Fiat Albea se možná stane dalším Loganem na trhu
Jedním z vážných kandidátů na nákladovou redukční dietu je sedan Albea, který se prodává například v sousedním Polsku nebo v Turecku.
Více než 150 tisíc vloni v Evropě vyrobených Loganů nedává mnoha výrobcům spát. Trhy v rozvíjejících se ekonomikách stále ještě mohou absorbovat další vozy, nejlépe s tříprostorovou karosérií a s cenou do ekvivalentu 10000 euro. Právě to je cílová suma, se kterou by se Fiat rád vydal s kůží na trh v případě low-cost verze sedanu Albea.
Fiat Albea se prodává v sousedním Polsku a v Turecku jako inovovaná tříprostorová verze světového vozu Palio. Pokud by se Fiatu podařilo snížit současné výrobní náklady zhruba o 1000 euro, mohla by se cena vozu, vyráběného v tureckém závodě Türk Otomobil Fabrikas, dostat až pod hranici deseti tisíc euro. V současné době se v Turecku Albea podává asi za 12000 euro, v Polsku však lze již nyní dostat nejlevnější Albeu 1.2 16 V za 34.990,- zlotých (cca 265.000,-Kč).
Albea je dlouhá 4186 mm, široká 1703 mm a vysoká 1490 mm, pohání ji známý motor 1242 cm3 o výkonu 59 kW při 5000 ot./min. Nejvyšší rychlost činí 162 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 13,5 sekundy.
Zatímco v Polsku jde o doplnění spodního konce nabídky, když jsou v prodeji jen motory 1.2 16V se dvěma různými výbavami, v Turecku má Albea nyní roli vozu pro střední vrstvy. Nabídka motorizací obsahuje také motory 1.2 (44 kW), 1.2 LPG (59 kW), 1.4 l (57 kW), 1.6 (76 kW) a 1.3 Multijet (51 kW).