Logan v základu není srovnatelnej s Fabií v základu. Logan, kterýmu není vidět do kufru, s koberečky a s nosičem na střechu stojí 203.000 Kč, Fabka těchto parametrů (tj. Junior + dokoupit dekl na kufr, plus koberce + nosič) vyjde na 230.000 Kč a má horší motor a poloviční kufr. To prostě není totéž!
Já využívám rozměry kufru 510 l velmi často - za 4 mesíce, co máme Logana, to byly 1x lázně, 1x ozdravovna dětí, 2x dovolená, několikrát různé převážení...
Byl tu dotaz, zda je možné montovat LPG - ano, je povolena hromadná montáž. Mě ji provedla firma GERA v Hradci... (není to reklama - provede vám kdo kterákoliv firma, která má hromadné montáže na Renaulty...)
TAK JASNE VSETKO CO TU PISETE JE OKI ALE LOGAN JE FAKT RUMUNSKY SROT VO FRANCUZKOM SPATNOM VYDANI ,PRACOVAL SOM VO VOLKSWAGENE KAROSARNI A DOKONCA SOM MAL TO AKOZE STASTIE BYT V PEUGEOTE 2 MESIACE V PARIZI TEDA POISSY A FAKT FRANCUZKE AUTA SI DIZAJNOVO KRASNE ALE SPRACOVANIE JE V * A FAKT BERTE RADSEJ VOLKSWAGENY AJ ZA TIE PRACHY CO ZA TO CHCU LEBO ICH CHCU PRAVNENE FRANCUZI O AUTACH HOVORIA NEMCI ICH ROBIA
nevim, proc se zde tolik lidi rozciluje nad nami nemci.
nas ADAC, ve slovech Allgemeiner Deutscher Automobil Club, je nezavisly spolek, ktery byl zalozen jiz pred 100 lety. jeho cilem je predevsim poskytovani pomoci svym clenum. mimo jine se casem ADAC zmohl i nakupu vozu pro testovaci zkousky, ktere opet maji prinest prehlednost o kvalitach aut na nasem nemeckem trhu.
diky tomu, ze ADAC zacal brat vysledky 1nich testu jako prostredkem k vyvoji testovacich procesu tak (mimochodem ve spolupraci s rakouskym ÖAMTC) postoupil k nejdulezitejsimu a nejvetsimu testovacimu centru v evrope.
a kdyz se jako nyni, takova levna popelnice jako Logan prevrhne, tak by se spis lide na vychode meli pomyslet nad tim, co to vlastne vyvynuli a jestli ma cenu takove nebezpecne auta vubec vyrabet.
mimo jine - bez nasi vyspele nemecke techniky by uz zaniklo vice firem - co by se stalo napriklad se znackou SKODA, kdyby my nemci jsme ji neprevzali?
bohuzel hodne lidi i zde na auto.cz reaguje velmi nacionalisticky...
mimo jine - my v nemecku vubec o nejake vychodni kramy nestojime - ten test Logana moc u nas neprinese, protoze by u nas o takovy smejd stejne nikdo nestal - i kdyby mel 5 hvezdicek.
proto kazdemu muzu od Logana ODRADIT - radsi si kupte nejake to nase ojete auto, nebo tedy tu skodovku, jen ruce pryc od takoveho nebezpecneho smejdu. duverujte 100-lete tradici naseho ADAC!
Logan a sobí test
Testy jízdních vlastností ADAC - prohlášení společnosti Renault
ADAC zveřejnil výsledky testů jízdních vlastností vozu Logan. ADAC provedl sobí test při rychlosti 65 km/h, při kterém se vůz převrátil na střechu. Naše společnost k tomuto podává následující stanovisko.
ADAC nejprve provedl 2 sobí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu.
Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě "Auto roku". Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault.
Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady.
Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
No řekněme že od takového šrotu se nic lepšího čekat ani nedalo.Toto je snad dostatečné varování pro všechny (kterým nestačily 2 crashtesty,které dopadly katastrofálně),kteří si chtějí tuto popelnici pořídit.Radši za 200.000 ojetého Golfa IV nebo něco podobného z bazaru než nového logana.
Pěkný guláš. ISO 3888 = předjížděcí manévr = měřený úsek 110 metrů = akceleruj dokud to uřídíš = ano, konečná rychlost 100 km/h je fyzikálně reálná i pro Logan
ISO 3888-2 = losí test = měřený úsek 61 metrů = najeď rychlostí odpovídající 2000 RPM motoru při nejvyšším rychlostním stupni, pusť plyn a nešlapej už na žádný pedál, jenom řiď volantem, abys prokličkoval = tady se už z defice testu nepředpokládá rychlost 100 km/h. Zdá se, že zpráva z Vámi uvedeného linku hovoří o ISO 3888, zatímco původní zpráva se zdála informovat o ISO 3888-2. Dementi VDA vyznívá tak, že si zřejmě zkusili něco mimo uvedené normy a jejich Abteilungu PR se to vymklo z rukou. Myslím, že bude vhodné, zachovat zdrženlivost soudů a v klidu vyčkat, jak se to vyvrbí. Ať či tak, výsledek má z praktického hlediska váhu pšouku.
No ono služební auto neni na řezání zatáček. Mám pár zaměstnanců a klidně jim až bude třeba Logan koupim. No a jestli bude ten kombik tak neni o čem přemýšlet. Většina lidí si služebního vozu VUBEC neváží a chovají se jak prasata.Je jedno jestli to je obchodák nebo montér. Mám zkušenost s oběma, možná že s montérama lepší. A navíc, když koupim Logan s jeho sockoimage tak mám jistotu že nikdo nebude jezdit machrovat se služebákem v pátek do hospody, jak je v našich končinách dobrým mravem. A ty horší jízdní vlastnosti- já v něm jel, motor 1,6 a jede i sedí rozhodně líp než felda 1,6. A ta se v bazarech dodnes dlouho neohřeje.
Ta nestastna skrupinka, co ma na *napis Fabia je dost velky omyl v hociktorom stupni vybavy. Mame ich vo firme 5 a k tomu 5 golfov 4 variant 1.6, dva pasaty a este nejake ine nepodstatne auta. Nepodstatne preto, bo do nich clovek sadne a odvezie sa spolahlivo tam kde chce a potrebuje. Jedine co hovori v prospech hore uvedenych vozov z produkcie isteho ludoveho koncernu je to, ze servis maju obe znacky na jednom mieste a ked tam clovek nese tu fabiu, s trochou stastia prejde do druhych dveri a odide golfom, ktory je "opraveny" a ked sa tam zase vracia dalsim ludovym autom, zoberie si tu skodu penazi. Vozy tohto koncernu su proste odpad, neustale v servise a to im este ani neskoncili leasingy !
Ja som na Logane najazdil doteraz 6000 km a nič mi tam nehrká, nebúcha. Každý, kto sa v ňom odviezol bol príjemne prekvapený tichosťou motoru,tichosťou podvozku, velkosťou vnútorného priestoru hlavne vo výške ramien. Ja som auto kupoval podla cena/úžitok a auto ma veľmi príjemne prekvapilo. Podotýkam, že som ho kúpil vo výbave Laureate + ABS, airbag spolujazca, klíma, metalíza v cene 395600 Sk k dátumu objednania 5.12.2004. V tom čase by som nič nové, porovnatelné, nekúpil. Nemajte prosím žiadne predsudky!
No, ta tvoje čeština...OMG, hrůza, co je "vědčí"??? Ale ta přestavba bude OK, otázka chvilky, než to začne někdo nabízet, když se takhle prodává. Možná už to dokonce někdo dělá, stačí trochu hledat a párkrát zavolat...
Výme lidi o přestavbě Logana na LPG? Je mi jedno 1,4 nebo 1,6. Počítam s nimi na práci v TAXI bussines.Vrhněte Vaše skušenosti ! Nebo počkat na kombíky pro tento terno bussines. Tak 50 až 150 vozu. Auto pujčovnu ještě vědčí.!!!
Jasne ze je losu dost. Nedavno jsem byl na poste a meli jich za okynkem snad 100 Je mi jasny, ze staci jakakoliv vysoka. Kdybych si mohl vybrat, tak fatk radsi srnku nez losa, ten je vazne veeeelkej Ja teda nastesti (zatim) tu cest nemel, ale videl jsem co udelala srnka s autem bratrovi
Ta lepší verze o které mluvíš stojí cca 216.000Kč. Jinak nesrovnávejte nesrovnatelné, Fabie je třída "malý vůz" kdežto Logan je "nižší střední třída". Mimochodem je větší než Octavia.
Nakonec ještě zjistíme, že za zkratkou ADAC se chovává Tajnej Svaz Německej Autobazaristů, ne? Štosujou se jim tam jěště trojkové golfy a teď takovejhle Logan za nula peněz.. Jo a pro ty, co berou život příliž vážně: dělám si jen legraci, nemyslím si to doopravdy
Me neslo o nic vic, nez ukazat nesmyslnost prispevku. Da se totiz naroubovat na jakoukoliv automobilku a tebou uvadene duvody take. Za cenu noveho Logana je slusne ojete Volvo, za cenu noveho Volva je slusny ojety Mercedes. To vsak neni duvod ke kritice Volva, nebo ano? A pokud ne, pak neni ani duvod kritizovat Logan, ze? PS: ja naopak vidim, ze stran noveho auta tu problem je - protoze holt nemas na to, co bys rad. Ze mas na neco, co nechces, je zcela irelevantni. Opet, neplati to jen u novych aut, ale i u starych - kdyz chci ojete Mondeo, je mi dost k h..nu, ze mam dost na ojetou Fiestu (kterou ale nechci), ne?
Závěrem ADAC dodává, že možná stojí za to zvážit, zda si místo levné Dacie Logan nekoupit ojetý, ale bezpečnější vůz. Jak podivná věta, není za tím něco víc? zájem, aby to dopadlo tak jak to dopadlo ? a kde je ta věta? nahoře v článku
ale ono nema nejhorsi jizdni vlastnosti, to kecas, jde o to ze tohle Rumunsko/Francouzsky auto je blbe reseno konstrukcne vc. toho ze je postaveny na nejmodernejsi podvozkove platforme s debilnim starym motorem - osvedcenym - coz necini tomu vozu s timto akcelerovat a jakokoliv vytacet do otacek, ale mne sere to ze pokud se potvrdi pravost tohoto testu jako oficialita - coz si myslim ze ANO - tak doufam ze pani soudruzi na tomto nejak zapracuji, a nebudou mlzit jako jisty pan Bill s jeho jistymi OS - ktere jsou taky levne a taky se musi neustale zaplatovat - vzdyt Logan je to same - avsak prevraceni vozu je vrchol a i na mne silny kafe......
Myslím, že už jste si odpověděl sám. Použil jsem ten případ jen pro všeobecnou znalost reálií a demonstraci, že ani hvězda a ani pár metráků navíc, než má Logan, nemá na realitu větší vliv, než naše jednání.
To neni demagogie, to je jen navrh a udavam priklad znackou, jiz mam rad a kde mam vlastnistvi ojetiny overenu praxi. Ten Mercedes je take vyborna volba (ackoli pochybuju, ze udrzba bude tak levna, jako je u Volva). Stejne jako bychom nasli vyborne priklady u BMW a dalsich znacek.
Stran noveho auta: Neni problem, ze bych nemel na nove. Ale nemam na nove, ktere by mi mohlo vyhovovat: Fabie, Logan, Clio atd. maj drobnou nevyhodu. Jsou to mrnava auta. Proto musim lovit mezi jetinami (nutne z vyssi kategorie, protoze tam se (opravnene) ocekava vyssi kvalita zpracovani a vetsi trvanlivost od interieru po techniku. Samozrejme, ze kdybych mel na novy MB E, BMW 5, Volvo V70/XC90 atd. atp., tak bych si je koupil nove. Jenze nemam, a tak musim pockat, az amortizaci zaplati nekdo jiny...
A co tohle: kdyz se tak pan Nemec zastava sveho Volva, za cenu noveho S40 mam fantastickou ojetinu S500. Je to vetsi, prostornejsi a jako bonus "ridite Mercedes". Ze to zni jako kravina? Ale to prece ten tvuj prispevek taky.
Do 206 bych za normálních okolností nevlezl. Nevím co s tím káblem udělali, nicméně do servisu to muselo. Jasně, jsou horší auta než fábka, ale taky lepší... Jinak fandím taktéž BMW.
Prevratili sa aj drahsie auta a ludia zabudli.V Audi TT zahynulo 5 ludi lebo to lietalo ako hadr na nadobi.Potom prilepili spojler na kufor nastavili podvozok a je to.MB A cko sa tiez prevracalo ale to Nemci asi rychlo zabudaju...
no za A: superb moc bezpečné auto není, tedy ve své kategorii.
B: pokud vím z médií tak něměl být připoutaný... když si přečteš trošku o airbagu tak pochopíš že být nepřipoutaný a mít před sebou airbag je horší než ho tam nemít...
Myslim ze to fakt Nemci s tou elektronikou prehanej. Uz i v nemeckych serioznich novinach sou clanky o tom, jak Mercedes a Bosch ztracej prestiz diky porucham. Je sice pekny, ze Medak nemeckymu duchodci, co si ho koupil na duchod, pri nastupovani i sunda klobouk, ale pak se jim taky vsechny ty systemy hadaj a delaj neplechu. 100 let jezdily auta bez vsech tehdle elektrickejch nesmyslu, a spousta prvorepublikovejch jich diky tomu jezdi dodnes. Akorat holt clovek nesmi jezdit jako * a spolehat se jen na to, ze smejra nedostanu jen diky ABS,ESP a dalsim kravinam. Osobne by me zajimalo, kolik beznych ridicu by ten losi test zvladlo v beznym provozu treba i s passatem, A 6, lagunou, volvem nebo octavkou (abych nahodou nekoho neurazil) aniz by to nekam napalili. Myslim, ze ten test mel zas nemce utvrdit, ze levny auto a navic z Rumunska, si muzou koupit jen chudaci z vychodu.
ideální bude vyrábět rovnou ojetiny, ale co když nechci ojetinu ? a Nejsem milionář? Beru to i z jiné stránky, když má člověk štestí- (známé v bazaru) může mít i super ojetinu, pokud nemá -může mít smůlu a záruka v bazaru? viděli to všichni v TV ,, my nic, to jste si způsobil sám,, pak se příjde na to že je to kradené, po bouračce , svařené z několika dílů, že tam někdo umřel aníž se to dezinfikovalo,
a co pak? , stávalo se že bazarové auto zmizelo majiteli- a za pár dnů se znova prodávalo - že je pojištěné?
žijete v ČESKU....
Když se tady Dacianiste zastávají své značky, vezmeme to z druhé stránky: porovnání s ojetinou. A protože jsou mi blízká volva (www.volvoklub.cz), tak porovnáme s nimi. Do 200 000 tisíc mohu mít: Volvo S40/V40, 850, S70, V70 (hranatý model). Tolik k novějším modelům. Staré jsou ještě o hodně levnější: 2xx, 7xx, 9xx... a jsou větší, prostornější, kvalitnější, praktičtější a ještě ke všemu jako bonus "řídíte Volvo". P.S. Losí test jsem se svou 740 pro legraci zkusil... a k převracení se to tak nějak nemá ani v 70.... Akorát se mi trochu promíchaly věci v kufru
Re: Kdo koupí Logana je u mě automobilový analfabet
myslím, že kdyby to nebyla dácia logan , ale jen renault logan( ano i to existuje -je identické), tak nikdo ani neštěkne...
a jak čtu viděl si jen fotografie, porovnávat s trojválcem made in mladá boleslav? ,, zvedni zadek a jdi se podívat a pak piš... něco o lícování,
Nárazová zkouška říká, jak si ublíží danné auto samo. O reálném střetu hmotnostně a tuhostně rozdílných objektů to zase až tak moc nevypovídá. (např. Hlinkův Superb versus Avie) Zrovna tak losí test pouze říká, jaký je vztah mezi mezi stabilitou auta, jeho nejvyšším převodovým stupněm a pořizovací cenou. A záleží na tom, při jaké adhezi tu stabilitu budete posuzovat. Obávám se, že dřív, než budou mít reálné cesty, pro které je Logan určen, takové adhezní podmínky, jako má testovací dráha, tak už se Logan nebude dávno vyrábět.
z tisku
[i]Šéf domácí automobilky v rozhovoru pro německý magazín Automobilwoche připustil, že Škodovka připravuje model, který bude konkurovat lidové Dacii Logan. Základem se má stát nejméně oblíbená karosářská varianta Fabie - tříprostorový sedan. Tuto informaci potvrdila dalšímu německému časopisu tisková mluvčí Škody Auto.[/i]
a asi nějak nejdou na odbyt.. tak [b],,otestujem,,[/b] konkurenci ,a pošleme to do světa...
kde se dělaly testy? v Německu? Proč ne u nás, nebo ve Švýsarsku,Anglii,...
Testy jsou podivná věc,, když se chce něco najít najde se vždy,extrémní situace může nastat, [b]každý[/b] bude reagovat jinak, a jak jsem se někde dočetl, v tomto testu se nebrzdí jen manévruje volantem., třeba to je pravda, připouštím, abych nevypadal jako[b] zarytej[/b] odpůrce jakékoliv kritiky, ale osádce se v testovaném voze , jak je vidět na fotografii nic nestalo,a pokud by bylo auto ,standartně obsazené, tak by se možná nepřevrátilo, je to můj postřeh ,nikomu to nevnucuji....,
Dík, ušetril si mi námahu, niekomu nevysvetlíš... Keď chceš pohodlné, úsporné auto tak asi nepôjdeš po Impreze, ten kto kúpi Imprezu ráta so spotrebou (aj gúm ) ráta so športovými sedadlami aj športovým zvukom. Sadni do Oktávky TDI, ta asi spní tvoje požiadavky, až na ten hluk...
Vážně žasnu nad tvýma kecama Nejsem žádný zastánce škodovky, jsem trošku cvok do BMW, ale napsat o fabii, že má mizerné jízdní vlastnosti, to chce odvahu! I když ty vlastně na tom máš ty traktorové pneumatiky Zkus se někdy projet třeba 206kou apod. a uvidíš, jak je fabie ve své třídě dobré auto. S tím hlavním svazkem kabelů máš pravdu. To byl problém u 1.4 74kw, ale bezplatně ti ho vyměnili i u starého auta.
Tak to si nejspíš velký prase! Mám fabii 1.9 TDI a musím přiznat, že mě to auto neskutečně překvapilo. Je to rok 2000, mám najeto 130 tis. km, na 17" kolech (větší zátež na podvozek), do teď mi tam nic nedrnčí, jediné co mě zradilo, bylo čidlo řízení, jinak nic! To jsem vůbec nečekal. Pozice za volantem skvělá a ne jako u renaultu, kdy máš pedály u kolen a volant v dálce! Nechápu, jak někdo může zrovna tohle fabii vyčítat.
Salám v akci z Lidlu sice vypádá jako sálám, jmenuje se salám ale není to salám, nebo alespoň podle toho z čeho je vyrobený. Je taky několikrát levnější! Dacia na tom sice tak bídně není (není taky několikrát levnější než auto), ale princip je podobný - ušetřit na ingrediencích.
Někde jsem četl zprávu, která vychází ze statistiky. Hledat se mi to nechce, ale šlo o zhruba o následující: Německo je země s největším podílem aut vybavených ESP. V té zprávě bylo poukáno na souvislost s rozšířením ESP a poklesem nehod. Jaký důkaz je lepší než praxe?
Mne sa len páči akú búrlivú reakciu vyvolalo obyčajné auto akým je Logan. Je to každeho osobná vec či si kúpi nové alebo ojazdené auto v ktorom sa môžu skrývať chyby ktoré bývalý majiteľ neprizná a jeho oprava Vás vyjde na desiatky tisíc(skúsenosti). Osobne mám najazdených uź veľa kilometrov na Fiat Punte, Fábii, Felícii, Citroene, Opli a momentálne na Peugeote Partnerovi aj na Logane a že by medzi nimi bol závratný rozdiel by som nepovedal. Otočiť na strechu sa dá každé auto len treba vedieť . Mám kamaráta, ktorý má Octaviu a keď mala ešte len dva týždne, tak ju obratil na strechu keď zaspal a nemusel robiť ani losý test
A hlavně to docílila prakticky s jediným modelem! Protože těch pár Solenz a pick-upů je zanedbatelných. Jinak Fabia je určitě lepší auto. Jenže kolik stojí sedan se čtyřválcem? Nevím, ale jak znám Škodu, bude to taková pálka, že už nevstanu. Takže to radši ani nechci vědět. A bereme-li v úvahu prostor pro posádku, spíš bychom měli poměřovat minimálně s Octavií! Takže jakékoliv diskuse na tohle téma mi připadají, jako když někomu hrdě oznámím, že jsem si koupil velký prostorný Ford Crown Victoria a on se mi vysměje a doporučí mi Rolls-Royce nebo Maybach 57.
Pro chalupáře je to auto asi dobrý, jsou to starší opatrní pánové - mají už rozum. Ale pro obchodní zástupce??? Ti pánové tráví na cestách celý svůj život. Jezdí rychle (jsou "vyježděný"). Pro takové úrčitě není auto které má horší jízdní vlastnosti. Je to prostě auto s vyšší stavbou a vyšší světlou výškou....
Takže mnoho štastných kilometrů pánové obchodní zástupci.
Ten kdo má představu o tom co je dílenské zpracování auta musí Logana obejít obloukem.Žebřiňák má taky čtyři kola a jede....Jenže stačí prohlédnout některé detaily např.příšerný závěs kufru s nekrytým pérem (doporučuji porovnat se sedanem u Škody,o tom co je lícovámí ještě v Rumunsku neslyšeli...Je pravda,že je v tomto směru ještě jedna horší značka a sice Lada.Chápu,když si takové auto koupí strejda z Horní Dolní Lhoty,ale pro toho kdo chce mít z auta dobrý pocit to není.Prostě lacinost za každou cenu.Taková Škodovka je kvalitou opravdu o velký kus vpředu.
já taky, ovšem jak ISO test tak VDE test by se měl stát součástí oficiální prezentace bezpečnosti vozu, obdobně jako jí je nárazová zouška. k čemu je vědomí, že logan je poskládaný z ověřených komponentů, když jinde frantík šetřil až nestydatě. v současnosti je to nezralé auto.
i tobě doporučuji prostudovat shodné téma v diskuzním fóru.
P.S. co takhle zhanět některého z korejských parazitů. případnou mastičku na infekční vyrážku ti uhradím
a číst umíš? projdi si tuhle větev a diskuzní fórum na stejné téma a najdeš nejen schéma testovacího prostoru ale i zkušební protokol shodného testu na felicii, který provedlo ČVUT v roce 2002.
1) no a? Ne kazdy je socka a pocita kazdou korunu. Kolik myslis, ze zere S500? 4 na sto? 2) jaka jina by mela byt? S cim srovnavas? To je sportovni auto, chapes? 3) jaky jiny? 4) otazka nazoru. Normalni jezdeni - to je asi fakt, ale copak ty znas takove auto, ktere je stejne dobre po sportovni strance a jeste je ke vsemu pohodlne? Tak sem s nim, fakt jsem zvedav! A Fiesta ST se 150 k a pohonem na predek da na zadek 265 k turbu s 4x4? No a ted tu o Jenickovi a Marence
hlavně že je to levné nějaká bezpečnost na to se v česku moc nehraje.levné auto z východu levné díly dobra koupě.tak myslí řidiči v česku.ještě že kosočtverec nekoupil škodovku tenkrát a šel do toho koncern fauvé.vyráběli by se tu jinak škody logany a thalie pro východní trhy.já jsem si radši připlatil a koupil jsem vw.nejsem tak bohatej abych dával peníze do levných kosočtverců made in logan.
skor by som si myslel ze to dopadlo dobre a novinar sa stastnemu losovi uspesne vyhol... potom by sa mal nejaky naraz volat "losi test", len potom by to uz nebol test a volalo by sa to "losi crashtest" hehe
podla mna pretoze tent test ma nieco spolocne s manevrom aky spravis ked ti do cesty vbehne los, ono sa to asi raz davno stalo nejakemu novinarovi vo svedsku a nedopadlo to dobre tak asi preto
MNo, nevim nemohu posoudit, zatim jsem v nem nejel.Veskere me skusenosti jsou omezeny na kratke posezeni na autosalonu. Dojmy jsem asi jako z favoritu, zkratka nic moc, rekl bycj odpovidajici cene...
Ne, priznam se, Logan se mi nelibi, ale kdyz nekomu ano, nebudu mu to vymlouvat...
Na tu statistiku jsem se podíval-leden až květen 2005 v ČR:
Dacia 1114 kusů, 2.07 % podíl na trhu, 11-té místo. To jsem nečekal.
Auto znám z výstavy a ze stručného hodnocení od známého, který ho má
pár měsíců a nestěžuje si ani nechválí. Asi tady funguje genetický kód někdejších majitelů Dacií 1300 / Renault 12. Jak již bylo zmíněno jinde, způsob a úroveň prodeje, garance, možná i servis jsou asi taky další +, které tohle auto prodávají a podpásovka s převrácením ho asi neohrozí. Jsem řidič-uživatel auta a lá chalupář, mám Fabii kombi 1.2, vozím vzadu psa, tudíž auta s kufrem jsou trochu mimo můj zájem.Logan ani Thalia se mi nelíbí (stejně jako Fabia sedan), ale po seznámení se seriozními komentáři musím jako řidič v této kategorii a cenové relaci přiznat přednosti Logana. A ten prodej mě fakt dostal.
Tak se hlavne nespal :o) Modelovy rok 2005 neznam, myslim ze to byl 2003, to v ktere jsem sedel. Dojmy nasledujici:
1, motor silny - ale spotreba silena, pod 15 litru to snad nejezdi
2, sedadla sportovni, super drzi telo, nicmene se v nich neda "rozvalit"
3, podvozek sportovni - na trase Praha Brno jsem mel pekne naklepany zadek
4, krasny zvuk - ale prvni hodinu, pak z toho boli hlava
Proste to jsou neporovnatelny auta. Na blbnuti par kilometru je Impreza zajimava. Ale to je asi tak vse. Do normalniho jezdeni si ji koupi bud masochista nebo blazen. A po vykonove strance ji davaji na zadek hothatche typu Fiesta ST, atd.
su vobec nejake oficialne pravidla losieho testu ? alebo aspon nejake neoficialne udaje ako napr. sirka medzi kuzelmi, alebo vzdialenost jednotlivych sad kuzelov tak do dlzky ako aj do sirky ???
At o tom aute mluvili jakkoliv, je mi to jedno, protoze ja na cizi nazory nedam. Logan neni primy konkurent pro Fabii, mel byt proniknutim Reanultu na vychodni trhy... O podminkach provadeni losiho testu nevim nic a rad uvitam konkretni presne informace, abych vedel, jestli ma smysl se tim vubec zabyvat.
O tom svolavani do servisu nema smysl se bavit - kdo nekdy delal s technikou, nebo ve vyrobe, pochopi, co se stava...
A co se tyka reakce Renaultu-Dacie... Nevim nevim... Rekl bych, ze pokud nekdo pusti auto do seriove vyroby, ma vse otestovano PODLE TOHO, CO OD DANEHO TYPU CEKA. To je muj nazor.
Tohle jsem tu otiskl 10.5.2005 - pouze to teď zkracuji: DACIA LOGAN 1,4 MPi, výbava Lauréate (240.900,-). Vlezu do Showroomu Renault, tančím na podlaze z níž by se dalo snídat a blížím se k oddělení DACIA. Pěknej pořez. Velké plochy, vysokej. Působí hodně, hodně jistě. Předek kazí jen nehezké logo DACIA. Obtančím ho a sjedu ten Lonesovský zadek se svislejma blinkrama. Koukám do papírů - 9 barev. Každá krásná. Kola 15-185/60, hmm docela mu sedí. Tři výbavy, i ta nejlevnější je samo s pytlem. 199.900. Ještě to obcházím - tohle je ten zatracovanej LOGAN? Tohle je malé auto? To tedy rozhodně ne. Tvary jsou usedlé, ale nikoliv bez možnosti poskytnout příjemný zážitek. Předek je vysloveně osobitý, pevný, s dobře padnoucíma mlhovkama. Žádná trága se nekoná. Výborná kvalita laku, žádnej pomeranč. Přebírám klíček s dálkou, otevírám, sedím. Sedák bez výrazného vedení, opěradlo o poznání lepší. Mohu i nahoru a dolů. Volant je napevno, ale během 10sekund sedím jak ve fotelu. Kaplička mě doslova přizemní - jo, to okoukali u BMW, ty seřízlé spodky okruží. Orámování budíků je v matném stříbře a tedy tohle je dotažené v rámci své třídy hodně daleko. Uprostřed mezi rychloměrem a otáčkoměrem je počítač - to chválím a digi ukazatel paliva a teploty s grafickým znázorněním. Vkusné, stylové, výborně čitelné. Koukám na kulaté výdechy, středový panel je strohý, trochu utopený dole, ale pasuje sem. Mezitím poslouchám výklad - převodovka z Meganu, Motor s Clia, prý budu mile překvapen - uvidím. Vystoupím ještě, koukám na zadní, místa habaděj. Před nasednutím ještě z boku mrknu a líbí se mi malé přesahy karoserie.// Navléknu pas, netáhne. Startuji. Motor na volnoběh v normálu, registruji, ale mohu i šeptat. Spojka má sametový odpor, to je příjemné, řadím jedna a jedu. Sázím jedna až pět - jako kdybych ho vodil každý den, rychlosti nehledám. Motor je poměrně pružný, nijak moc hlučný. Po pár kilometrech jedu po okreskách 110 - 120 a pocitově mi připadá, že jedu 80. Moc příjemná jízda. Podvozek hezky přitvrdlý - jen mírně se naklání v zatáčkách, neodskakuje, jsem hodně překvapen. Čekal jsem rozpačitý dojem a teď jedu úplně spokojen. Ohlašuji spolujezdci, že půjdu na brzdu - nástup rychlý, zpomalení znatelné, brzda jak má být... //Kupodivu mi nevadila absence seřízení volantu, neboť ergonomie je tedy zvládnutá perfektně. Brzdy bez připomínek, spojka super, výhled bez kazu. Za jízdy žádné vrzání (plasty jsou tvrdé, jistě). A pak ta šíře vpředu... špica.
Jen pro zajmavost Jirko litrovy motor se uz davno do fabie nedava, a jako zaklad je 1,2HTP 40Kw (mimochodem vznikl z ceskych rucicek), a dyby si cetl prispevky vyse prisel by si na to ze s posilovecem a 1xairbagem prijdou obe auta na stejny prachy tj. cca230tis.Ovsem neporovnatelne kvalitou.
Tak tohle je drsný! Při smrkání Kam ty na to chodíš? Musím říct, že jsi nemoderní! Pokud se nenecháváš vyblikávat na přístrojovce nějakým trojúhelníčkem, tak nejsi IN! To se pak jinak machruje před kámošema! Nedávno jsem četl jeden megatest minimpv v jednom nejmenovaným německým časopise a v podstatě devalvovali celý test jenom na to, jestli má auto esp nebo ne. Blil jsem. No a takto už přemýšlí v dnešní době většina řidičů. Oni se rádi nechají "zachraňovat" svými systémy. A rádi se o tom baví důležitě se známýma, jak investovali do bezpečí rodiny, když zakoupili vůz, který má sedm typů trojpísmenných zkratek. Akorát tu zkratku v jejich mozku už nikdo nevidí...
Máš pravdu že Fabia je cenově někde jinde něž Logan, ale uvědom si že jsou to konkurenti. Logan je dobré auto to nepopírám. Osobně jsi myslím že má v ČR budoucnost, ale rozhodně to není pro lidi kteří jsou zhýčkaní právě Fabii.
Měl jsem to štěstí (ne smůlu, štěstí) projet se s Loganem. Když jsem tam šel, měl jsem nejistě mlhavou představu obsahující zážitky, estetiku a kvalitu věcí typu Oltcit a Dacia 1300 a tak podobně. Prostě nic moc. Dás e říct, že jsem se k tomu stavěl zcela negativně. Ale k věci: 200.000,-? Jak ž tady kdekdo napsal - cílová skupina jsou lidé, kteří mění stodvacítky (a jiné starší škodovečky), lady a možná taky ty oltcity a dacie. Případně Ticá a podobně. Tihle lidé nikdy nepojedou, jaxeříká, rychle. Nejsou na to zvyklí. Pro ně to je IDEÁLNÍ automobil. Dle mého názoru. A ten losí test? Jistě, jako takový má své opodstatnění. Ale v reálném životě? V situacích, které budou pro Logan znamenat všedný den? Nikoliv. Tady je ten test irelevantní. Já jsem byl s tím, co Logan nabízí, spokojen. A to jako hodně. Opakuju: za ty prachy? Jo..já sám jsem ještě losí test naživo nezažil, zato lososí.. Starej Austin Allegro, nefunkční stahování oken, raut, zkažený uzený losos, zaseklý bezpečnostní pás...prostě, Allegro mým osobním lososím testem neprošlo Už jen ta vzpomínka na...ehh..fuj
My jich máme asi 10 nebo 11 - nikdy jsem to nepočítal. Teď zrovna přibylo nějaký TDI. Když zajdeš do škodovky, tak ti řeknou, že kabeláž je problém určité řady fábií... nebo možná spíš neřeknou pokud tam nemáš zrovna známé. Žigul byl tisíckrát spolehlivější a s fábií by si mohl podat ruku co se týče jízdních vlastností. Takové náklony v zatáčkách jako fabie nezvládne ani leckterý teréňák na testovacím polygonu.
Sorry ale asi ses opravdu deb.l, pac rict, ze si tojhle auto koupi jenom chalupari, duchodci a nemajetny je fakt zhovadilost - ani jedno z toho nejsem, a v Loganu jezdim, problemy nemam zadne, vc. toho, ze by mi neco drncelo, apd.nesmysly - a jeste neco, kamarad co ma firmu - pomerne dost dulezitou na nasem trhu = pro sve OBCH: ZASTUPCE hodla prave jen e jen proto ze to auto mam - koupit - a je snad SOCKA???
Tohle je o tosku necem jinem, a mne to TAKY SERE = protoze mam 3 deti a neni mi to jedno.........ale jen kvuli tomu si nedovolim tvrdit, ze to auto je sra.ka....a mysli si o mne co chces, ale je to proste tak.
Jo a abych nebyl narcen jako anonym = jsem hallda z www.autoklubdacia.cz ci dacia.phorum.cz
Zdar fsem chytrim a nezavislym......
Tady teda padaly perly, zatímco jsem tu nebyl. Prý se Logan u nás bude prodávat "dobře" jako Lada. Někdo by si tu měl přečíst statistiku prodejů. Prý je lepší velká ojetina. OK. A já říkám, nekupujte nový Golfy, kupujte zánovní velké luxusní limuzíny za 450 000. Proč si ta německá masmédia nevyberou tohle téma? Protože tady nejde o Logana! Tady jde o Golfa! Loganem jsem nejel. Neseděl. Podrobně jsem ho prohlédl vystavenýho v nákupáku. A mnohokrát viděl na silnici. Vypadá jako AUTO. A není nic jiného nového za 200 000, co vypadá jako AUTO. Nedá se vůbec porovnávat s Atosem, Seicentem, Sparkem. A to jsou jeho konkurenti. Logan je na svou cenu nejlepší koupě na světě a za tím si stojím. ps: nemám rád francouzský výrobky, tak mě nikdo nemůže obvinit z podjatosti
žigul lepší fabie - to muze napsat jen * . Se zigulem 2105 jsem kdysi sluzebne najezdil asi 100 tis km, jizdni vlastnosti asi nejstraslivejsi ze vsech aut, co jsem ridil (s vyjimkou Moskviche).
Fabky jsou v pohode, perfektni podvozek, v porovnani s rumunofrancouzskym sajrajtem velmi spolehlive - mame jich ve firme dvanact, takze uz nejaka ta statisticka zkusenost se z to odvodit da. Odesla loziska kol po 65 tis km? Zoxidovane kabely? A nestalo to auto pri zaplavach roku 2002 ve vode?
Jinak k losimu testu - ten jak znamo zvladal levou zadni i Trabant 601...
Mam tu vyhodu, ze GTIho osobne znam a muzu ti zodpovedne rict, ze kdybys ho znal, tak nepochybujes. Mnozi mu rikaji, ze vypada jako pavouk, ja si to nemyslim a hodnotim ho spis jako chobotnici Takze ver, ze u toho brzdeni zvladne i slapat zeli
K tem detem skakajicim do cesty bych mel par pripominek: 1)myslim, ze prirozenou reakci je brzdit a ne uhybat, navic vetsinou neni kam 2)tam kam bych si ja porizoval Foxe bude tak husty provoz, ze stejne nepojedu rychleji nez nejakych 40 km/h. Tim, ale nijak existenci ESP v takovym aute neodsuzuji, naopak. To all: jestli nekdo mate nejaky cislo (viz. vyse) , tak ho, prosim, dejte na vedomi.
Sorry, tady už jste trochu mimo mísu. Test se najíždí při zařazaném nejvyšším rychlostním stupni ( u atomatů D ) a zároveň minimálně 2000 RPM motoru. Po 2 metrech nájezdu do měřeného úseku se sundá noha z plynu a už se nesmí na nic šlapat. Jen kroutit volantem. Takže i kdyby jste to uměli nakrásně rovnat pod plynem nebo ručkou, tak holt nesmíte. A tady začíná ta blamáž. ESP to dělat smí, poněvadž není řidič. Dál to nemá cenu rozvádět. Je to jen o zpřevodování auta vůči poloze jeho těžiště, velikosti bočního zrychlení co pneu dovolí a vlastní frekvenci a tuhosti pneumatik, pružin a tlumičů. Takže, v krajním případě, a zdůrazňuji krajním, ať mě nikdo nechytá za slovo, stačí Loganu udělat lehčí převod na 5, aby jel při 2000 RPM cca 60 km/h, trochu nižší profilové číslo pneu a mírně tužší tlumiče a pružiny s trochu větší frekvencí, a je z toho venku. Jinak si soukromě myslím, že v téhle cenové kategorii výsledky ISO 3888-2 zajímají majitele, míň než provozní náklady.
asi záleží i od pneumatik a rozměru. já jsem na to dostal i přes silné protesty Barum Brilantis v rozměru 165/70R14. zaprvé nechápu, jak někdo může standardně prodávat takové auta na takových galuskách a zadruhé Brilantis je totální sh*t a na delší cestování naprosto nevhodný, ovšem vysvětluj to vedoucímu dopravy, který jezdí akorát doma okolo komína a řekne ti, jak nejsou debici výborné gumy...
Presne tak. Pri beznej jazdy by dobry sofer "zadkom" vyciti ze mu "zadok" leti prec a zakontruje. Ale pri losom teste ak niekto aj vyciti ze je zle nestihne v tej rychlosti zakontrovat prip. to bude uz neskoro.
já nejsem naftový vůbec, bohužel ve většině firem letí ovšem nafta... ale pořád si říkám, že lepší čtyřválcové SDI než tříválcové HTP... SDI alespoň když se rozjede, tak jede a jede konstantně vysokou rychlostí...
Ja nezpochybnuju, ze se to prodava. Jen by me vazne zajimalo to %. Nejak si neumim predstavit, ze bych si do takovyho auta objednaval spoustu vybavy jako je treba ESP. U vetsiho by me to neprekvapilo, ale Fox je takova taska opravdu jen do mesta, ktera ma jedinou vyhodu, ze se dobre parkuje.
IMHO je SDI lina ludra. (A to nejsem zadnej rogal.) Mame to na firme a jeden cas jsem ji pravidelne "prohanel". Ale to piskani ve 40kmph je kravina. (Ani v 60kmph se zimakama.)
Jsi-li dobrej, ESP neupotřebíš při běžné jízdě. Nenadálá překážka je problém i pro profíka. Takže tam by pomohlo. O testu nahoře si nemyslím nic. Vůbec nic.
Ja s tim jel a prisahal jsem, ze na nic takovyho uz nikdy ani nesahnuTeda ja asi nebudu ten pravy, kdo ma posuzovat naftu, protoze ji nijak nemusim, ale z tech aut na naftu ve kterych jsem jezdil jsem nabyl jednoznacne presvedceni, ze kdyz nafta, tak preplnovana a CR. Proti Fabii vcelku nic nemam, teda opravuju, ignoruju ji, ale SDI me vazne nijak neoslovilo Je pravda ze 3 valec 1,2 benzin ve stejnem aute je podobny "motor" jako to SDI. Ale opravdu kazdemu dle jeho prani
Matesi, projeď se a budeš překvapený jak dobře. Taky jsem do toho sedal s pocitem, že s 65k budu nejpomalejší na světě, ale motor je to jediné, co mě na tom autě přesvědčilo. Považuji ho za LEPŠÍ než 74kW TDI . Z mnoha důvodů...
V nemecku sa to auto predava velmi dobre a u nemcov by som sa necudoval ze si k ABS (seria) ESP objednaju. Predpokladam ze maju v pameti MB A a Smart (priamy konkurent).
Myslis ze by si vedel pri losom teste - pri prudkom vyhybacom manevri zareagovat ? Keby to bolo take jednoduche asi by to motoristicky novinari urobili a neriskovali zranenie kvoli nejakemu testu. Ina vec je ked sa ti to stane pri rychlejsom najazde do zakruty (ked to nie je taky prudky manever) alebo pri pridani plynu na vyjazde tam ano tam sa to da.
Bohužel mě svou spolehlivostí asi nepřesvědčí... Máme ve firmě víc fabií a žádná sláva. U mě to byl svazek kabelů, který po celkově najetých 65tis km a roku výroby 2001, byl kompletně zoxidovaný, takže vynechávali některé elektrické součásti, pak ložiska kol, pak nefunkční servo atd. u druhého kolegy nonstop problémy s brzdama, dalšímu odešla předlohová hřídel na převodovce atd. atd. Měli jsem i dvě Octavie I, ty v pohodě, akorát v rozestupu 14 dní, obě najeto něco přes 80tis, jak kdybys to nalajnoval, na obou v *turba... Prostě žádná sláva. Teď máme třičtvrtě roku 2 nové OII, tak jsem zvědavý jak se to bude vyvíjet. Zatím až na to, že tam povrzávají plasty (beru, že jsou to jedny z prvních kousků), tak v pohodě. Ale Fabie ne, to bych doma nechtěl vidět.
ESP mám v levý ruce. Kdo necítí, co mu dělá zadek auta, tomu doporučuju vrátit se na sáně. Jinak se tomu říká - dát kontra. Myslím, že je ovšem čím dál víc šoférů, co uměj za jízdy prohodit cédéčko, ale o smyku se jim zdá akorát při smrkání
To asi jo. Ma to strasne vysoky hnaty Ten by ti skocil do klina i v nejakym gaziku. Snad jen neco ze zaoceanske produkce (F150, Dodge Ram) co je jeste vetsi a ma delsi kapotu by mohlo doufat, ze by pristal tak, ze by to mel v pohode na oliz predniho skla (jak tam rikaji "vyntsilt")
o volant nejde, ten můžeš strkat kam chceš a stejně je ti to lejno platné. sedíš vysoko, nad tunelem a řadící pákou, to je těžko popisovat mě to prostě tahle vadí. pro rychlejší jízdu nevhodné a pro dobrý pocit taky.
Docela by me zajimala statistika, kolik lidi si to objedna jako extra vybavu? Ne kolik jich to koupi, kdyz to bude mit auto, ktery ma prodejce na sklade, ale kolik aut, ktery jdou do vyroby na zakaznika ho ma.
Ja teda zazil losa jen jednou v Kanade. Klecel v prikope a neco zral. Tak jsme se zastavili a jako spravni turisti fotili jako o zivot Pak se los zvednul a poposel na silnici. Stal tam tak, ze by se mu stejne nic nevyhnulo a je to poradnej macek! A to jeste rikali, ze to nebyl dospely kus. Tak nevim, jak ti losi bezne po ty silnici chodi, ale ja myslim, ze pokud to nebude aspon 3 proudovka, tak tam misto na vyhnuti stejne neni
Nesouvisí to přímo s testem stability, ale co se týče toho kufru, tak co mne zarazilo i u takto levného auta je zadní sedadlo, které nelze sklopit a v případě, že chcete propojit zavazadlový prostor, musíte ho komplikovaně vymontovat. To je skutečně náhrada tak Š105/120. Obávám se, že v českých podmínkách může být prodejní "úspěch" v relacích Lady 110, která se na první pohled jeví jako levné praktické užitečné auto, ale ve finále je buď nekvalitní nebo drahé, případně obojí.
Tak to Ti gratuluju ke skvělý káře. Je fakt, že 1,9 SDI už není žádná bomba, je to dost těžký na předek, ale jinak jede slušně za málo nafty. A s čím si byl proboha čtyřikrát v servisu za 13.000km??? Ty tam máš nějakou babu viď??? Ale můžu Tě uklidnit. Za svou praxi mezi auťákama jsem prošel pár značek a Fabie patří rozhodně k těm spolehlivějším. Ale každý občas umí vyrobit "povedený" kousek... Přeju hodně zdaru s Fabinou a uvidíš, ona Tě přesvědčí
"ESP by losí testy bez problémů ustál, ale ESP logan prostě nemá"
ti nemci asi nie su uplne v poriadku asi zabudli ake auto testuju. Nech si otestuju na losom teste VW Fox ked su taki *
tak navrhujem kúpiť ojazdenku Feliciu, ale určite nie nový Logan. Pretože v ňom búračka... No neviem, ale nemala by som príliš veľkú odvahu vybrať sa v Logane na cestu
Nova fabie s posilovacem a 1xbag stoji kole 225tis, viz
[odkaz] a je to vyborne auto. Logan s posilovacem a 1xbag take kolem 230tis. Rozhodne radeji fabii.
Stavil by som sa že si v Impreze nikdy nesedel lebo by si nič také nenapísal. Jasne, design je vec vkusu a ten na Impreze nesadne väčšine no kompenzuje to pôžitkom z jazdy. Viezol som sa v STi 2005 ktorá mama ešte menšie úpravy, ešte teraz sa mi ježia chlpy...cool kára! Nevyrovná sa jej žiadne kupé nebodaj sedan z nemeckej produkcie, majú silné motory no trpia nadváhou, nehovoriac o vymakanosti systému pohonu, aktívnych diferenciáloch a tak. Proste si mimo, nevieš o čom to je, za Imprezu (nie za jej design) dám ruku do ohňa!
tak s tim musim souhlasit, kdo autum nerozumi koupi ojete vzdy spatne, v bazaru to poznaji a prodaji sunt, pak do toho narve dalsi tisice, ale porad to nebude ono. Pro Logana muzou jit jak pro rohliky a maji to se zarukou, neni na cem se spalit, jednoduche auto za jednoduchou cenu.
Asi tak nejak. Logana ma kamarad a je spokojeny. Ma to hodne vnitrniho prostoru, velky kufr a za ty penize... Na kratke cesty je to v pohode, do Brna na otocku by se mi s tim ale jet nechtelo, bolely by z toho zada. Kdyz uvazim, ze najede nejakych 8 tis za rok, tak je to celkem rozumny auto. Otazkou je kvalita zpracovani, ale to ukaze az cas, v jeho pripade dlouhy cas, nez nejakych tech 40 tis najede :o)
Se nedivim, ze Impreza neni konkurent. Auto s tak neskutecne debilnim interierem se hned tak nevidi. 10 let stary Ford uvnitr vypada lepe, nez nejnovejsi Subaru se svym strohym hranatym interierem plnym levnych plastu a oskliveho designu. Co na tom, ze to jezdi jak motokara, kdyz jsou vsude kolony a uvnitr to kdo vi co neni, spotrebu to ma jak traktor pri vyoravani brambor a servis taky neni na kazdem rohu... Impreza by mohla modifikovat slogan Skoda a dat si heslo "Simply never".
Tomme, Tomme, bohužel na mě ve firmě zatím zbyla pouze Škoda Fabia 1.9SDI. Mám ji cca 3 měsíce a kromě 4 servisů jsem s ní najel cca 13tis km. Takže mi prosím neříkej, že jsem v ní nikdy neseděl. Nevím jak RS, ale obyčejná Fabie je kačena s dementní pozicí za volantem a vždycky se těším až si opět užiju skvělých jízdních vlastností a skvělé pozice za volantem svého miláčka. To se mi bohužel v poslední době moc nepoštěsťuje... takže nejčastěji trpím v tom přeslečeným wv.
Slipy, boty, noční košili a auto nekupuji zásadně z druhé ruky. Toho kdo to dělá umím pochopit. Umím pochopit i toho v LOGANU. Jednak proto, že jsem to testnul, jednak proto, že si umím představit člověka, který jezdí na chatu a zvolí Logana jako dopravní prostředek. LOGAN narozdíl od jiných aut stejné cenové kategorie je AUTO. Tedy alespoň podle mně. Dospělé auto - kam vsedne vzrostlej chlap a odveze celou rozvětvenou rodinu najednou na tu chatu. P.S. Nevím, čím lítáš ty, ale pokud to není vzducholoď, věř, že stojí zato se s LOGANEM projet - každý bude překvapen, jak "vyspělé" to je auto. Mimochodem vnitřním prostorem překročil svou cenovou třídu a zakousl se hodně vysoko... P.S. Losí test raději nezkoušej.
Clovece o prirozeni to asi nebude. Ja si posledne pujcil takovyho velkyho gaza a cekal jsem, ze to moje 4cm "hovado" trochu povyroste a kde nic tu nic Ja myslim, ze problem bude nekde vis
Vždy když potkám Logana na silnici vždy uvažuji o tom kdo si může takové auto koupit. Já osobně bych to rozhodně neudělal. A když už chce někdo "za málo peněz hodně muziky" je tu přece Thalia.
Vážně si myslíte že v DE berou Logana jako velkého soupeře? Auto z roku 2004, které má jízdní vlastnosti jak Felicie z 94 (a ta za konkurencí taky docela pokulhávala).
Na druhou stranu je spousta lidí, kteří jsou při přesednutí z Š105 do Logana jsou nadšení a ti ho myslím cestou z Kozojed na hřbitov v Praskolesích nepřevrátí a udělá jim dobrou službu. Tímto se nechci nikoho dotknout, kolega s ním jezdí občas i nakupovat )
Prozradím vám tajemství:
(pokud jsem si dobře všímal) nikdo z řidičů, kteří v tom jezdí, není schopen trhnout při vyhýbacím manévru volantem tak prudce, aby to podivné esúvéčko vyvedl z rovnováhy, takže se není třeba bát špatného výsledku losího testu!!
..myslím, že jsi nám jen chtěl oznámit čím jezdíš.. protože v tvým příspěvku se prostě nevyznám... Jo a to auto máš kvůli většímu egu..?? nebo přirození..??
Heh, o akej "výbeve" je reč? zadná stierač s ostrekovačom, zadné hmlovky, predné svetlá nastaviteľné z miesta vodiča, tretie brzdové svetlo? Toľko som totiž čítal pri kolonke výbava u Fabie Junior... Ja len pre pobavenie, že čo sú schopní spomenúť a honosne nazvať ako výbavu, hehe.
Sranda tu je. Občas. Třeba teď ten tvůj příspěvek - to jsem se zasmál Tak Imprezo... jedna poučka... - mimo dobrýho auta to chce mít taky dobrej rozhled.
Zažil sem kouzlo nového auta a určitě je to super pocit mít něco nového,co nikdo přede mnou eště neměl,ale určitě tento pocit není to nehlavnější na novém autě.Určitě ale bude ojeté auto za 200 tisíc kvalitnější než nové auto za 200 tisíc.Neřikám,že Logan je špatné auto,mnoha českým chalupářům určitě dobře poslouží.Levné auto nikdy nemůže být kvalitní ve všech směrech a i kdyby,tak bude kvalita na úkor něčeho jiného.Sem ale zvědavej na projekt "lidového" vozu od Volkswagenu,který má stát okolo 3 000 euro,to už nevím,jestli opravdu nebude každé ojeté auto lepší,než nové auto za zhruba 100 000 Kč
Nějak jsem si nevšiml, že by se všichni konkurenti VW převraceli - což by z Tvého příspěvku mělo vyplývat (VW by si to přece zařídil za pár éček)... Cos nám vlastně chtěl sdělit? Že máš STI? Že Němci jsou tupci? Nebo že by tu tupec byl někdo jiný?
No prave - rychlost skutecne specifikovana neni, zacina se nekde podle odhadu a konci se tam, kde auto nezvlada. A prave velka otazka je - opravdu prvni "selhani" Loganu prislo az kdyz se prevratil? Vetsina aut jde totiz pri urcite rychlosti do smyku a pak uz se netestuji, proste se zapise ta nejvyssi dosazena rychlost, pri ktere se podarilo "nepobourat" kuzely. Takze je mozne, ze Logan v 60 udelal hodiny a bylo po testu, ale nekoho napadlo, ze lepsi medialni efekt bude, kdyz se to zkusi v 65 a auto bude na strese...
Vo VDA teste sa najazdova rychlost nespecifikuje. A-cko testovali pri 60km/h, Feliciu tiez pri 60km/h. V sprave o Felicii sa pise, ze najazdova rychlost je medzi 50-60km/h. Preco bol Logan testovany pri 65km/h?
Fajn, a teď se vrať zpátky do školy. Zopakuj si pořádně češtinu a pak i matematiku... Fabia ve výbavě o který píšeš vyjde zhruba na 400-450tis. V porovnání s Loganem cca 2x tolik.
Co si takhle uvědomit, že cílová skupina pro Logan nejsou majitelé Superbů ale majitelé Š120, Favorit 135 a podobných historických kousků, kteří nemají 500tis na nové auto.
ja by som si radsej kupil starsie jazdene, najlepsie japonske. napr. taky nissan primera r.v. 2000-2001 sa da zohnat do 300000SKK t.j.230000CZK, je to min 1,6i s ABS, 2x airbag, servo, el.okna, klima, radio...tieto vozy su spolahlive, maju skvely podvozok, a su /este stale/ pekne
Kouknete se na to z teto stranky: Kdyby byla /a podotykam "bohudik",ze neni/ moje Sti MY 2005 primym konkurentem nemastnym neslanym takyautum s cumakem VolkswagenSeatSkodaAudi za vpravde nechutny penize, tak si to skoroautomobilka za par "ecek" proste zaridi. To by byly trofejni fotky vedle subaru prevracenem na budku v testu, panecku! Fa.isti jsou fakt tupci, kdyz veri, ze jim na to clovicci skocej... P.S.: Pro GTI: Ty "etalone etalonu", tebe mam rad, nikdy nesklames. Alespon je tu sranda, ze...
Osobně se přimlouvám za kvalitní ojetinu nižší střední třídy v ceně cca 150 tis....Ve výbavě jsou většinou ABS a airbagy+elektrika a s velmi rozumným počtem kilometrů je pro mne takovéto auto zajímavější...Jinak Logan je specifické auto pro specifickou klientelu a ta jí zajisté ocení. Za tuto cenu (200000)je pro mnohé lidi zajímavá, za 220000 už bych jí nekupoval. To bych raději vzal Thalii s podobnou užitou hodnotou a větší bezpečností. O hodnocení designu v tomto případě nemůže být řeč...
Dobře vem si Fabii sedan - do ní můžeš dneska dát co tě napadně od xenonových světel po dinamickou navigaci. motory jsou taky perfektní 1.4 16V (74 kw) 2.0 MPI (85 kw) 1.9 TDI PD (74 kw) jinak si myslím že má fabia rozhodně víc co nabídnout něž Logan a rozhodne je jejím větčím soupeřem Renault než Dacia. Ale jak jsem řekl neodsuzuji Logana věřím že je to auto na které tato země čekala dost dlouho a jenom v mém okolí si dovedu vybavit celou desítku lidí kteří jsou za něj těch 200 000 ochotni dát a budou v něm jezdit dalších 10 let.
Logana si kupují většinou lidé,kteří mají doma staré Škodovky a chtějí něco s velkým kufrem za málo peněz,s kvalitou ani tak moc nepočítají,protože stejně za rok najedou pát tisíc kilometrů.Za 200 000 je to celkem dobrá koupě,jenže v základu to auto nemá nic,ani polstrovaný prostor kufru,za lépe vybavený vůz člověk dá asi 260 000 Kč.Určitě to je lepší,než aby lidé jezdili po silnicích ve starých Škodovkách.Já osobně bych dal přednost ojetému autu okolo pěti let stáří,které pořídím za těch 200 tisíc,budu mít kvalitnější auto s lepší výbavou,anebo si koupím třeba Thálii,která se mi jeví podstatně kvalitněji,sice je menší,ale stejně,kolik lidí využije kufr o velikosti 510 litrů,asi moc ne
Já reagoval na komplex Michala H z Fabie... Jinak souhlas, že je Fabia dražší než Logan, za kvalitu se hold platí. Jinak ve Fabii není žádný litr, kdysi chvilku byl, ale už dávno není. Logan v základu je ale taky úplně holej a výbavou plně srovnatelnej s Fabií Junior, ale uznávám, že je mnohem větší.
ja delam v automobilovym prumyslu a reknu ti ze bych si novy auto z prvnich dvou let vyroby nekoupil. teprve tam se vychytavaji mouchy. (vyrabime veci jak pro dacii tak bmw mini a mercedes atd.)
pro lidi je to vyhoda za takovou cenu koupit nove auto s maxi kufrem. ja jezdim rychle a casto ale zatim jsem neboural nebo jsem nemel moznost prudce se vyhejbat takze je to jedno. ta moznost koupit za ty penize ojety auto neni pro nektere lidi lakava. v AAA si soused koupil nebourane auto a jel do servisu tam mu rekli ze to bylo bourany snad ze vsech stran a pak nekomu verte. jedina nevyhoda je ze se na logan ceka nekolik mesicu.
Michale Michale, ve Fabii jsi nikdy neseděl, protože napsat takový blud o autě, které má v třídě malých vozů jeden z nej podvozků, by jsi bez duševní poruchy nemohl. Nějak moc Ti ta škodovka leží v žaludku (viz. Tvé příspěvky k RS), zdá se, že fandíš jiné značce a nějak se nemůžeš srovnat s úspěchy Škodovky...
Je vidět, že jsi tou Fabii nenajel dostatečný počet km. Alespoň ne nějakým základním modelem. Panč ten se převrací v každé druhé zatáčce (pokud ovšem zrovna nestojí v servisu). Už mě z toho opírání se o řadící páku bolí ruka a ucho mě bolí z toho, jak ti při 40km/h piští gumy v zatáčce. Je to bída, i žigul jezdí lepší. Když se podívám na logan, tak mi připomíná víc auto než ta fabia. A i přes tento podivný test bych, být případem člověka, který chce nutně nový vůz, do toho šel. Postavit na přední kolo a hodit přes střechu se dá každý vůz... chce to jenom dobře zatočit.
Hm vidím žes mě nepochopil... Autosalon o Loganu mluvil jako o rovnocenném partnerovi Škody Fabie, ba i víc. A pak to přišlo. Následné svolávání bylo první, ne poslední, bylo jich více, teď dokonce převrácení. Prostě když modely samotného Renaultu mají nedostatky v dílenském zpracování, jaká asi bude Dacia že... P.S.: Jsem zvědav, zda Dacia (Renault) dokáže tak rychle zareagovat jako to udělal tehdy Mercedes-Benz...
"Krátce potom začal Renault svolávat Dacie do servisů... Tak si říkám, kde soudruzi z Francie a Rumunska udělali chybu." ....nechci nikoho ponizovat, ale tohle je celkem bezny... nedavno svolaval koncern VW kvuli nejakymu dilu na moterech 1.9 TDi atd. To se stvava vsem...
Ja bych rekl, ze Logan je dobra volba pro cloveka, ktery potrebuje auto, ale ma omezene financni prostredky. Za ty penize se urcite neda vybrat lip a myslim si, ze ojetina taky ne - vzlast pro ty, co autum nerozumi (a tech je vetsina) a nemaji sanci si vybrat dobrou ojetinu. Navic maji zaruku atd. Kdo kupuje auto za 200000 urcite neceka spickovy sportak.... No a to si asi nekdo uvedomil, tak potrebujou Logana medilne znicit a hotovo....
Autosalon na Primě asi před půl rokem testoval Logana a zaujala mě "jedna" jejich věta: By Renault na zádi je něco jako kdyby měla Škodovka nápis by Ferrari... Krátce potom začal Renault svolávat Dacie do servisů... Tak si říkám, kde soudruzi z Francie a Rumunska udělali chybu. Ono se to vlastně dalo čekat. Nejen v zájmu bezpečnopsti: Mnohem radši ojetý vůz než nový za cenu okolo 200 tis.. Kdyby to ovšem ta tu cenu byla Fabia či nějaký jiný malý vůz z koncernu VW, to ano, ale zbytek... Děkuji, nechci.
Netvrdím, že je dacia v dané trídě nejlepší auto. Tvrdím, že za tu CENU je dacia ve své třídě nejlepší auto!! Měl jsem možnost ji zkusit takže vím, co říkám. Podobně vybavená fabie, byť rozhoně lepší auto stojí o 100.000,- víc. To spoustě zakázníkům stačí. Myslím, že se tohle auto se Renaultu fakt povedlo
Jj, Nemci to nemaji jednoduche, jak se zbavit milionu Golfu v bazarech. Test po 100 tis. km jim asi taky nepomuze, protoze motor je jedna z mala veci, ktere ma Logan tak nejak normalni. Rad bych jim poradil, ale taky nevim jak
Já ti to řeknu asi takto každý je zvyklý na jiný stupeň komfortu v autě. Nevím, mně osobně Logan nesedl víc se mi zamlouvá Thalia, to je pravá dáma, tam bylo vše tak jak má v autě být. Tím nechci Logana nějak pomlouvat. Věřím že jsi určitou klientelu najde.
Nevím tedy, čím plaveš normálně, jestli ponorkou nebo parníkem, ale nedávno jsem Logana dost podrobně zkusil, napsal tu o tom a jsem přesvědčen, že teď nevíš, co píšeš. Nebo neumíš jezdit přes koleje. Nedrnčí tam nic. Je to výborné auto, uvnitř ergonicky bez kazu (a to i při absenci důkladného seřízení volantu), v zatáčkách výborně vede stopu, a také výborně brzdí... to koneckonců není nic překvapivého, je to Renault. Ten, kdo se rozhodne ho koupit bude určitě spokojen.
Chlapi měl jsem možnost řídit Logana hned jak ho (Dacia a Renault) uvedli na trh. Vřele to všem doporučuji. Při přejezdu kolejí vám málem vypadají zubu. Ale co mě fakt dostalo auto mělo najeté asi 2000 km, všechno v něm drnčelo a klepalo. Jediný motor 1.4 MPI ten je docela v pohodě, tichý a není ani moc žíznivý ale Logan jako auto no nevím. Na druhé straně co by jste chtěli za 200 000 Kč.
..nejen medvěd má ESP v základu... teda pokud nemyslíš Brtníka nebo Kodiaka.... S tou světlou výškou atd... ten Logan byl právě stavěnej s tou vyšší světlou výškou, v kvalitě zpracování jaký má... rumunsko je skvěla země kde si to skvěle otestovali... takže tady byl jeden jedinej rozhodující bod a to je cena...!!!
Klid. Kdysi jsem zažil "srnčí" test na vlastní kůži... s Š100. Srna i já jsme to zvládli. Ještě dnes to ale rozdejchávám při hlubokejch snech... P.S. výhodu maj prej paroháči... ale možná je to jen pomluva...
I Smart ForFour ma lepsi crash test a to neni zadny obr - proste ale poradne udelany a taky samo drazsi.
Takze bud levny s*h*i*t nebo drazsi kvalita.
Osobne se primlouvam k bezpecne ojetine.
1) bolo by velkym problemom to od ADAC-u prelozit cele? Nespominaju sa tam aj pneumatiky, pruziny a stabilizator?
2) mam pocit ze niekomu v nemecku lezi Logan riadne v zaludku. Najprv sprdli crash test v porovnani so starym Golfom, nakoniec po testoch EuroNCAP to boli 3 hviezdicky co Renault aj predvidal, takze...
3) pochodili by lepsia auta ako Panda, Spark, Matrix a ine s vyssou karoseriou bez ESP v danej rychlosti?
Netvrdim ze je to super auto, ale za danu cenu je to velky konkurent v nizsej strednej triede za cenu mestskeho mini a dovolim si tvrdit ze bezpecnostou na urovni alebo trochu vyssej ako mestske mini. A ten kto to kupuje verim tomu ze si je toho vedomi ze nekupuje "premianta" triedy a nebude ho porovnavat s raz tak drahym Golfom.
"Herr Oberst,....ono, ono..." / "Tak to vyklop!" / "Zase to nevyšlo. Logan se prodává víc a víc." / "HimmelHerrGottDonnerWetter, jaký nám zbývají alternativní taktiky boje?" / "Nic moc. V zásadě máme už jen dvě šance. Dlouhodobý test AutoBildu, kde po 100 000 kilometrech Logan rozebereme a pak se s velkou pompou zjistí, že se vypařil motor. No a když ani to nepomůže, máme v rukávu poslední, ale vážně zoufalý, pokus." / "A to je?" / "Porovnání svítivosti světlometů v tom našem tunelu pod hradem. Pamatujete ty naše úspěch? 'svítí jako žádný jiný' No a teď to bude znít nějak takhle: 'Jak vypadá černočerná tma? Pět Loganů v tunelu.' Ha ha ha." směje se z plna hrdla podřízený / "Na gut." / "No a na závěr dáme: 'Proč si nekoupit radši jednu moc pěknou luxusní ojetinu? Má takový sexy třetí sloupek." / "Ha ha ha" směje se pro změnu plukovník "Tomu říkám chytrému napověz, hloupého trkni". A oba se dávají do hurónského smíchu....Opona se stahuje, porada končí.....
Tak doufám, že se u Renaultu "chytnou za nos", dají autu tvrdší pružiny, sníží světlou výšku a za příplatek ESP.
Otázkou ovšem zůstáva, jaké byly podmínky testu (rychlost vozidla, vzdálenost kuželů, zatížení vozidla ...).
Dostane se vůbec běžný řidič, který dodržuje dopravní předpisy do takové situace ?
...stoji za to pripomenout, ze "acko" se prevratilo uz pri 60 km/h. Taky by nebylo od veci zminit, jaka jsou pravidla testu (tj. je nejaka standardni rychlost, nebo se auto testuje, dokud se neprevrati). Pokud plat druha moznost, pri jake rychlosti se prevratila jina auta? Chapu, ze germanum lezi Logan poradne v zaludku a chteji ho za kazdou cenu shodit, ale novinari by meli byt pokud mozno objektivni a tyhle polovicate informace jen pripominaji ono zname "koho chleba jis..." a o profesionalite prilis nesvedci.