Peugeot představí návštěvníkům letošního autosalonu v Ženevě studii SR1, která odhaluje designový směr, jímž se bude francouzská automobilka v budoucnosti ubírat.
No na brzdě bys asi tolik nenaměřil... Asi i za 200 bys byl rad...
Spise je zajimavy ten hybridni pohon... Nejak ve me nebudi duveru ta 4kolka... Predstva ze mas plnou baterku a jedes hezky na quatro... A najednou ti dojde stava a v nejnevhodnejsi chvili se ti auto razem meni na predokolku se vsemi trakcnimi dusledky... Nebo jedes ciste na elektrinu a je to zas stoprocentni zadokolka (tady by to zrejme moc nevadilo, protoze na elektrinu bys jel jen velmi volne).
Ale to preskakovani 4x4/4x2 podle stavu baterie by mi asi vadilo...
Mozna na to koukam moc zjednodusene, mozna uplne spatne, vi nekdo vice?
Úplně špatně :-)
V případě oddělených pohonů lze výkon a moment sčítat - na rozdíl od klasických hybrdidů, kde elektromotor pohání stejnou nápravu jako spalovací motor a prostý součet parametrů obou motorů je spíš v teoretické rovině - vzhledem k optimalizaci řízení poměru mezi oběma pohony v závislosti na podmínkách..
Představa, že ti najednou uprostřed zatáčky v driftu za hospodou dojde "šťáva" a ostatní kluci tě vypískají až to opřeš do plotu před školou je... lichá. O stavu baterie a celého systému pohonu je řidič informován na centrálním displeji ve všech hybridech. SR1 nebude výjimkou. Nehledě na to, že je tu asi tak 1% lidí, kteří ten rozdíl v pohonu nejen poznají, ale také dokáží využít. Auta typu SR1 jsou na takovou situaci připravena a odpovídá tomu konstrukce jejich podvozků (dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu, pravděpodobně také těžiště cca 50/50 díky elektromotoru vzadu a velmi lehkému motoru vpředu).
P.S. Tohle není patnáctiletá 316i z AAA za tři průměrné platy.. ;-)
Já to nemyslel tak doslovně. Ale mužeš to vzít na okruh nebo někde na sníh či podobně a ta čtyřkola ti stejně pojede par prvnich km...
To ze jsi informovany o stavu baterky je jasne ale kontrolvoat na displeji informaci kolik zatacek jeste pojedu se ctyrkolkou nez se budu muset spokojit jen s predonahonem...
Spis je to treba brat jen jako doplnkovy pohon ktery se uplatni na rovinkach pri zrychleni, nez v tom videt potencial quatra...
Já to vidím taky jako doplňkový pohon. Pro nějakou plynulou jízdu, kdy se jeden na elektro. Navíc si uvědomme, že ten benzin předu má o dost větší výkon, takže řidič bude vůz vnímat jako předokolku.