m5 ze vyhralo nad f430 v rychlostnych skuskach?? tak to nechapem ako to testovali, lebo ja som videl take video /myslim na video.google.com/, kde bola f430 a m5 a to ferrari to m5 natrelo tak, ze asi po 3 sekundach bola riadne daleko a po dvoch zakrutach to ten v m5 vzdal.
Já ale nevzývám tomův Toy. Proč? Páč fandím outsiderům ve jménu zachování rovnováhy! Toyota je přespříliš schopná, než aby si zasloužila mou morální podporu. Takže bravo GM, bravo VVV. Abych předešel nesrovnalostem dodávám, že si kupuju vždy to nejpříznivější bez ohledu na kecy, takže má morální podpora se neslučuje s finanční.
Někdy zkrátka jinak než nadsázkou ani absurdita vyjádřit nelze. Teda alespoň se domnívám že jde o nadsázku, vždyť to ani nemůžeš myslet upřímě;-) Nicméně Baworům celkem šestkrát hurá!!!!!!
V prvom rade by som povedal, že je to o pocite z jazdy, prémiovky sú obe, ale každá Ti dá niečo iné. Prenesene - jednej kamoške sa páči štýl francúzov, ďalšia nedá dopustiť na slovákov, no a tá tretia upadá do mdlôb pri ťažkých parfémoch (a vybulených rozkrokoch) arabských plnokrvníkov. Skús ju presviedčať, že Európa jej poskytne viac! >:D
Urcite mam medzery, nikto nie je dokonaly... ;-)
Ale na autach jazdim a napriklad tvoj milovany passat je viac ako priemerne auto, ktore skor zapchalo dieru ako nieco prinieslo. Mame sluzobne aj starsie aj nove a ze by z nich bol niekto prave nadseny... a ano, jazdim na japoncovi... ad to starnutie - nemyslel som konkretne na bmw, ale na auta v europe... rakosnici predbehnu europu, tak ako to urobili v inych veciach... pred par dnami som bol svedkom jasneho prikladu. znamy mal doma dve S-classy, MLko... jedno predal a kupil zene Lexus GS... predava aj druhe a nechce medaky ani vidiet... mimochodom, niekde si pisal, ako sa super predavaju vw v cechach... odporucam kuknut sa na statistiky napriklad v PL...
:-) Lex je usílí o premiovou třídu. Ano, někdo může řešit dilema zda BMW či Lexe... Někdo, já bych to dilema řešit nemohl. Přitom nepopírám, že Lex je technická špička... ale to v autech znamená jen část přitažlivosti... To další, ten srdeční akcent... ten ti prostě Lex nemůže dát... potřebuje roky, potřebuje legendu. A tu má BMW vrchovatě.
No, vidím, že v autech máš velké mezery :-);-) Nechápu, co máš ve spojitosti s BMW na mysli tím stárnutím, ale vím bezpečně, že u Mazdy salutujou před BMW také...
Když už tedy nás chceš zásobovat infantilním přesvědčením, že jako evropan mám zavrhnout svý značky a onanovat na východní vlně... tak prosím tě, očekával bych, že budeš alespoň výrazově originální... nějak si teď nemohu vybavit, kdo zde používá oslovení "brácho", ale vím na beton, že tvůj slogan to není... Tak prosím, najdi si už konečně svůj styl psaní a tím nás tu umlaŤŤŤ... :yes:
Bravo nejlepším výrobcům motorů na světě BMW, Toyotě a Hondě :yes: Tyhle tři si to opravdu zaslouží, protože na rozdíl od konkurence dokáží vyrobit supermotory i bez použítí turba (nic proti turbům).. pokud chceš pořádnej atmosférickej motor, tak víš, kde máš hledat (vypustil jsem sportovní a supersportovní značky ;-) ). Teďka pár čísílek. Toyotě zkončil fiskální rok a zveřejnila pár čísílek. Brácho, víš ty vůbec kolik má trilion nul? Jestli ne, tak vytáhni "Rozum do kapsy" a rychle to nastuduj, ať se v těch nulách neztracíš >:-[];-) tržby: 21.03 trillionu yenů (nárůst o 13.4%); provozní zisk: 1.87 trillionu yenů (nárůst o 12.3%); čístý zisk: 1.37 trillionu yenů (nárůst o 17.2%). Odhad pro rok 2007: 22.3; 1.90 a 1.31. Celosvětový prodej aut: 7,974,000; Japonsko: 2,364,000 (podíl na trhu 44.3%); USA: 2,556,000; Evropa: 1,023,000; Asie: 880,000; zbytek světa (Afrika, Oceánie, střední a jížní Amerika): 1,151,000. Odhad pro příští rok: 8,450,000 aut. Brácho, to víš, uspět na jednom kontinentu, to není tak těžký.. zvláště, když jseš de facto státní automobilkou a vládá Ti klestí cestičku, zvláště když máš kvalitně zvládnutý PR, zvláště když máš pečlivě vychovaný stádo oveček, který Ti vždy budou zobat z ruky.. to se to podniká.. jenže brácho, Evropa není všechno.. když chceš bejt nej, musíš umět prodat Evropanovi, Američanovi, Japonci, Australanovi, Čínanovi i Eskymákům.. "Z lásky k automobilu" (opravdu?), "Simply clever" (spíš Simply never), "Náskok díky technice" (to snad ani nemohou myslet vážně), "Auto emocion" (dobrej slogan, ale tak pro Ferrari).. tohle Ti žerou v Evropě, Amík Ti na slogany z vysoka se.e, Japonec Ti to neuvěří, Australanovi seš úplně volnej, Čínan rád koupí prodlouženou verzi auta z roku "razdva" i bez sloganů, Eskymáka slogany neberou.. brácho Evropa zatim dobrý, ale co zbytek? Jo, málem sem zapoměl, kurz yenu: 110 yenů za US dolar, 135 yenů za Euro.. brácho, nikam nespěchej, času más určitě dost, půjči si kalkulačku a pořádně to propočítej.. možná Ti už konečně dojde, že PR kecy nemaj cenu.. "Z lásky k automobilu", "Simply clever", "Náskok díky technice", "Auto emocion".. brácho nemůžu si pomoci, nějak mě to nebere.. nedám na PR kecy a navíc tomu nějak nerozumim (asi nejsem ovce ;-) ).. víš šemu rozumim? Jo, trefil ses.. jasný, stručný, jednoznačný, výstižný, pravdivý.. Today, Tomorrow, Toyota
Vieš anonym, aké percento nárastu záručných opráv má Mercedes oproti minulému roku? 53% viac!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už o tom idú aj vtipy: Vieš prečo sa šoféri Mercedesov nezdravia? Lebo sa už ráno videli v servise! >:D:no:
pocuj anonym, niekto ti dnes zlomil na piesocku lopatku alebo ti mama nekupila zmrzlinu??? "MB je aj tak najlepsi!"... ty kokso, to je argment. A BASTA!! :-O
Co a clanku tyka, tak mna najviac tesi ta corvetta.
A som rad ze sa vyrobcovia po dieselboome vracaju k inovaciam aj do benzinu. Predsalen mi vonia viac.
asi jsi necetl v jenom ceskem magazinu recenzi: souboj m5 a f430: vyledek dopadl drtive pro bmw, lepsi po vsech strankach (krome image a zvuku) jinak bmw vyhralo jak v rychlostnich zkouskach tak i ve spotrebe a to v ramci si o 3-4 litry mensi spotreby. p.s. ten chlapik ve ferrari toho bavoraka nedokazal setrast
bohuzel nemam, s temi valci by me to taky zajimalo. Vubec bych se nedivil, kdyby byly 3. Osobne si myslim, ze se veme 1.2 a prida se k tomu turbo a kompressor.
Mal som na mysli 1,4 s turbom ale rozne vykony - 115, 120, 125, 140, 150, a 170 koni. Pre rozne modely a su to samozrejme zatial predbezne udaje ktore mam (sice su to info z vyroby).
So širokým úsmevom pozorujem, ako BMW stále udáva tempo. A ide príkladom ďlším. Ak niekto tvrdí, že hodnotenie je zmanipulované, tak ja tvrdím, že sa nikdy ani neviezol v šesťvalci od BMW, a to nehovoriac o tom, že by ho riadil. Motor od BMW, či už benzín alebo diesel, či 2,0 alebo 5,0 = SUPER! Len si vybrať. SUPER BMW!!! :yes:
GTI jasám s Tebou, keď vidím ocenenie pre 2.0 TFSI, s radosťou vyskakujem na standing ovation pre nováčika 1.4 TSI, som presvedčený, že veniec dostane aj jeho menší nasledovník. Ale prosím - aj mimoeurópske je o slobodnej voľbe bez ohľadu na to, koľko "tyčiek" zaplatil, prípadne ušetril. Japonci vedia vo viacerých triedach, taká LS400 je klassa, viem o dvoch ľuďoch, ktorí by sa k BMW už nevrátili. Ja - aj keď som presvedčený, že LS460 bude nebíčko v papulke :-) by som BMW V10 nevyhadzoval z poradovníka :-)
Všem, kteří volají po zveřejnění metodiky hodnocení, doporučuji prozatím přečíst základní info o motoru BMW V10 užitém v modelech M5 a M6:
- kompaktní, atmosféricky plnený, vysokootáckový motor
- deset válcu svírajícího úhel 90°
- objem 4999 ccm
- 373 kW (507 koní) pri 7750 ot./min.
- 520 Nm pri 6200 ot./min. (380 Nm od 1300 ot./min.)
- maximální otácky 8250 ot./min.
- delená kliková skrín s úložnou deskou
- kompresní pomer 12:1
- nerezové výfukové potrubí
- rídící jednotka MS S65 s tremi 32bitovými procesory (20 mil. operací za sekundu - osminásobne výkonnejší jak predcházející procesor v BMW M3, které bylo predstavené jen pred 4 lety - každý válec a každý takt znamená pro motormanagement 50 vstupních signálu, které vyústí v rozhodnutí o správném okamžiku zážehu, okamžiku vstriku, množství paliva, nastavení casování ventilu a otevrení škrtících klapek)
- deset elektronicky samostatne ovládaných škrtících klapek (další rešení, které v motorsportu funguje radu let: co válec, to škrtící klapka, v aktuální podobe navíc elektronicky ovládaná, k plnému otevrení potrebují elektromotory jen 120 milisekund, mezi výhody tohoto rešení patrí jemné dávkování zatížení v nízkých otáckách a pritom soucasne dynamické chování motoru ve vysokých otáckách)
- casování rozvodu Double Vanos (vyšší výkon, výhodnejší prubeh tocivého momentu, rychlejší odezva motoru, nižší emise i spotreba, zmena nastavení probíhá velmi rychle a plynule v rozsahu 37° natocení klikového hrídele díky vysokému pracovnímu tlaku oleje 80 bar)
- samostatný olejový okruh regulovaný bocním zrychlením (ve chvíli kdy prekrocí bocní zrychlení 0,6g, spíná se elektricky pohánené cerpadlo v príslušné vnejší hlave válcu a cerpá olej zpet do hlavní olejové vany)
Moc krásně jsi to napsal. Ale bacha... ty kupuješ premianta nižší střední... z Evropy ;-):yes: Budeš s Focusem určitě moc spokojenej. Držím palec - :yes:
Myslíš, že měl vyhrát? Vyrábí se již dlouho... a nevím o nějakém zásadním inovativním přínosu... je to prostě výbornej motůrek, ale na hodnocená místa? To jsi asi moc natěšený.
Kdysi někdo někde řekl, že není svobody bez peněz. Neboli to je (smutná) odpověď na tvůj příspěvek :-( Taky se nezapomenu ohlídnout za každým šestiválcově bublajícím BMW a přitom právě skládám penízky na jetýho Focuse... Realita holt občas bolí ;-\
naprosto s tebou souhlasim!ten motor se vyvijel s pomoci inzenyru z F1 a pouziva take par technologii z F1.je to proste skvost!a kazdej vi ze BMW dela nej motory, at uz diesely nebo benziny.taky naprosto skvelej je 3,2 kterej dela radost majitelum M3, Z4M...
Říkejte si co chcete...že je to zmanipulované, že jsou tam nesoudní lidé atd. V10 od BMW ale vítězí právem...pro mě je to taky nejlepší motor na trhu. Prostě říkejte si co chcete, ale to mi nevyvrátíte...a myslím že ani mnohým automobilovým novinářům :yes:
Jo, to udělej... protože sbírat ocenění za oceněním... to opravdu mohou jen ti nejlepší. Mimochodem... je tu někdo, kdo si koupil mimoevropské auto? Má to zde logiku? Vždyť za kopcem ti mistr Bangle vybouchá ikonu ikon... Může mi to někdo vysvětlit? Já tvrdím už dopředu, že je to jenom o penězích... Rozhodne těch cca 300 tyček. Řekněme, že máš trojku od BMW za milion a běžnou mimoevropskou střední za těch cca 700... jo, tak brácho... za těch 300 prodáš duši evropana a ještě chceš tvrdit, žes udělal výbornej kauf. Výbornej kauf je jezdit v BMW... to si pamatuj... divím se, že to nevíš... Hergot, to nedokážeš dostřádat těch 300, abys moh´jezdit v A4, či BMW3 nebo v Cé od Mercedesu? Já vím, horko těžko jsi doskákal k těm sedmi stům... tak prosím tě, alespoň cti klasu a když se píše o BMW... hlavně mi nepředhazuj, že sis svobodně vybral něco jinýho... BRAVO BMW, BRAVO EVROPA :yes::yes::yes: Nechceš-li premiovku... pak ti Evropa nabízí opět vějíř dokonalosti na čtyřech kolech - dokonalost stojící mimo čas - severská premiová dokonalost... VOLVO, Saab, dále Mondeo, Laguna, 407, C5, Croma, Vectra, APOŠTOL (passátní kára ;-) ) Vectra, 159... prosím tě... ruku na srdce... že ty sis nekoupil evropskou střední zas jen kvůlivá těm prašulím? V běžné střední je ten rozdíl cca 100... tak tohle já nepochopím nikdy. Nikdy, brácho... prodat se za sto táců... BRAVO EVROPA :yes:
Motor měli vždy OuKej, ale podvozek nestíhal a nestíhá... Tuhle sezónu po koupi Saubru je to jasný, že to žádný zázrak nebude... Ale už teď se těším na další...
je to paráda. 2.0T FSI motor roku 2005, motor roku 2006... to by se ještě dalo pochopit... ale brácho... že si ho můžeš koupit ve Škodě :yes: ... to je ráj na zemi. A pak, zasloužené ocenění pro 1.4 TSI... to je velkolepý úspěch VW. Dnes tedy opravdu po zásluze - BRAVO VW-PORSCHE :yes::yes::yes:
Typ motoru: zážehový ________________________________________…
Zdvihový objem (ccm): 1308
________________________________________…
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 8200
________________________________________…
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 211 / 5500
To je mozna pravda, ale nadopovat motor turbem ci kompresorem neni az takovy umeni jako dostat to z atmosferaku ne?
Kdyz srovnam napr 225 kobylek ve Focusu ST, ktery je turbem preplnovany 2,5 l petivalec a 240 kobylek v Honde S2000, ktera ma atmosfericky 2l motor, tak nezbyva nez pred japoncikama smeknout az k zemi. A to nepocitam tu fantastickou prevodovku. Nejel jsem s nicim co by melo lepsi prevodovku nez S2000.A ta nadhera kdyz vytocis tu pilu na 9000 :-) Mozna jsou ma slova trosku zaujata, ale v cem je napr. vyjimecny motor v MB S (SL,CL)65 AMG ??? Dostat nejakych 612 kobylek z objemu pres 6 litru pomoci 2 (aspon myslim ze jsou dve) turb, mi neprijde az tak vyjimecny. Jako celek ohromujici, ale podel to trema, dostanes preplnovany 2 litr a vykon nejakych 200 koni - to ma kazda OIIRS
Nejzajímavější je kategorie 1,8-2,0 l. 2.0 i-VTEC to pořád "šolíchal" na 5.,6. místě a teď když se Civic Type-R přestal vyrábět tak najednou 2. místo a dokonce ještě o příčku výš než fenomenální 2.0 VTEC z S2000. To mě připadá jakoby byla porota v jiném složení než minule a nebo si řekli, že potřeba je čas od času promíchat pořadí, aby nebyla taková nuda.
Ono je tam těch podezřelých výsledků víc, třeba v kategorii od 1,8 do 2,0 l... Fór je v tom, že když se evropským Autem roku stalo Clio, všichni se "renomovaným" porotcům vysmáli, protože to musí dojít každému, kdo clio vyzkouší a porovná. Ale co se hodnotí na motorech, čert ví. Vliv bude mít určitě aplikace moderních technologií, jinak nevím, proč by měl být lepší V10 od BMW než stejně výkonná 4,3ka od Ferrari. Také to vysvětluje silnou pozici hybridů, ale nevysvětluje, proč by měl být lepší oturbený 2.0 TFSI než atmosféra 2.0 VTEC. Leda to, že už byl první moc dlouho... :-|
:yes: 170 PS pri 6000 ot. 225 Nm 1750-4500 ot. 0-100 za 7,9. max 220km/hod. kombinovana spotreba 7,2 l/100. A budu aj dalsie vykonove varianty tohto motoru.
Pred par dnami som pisal o kratkej jazde takom malom testiku na tej 1,4 TSI v Golfe GT a odporucam ti zajazdit si v nom ked bude u najblizsieho dealera. Potom zistis ze vyraz "velkolepy" sa na tento motor fakt hodi. :yes: Super tah od cca 1800 ot az do necelych 7000 bez turbo diery a s priatelnou spotrebou. :yes::yes::yes:
neni to 1.4 FSI, ale 1.4 TSI :-) velkolepy je v tom, ze ma turbo i kompresor. Takze uz od volnobehu je motor preplnovan kompresorem a pri vyssich otackach se do hry zapoji turbodmychadlo. Schvalne se podivej, kolik ma tenhle motor kilowatt. Jaky je rozdil mezi motory BMW a Ferrari nevim. Mozna by nebylo naskodu, kdyby v clanku byla uvedena metodika hodnoceni :-)
...proč mám tak rád BMW? Je to hlavně o tom motoru(ech). Kdo by nechtěl sedmec se 4 a půl litrovým turbodnezlem hm? Nebo třeba M3? Holky, prostě to zkuste...
Tak těmto soutěžím opravdu nerozumím. V čem je 1.4FSI tak velkolepý a tomu, že se v této soutěži stále motají stejné motory ?? V čem je BMW (V10 500koní) výkonější než Ferrari 4,3 490koní?? Připadá mi to jako další třesky - plesky jak navrhoval Rychlonožka, ale nakonec Mirek Dušín navrhl Tam - Tam.