Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan se převrátila při losím testu

Libor Zezulka
Diskuze (206)
Německý ADAC vyzkoušel schopnosti Dacie Logan mezi kužely a nedopadlo to dobře. Dacia Logan se převrátila na střechu.

Až dosud Renaultu záměr vyrobit levný, prostorný, ale kvalitní automobil, který osloví masy, stoprocentně vycházel. V zemích střední a východní Evropy se nekonfliktní sedan skvěle uchytil a opanoval přední, většinou dokonce první příčky svého segmentu. O logan najednou projevili zájem také obyvatelé bohatých zemí západní Evropy, s nimiž Renault původně nepočítal.

Není divu, že motoristická média s napětím sledovala (ta zahraniční obzvlášť), jak dopadne logan v crash testu. Tři hvězdičky (50 % za čelní a 61 % za boční náraz) za bezpečnost posádky není oslňující výsledek, ale také žádná katastrofa. Ta přišla později. Mezi kužely prohnal testovací dráhou v rychlosti 65 km/h německý ADAC a podařil se mu podobný kousek, jako slavnému švédskému novináři s MB třídy A v roce 1997, ovšem v rychlosti 60 km/h.

Zkrátka a dobře Dacia Logan se převrátila na střechu. ADAC ve své zprávě připomíná, že vůz s ESP by losí testy bez problémů ustál, ale ESP logan prostě nemá. Tím ovšem problémy nekončí. ADAC také připomíná, že převrácení automobilu doprovází silná deformace A sloupku, která může v případě nehody ohrozit život cestujících. Závěrem ADAC dodává, že možná stojí za to zvážit, zda si místo levné Dacie Logan nekoupit ojetý, ale bezpečnější vůz.

Diskuse: Co si myslíte vy? Je lepší koupit za 200 000 Kč lépe vybavený, komfortnější a bezpečnější ojetý automobil nebo raději vůz nový, byť možná méně bezpečný?

Libor Zezulka
Diskuze (206)
27. 7. 2005 21:43
Re: Perly
Nemusí pršet... stačí když kapou logani
27. 7. 2005 21:41
FANDÍM MU
Tohle jsem tu otiskl 10.5.2005 - pouze to teď zkracuji: DACIA LOGAN 1,4 MPi, výbava Lauréate (240.900,-). Vlezu do Showroomu Renault, tančím na podlaze z níž by se dalo snídat a blížím se k oddělení DACIA. Pěknej pořez. Velké plochy, vysokej. Působí hodně, hodně jistě. Předek kazí jen nehezké logo DACIA. Obtančím ho a sjedu ten Lonesovský zadek se svislejma blinkrama. Koukám do papírů - 9 barev. Každá krásná. Kola 15-185/60, hmm docela mu sedí. Tři výbavy, i ta nejlevnější je samo s pytlem. 199.900. Ještě to obcházím - tohle je ten zatracovanej LOGAN? Tohle je malé auto? To tedy rozhodně ne. Tvary jsou usedlé, ale nikoliv bez možnosti poskytnout příjemný zážitek. Předek je vysloveně osobitý, pevný, s dobře padnoucíma mlhovkama. Žádná trága se nekoná. Výborná kvalita laku, žádnej pomeranč. Přebírám klíček s dálkou, otevírám, sedím. Sedák bez výrazného vedení, opěradlo o poznání lepší. Mohu i nahoru a dolů. Volant je napevno, ale během 10sekund sedím jak ve fotelu. Kaplička mě doslova přizemní - jo, to okoukali u BMW, ty seřízlé spodky okruží. Orámování budíků je v matném stříbře a tedy tohle je dotažené v rámci své třídy hodně daleko. Uprostřed mezi rychloměrem a otáčkoměrem je počítač - to chválím a digi ukazatel paliva a teploty s grafickým znázorněním. Vkusné, stylové, výborně čitelné. Koukám na kulaté výdechy, středový panel je strohý, trochu utopený dole, ale pasuje sem. Mezitím poslouchám výklad - převodovka z Meganu, Motor s Clia, prý budu mile překvapen - uvidím. Vystoupím ještě, koukám na zadní, místa habaděj. Před nasednutím ještě z boku mrknu a líbí se mi malé přesahy karoserie.// Navléknu pas, netáhne. Startuji. Motor na volnoběh v normálu, registruji, ale mohu i šeptat. Spojka má sametový odpor, to je příjemné, řadím jedna a jedu. Sázím jedna až pět - jako kdybych ho vodil každý den, rychlosti nehledám. Motor je poměrně pružný, nijak moc hlučný. Po pár kilometrech jedu po okreskách 110 - 120 a pocitově mi připadá, že jedu 80. Moc příjemná jízda. Podvozek hezky přitvrdlý - jen mírně se naklání v zatáčkách, neodskakuje, jsem hodně překvapen. Čekal jsem rozpačitý dojem a teď jedu úplně spokojen. Ohlašuji spolujezdci, že půjdu na brzdu - nástup rychlý, zpomalení znatelné, brzda jak má být... //Kupodivu mi nevadila absence seřízení volantu, neboť ergonomie je tedy zvládnutá perfektně. Brzdy bez připomínek, spojka super, výhled bez kazu. Za jízdy žádné vrzání (plasty jsou tvrdé, jistě). A pak ta šíře vpředu... špica.
27. 7. 2005 21:27
Re: Perly
Tebe teda ne A napsal jsi to věrně. Máme stejné myšlénky - já nahoře píši - LOGAN je AUTO. Jistě.
27. 7. 2005 21:23
Re: Nemecki blbci
Jo, rád si řídím sám a rád si i brzdím. Sám. P.S. Rád i sám smrkám
27. 7. 2005 21:16
Re: Nemecki blbci
Tak tohle se ti povedlo -