Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU není spokojena s tempem snižování emisí CO2

Evropské automobilky pobouřily výroky Evropské unie o nedostatečném tempu snižování emisí oxidu uhličitého.
Zpět na článek
13. 11. 2006 13:15
anonym
13. 11. 2006 19:03
neregistrovaný "Rumcajs"
13. 11. 2006 13:38
neregistrovaný "Kubass"
14. 11. 2006 15:34
neregistrovaný "Yarda"
13. 11. 2006 16:08
neregistrovaný "pepik z usa"
13. 11. 2006 14:20
neregistrovaný "Leftie 81"
13. 11. 2006 17:01
neregistrovaný "LexusRx400h@seznam.cz"
13. 11. 2006 17:39
13. 11. 2006 17:53
neregistrovaný "LexusRx400h@seznam.cz"
14. 11. 2006 15:45
neregistrovaný "Yarda"
13. 11. 2006 21:04
neregistrovaný "coco"
13. 11. 2006 21:25
neregistrovaný "AkatMax"
14. 11. 2006 02:40
neregistrovaný "dano"
14. 11. 2006 15:51
neregistrovaný "Yarda"
13. 11. 2006 21:29
neregistrovaný "AkatMax"
14. 11. 2006 16:51
anonym
anonym
13. 11. 2006 13:15
Maji pravdu, predsedo.
Drtiva cast zodpovednosti lezi na politicich. Treba stavajici ceska legislativa v nekterych castech primo kriminalizuje alternativni paliva. Staty jednou rukou brani nastupu alternativnich paliv, ve strachu z poklesu vytezenych dani a druhou rukou peskuji automobilky, ze se malo snazi. Na druhou stranu se veci hybou. Minuly tyden byl schvalen zakon, ktery OSVOBOZUJE ALTERNATIVNI PALIVA OD SP. DANI. Jak plyn tak biopaliva jsou od zacatku pristiho roku (snad brezen) bez spotrebni dane. PROC O TETO ZLOMOVE UDALOSTI NENI NA AUTOSERVERECH ANI ZMINKA??? Znamena to, ze auta na biolih budou od teto doby jezdit za cca 23Kc/l a plynova jeste levneji. Kazde vyhrivane zrcatko se tu probere horem dolem ale o takoveto revolucni udalosti, ktera ovlivni motorizmus na desitky let dopredu se tu nenapise ani veta !!!! Neni divu, ze automobilky na alternativni paliva kaslou, kdyz tomu verejnost venuje nulovou pozornost a stale si medi v ropnych chrchladlech.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Rumcajs"
13. 11. 2006 19:03
Re: Maji pravdu, predsedo.
přesně tak, máš recht :yes: krom - toho si lidi neuvědomují že OZÓNOVÁ VRSTVA je velká jak USA tak celý RUSKO dohromady, máme co dělat aby jsme se přiblížili aspoň trochu k normálnímu (lepšímu) stavu....je pravda, že technika jde hodně dopředu, ale bojím jse toho že to naše Země nevydrží, což si někteří lidi ani neuvědomujou.
neregistrovaný "Kubass"
13. 11. 2006 13:38
Do auta patří benzín!
Já osobně sem zastánce benzínu, sám mám auto z roku 1957, takže s emisema nejsem zrovna kamarád, ale kdyby aspon trošičku slevnily benzin tak bych se nezlobil, jo a mimochodem, proč se nedělá takej benzín jak za války, to se dělal benzin z ledasčeho, podobně jak bionafta, tak nevim no, taky auto na elektriku, už to vydim, furt posrany...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Yarda"
14. 11. 2006 15:34
Re: Do auta patří benzín!
Jen to ne!!! Viděl si vůbec nějaký parametry karbochemicky vyrobenýho benzínu. Síra - hrůza na entou a sloušnym oktanovym čísle si nech jen zdát. Navíc už ani v Litvínově by to nevyrobily, protože už tam ta zařízení dávno nestojí ...
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 13:46
Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní pohon!!!
Problém je v tom, že existuje pouze jediná (za určitých okolností lze připustit existenci dvou) automobilka na světě, která má vyvinutou i implementovanou dostatečně progresivní technologii.. štěstí přeje připraveným.. Today Tomorrow Toyota :-!
Rozbalit vlákno
15
13. 11. 2006 14:16
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Benzinovy hybrid neni reseni, pokud bude porad hlad po vetsich, tezsich a vykonnejsich autech - takovy Lexus 400h, ac hybrid, vyprodukuje 192g CO2 na km, coz ma do 140g/km pozadovanych EU porad daleko. Je to sice min, nez srovnatelny nehybrid, ale zadne zaklinadlo to neni.
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 14:44
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Musim nesouhlasit a zásadně! 1) např. méně výkonný a méně dynamický MB ML 350 má emise 279!!! 192 je kategorii těchto SUV sakra málo! 2) a to neplatí pouze pro Tebe - "Sakra lidi, už mě neštvete a přestaňte se omezovat na to, co je dneska!" ;-) Celý je to o bateriích a jejich kapacitě - podívej se, co dokázali baterie v mobilech - stačí dvě generace baterií a jejich kapacita bude někde jinde a tedy i dynamika vozu, dojezd a emise! 3) pokud se nepletu, tak se automobilky hodnotí jako komplex = udělá se průměr emisí v jednotlivých modelech a z toho se pak udělá průměr za celou automobilku
13. 11. 2006 15:16
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Nikde jsem nepsal, ze ma Mercedes min ... jen ze pokud budou lidi chtit jezdit v SUV, tak na splneni EU predsevzeti ani benzinovy hybrid nepomuze. Ze je 192 vic nez 140 snad uznas. Chtel bych videt nekoho, kdo se pro auto bude rozhodovat pouze podle toho, jestli produkuje 100g/km nebo 150g/km. Pokud nebudou zakony nastaveny tak, ze za 100g/km nezaplati treba zadnou dan, ale za 150g/km 20k rocne, tak temer nikoho neprimejes, aby sel do 100g/km auta, pokud bude v jinych ohledech horsi. A az ty zakony budou, neboj se, ze i jine automobilky neprijdou s hybridy nebo treba i s lepsim resenim. Takove BMW Hydrogen 7 nebo Tesla nemaji zadne CO2 emise, ale masove se nerozsiri, dokud to nebude pro zakazniky financne vyhodne. A ze by byl dnes Hybrid financne vyhodny, to tedy nevidim.
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 16:35
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Jak jsem již řekl - počítá se průměr za automobilku! RX má 192, což je sice nad 140, ale ne o tolik. Tři prodané Yarisy to lehce srovnaj (je to jen příklad, nechce se mi hledat, kolik má Yaris) :-! Příští generace RX 400h bude mít třeba kolem 150 a tak to půjde dál.. navíc přijdou plug-in hybridy a to teprve bude "emisní zázrak". Jinak souhlas - je to o tom, jaký budou zákony. S tím vodíkem jsme to tady probírali už mnohokrát - není infrastruktura X s hybrydním autem přijedeš k normální benzince, což je zahtraceně velký plus (a je úplně jedno, jestli u benzínky budeš tankovat benzín, naftu nebo něco bio)
13. 11. 2006 17:34
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Od zacatku pisu, ze pokud budou lide chtit jezdit porad vetsimi, tezsimi a vykonnejsimi auty, tak benzinovy hybrid neni alternativa (vzdyt se spotreba za poslednich 20 let temer nezmenila, motor musi totiz misto 700kg Kadetta pohanet 1500kg Astru) a ty mi do toho zacnes prumerovat Yarisy (mimochodem 1.0 127g/km, 1.3 141g/km, 1.4D 119g/km). Kdyby vsichni jezdili Yarisem, tak takovou normu EU ani nemusi vydavat. Problem je, ze cim dal vice lidi jezdi temi velkymi auty a u tech ani hybrid nepomuze dostat se na tech 140g. Navic prumerovani je trochu nesmyslne, kdyz treba FIAT proda 80% produkce s motorem max 1.6l, zatimco Bentley nema nic mensiho nez 5l.
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 18:38
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Průměrování je typickej nelogickej bruselskej produkt ;-\ Já jsem jen chtěl říct, že Toyota a Lexus to budou mít pomocí hybridů poměrně dobře vyřešený - maj dost malých aut a u těch velkých tam šoupnou hybridní pohon = normu splněj.. fakt by mě zajímalo, jak to chce dělat třeba ten Bentley nebo RR :-) Jedině, že by dostali nějakou výjimku
13. 11. 2006 19:03
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Buď výjimku, anebo se to zprůměruje přes celý koncern a v celým VW se těch pár stovek prodaných Bentleyů ztratí jak kapka v moři...
neregistrovaný "lufon"
13. 11. 2006 22:32
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
"podívej se, co dokázali baterie v mobilech - stačí dvě generace baterií a jejich kapacita bude někde jinde a tedy i dynamika vozu"

pokud narážíš na několikanásobně vyšší výdrž mobilů než před pár lety, tak to není akumulátrama, ale lepší power manegementem samotných telefonů a sítě GSM, samotné akumulátory se příliš rychle nevyvýjejí, Nehledě na to, že špičkové modely stojí obrovské peníze. Pokud bysme je tedy chtěli dát do auta. Bylo by hezké mít v autě nějnovější Li-Pol, které zvládají extremní vybíjecí proudy, šlo by to, ale nevim kdo by to platil :-)
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 23:55
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
:yes: Všechno je to relativní, stačí když by ropa stoupla někam k 150$..
anonym
14. 11. 2006 15:39
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Tak při týhle ceně by se západní civilizace asi zhroutila - určitě by si nepsal na tý klávesnici, co píšeš, protože plasty (a i mnoho dalších petrochemických výrobku) by brutálně zvýšilo svoji cenu. Přece jen jakejkoliv plast má svůj původ v nějaký pyrolýze !!!!
neregistrovaný "pepik z usa"
13. 11. 2006 16:08
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
ty vybite baterky se po vymene asi taky nezakopou do zeme. To nemluvim o mnohem narocnejsi vyrobe auta, ktera spotrebuje elektriku atd..Pro mne hybrid neni zadna alternativa, zaplatim o 8tisic dolaru vic, spotreba je mezi 5-6 litry :( o prestrasnem designu a plnem kufru baterek ani nemluvim
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 16:38
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Máš samo pravdu, je to boj lokální vs rozptýlené znečištění.. ale třeba ve městech jako je LA by hybridy dost bodly.. ekonomicky je to zatím problém, zejména u masovek, u Lexusu je to trochu jinak
anonym
13. 11. 2006 15:43
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Motory na cista biopaliva maji emise CO2 nulove i bez hybridu (uzavreny prirodni CO2 cyklus). Pokud tedy komise EU hovori o emisich CO2 tak hybrid neni reseni. Samozrejme hybrid znamena take nizsi NOx, takze nejlepsi reseni je hybrid na biopaliva - prakticky nulove CO2 a vyznamne nizsi NOx.
neregistrovaný "Tom"
13. 11. 2006 16:39
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Biopaliva + hybrid = budoucnost příštích 20-30 let, pak se uvidí
neregistrovaný "Yarda"
14. 11. 2006 15:42
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Nizsi NOx - horko těžko !!! Dusík pochází ze vzduchu ne z paliva, dnes už se nikde skoro žádnej dusík v palivu nevyskytuje.
Nulové CO2 - fata morgana. Spočitej si celej výrobní a spotřební kruh tohohle uhlíku !!!
neregistrovaný "Leftie 81"
13. 11. 2006 14:20
ELICA
A čo ELICA (ale tak nejak sa ten zazrak volal)? Nevyraba sa? ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "LexusRx400h@seznam.cz"
13. 11. 2006 17:01
Lexus RX400h
Jsem asi jediny kdo vi o cem mluvi, RX400h ma tak nizke emise, ktere splnuji SULEV o E5 ani nemluve, coz je emisni norma pro kalifornii, tuto emisni normu splnuje velmi malo auto v evrope. MERCEDES,AUDI,BMW ani WV tuto normu nesplnuje. Dalsi auto mimo RX400h ktere tuto normu splnuje je snad jen nejsilnejsi PORSCHE CAYENNE. Emisni norma neni jen o mnozstvi CO2 ale o dalsich plynech a ty jsou u RX na tak nizke hodnote ze jsou skoro nezmeritelne.
Rozbalit vlákno
3
13. 11. 2006 17:39
Re: Lexus RX400h
Hybrid je samozrejme v oblasti snizovani emisi velkym krokem vpred, ale at to tu nekdo nepouziva jako univerzalni zaklinadlo. Pokud se zamerime pouze na CO2, tak zadny motor spalujici tradicni palivo neni idealni, protoze pri spalovani organickych materialu proste CO2 vznika.
neregistrovaný "LexusRx400h@seznam.cz"
13. 11. 2006 17:53
Re: Lexus RX400h
Ano vznika, ale CO2 neni jedine co vznika, vznika spousta dalsich a skodlivejsich plynu, jen se o nich nemluvi. [odkaz] [odkaz]
neregistrovaný "Yarda"
14. 11. 2006 15:45
Re: Lexus RX400h
Tak ty vedlejši produkty jsou pouze otázkou, jak je to spalování vedeno. V ideálním případě ti jakákoliv organika shoří na vodu i uhličitej. V laborce není problém takto ideálně třeba spálit i takovou kejdu jako je třeba asfalt. Jenže takovouhle spalovací komoru by si v autě mít nechtěl - to za 1) a za druhý by ses nedoplatil
neregistrovaný "coco"
13. 11. 2006 21:04
EU
Tak se mi zdá že automobilky jsou dost pod pantoflem...EU je pořád peskuju kvůli emisím, ale třeba letecká doprava je unii putna, ikdyž emise letadel po šeříku zdaleka nevoněj... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AkatMax"
13. 11. 2006 21:25
jen takovy dotaz?
K cemu je nam, ze slavna EU "bojuje" za ekologii, kdyz nejvetsi producenti odpadu(na tomto miste spalin) na svete- USA, Cina, Indie na to kaslou. Zadny Kjotsky protokol nepodepsali, neb se pry nenechaji omezovat. A to co evropa usetri, oni vypusti dvakrat. Tak co z toho mame? Akorat drazssi auta, benzin a pokusy hodit nove dane na auta!
Takze ja na ekologicka auta kaslu! Navic jak myslite ze se vyrabi ta elekrina na nabiti tech elektrickych prdite? Kolektory to nebudou!
A hybrid reseni neni-taky potrebuje benzin, akorat min.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "dano"
14. 11. 2006 02:40
Re: mozes dat dajaky link?
Ze EU splna Kyoto? doteraz som vsade nasiel ze ho sice podpisali ale ze ho nemozu dodrzat....
USA sa aspon nehraju na pokrytcov
neregistrovaný "Yarda"
14. 11. 2006 15:51
Re: jen takovy dotaz?
Tak to by mne zajímalo co by na tenhle postoj říkali tvoji praprapravnuci. Bejt víc jako ty, tak tu žádný nebudou. Se*e mne přístup amíků,šikmookejch a těch žluťásku, kterým notujou přiblblí liberární ekononové !!!! Jen se nikdo neomezujte, Země to vydrží !!! Za takovýhle názory by se snad mělo trestat - aspoň pohlavek. Tvý ego a nadutost ty další generace uživí a ani jim nepomůže. Tohle by si to chtělo uvědomit.
neregistrovaný "AkatMax"
13. 11. 2006 21:29
Dodatek
Jo a jeste by me zajimalo, jake zplodiny maji ty limuziny kterymi se predstavitele EU vozi-jestlipak plni normy?
Rozbalit vlákno
1
anonym
14. 11. 2006 16:51
Re: Zvyhodneni bipaliv - BLBOST
Re: "Minuly tyden byl schvalen zakon, ktery OSVOBOZUJE ALTERNATIVNI PALIVA OD SP. DANI."

Tak mi to nedalo a zkusil jsem to najit a jedine, co proslo vladou (a ted je v parlamentu), je novela zakona o spotrebnich danich, kterou se RUSI (!!!) zvyhodneni biopaliv, protoze jde o nenotifikovanou statni podporu. Jinymi slovy, EU zvyhodneni biopaliv umoznuje, ale vyzaduje se notifikace Evropske komisi (ktera tim kontroluje, ze stat pod rouskou ekologie nenapali danove zvyhodneni bipaliv tak, ze by tim skryte subvencoval domaci producenty biopaliv). No a podle duvodove zpravy vlada CR prislusnou notifikaci neposlala a neposle. Takze je to vsechno spis nejak naopak, nez v prvnim debatnim prispevku..

Jestli se pletu hodte sem link na nejakou verohodnou informaci.

Doug