Severoněmecké město Bad Gandersheim je sídlem malé ladičské firmy, která je pyšná na svůj poslední extrémní výtvor. Weineck Cobra 780CUI je totiž podle výrobce nejsilnějším automobilem, který může být uveden do běžného provozu.
No když se mrkneš na YouTube a dáš si vyhledat Weineck Cobra tak tam je napřed něco o nějakým městě kde to dělaj a pak je tam podrobně o tom autě a otevřou kufr a co tam nevidime on je tam fakt NOS (Nitrous Oxide System). Takže to MÁ nitro!;)
tak v tomhle bych se chtel svest, strasne rad ridim ale jak tak premyslim tak ani nevim jestli bych chtel ridit tohle. asi bych se bal vubec slapnout na plyn. jo jinak kouknete na tohle: www.chciumytauto.*** sem si je objednal a fakt spokojnost :yes:
Nechápu proč se všecki hádají vo přenosu síly na asfalt. Tak za prvý supersporty maj gumy široký, ale směs pneu je udělaná na každodení provoz, kdežto tadlenc kobra má obutý závodní slicky kerý sou sice uší, ale protože lepí jak žvejka tak se krouťák líp přenese na asfalt. A za druhý má špéru...
TAk fajn, třecí síla závisí na ploše!
Jastli seš jiného názoru, tak je to tvůj a remmisův problém. Připadám si , že já a Jerevan sme snad jediný normální na tomhle webu, což mě docela zaráží :no:
Pochopisl někdy, proč mají na Tour de France uzonký galusky? Asi ti to budu muset říct: Aby měli co nejmenší styčnou plochu se silnicí, protože čím menší styčná plocha, tím i menší tření, tudíž pojede rychleji.
To pochopí i již zmiňovaný žák 9. třídy
Měj se fajn :-!
P.S.: Aby ti to bylo uplne jasne, tak jsi me spatne pochopil. :-! Napsal jsem to jako kritiku Rennise... Navic tva reakce me pobavila :yes: , clovece - polozis otazku a hned si na ni sam odpovis. Co to ma byt? >:D
siroke pneu snizuje valivy odpor, formule proto pojede rychleji. Co se galusek tyce, tak musis brat v potaz hmotnost cyklisty, pneumatiky, odpor vzduchu (ktery je u siroke pneu vyssi), atd atd. S nadavanim do pitomcu nejdrive zacni u sebe. Doporucuji si precist toto [odkaz]
naposledy se k tomu vyjadruji :-) a na konci pridam dva odkazy. Staci si to proste precist, popripade prelozit. Jeden v anglictine a jeden v cestine (je to na stranky konstrukteru automobilu). Treci sila nezavisi na plose. Siroke pneu se davaji proto, ze se muze pouzit mekci smes, ktera ma lepsi prilnavost (jak jsem se na webu docetl). Vzhledem k tomu, ze se uz nejakou dobu zivim fyzikou a matematikou (drive jsem delal simulace narazu aut, ted navrhuji motory), tak o fyzice neco vim :-) tady jsou odkazy: na stranky formule1 [odkaz] a dalsi na stranky jedne univerzity [odkaz]
Elise? Já chci sedět za volantem, ne za volantem, na straně spolujezdce a v motorovém prostoru najednou! >:-[];-) V XJ je prostě málo místa, vzhledem k vnějším rozměrům ;-\
Celý víkend skotskou, jo? To by dopadlo..víš, my špuntové * >:-[] nejsme na takové sebevražedné mise stavěni :-! Ale k věci. Odpovídající parametry (V8, +200kW, luxus) je XJ. Kousek z roku '98 stojí málem o stovku víc, míň vybavěný, ja bohužel poruchovější :-( a je v něm míň místa.. :-(
koeficient trenia nezavisi od pritlacnej sily, ale od druhu materialu. je to klasicky pripad z fyziky - pohyb telesa po vodorovnej podlozke - Ft=k.N, kde Ft je trecia sila, k je koeficient trenia medzi podlozkou a telesom a N normalova sila na podlozku (pri vodorovnej je to tiaz).
aj ja som rad ze sa to vysvetlilo. Sakra,ale ma to stve,ze som sa tak fatalne mylil s tym vzorcom na treciu silu. Uz som na to ale dosiel,tak,diki ti;-) Inak pekna Cobra, ale Subaru 4-ever >:D
Hochu, pochopil sem dobře, že teotie o tom, že tření nezávisí na ploše je podle tebe správná? Tak to si z remisem podejte ruce a už se tu neukazujte :-) Nebýt braťja Jerevana, tak byste to Remmisovi sežrali >:-[]:no:
tak já to nahoře smolil a tady to sally shrnul velmi dobře :yes: PS: proč má rallye na sněhu rozměry třeba 185/X? PPS:/Arnold stojí na římse a jednou rukou drží Sallyho nad srázem/ "Sally, pamatuješ si, jak jsem ti řekl, že tě zabiju až jako posledního?" "Ano, majore,slíbil jste to!" "Lhal jsem ti" /a Sally letí ze skály/ kdo uhodne film?
vyjadřil jsem se špatně. Adheze je třecí síla, to je jen hraní se slovíčky. Myslel jsem to tak, že síla na vozovku proudí přes větší plochu gumy - to má své výhody (životnost,guma se "neurve" velkym točákem...) ale i nevýhody (aquaplaning, zahřívání...). Celá tahle debata byla postavná na počátečním nedorozuměním, tak snad se to vysvětlilo...
ty nemas ponatie o com hovoris! toto je auto!toto je hodne 1000 koni!
toto ma pravo byt najsilnejsie auto sveta!
toto ma aj vkusny nevtieravy design! Nie ako ten trapny opozerany veyron! a ze parodia na muscle cars???
clovece ty si sa zblaznil...
konecne poriadne auto a ty mas za desat riadkov kritiky
jedine ta aerodynamika ale az tak zle na tom zasa nie je.
a vies si predstavit toto auto na 19 palcovych polozvodnych gumach???
ja teda nie...
To je sice všecno pravda, ale zpola. Teoreticky čím menší plocha, tím větší síla na plochu a tedy nezáleží na styčný ploše. Ale vůbec nebereš v potaz vlastnosti gumy. Skus si představit materiál nesoucí na sobě váhu 5000N (váha 500kg a g=10) musí snést otáčky v rychlosti 300km/h musí snýst nějakej ten ticíc kilometrů a je namáhenej střídavým zatížením. I kdyby to ten kousek gumy vydržel, nevydržel by namáhání v krutu momentem 900N/m. Aby se omezilo namáhání, rozkládá se na větší plochu. Jakmile 10x zvětšíš plochu, každej mm2 musí snášet 10x menší příděl tlaku. To co ty tady povídáš platí, ale lidstvo nezná takovej materiál, na kterym by se to dalo uplatnit. Širší pneumatiký se dávají, aby nebylo takový namáhání na malou plochu, jinak namáhání překročí mez pevnosti gumy, ta se začne drolit a protáčet jako na malejch válečkách, máš po zrychlení i po pneumatice.
:-) proč neděláš zábavný pořady v televizi? >:-[]
To mi určitě budeš tvrdit, že jízdní kolo s širokejma gumama pojede rychlejc jak kolo s tenonkejma galuskama, co ? Jestli myslíš, že jo, tak si snad pitomec :-!
a to ze sa tam moze lepsie opret sila motora, to neni sposobene vecsou trecou silou? Asi vecsou adheziou,ze? Potom adhezia musi byt priamo umerna stycnej ploche.
Inak asi je to pravda ten vzorec som nasiel vo svojom starom zosite...
Tak sa ti ospravedlnujem,mas pravdu s tou trecou silou.
>:D Jo, s tim souhlasim... Sediva je teorie, zeleny strom zivota. Doufam, ze tenhle clovek nestuduje strojni fakultu, jinak bych mu doporucil, vratit index a zapsat znovu mechaniku A. Poznamka okrajove: ad1:existuje cosi, cemu se rika soucinitel adheze. ad2: clovek studuje, aby zjistil ve vyssim rocniku, ze je vsechno stejne jinak. ;-)
tam už jde o momenty - řečeno polopatě : síla od motoru se může opřít na větší ploše a proto to neprokluzuje tolik (kdybys tam měl galuzku, tak se ti zřejmě ta guma sakra rycgle ojede)
Užší pneu se tam dává proto, aby auto na vodě mohlo jet rychleji, aby nedostalo aquaplaning, jelikož pneumatika odvádí vodu ze středu ke krajům, když se jí to nepovede(jako v případě široké pneumatiky, nebo pneu s malým vzorkem), tak vlastně není v kontaktu s vozovkou a ztrácíš kontrolu nad vozem, ty vysokoškoláku!!! Jo a s větší šířkou se samozřejmě na suchu zlepšuje adheze, takžepokud máš dost výkonu, tak se zlepšuje i akcelerace.
ne, zatím mi to vychází i na vysoké škole >:D (opravdu, nerad ti to říkám, ale třecí síla nezávisí na ploše, na kterou normálová síla působí, protože třecí síla je definována jako Fn.f (kde f je součinitel smykového tření a Fn síla působící kolmo na podložku - normálová síla). Rennis možná někdy říká blbiny, ale ten příklad s gumou se na škole právě dělá i pokusem, že to vyjde stejně ;-)
Sakra, dobrej protiútok! Nečekal jsem ho! >:D Ale hned jak se zvednu z podlahy, nechám si sešít obličej a vyměnit natrženou ledvinu - budu zpět! >:-[];-)
tibby...už by jsi mě mohl znát a vědět, že letadla zbožňuji a znám...a taky, že často říkám věci ironicky a v narážkách... PS: chtěl jsi říct statickým tahem! (ha! vrátil jsem ti to! >:D )
ten motor sedí téměř uprostřed auta, v podstatě není třeba ho až tak moc dovažovat... tohle není audi s osmiválcem půl metru před přední nápravou... >:D
Zrovna s tou gumou mi to vždycky vyšlo obráceně. Na tý největší ploše je nejvíc špíny :-) No a při přenosu velký síly vznikne třením dost značný teplo a malá guma to prostě nemá šanci uchladit a prakticky by se roztekla...
Mysli si co chces. Ja ta nepotrebujem vyvadzat z omylu,pretoze ty sa mylis a nie ja... Je mi jedno ci budes zit aj v autistickom svete. Aj tie tvoje formule o ktore sa tak velmi opieras nemaju galuzky,tak by ti to mohlo aj samemu dojst.
Ano ako hovoris,pri brzdeni vlaku je problem s kinetickou energiou. Preto aby hned zastavil, musia byt vektory kinetickej energie a trecej sily rovnako velke ale s opacnym smerom. Toto je zjavne nesplnene a trecia sila je omnoho ale o velmi velmi mensia ako kineticka energia. A to mas dalsi dokaz. Preto ze ma vlak tak tenke kolesa,s tak malym koeficientom trenia (lebo su zo zeleza) preto ma aj tak malu treciu silu!!! Tuto treciu silu nastastie zvacsuje tlak ktory je sposobeny hmotnostou vlaku,inak by sa ani nerozbehol a ani by nezastavil...
A uz mam dost tohoto vysvetlovania,vidim ze si este neni ani osmak na zakladnej skole,tak sa nemam chut s tebou uz hadat. Mozes sa opytat svojho ucitela,alebo ti moze stacit to ze nie cely svet je sprosty a ty si ten mudry,ale cely svet je mudry a ty si ten sprosty.
To si vazne myslis ze zo srandy maju formule balony jak hovado,vsetky dragstery maju co najsirsie kolesa. Ked chces navrhnem ti jeden velmi jednoduchy pokus. Zober si gumu (tu na gumovanie,nie kondom,keby si nevedel) a poloz ju na stol raz vacsim povrchom a raz tym mensim. Rovnako na nu tlac a zistis ci ju lachsie posunies ak sa styka s podlozkou vacsim alebo mensim povrchom. Viac uz k tomu neviem dotat. A inak tie tvoje linky nefunguju,tak neviem o co sa s nimi snazis.
Pocuj,ty si zo mna strielas,alebo co?
Si pozri kolko vazi vlak! Ved ja nehovorim ze trecia sila nezavisi od tlaku! Samozrejme ze zavisi... Okrem toho,to si vazne myslis ze mi nakecas ze vlak sa rozbieha nejako plynulo? Este si naozaj nikdy nevidel ako vlaku presmykuju kolesa pri rozbiehani? A chces povedat ze vlak dobre brzdi? To asi preto potom musi plne nalozeny americky vlak so 110vagonmi brzdit 20-30km od ciela,ze?!
Tak pod jedním článkem dvě cirkusová čísla (ten ULTRAHARDCORESTEROIDSMUSCLE CAR a fyzikální výlet do učiva zvláštních škol v kambodži...) Já volám bravo! >:D
z diskuze na auto.cz, ten typek to napsal dobre. Kouknete na vlak, jak se rozjede a zabrzdi a pritom stycna plocha jeho kola je necely 1cm2. Doporucuji nastudovat, ztravit neco casu na netu a hledat clanky na google.com a vsechno se dozvite
Pocuvaj ma... Pokial viem,tak my sa tu bavime o trecej sile (resp. o treni) a nie o sucinitelovi trenia(=koeficient trenia)... To co vravis o sucinetelovi trenia je pravda,ale ako som uz povedal,trecia sila je priamo umerna tomuto sucinitelovi a ties PRIAMO umerna stykovej ploche...
:-) teď jsi mě pobavil :yes: máš pocit že Weineck bude zatáčet jak sporťák? Já ne... Máš pocit že tohle není určené na maximální akceleraci. Já stále ne... Pamatuj: MUSCLE CAR je cokoliv, kde je výkon ještě víc jak nadbytečný... MC může být i Trabant nebo Š 100, pokud tam dáš motor z KAMAZU. Tvou osvětu o mid-size a rozvoru 2,7 si nechej na hřiště :-);-)
Ehm..Muscle Cars jsou americkým výtvorem a neměli bychom jim tento významný historický počin prznit ;-) Recept na Muscle Car je následující: vezmi konfekční automobil střední velikosti (mid-size, cca. 2,7m rozvor), namontuj do něj pořádnej motor (nejlépe velikou V8, ale není to podmínkou) a hezky ho vyšperkuj (rychlý pruhy, chrom, atd.). Muscle cars nejsou o vítězství výkonu nad podvozkem, pneumatikami a řidičem. Muscle Cars byli primárně určené pro maximální akceleraci na silnici nebo v Drag Race kláních. Muscle Cars nikdy neměli zatáčet jako sporťáky. A na to se docela často zapomíná :-) Mimochodem - nechtěl jsem ani prudit ani nic podobného, říkejme tomu třeba osvěta ;-):-!
Součinitel tření je závislý na působícím zatížení, je nezávislý na rychlosti skluzu, je nezávislý na nominální kontaktní ploše a je závislý na materiálu stýkajících se ploch a na jakosti jejich povrchu. Při pohybu pneumatiky je na jedné straně tření důležité, protože bez tření by nebyl možný rozjezd, brždění a vedení vozidla v požadovaném směru. Na druhé straně je tření dezénu o povrch vozovky negativní v tom, že se pryž běhounu obrušuje a výška žeber dezénu se snižuje.
...je článek i tady na auto.cz. Nádhera!! Už jsem to psal. Takhle ANO! Na tohle auto to sedí, i když to není takový elegantní, tak ta "kaplička" na tu kapotu sedí. :yes::yes::-) >:D >:D
ano,tlak sa nezvecsuje zvecsenim povrchu... Ale zvecsuje sa trecia sila,ktora je priamo umerna koeficientu trenia a aktivnej ploche(to jest stycnej ploche) :-!
ta siroka pneumatika je tam presne z toho duvodu, aby neco vydrzela. Copak nikdo nechapete, proc se zimne gumy davaji uzsi? Proc nikdo na zimu nema pneu siroke, ktere by ho logicky lepe udrzelo?
fyziku ze zakladky si listovat nebudu, spis si prolistuj fyziku vysoke skoly ty. Koeficient treni nezavisi na plose, zavisi na pritlacne sile, ktera v tomhle pripade bude dana hmotnosti vozu a aerodynamikou. Cim vetsi pritlacna sila, tim lepsi prenos treni. Zvetsenim plochy dojde jedine k tomu, ze se sila rozlozi na vetsi plochu, ale koeficient treni zustane stejny.
Rozhodně bych se nebál jízdních vlastností. Podívejte se, kde je umístěný motor, kde sedí řidič, kde je umístěna nádrž + je vzadu nemalý diferenciál, tím chci říct, že auto bude mít dobré vyvážení. Pneumatiky nejsou ultranízkoprofilové, takže při své velikosti (výšce bočnice) a lepivosti (vypadá to na yokohama) relativně dobře přenesou sílu a podrží i v zatáčce. Samozřejmě vzhledem k výkonu je zde vše relativní, ale rozhodně bych to neviděl tak černě. Stejně počítám, že pokud s tím někdo bude někde jezdit, tak vzhledem k výkonům a exkluzivitě to beztak vytáhne maximálně 2x do roka na nějaký okruh. Dá 2 kola, zesměšní zbytek pole a pak to spocený až na *a s vytahanýma rukama zralý na psychiatra zase na půl roku zavře do garáže.
809 kW z 12,9 litrů mi přijde docela málo :-) Kdyby tuhle nesmyslnost dělala Honda, tak z toho objemu dostanou 1155 kW ;-) Pro ty, co jsou pomalejší nebo jim smysl pro humor chybí uplně: vycházel jsem z motoru F20C (S2000), počítal jsem to lineárně, nebral jsem v potaz žádné ztráty na převodech, tepelné ztráty atp. a samozřejmě si dělám srandu :-!
pochop: recept na MUSCLE CAR je následující: vítězství výkonu nad podvozkem, pneumatikami, nad řidičem... Veyron je šperk pro Brunejského Sultána, ale není to hrůzu nahánějící netvor z temnot. ;-)
pochop: na cestě dolů z Macochy můžeš řezat zatáčky i na kole... Tohle je o kouři s pneumatik i na čtyřku. Jsem si jistý že těm fanatikům (tímto je zdravím) nešlo o to aby to excelentně přeneslo výkon na silnici. Kašlali na to. Americké ikony 60tých let taky neměly TC,ASR a v každé zátáčce jely jak krab... To je ROCK N´ROLL >:-[]
no, to je mířidlo alá Weineck. Mercedes má hvězdu a tady toto má na kapotě ten plamenomet. Každý rozumný člověk tomu uhne z cesty. Kdyby moje babička s tím chtěla sjet do lékárny, tak jí to nedovolím a radši ji posadím do Diabla... Tady by se mohla zranit >:-[]
tohle je parodie, nie silnicni beranidlo... taky vykon sa NEDA prostrednictvom dvoch takychto kolies preniest na cestu, takze tie vykony vidim papierovo, realne to nema sancu adekvatne zrychlit !!! ;-\
no vidime, ze roky prace na aerodynamike a podvozku veyronu boli uplne zbytocne... chlapci od bugattiho to proste neumi !! pritom hosi z weinecku presne vedia ako na to, staci na kapotu drbnut nasavaci otvor z cirkusu a mame to najrychlejsie auto na svete !!! >:D Weineck Cobra je vysledkom spoluprace pneumatikarskych a pohrebnych firiem... inac to nevidim... ;-)
myslim, ze nic zasypavat nebude. pokial sa niekto pozornejsie na to auticko zadiva, je mu jasne, ze pouzitelnost je jedine na sprinty. cez ten nos na kapote totiz vodic nemoze nic viac ako je kusok dlhej rovinky vidiet ;-)
to rennis: len mi je potom divne, ze ti hlupaci co dragstery stavaju nepoznaju tvoj skvely fyzikalny popis a namiesto galusiek tam hadzu obrovske balony (dragstery moc do zataciek nechodia, takze tato spomenuta vyhoda asi nie je pre nich moc smerodajna...)
Zní to velmi zajímavě a málem jsi mě přesvědčil. Ale pak jsem si, člověče, vzpomněl, že takovej dragster nemá na zadku pneu 165/70 z Tvojí Felicie. Že by to nikoho nenapadlo? >:-[]:yes: O to ale nejde - tohle auto není o reálným výkonu. Je to o potenciálu, o případnejch možnostech. Tohle auto je takovej cirkusovej plakát, který ohromí malý děti, ale dospělí, co vědí, jak vypadá skutečnej tygr, se tomu jen pousmějou. Přemejšlet o tom, kam dali tu nádrž, která musí bejt OBROVSKÁ - aby bylo možný ujet víc jak 20 metrů, jak to udělat, aby to při těch rychlostech řidiči neutrhlo hlavu, co to udělá, když tohle monstrum vjede do první zatáčky... To jsou otázky, co jsou prostě nepatřičný. Berte to s nadhledem. Tohle auto vás má pobavit, usadit, ohromit - už tím, že je.
...že prý to je komiks... Tvůj život je komiks ;-) Už vidím ten výraz štvané laně v obličeji při představě že toto monstrum zasype štěrkem Tvoje Lambo, Peršana nebo Feru Rikiho >:-[] Chceš si hrát na drsňáka? Teď máš šanci. Vlez do toho a vytoč motor tak, až se Ti bude zdát že se probourá přístrojovkou do kabiny a udělá z Tebe fašírku. Žádný ESP nečekej- tohle je silniční beranidlo. Hard Core Weineck :yes:
To auto mi pripomína všetky tie americké komixy... tam boli rôzne "monštrá" na kolesách. Pasovalo by to k Daredevilovi (aj ked je slepý :-) ).
Dá sa to auto vôbec ovládať? Predpokladám, že na tomto sa dá akurát čo najrýchlejšie zabiť :-!
Dá sa to ubrzdiť ked už to rozbehneš a nezabiješ sa pritom? Alebo to musíš brzdiť o strom / stenu / kamión oproti..???
By som to tituloval ako "absolútne nepotrebné auto".
Pôvodná Cobra je nádherná toto je ako zombie.
co se tyce prenosu sil na vozovku, tak dulezite je treni a treni nezavisi na plose, ale na pritlacne sile. Pritlacna sila se rozlozi na pneumatiku, takze mame tlak p=F/S, kde S je plocha pneumatiky. Odtud vychazi, ze cim mensi plocha, tim vyssi tlak, tim je vetsi prenos sily. Ze stejneho duvodu se v zime davaji na auta mensi pneumatiky, protoze auta s sirokymi pneu maji problemy na snehu, desti, atd... Takze to, ze ma uzsi pneu nez Murcielago je vlastne dobre, protoze to umozni lepsi prenos krouticiho momentu. Samozrejme, ze siroke a nizkoprofilove gumy jsou lepsi v zatackach.
Ja myslim, ze ono ani neni zamerem, aby s tim nekdo bezne lital 300 v hodine. Spis to bude o tom pocitu (a nekdy realite), ze kdyz te predjede nake Porsatko (prip. namysleny ridic 3.0L Audiny), tak lehce polechtas plyn a zmizis mu v oblaku prachu :-) Nepredpokladam, ze si tohle auto koupi lidi, kteri budou atakovat maximalni zrychleni vic jak 2x za zivot. Dost mozna totiz, ze by jim ulitly vlasy, at uz falesne nebo ne :-)) A spotrebu asi taky nikdo resit nebude, kdyz se profrci kousek po nemecke dalnici od mesta k mestu a zpet...
Tak to je masakr!!! Není dneska apríl????? Ty hodnoty zrychlení se mi ale moc nezdají. Ne, že by na to nebyl výkon, ale jak ho na těch slupkách a s pohonem zadních kol přenést ?? Proti kapotě, ale nic nemám na tento dragster se hodí ;-)
To bude žrát tak 60-70 litříků ne? Dojezd tím pádem počítam kolem 100 km. A souhlas s Peytlem-aerodynamika by měla bejt na úplně jiný úrovni, takhle to někde lehce ulítne ze silnice... :-!
jak se rozhodnout. Jsem rozpolcenej dvěma pocity. Na jedný straně jsem znechucenej ohyzdností kapoty, která mi vážně přijde jako něco, co vypadlo z šuplíku velmi zanícenýho stromečkáře. Cobra je legenda. Ikona muscle-cars. A tohle je jak šlapat po státní vlajce. Říkejte si, co chcete. Tohle je špinavost. Na druhý straně je ten výkon. Ten nadpozemskej výkon, kterej vyplaví hektolitry testosteronu. Tomuhle autu rostou chlupy i na rtech. Tohle už není muscle-car. Je to parodie na muscle-car. Dílko jak vystřižený z grotesky. A ty cifry! Jen těžko věřit. Kruci - vždyť to má užší pneumatiky než Murciélago! A to má skoro dvojnásobnej výkon! Jak přenese tuhle porci na vozovku? A co aerodynamika? Jasně - Cobra je nádherný auto. Jenže jeho tvary se zrodily na počátku padesátejch let minulýho století! I dnešní ledničky mají menší odpor vzduchu! Ale co, i kdyby to jen řvalo tak, jak to vypadá, bude se vám o tom zdát po zbytek života... :yes: