Italský Fiat usilovně analyzuje možnosti dalšího snížení výrobních nákladů u některého z vyráběných modelů, aby tak mohl konkurovat úspěšné Dacii Logan.
Nejsem moc majetný , mám Palio 1,7TD a je to v pohodě.Na to co dovolují naše silnice a dálnice to úúúúplně stačí a když vzmetu nějakou díru tak nemusím do servisu s hliníkovou nápravou a platit 50000 za opravu. >:-[] brácha měl VW pasat TDi a jen za servisy dal ročně to co já za auto na 4 roky. ;-)
to vitekr: tvuj problem je ze tech 350-400 nemas takze si muze tak maximalne honit brcko nad svetem motoru :-)))
to maty: fabka junior byl podle meho nazoru nestastny pokus skodovky soutezit s lowcosty... jenze shitka se musi od zacatku projektovat jako shitka (logan, albea atd.) a ne vzit normalni auto a ocesat ho - na nizkou cenu se stejne nedostanes a akorat si budes kurvit image...
No, protoze to zjevne netuasi ani autor clanku, ani nikdo v diskusi, tak male doplneni. Ona take neni Albea jako Albea. Ta co se dela v Polsku ([odkaz] vychazi z puvodni verze Palia a je dnes opravdu ponekud zastarala. Existuje ovsem jeste Albea vychazejici z faceliftovaneho Palia (upraveny podvozek, zcela jiny interier, upraveny design), ktera je plne na urovni dnesni doby (jizdnimi vlastnostmi prekonava Fabii celkem hrave; ve vybave muzete mit vsechny moderni "serepeticky"), a ta se dela treba v Turecku ([odkaz]
Otřesný interiér bych třeba Marockým Paliim/Sienám fakt nevyčítal, interiér těch evropských vypadá fakt jinak (aspoň plechy jsou přikryté;-) ). A kolik jich tam jezdí, myslím, že Fiatu se to musí velmi vyplácet...
No já teda nevim, ale Fabie sedan 1,4 16v 55kW Elegance stojí 388 000,-. A to je ve výbavě 4x airbag, klima, všechny okna v elektrice,litý kola, ABS, ASR, mlhovky, elektrický zrcátka, centrál na DO atd... Když to porovnám s tímhle Fiatem, tak z mého pohledu není co řešit ...
To ses asi *** kdybych měl 350-400 tisíc tak bych to určitě neinvestoval do tak konzervativního auta jako je fabka radši si koupim Grande punto 1.4 16V sport nebo ten 90k 1.3 turbodiesel ve střední výbavě a to je kára jak vzhedově tak výbavově upně někde jinde než přitroublá fabka která by nevypadala k světu ani kdybys do ní vrazil 500tis.
jak tak sleduju tu diskuzi, tak jsem rad, ze skodarna zavrela dvere za lacinymi vozy druhe kategorie. posledni byla filcka aneb faceliftnuty facko a od te doby jde skoda po stezkach prvni ligy evropskyho mainstreamu a prenechava superlaciny auta rumunum, polakum, indum, loganum, albeam atd... kdo ma na (u nas v CR) slusnej prumer, pritopi si za fabku 350-400, kdo nema, koupi si clio s ruksakem nebo zrovna tohle, o cem je ten clanek....
Asi bych se taky bal si poustet Albeu na trh,kde se snazi si napravit posramocenou minulost kvalitou svych vozu.Albea urcite neni to,a asi ani nebude to co je nyni Grande punto nebo Croma-myslim kvalitou.
Jen opatrne!!!!!!!Az to bude auto srovnatelne s Gr.puntem a za cenu Logana,tak sup sem s nim
Najezdil jsem s Fiatem Sienou a Fiatem Palio nekolik tisic km po Maroku a Brazilii a vzhledem k mnozstvi vozu, ktere jsem ridil v teto kategorii cestne prohlasuji, ze to neni vuz na urovni doby! Zpracovnim, robustnosti, je to sizeny auto pro rozvojovy trhy s lacinejma plastama a otresnym interierem. Ma to nekdo zapotrebi, kdyz za 220t uz muze mit showroomovou Fabii Easy, za 230t Foxe, Getz, Fiestu? Fiat si tim jen zmrvi image, ktery se snazi budovat novym kvalitnim Puntem, Cromou... otresny vuz...
Je to možné, ale Siena a Albea jhsou bohužel dvě úplně jiná auta... Tím nechci říct, že by ybly konstrukčně odlišné zcela, ale každé je dělané opravdu pro jiné účely. V argentině je jim celkem jkedno, jestli to auto drnčí, ahleavně musí jezdit na Etanol, mít nenáročnou údržbu a jakž tak něco odvest. Sena Sieny je učitě jiná než Albei. A s tím drnčením si nemyslím, že by an tom i nová Siena byla Bůhví jak špatně.
Kdybys v tym seděl,tak bys mluvil jináč.Nic se tam neozývá a Palio jezdí zase hodně v rakousku,protože oni vědí co je to hodnota peněz a né si koupit škodu a za rok ju prodat. ;-)
V argentine jich jezdí mraky, prodávaj se pod jménem Fiat Siena... má to tu každej taxikář, přirovnal bych to k favoritu... klepeseto, vsechno uvnitř drnčí, motor nic moc a je to hodně malý :-( u mě získal nula bodů :-(
Jo mimochodem, srovnatelná Fabia v sedanu vychází na téměř 400 000 Kč (Fabie Sedan classic 1,4 16v 55 kW, doplněná klimou, aibagem, aBS, radio s CD a 6 reproduktory,a nějaké hašišoviny co má každé normální auto - mlhovky, zapalovač...)...
No tak já nevím...Rozdíl téměř 55 000 ve prospěch Albey by mě asi určitě přesvědčilo.
Fabia sedan není zrovna ideální počin (celkově tyhle variace hatchbacku nejsou mi zrovna po chuti) ale oproti tomuhle hybridu nebo Thalii je Fabka Miss8-s
Ne počkat, já nejsem velkým zastáncem malých sedanů a vím kde má Palio rezervy, ale... Vám to přijde ošklivější než Fabia sedan? Opravdu? No já teda nevím... Než Palio weekend se mi Fabie v Combiku designově líbí víc, ale v tom sedanu je ta Albea hezčí než Fabia... Si mylsím já, tedy... Rozhodně to vypadá sedanovitěji... Nepřijde mi tam ten kufr tak nalepeně... dkybych to auto neznal, tak jen podle fotky bych klidně řekl, že je to 4,5 m dlouhý... :-|
Podvozek je upravena platforma z Punta prvni generace a to je stejna vyvojova uroven jako Clio. Motory se tam montuji napriklad 1.3 Unijet nebo 1,2 16v co dava 85koniku. Jel jsem v Paliu weekend a v pick-upu Strada 4x4 a jsou to uplne normalni "dospela" auta. Na nicem neosizena. Samozrejme ze v Italii neslouzi jako auta na cestovani ale jako kazdodenni dopravni prostredek a na to jsou uplne super. Prodavaji se i v Deutchlandu, Svicarsku, Francii, Spanelsku... Samozrejme vzdycky jako naprosto spotrebni auto na praci a na deni jezdeni. A jako takove jsou naprosto vpoho. Nevim jestli ses v Paliu svezl, ale z vlastni zkusenosti ma subjektivne lepsi chovani na silnici nez Logan. Objektivne (brzdeni a stabilita) na tom budou asi stejne. v interieru Palia (ktery ve skutecnosti v cerne barve vypada lip nez na fotkach) je daleko lepsi akusticka pohoda a i pocitove pusobi lip... Nic proti Loganu, je take daleko levnejsi, ale nemeli byste soudit neco, co jste veskutecnosti asi ani nevideli...
Jistě. To, že Logan nevypadá jako 911ka neznamená, že nemá aktuální podvozek, včetně motoru. Fiat Palio... ten možná motorizuje Jižní Ameriku... tady je Evropa... a řekl bych, že Fiat ví moc dobře, proč ho nevnucuje na obě strany Alp...
Palio nebylo rozhodně vyspělejší,než loga. Snad jen těmi variantami. Motorově na om bylo přibližně stejně. Ale v čem byo rozhoně horší, tak to je základ auta,protože přímo vycházelo ze stařičkého UNA, kdežto Logan e víceméně Clio/Thalia. Jestli se pletu, tak mě opravte.
je vyspelejsi auto nez Logan a to i pres svuj hodne pokrocile sluzeni stari. Navic existuje v 5ti karosarskych variantach se sirokou paletou motoru, z nichs nektere muzou spalovat zaroven benzin, lih i plyn. Je k dispozici i ve verzi 4x4 a v Jizni Americe plati za nejpopularnejsi auta na trhu. Vubec nechapu, proc se u nas prakticky neprodavaly. Po ztazeni Felicii z vyroby by Fiat byl byval mohl pretahnout spuostu jejich byvalych zakazniku. Ale stejne by mozna ani dobre vystavena reklamni kampan nepomohla - je to totiz Fiat a to se v cechach neodpousti... Nejvtipnejsi v te v te dobe byli hlasky typu "prece si nekoupim Bravu, je to italsky auto a tim padem smejd. To si radsi koupim Hyundai Accent" Palio je fajn auto pro nenarocne ridice. ma solidni podvozek a nektere dobre motory. Funkcni interier a reseni obvykla z "normalnich" aut - na rozdil od loganu treba normalni sklapeni zadnich sedadel a proto mozna i ta vyssi cena, protoze byl od zacatku zamyslen i jako low-end i pro evropske trhy.
:-) Pondelok je neskoro >:D (Vidis, ze trebars to Volvo "ozije" v piatok o 23.00 Tu musi byt clovek v strehu furt - to vies: nepoznas dna, ani hodiny... :-) )
Jen tak dál chlapče - od začátku Ti hodně fandím, tak že sem rád, že se Ti daří :yes: Jen jim to ukaž a pořádně jim natrhni pozadí, třeba se ostatní proberou a přestanou vyjebáv..t se zákazníky.. 150,000 aut - to je slušnej úspěch a chce to pořádnou gratulaci :yes:
Sucasnu Albeu uz nikdo masivne nebude forsirovat na dalsie trhy. Na buduci rok ma prist totiz jej nastupca "D-200", ktory je od zakladu vyvijany ako konkurent Logana. Auto bude postavene na mechanickych skupinach Gd.Punta, a vyrobna zakladna bude v tovarni Tofas v Turecku. Neskor pribudnu indicka Tata, v rusku sa jedna tiez o licencnej vyrobe tohto auta, mozno pribudne Polsko, urcite ale Latinska Amerika, Juzna Afrika a Azia. Okrem toho este existuje v Brazilii projekt Gd.Punta vo verzii sedan: [odkaz] /// Takze Albea-Palio su uz mimo hru... ;-)
Mam Fiat moc rád a divím se, že s low costovým autem pro východní Evropu (a nejen tu) nepřišli už dávno, z jihoamerického programu by se dalo vybrat. Albea už je za horizontem, povedený kombík Palio se přestal prodávat, protože nasazená ceny byla u nás moc vysoká. Na stejné bázi prodávaný malý pick-up Strada se prodává v jednotlivých kusech za rok, protože se o něm neví. Podle mě Fiat v tomhle zcela zbytečně promarnil šanci a jestli chce přijít s levným "velkým" autem tak se přimlouvám až za příští generaci Palio/Albea.
Ono tohle není ošklivý, ten zadek vypadá jak starší Accord.. Ale skoro bych řekl, že celkově mi přijde zajímavější Logan. Jenže tohle zas má jméno Fiat. Těžko říct, uvidíme.
tohle nebude určitě zásada napříč třídama... to bychom se jednou probudili a zjistili, že Alfa 159 vyjíždí na krásnejch třináctkách, plecháčích. Prostě, spodní segment bude mít své zastoupení u kdejakého velkého výrobce... Tak já bych těm výrobcům snad vzkázal - a fakt napříč zeměkoulí - nepřehánějte to, auto má bejt krásný... a nízká cena není důvodem, aby krásný nebylo. :yes: