premium. V obou najdeme kabinu s chemickým WC umístěnou u prostředních dveří, za příplatek lze obdržet kuchyňský koutek. K výběru je velká škála vzájemně sladěných barevných sestav obkladů, čalounění a koberců. Mohou být variabilně kombinovány a vytvářejí příjemnou atmosféru. Exkluzivní prošívané kožené čalounění sedadel s kontrastními švy patří k příplatkovým prvkům.

Standardní chlazení

Klimatizační jednotka instalovaná na střeše vozidla a výměník topné soustavy patří mezi standardní prvky, za přídavné topení musíte připlatit. Postranní a zadní zasklení skeletu tvoří

dvouvrstvé a zabarvené sklo. Nechybí ani videopřehrávač se dvěma sedmnáctipalcovými monitory instalovanými v přední a střední části vozidla.

Řidičovo pohodlí

Pracoviště řidiče s klenutým přístrojovým panelem se dle fotografií jeví jako ergonomicky uspořádané prostředí. Sedadlo má být ve velkém rozsahu stavitelné, stejně jako volant, takže oba nabízejí optimální polohu šoférům rozličných postav.

Všechna sedadla ve vozidle jsou vybavena integrovanými dvoubodovými bezpečnostními pásy. Příplatková ložnice pro druhého řidiče je vybavena spojením s řidičem za volantem.

Pohonný řetězec

Nová, plně samočinná převodovka Scania Opticruise je nabízena v úpravě pro instalaci do autobusů a autokarů. Motory Scania jsou k dispozici ve verzích Euro 4 nebo 5 v závislosti na požadavcích trhů. Jednotky podávají nejvyšší výkon 280 až 323 kW. Jsou spojeny s plně samočinnou převodovkou Opticruise o dvanácti stupních. Volit lze také převodovku s rychloběhem pro úsporný provoz při vyšší rychlosti.

Vozidla jsou klasicky vybavena komfortním pneumatickým pérováním a nezávislým zavěšením kol přední nápravy. Elektronicky řízenou brzdovou soustavu s kotouči na všech kolech standardně podporuje systém ABS. Bezpečnost završuje ocelový nosný skelet karoserie. Splňuje s rezervou limity nejpřísnější bezpečnostní normy Euro R66-01 pro odolnost proti deformacím při převrácení vozidla.

Důraz na náklady

Starší viceprezident divize autobusů a autokarů automobilky Scania Melker Jernberg komentuje společný projekt Scanie a Higeru slovy: „Našli jsme vynikajícího partnera pro naši strategii globální expanze. Partnerství se společností Higer poskytuje Scanii základnu pro uspokojení potřeb stávajícího ibudoucího trhu. Znamená to také, že řadu Touring brzy doplní další série.“

Nový autobus má poskytovat jak vynikající efektivnost ve spotřebě paliva, tak nízké provozní náklady. Uživatelé autobusů Scania Touring budou moci využívat komplexnosti služeb prodejní a servisní sítě Scania jak v údržbě, tak opravách či nákupu náhradních dílů na jediném místě

Scania Touring se představí nejprve ve střední Evropě a potom postupně ve vzdálenějších oblastech směrem na západ, jih i sever. V plánu výrobce je i získání trhů Středního východu, Afriky a v neposlední řadě i Asie.

Scania a Higer

Výrobní základna Higeru v Sužou u Šanghaje byla uvedena do provozu v roce 1998. Čtyři tisíce zaměstnanců zvládají roční kapacitu 18 000 autobusů. Spolupráce s automobilkou Scania začala před pěti lety. V roce 2006 byla postavena montážní linka v samostatném závodě pro výrobu řady Scania Touring a typy, které budou následovat. Její kapacita činí 3000 vozidel ročně.

Ivo Semrád
Diskuze (19)
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:58
Re: Pekny
Hm ... ;-\
Avatar - T613
24. 2. 2010 16:30
Re: Pekny
tak to myslím neví jistě ani v té Tatře. ;-\
Avatar - T613
24. 2. 2010 11:23
Re: Pekny
to že má být nový motor s CR je řekněme fakt, v jakém stádiu je vývoj ví jen v Tatře...
Avatar - kolmar
23. 2. 2010 13:09
Re: Pekny
To hej... no sem-tam aj pismeno ci medzera chyba a to opravim az ked si to vsimnem...ale priznavam ze pravopis neni moja silna stranka...no zase zvedav(i)!!!! to som sa sam chytol za hlavu "ako rychlo som pisal" >:D
Avatar - T613
23. 2. 2010 11:43
Re: Pekny
pochybuju ... PD sice dalo E5, ale to dala i Tatra. A i ta přechází na CR kvůli E6. (prý už vrní na stolici) :-)