Bezpečnost
0
ve Škodě se dělají testy podle EuroNCAP. To není tak, že to navrhnou na 5 hvězd a pak mají 3. Oni už dávno ví, kolik to auto bude mít, protože ty testy dělají podle ENCAP. Navrhují jej na 4* a tak je bude mít.
Přejít do diskuze
s tou přesností je to tak, že se dá dostat na shodu 96%, ale to už je know-how. Teorie pravděpodobnosti se nepoužívá. Jsou tam Reynoldsovy rovnice, Bernouliho rovnice, atd... Už si to ze školy moc nepamatuju. Sice se živím numerickými simulacemi, ale nedělám proudění, ale právě crash-testy a vibrace. U vibrací se jsem s přesností běžně na 98% a u crashů na těch 96%.
Mňam. Znáš ten vtip? Policajt vypisuje protokol po dopravní nehodě: naha v příkopu, ruka v příkopu, hlava na silnici... "sakra jaké je tam i po s". No nic. Kopne do hlavy a napíše: hlava v příkopu >😁
No ono sa to najprv preženie simuláciami. Čo prejde, tak testujú v aerodynamickom tuneli (čo neprejde, tak upravia alebo úplne zahodia). Čo vyhovie aj tam (príp. po ďalších úpravách), to testujú aj na trati.
:yes: s 6hviezd. sa da suhlasit
ps.:Aveo dostal super zly vysledok,nie * ale dokonca :no: :no: :no:
ps.:Aveo dostal super zly vysledok,nie * ale dokonca :no: :no: :no:
Vypadá to, že 4 hvězdy začínají být nutná norma a 5 hvězd předpoklad pro přijetí do golfového klubu. Aveo s 3 kousky vyvolalo posměch a zděšení. Možná jsou už normy NCAP zastaralé, možná se opravdu projevuje až příliš započítávání bočních/hlavových/kolenních bagů, nálepek s výstrahami pro umístění dětské sedačky a bzikátek na nezapnuté pásy, nevím. Každopádně se mi zdá, že by bylo na čase zase trochu přítvrdit a stupnice nastavit na jemnější rozlišování. Dost často např. má testované auto relativně slabší výsledek čelního nárazu, včetně přípomínek např, k ohrožení kotníků, kolen, chybné funkčnosti čelního bagu apod., ale dožene to bočním výsledkem, protože má ramenní i okenní bagy. Kromě toho jsou problémem hlavové opěrky, u řady aut nejsou vyhovující, ale testy na ně se dělají úplně samostatně, takže do nárazových testů se vůbec nepromítnou. Zostření parametrů - a třeba přidání 6 a 7 hvězdy - by taky umožnilo automobilkám, které si na image bezpečnosti zakládají, aby se zase mohly odlišit.
apropo si tu nějaký profi uživatel nedávno stěžoval, že tam vlastně paleta ani strčit nejde, tak bodejť mohla být řádně upevněná >😁
Takovaa blbost !!
Kdybych s tiim jel jaa, tak bych to tak zboril, ze by z toho zivej nikdo nevylez !!
Jeste dvestemetruu v lese by lezely utrzenyy hlavy a jaatra ....
Kdybych s tiim jel jaa, tak bych to tak zboril, ze by z toho zivej nikdo nevylez !!
Jeste dvestemetruu v lese by lezely utrzenyy hlavy a jaatra ....
Ta formule je fakt dobrá. Jo jo, zrcádka a vitr z pod podvozku to je fakt svinstvo. Tam se vytvoří turbolentní proudění ať se snažíš sebevíc. Navíc si myslím, že z hlediska turbulencí, musí být tyto počítačové simulace dost nepřesně protože charakter takového proudění je nahodilý a nejde jej jednoznačně matematicky popsat. Příbližně snad jen podle teorií pravděpodobnosti. Pro aerodynamický tunel je aerodynamický tunel :yes:
Další důkaz, že rozdíly mezi značkami v otázce pasivní bezpečnosti se už téměr stírají. Kdysi se při slově bezpečnost v souvislosti s auty každému vybavilo Volvo. Dnes chce v tomhle ohledu hrát prim každý. Otázka na redakci: Budou k tomu i videa?
Tak, je na 4* projektovane, ale jestli se to povedlo, to jsme se zatim nedovedeli. Mam trochu obavu, ze Roomster jako "mensinove" auto ani testem neprojde a testovat se bude az nova Fabia.
Začala to Laguna, prvé auto na 5 hviezdach. Potom to v EuroNCAP pokazili bonusovými bodmi za pásy. A teraz prišiel Ford. Najprv Focus a teraz aj S-Max. Obe autá nekompromisne 100 %. 4 hviezdy sú v dnešnej dobe priemerný výsledok.
ještě než se auto vyrobí, tak se dělá spousta simulací. Na tomhle linku sice nejsou simulace crash-testů, ale simulace aerodynamiky by vás mohla taky zajímat [odkaz]
podle zpráv ze zákulisí crash test Roomsteru dopadl debaklem: Nedostatečně upevněná europaleta v nákladovém prostoru rozdrtila všechny zkušební "Dummies"... >😒]
Corsa jste ani neni na trhu, S-max Prisel zhruba ve stejne dobe co Roomster. Je pomalu cas, abychom se dovedeli sladke tajemstvi take u nove Skodovky, ne?