To, ze Bangle zaridil, ze si nove vozy BMW nijak zalibne neprohlizim, ma jeden pozitivni aspekt - neni se o co strachovat, skody jiz byly napachany a neni co ztratit. Cest pamatce E38 a E39.
:-) Jo... a trochu mě zaráží, jak s nadhledem vysvětlil těm, co si jeho poslední výtvor koupili, že teď připravuje revoluci stylu... to se mi moc nezamlouvá. Jestli to takhle opravdu myslel, tak co si mám myslet já? :-). Jinak je to samozřejmě člověk, kterejch je na Zemi tak 50. Ostatní se od nich učí.
nějak ho nedokážu pochopit. prostě jsem zmatenej a to není často. BMW byla vždy moje ikona. vytříbený styl. u každýho auta si můžu samozřejmě říct - jo, tohle bych dokázal taky a tohle a tamto se mi nelíbí a co bych opravil. ale jak přišel nový design do (od)BMW, tak jsem zůstal stát a čuměl. tohle je revoluce, díky za odvahu. :yes:
Chapu, ze zadna "firemni tvar" nejspis nevydrzi naveky a prechod je vzdycky risk, ale jestli Bangle tu tvar bude menit s kazodu generaci modelove palety, mozna se doziju toho, ze u BMW najednou zjisti, ze tu firemni tvar postradaji. Jinak jestli jsi tu prvni vetu myslel tak, ze caste revoluce stylu vyrazne snizuji cenu (a nemluvime asi jen o penezich) starsich vozu znacky, myslim si to same.
Ja to cerne nevidim prave proto, ze Bangle svym konanim zpusobil, ze jsou mi BMW lhostejne (trochu smutku citim, kdyz nekde potkam E38 a E39); BMW proste v soucasne dobe auto, nad kterym bych byt na chvili premyslel, kdybych si mel nove kupovat. (Ani kdyby kdyby neexistovalo XJ.) Ke spokojenosti mi nestaci extravagance/nevsednost. (Myslim, ze to tak nejak myslel i Paja.) Ale nikomu svuj nazor necpu.
Protože se tu v mžiku zase objeví "petice" několika příspěvků, že Bangle je otřesný designér, tak chci jako protiváhu zveřejnit svůj názor: Bangle je jeden z nejlepších designérů všech dob! Obzvlášť za třídami 5 a 6 od BMW se pokaždé rád otočím, i když německá auta jsou naprosto mimo můj zájem. Naštěstí o jeho kariéře nerozhodují názory Pepíků z Horní dolní.
No ja neviem, mne sa zda extremne divne. Bocna silueta mi pripomina 911 Careru (to by bolo fajn), ale zrazu sa dizajneri zobudili ze nerobia Porsche ale BMW a to su predsa sportove limuziny - a tak tam dozadu dolepili kufor. Bum a uz je to tam - rozhadzany dizajn, proste mi tam ten kufor vobec ale vobec nesedi. Z predu zase akoby dizajnovali, kreslili az nieco dokreslili. Potom sa ich konstrukter opytal kde nechali kapotu, tak tam treskli kus plechu - uplne rovny, ktory zakryva cast svetiel... 5ku a 7ku som schopny oznacit za zaujimave, mne osobne sa 3ka a 1ka pacia velmi. 6ka je vsak podla mna velmi divna. Ale somzrejme podla mna ;-)
Jiste bavme se o tom, ze BMW je zajimave, krome posledni trojky jsou vsechny modely jako z jine planety, ale to z banglea nedela jednoho z nejlepsich vsech dob, mozna nejodvaznejsich. Nevadi mi odvaha, vadi mi nesourodost, coz pro me znamena to co jsem napsal k Z4 coupe.
a) nekdo z vedeni mu do prace neustale zasahuje a proto jednotlive koncepty na me pusobi prekombinovane
b) neni schopen dotahnout myslenku do konce
Na rozdil od jinych mi nevadi ztvarneni zade s originalni vyraznou odtrhovou hranou, ale predni casti modelu 5,6,7 nevystihuji dravost danou potencialem podvozku a motoru, proc ma rada 7 tak obrovske svetlomety, ze si vybavim zabu, ktere narostlo Stalinovo oboci? Proc ma X3 naprosto plochy vyraz jako buldocek? Proc naopak 6.rada vyuziva miniatury misto svetlometu na tak obrovskou masu hmoty, ktera nasledne prebije dojem? Proc rada 5 pusobi z boku tak tezkopadne a viko kufru je jaksi nasilne pokrouceno, takze neni mozne dodrzet jednotnou sparu? To jsou prave ty detaily, ktere by mely byt u fenomena Bangleova formatu doreseny. vadi mi nedotazenost a rozpliznutost detailu. Jak oproti tomu vypada fantasticky Fiat Coupe, kde je tedy chyba? Otocit se za autem muze byt z nekolika duvodu, ale verim, ze Ti co se otaceji za BMW jsou z vetsi casti prekvapeni tvary, nez nadseni, zkratka vidi naprosto jiny vyrazovy prostredek, odlisnost, krasu par detailu, ale ne harmonii celku. To je muj pohled na vec.
Za sebe mluv. Ale ne za mě. Napsal jsem krásný nikoliv jen zajímavý a za tím si stojím. IMHO jsou detaily v celku nádherně zakombinované. Naproti tomu na A8 (teď mě někdo zabije) sotva kdokoliv najde něco nesourodého, ale ony tam totiž žádné detaily nejsou. >:D Je to cihla na kolech. Nuda nuda nuda. Zkrátka a dobře nesouhlasím s tebou ani v jediné věci. Nepřipadají mi nedotažená ani rozplizlá, ani těžkopádná. A X3 jsem nehájil. To je hnus. Na tom se tedy možná shodnem. ;-)
Ok, hra. Vypichneme tedy krasavce jednotlivych trid, co Ty na to...
Nissan Micra, Fiat GrandeP, Citroen C4, Alfa 159, Lexus GS, Maserati Quattroporte, BMW X5, Vette C6, F430...
Já se bojím. >:D Ale dobrá, zavřete oči: Suzuki Swift, Ford Focus-minulý! (pokud to musí být současný tak Opel Astra), Nissan Primera, Cadillac CTS, Cadillac DTS, Cadillac SRX, Ford Mustang, Maserati Coupe. Ehm...no a to BMW: ve vyšší střední by bylo na třetím místě za CTS a Lancií Thesis. No a jsem si vědom, že cenově jsem se párkrát trochu odchýlil. Mustang je skoro poloviční cena jak Vette, jenže mně se prostě líbí víc. Stejně tak DTS není cenově konkurent Quattroporte, jenže já ná sériovku od Sixteenu teprve čekám. ps pro ostatní: hrajte taky, ale můj vkus rozebírat nemusíte, jo? >:D
jé, konečně zastánce sviště!
trochu OT: za 325 kolíků dle mého NEEXISTUJE lepší volba! motor 1.3/68kW, metla, klima, el. přední okna a zrcátka, 2 pytle, dálk. centrál, krásnej! volant s ovl. rádia, CD sakumprdum v palubní desce, palubka jako taková designový skvost. jo, jsem trochu zaujatej, páč ho máme odnedávna teďka v rodině. matka řekla: je to taková elegantní krabice, ale je naše. je to pravda a věřím, že rodiče neudělali s výběrem auta chybu.
i když u lonese se divím, že vůbec jaksi registruje tuto třídu. :-)
ok hrajem... >:D:yes: Beru to podle velikosti, cena je leckdy záludná a neodpovídá.. malý auta Aygo, Panda nižší.. GPunto, A2, Fiesta nižší střední C4, Focus II, Altea vyšší střed.. S-type, A6, 5er luxus.. XJ/CLS/Quatroporte, ale vpodstatě se mi líbí všechny, protože to jsou velký auta. "sportkompakt".. Z4 cab. , GT.. XKR/M6 SUV.. Inf FX /RR, Full Terrain... H1 mini MPV.. Fusion, Modus.
jo vlastně... Mondeo a spol. No tady mám problém, protože vlastně v týhle třídě toho pro mě moc není... Napadá mě snad jen jako volba mě napadá jen X-type/A4 (3er s výhradami) a možná snad i Passátní vítr, dnes jsem jich viděl dost a není to taková tragedie.. až na ty převisy
Nicmene nepsal jsem to proto, aby jsi se mnou souhlasil a o A8 tady nikdo nemluvil, ale jestli bych mel travit svuj cas v necem tak velkem a vybirat mezi 7er reihe, nebo A8, zvolil bych Audi, uz kvuli kokpitu.
Mě se taky BMW líbí, hlavně 1;3; a 5 řada.Dle mýho názoru facelift sedmičky je na zabití.Jinak BMW je bezva značka, která se drží tradice a má krásnej design v každým modelu( až na tu sedmičku)...
Já osobně považuju Bangleho za absolutního génia. BMW má nyní jedinečnou tvář. Každá modelová řada je sobě vlastní a přitom každý na první pohled pozná, že jde o BMW! Zkuste se podívat třeba na audi, jeden design v různých velikostech! Hrůza! BMW je nyní nejen technicky vyspělé ale zároveň je to i umělecké dílo! Proto říkám bravo pane Bangle, jste geniální!!! :yes:
Právě až čas ukáže jestli to byla dobrá volba nebo ne... BMW vyniká hodně nadčasovým designem. 10 let staré bavoráky svým vzhledem vynikají nad vozy jiných značek... a jsem přesvědčen že za dalších deset let si řekneme to samé.
Jéé, konečně legrační Bangle >:D Na poslední fotce už dává ruku do vzduchu a už skoro louská a svojí americkou němčinou říka "Geschmack"!... >:D >:D Jinak svojí práci dělá dobře..., má to těžký, jako každej jinej designer. Může vymyslet co chce, ale kvůli ekonomii výroby se z koceptu stane opět fádní auto.. No a proto ty auta vypadají, tak jak vypadají (není myšleno zrovna BMW), vynechají se důležité detaily a celek je pak zkrátka mdlý a chudý... Takže legračnímu Banglovi držím palce.. :yes:
On je vážně legrační, tím nemyslím k smíchu... viděl jsem dokument o Z9 a tam samozřejmě mluvil... německy a šprechtil a najednou začal jako že chtěl aby ty zákazníci.. a komorně si poromnul prsty na jedné ruce a u toho měl na jazyku mlasknutí a řekl "Geschmack"!... >:D >:D:yes:
Lidi, co se komu libi je vec jeho osobniho vkusu. Neco se panu bagleovi podle mne povedlo (3,5,6) a neco vubec ne (X3 a 7). 7 je po faceliftu hezci, ale porad tezkopadne, X3 je skutecna katastrofa, chci videt toho blba, co za neco takoveho da ty prachy. Opravdu si neumim predstavit dalsi revoluci, BMW je premium brand, tam musi identita jasna a jestlize jsi zakaznici zvykli na soucasne tvary, tak bych tyhle myslenky rozvijel nejakou dobu dal. Evoluce v designu, prvotridni technika, motory a podvozky ktere berou dech. To by mne presvedcilo, ale ne silene designove orgie a-la Renault (kvality a technika je ale kdesi daleko za "fascinujicim" vzhledem) nebo ten desny facelift Saabu 9-5 - a tokove to bylo hezke auto...:-)
Souhlasím s tebou že se mu dost povedla řada 3,5,6 a 7 se mi líbí až v po faceliftu, X3 je naprostá hrůza, 1 se mi taky moc nelíbí, ale zas Z4 je krásný auto, takovej draveček se kterým jsem se svezl :yes:
Nie, to by som rozhodne netvrdil. Katastrofa môže byť LOGAN, MICRA, MEGAN hatchback, PRIMERA, VEL SATIS a mnoho iných, ale X3 je len trochu sprznená ľavými paprčami toho chlapa hore. Ale tými lakovanými nárazníkmi to dosť zlepšili. ;-)