Ředitelství silnic a dálnic ČR staví současně na šesti dálničních tazích. Většina z rozestavěných kilometrů bude uvedena do provozu již v příštím roce, část dokonce ještě letos.
D47 nebude zprovoznena v celem useku mezi Lipnikem a Bohuminem v roce 2008, usek u Hladkych Zivotic nebyl jeste zahajen. Jinak by se hodilo nejake graficke znazorneni. Z toho by bylo urcite vsechno lepe patrne...
raději by měli klopit uši a stydět se protože stav silnic a dálnic, resp. pomalost při výstavbě nových a opravě starých je strašná. Vím, že za to může i stát, ale když v Chorvatsku dokázali za pár let postavit ve velmi těžkém terénu cca 400 km dálnice, v době kdy už i v Polsku přišli na to, že je lépe cestu opravovat o víkendu (nebo v noci) a ne v pátek ve 14,00, tak bych manažery těchto státních molochů na hodinu vyhodil.
Souhlas, očas koukam na www.rsd.cz a stahuju tam i nějaké vizualizace, ale občas mi rozum nebere co to plánujou. Např. D3/R3. Proč to neni dálnice v celé délce?? To je jako kdyby D8 byla D jenom do Ústí a dál na hranice jen R, nebo D5 třeba od sjezdu na Tachov R5... To samý je R35 Hradec-Olomouc-Hranice. Nedavno jsem po ní jel (Olomouc - Hranice) a trochu mi uniká, proč je to jen R-ko? Další věcí jsou přivaděče. U nás v Plzni se jako součást stavby D5 vybudovaly dva 4proudové přivaděče (do Ejpovic, ten co se sjíždělo dřív od Prahy do Plzně) a pak nová výpadovka na Klatovy - ta má asi 8km. Je mnohem lepší než to tragický R-ko z Vyškova do Olomouce, kde nejsou mnohdy ani připojovací pruhy, ale je značená pouze jako silnice první třídy, přitom by mohla být bez jakýchkoliv problémů označena třeba jako R27. Má dělící svodidla, má připojovací pruhy a mimoúrovňová křížení i odstavné pruhy. Tudíž rychlost 130 km/h tam nečiní naprosto žádné nebezpečí. Na druhou stranu platí v historickém centru Plzně normální 50ka, tam by bylo logické označit to jako Zónu s 30km/h.
Jinak co se týká Moravy, jak jsem tady četl jeden rozhořčený příspěvek, do Ostravy povedou dvě Nové komunikace D47 alias D1 a R35, která by měla být protažena. Počítá se s výstavbou i dalších R-ek, tedy alespoň podle webu řsd. Mě by se taky líbilo, kdyby z Plzně na Budějky byla postavená nějaká úplně nová silnice (aspoň do Písku, dál už to jde) nebo lépe R20 či D20, místo té stávající přeasfaltované historické koňské stezky. To samý z Plzně na severozápad - Karlovy Vary a na Mostecko.
Možná bych toho ale chtěl moc.
Myslím že pro řidiče není až zase takový rozdíl mezi nově budovanými silnicemi R nebo dálnicemi. Obojí jsou směrově rozdělené, bez úrovňových křížení, s napojovacími pruhy atd. Návrhové parametry R silnic které se staví (min. 22,5/120) bezpečně stačí na jízdu rychlostí 160-170 km/h. Mám to vyzkoušené . Plně naložený kamion rozdíl ale už určitě pozná. Důkazem může být nový úsek R35 u Olomouce Slavonín-Přáslavice. Dálnice jsou samozřejmě někde jinde...ale jde spíš o povolený počet exitů na km, odpočívadla samozřejmě potom o návrhové parametry (směrové a výškové oblouky atd.)
Každý rok slyšíme o budování dálniční sítě, o přidělených dotacích. Ale tak se mi zdá, že to vše jde do čeháčkova. Proč nejde něco taky na Moravu? V čechách, hlavně Praze se neustále buduje - prodlužuje se metro, staví se nové cesty ale na Moravě... D47 už slibujou roky, staví se, ale než bude celá, to bude v čechách hotova dálnice navíc... Chtělo by to více peněz na Moravu...
To co píšeš je úplný nesmysl. Na Moravu jde letos, loni a příští rok daleko víc peněz než do Čech. Samotná D47 má přes 80 km, potom tady máš stavbu D1 směrem Kroměříž a Zlín, R48 z Frýdku na polskou hranici. D47 stojí víc než všechny úseky v Čechách dohromady. Všechny stavby jsou v plném proudu s dokončením za 1-3 roky. Jsem z Ostravy.
Projeď se někdy po čechách a uvidíš. Dálnici Ostravě již slibují několik desítek let a opět se dostavba D47 prodlužuje. K tomu ještě zpoplatní Místeckou. Ano, to cos napsal zní pěkně, ale jak říkám, než se dokončí, čechy budou mít dálnici navíc. Jinak si zjisti, kolik stojí jeden metr metra (10x víc než 1 metr dálnice), takže když si to spočítáš... Jak říkám, projeď si čechy a uvidíš, neuvěříš, odkud se ty peníze berou a Praha, tak to je už úplně o něčem jiném...
Přijeď se podívat na stavbu D47. Já se bavím o investicích do silnic/dálnic a ne o ostatních penězích. To že se v Praze investuje nejvíce v republice je logické. Má začít pražský okruh tak potom to bude jiné.
Kolem D47 jezdím denně. Měla být hotová letos. A kdy bude??? 2008? Bylo by dobře kdyby aspoň byla do onoho roku. Jak říkám, než D47 dokončí, v čechách bude hotova úplně jiná, nová dálnice.
tak uz bude litr nafty a benzinu stat 100Kc a nebude kdo by po nich jezdil. Jsem zvedav, kde se budou brat prachy na udrzbu. Byl by zajimavy udaj o tom, kolik km komunikaci rocne pribyva a kolik stoji navic udrzba. No uvidime.
To si reditelstvi silnic a dalnic mysli, ze jim to vecne budeme verit? Plany ohledne ceskych dalnic nasleduji rceni "prani otcem myslenky". Kazdy z nas tu tak nejak doufa, ze ten kousek cesty, po kterem pravidelne jezdi bude nahrazen dalnici (at jde o D47, D5, D8 nebo jakakoli jina). To opijeni rohlikem uz je fakt hrozne.
To paul: co to meles ty vypatlosi??? Uz dneska vede na linii praha brno ostrava kapacitni komunikace d1-r46-r35-r47-r48-r56: stacilo by jen dodelat MUKy, stredovy svodidla a dostavet obchvaty hranic a belotina. A místo toho vam tam stavi soubezne ještě jednu d47. podivej se na prahu - do ni usti 8 dalnic nebo erek a dodnes nejsou propojeny. A to metro, tos musel hulit nejakej sajrajt, ne? Praha ma přes mega lidi, tak to snad ma nejake opodstatneni. D3 je mnohem potrebnejsi - ale nestavi se, protože jdou money na moravu!
1. A navíc tu máte kecy že to bude zprovoznění až 2008 to je směšný zpoždění nebejt zkurvenejch komančý který v roce 1950 zastavili na 20 let stavby dálnic tak už jsme tu dneska neměli co řešit.
2. Je dost krátkozraký nadávat ted ŘSD a ostatním když většinu dálnic blokují takzvané občanské združení obvykle reprezentované pár desítkami lidí který blokovali až doted !!! Takovej Plzenskej obchvat to je výsměch !!!