no zbohom,az doteraz patrili toyoty k najmenej poruchovym autam,ale asi ich uz nebavi vyhravat ankety spolahlivosti a tak sa japonci rozhodli,ze najvacsiu istotu v znizeni kvality vyroby dosiahnu ked zacnu vyrabat auta v CR.ak budu take kvalitne ako fabie mame sa na co tesit,cesi nevedia nic spravit poriadne...
Ve druhém pádě se nepíše s té Toyoty, ale z té Toyoty. Nikdo se z Toyoty nechce podělat, ale když to srovnám s Citroënem a Peugeotem se vším všudy, a to nejenom v této kategorii, mají Francouzi co dohánět. Ano přiznávám BMW mám raději než Toyotu a je jistě lepší(také nesrovnatelně dražší), ale i tak je na tom Toyota velmi dobře.Pa Pa
Soudím, že přispěvatelé ze zahraničí mají převážně jiné starosti, než hlídat češtinu v odborných článcích proti pronikání cizích slov. Tenhle argument neberu.
To by mě taky zajímalo.Někde jsem slyšel,že mají mít v Praze sraz či přestávku.Možná zkus zapátrat ve starých zprávách na www.autorevue.cz,mně se nechce .Nevím,zda tam bylo udané místo,ale zkusit to můžeš
Vim, ze to do tyhle didkuze asi nepatri, ale nevite nekdo neco podrobnejsiho(napr. kudy se pojede pres Prahu) o Gumballu 3000, ktery zacina 14.kvetna???????????????? Ja bych se tam docela podival.Prece jenom, kde ma clovek moznost videt McLaren F1 atd na zivo u Nas?!?
Hm, opět si mě odpovědí nenadchl, ztrácím tu s tebou čas. Jediný kdo je tu zaprděný, vše kritizující a ne moc bystrý "čecháček" (záměrně používám tvůj slovník) jsi ty. Sám požíváš slova jako čecháčská malost - to jako že ty jsi velký čech nebo co? Zbav se svých komplexů a pak něco piš do veřejného fóra, nikoho tu tvoje problémy nezajímají.
Správně, a jednou z forem oné "simplifikace" je psaní bez diakritiky a nesprávné používání velkých písmen a trojtečky, nahrazující z jakéhosi důvodu zcela dostačující čárku.
1,2HTP je slabší a žravější už jen podle technických parametrů. Když pominu kufr, tak nato, že je Fabia o půl metru delší, rozměry interiéru jsou fakticky větší v Aygu - je sice menší v šířce o 5mm, to ale vyvažuje daleko větší prostor nad hlavou (Aygo je o 235mm vyšší v interiéru) a lépe tvarované sedáky vzadu, které zvětšují prostor v kolenní oblasti. No chlapci, už vám zbývá jen ten kufr...
Já zase od někoho, kdo si dá přezdívku "P" naopak neočekávám nic, ať zachovám linii diskuse, seč se mi to příčí.... Asi chodíš , hochu, na fóra o autech jen pár dnů, protože jinak bys postřehl, že obecně platí, že vše co je české, nebo od VW, je totálně špatné. To se mi nechce věřit. Německé ani české auto nemám, pominu-li Fabii pro ženu, což jí na ***čky po městě stačí, ale to se nepočítá. Jenom mi vadí kritika, která je kritikou z principu, že je něco z Česka nebo Německa,což je projevem čecháčské malosti. Nemusím z kolínských tašek omdlévat,ale nemusím je za každou cenu kritizovat. Na tento názor mám právo a tímto to ukončím.IT je zkratka jména, ale to tu snad nebudeme řešit, nebo i tohle je problém? Alespoň je vidět, co vše je pro někoho problém...
Hm, dobře, podle tebe by teda bylo lepší, aby sem psali jen lidi co budou vše české hájit, budou z toho na větvi a rozepisovat se jako ve škole? Pokud sis nevšiml, nežijeme v pohádce. Prober se! Myslíš, že všichni němci hájí všechno německé? Po EU jezíme i jiní, ale ty určitě ne... P.S.: Od někoho kdo si dá přezdívku IT bych čekal víc inteligence
Ano, je to psáno tak srozumitelně, že zírám. Proto cokoliv dodávat je zbytečné, ale, pokud se ti uleví, kolínská auta jsou srač*ky, zmetky, prostě nechápu, jak mohl tohle někdo vymyslet a už vůbec nechápu někoho, tvoji matku v to počínaje, že si to může vůbec koupit. Fakt šílené. Kdo se povyšuje? Já? No to sotva. Mně fascinují lidé, kteří umí, což oceňuji, zapnout comp a na cokoliv, co se v Kolíně nebo v Boleslavi vyrobí napsát, že je to *, čímž končí i jejich slovní zásoba za AGJ a umění modelovat ve 3D. Po EU jezdíme i jiní, ale to sem nepatří. Je to o autech. Nicméně, že jsme pro ně 2. liga, ví každý, až na pár socdem nadšenů na čele se soudr. špidlou aj. podobnými.
P.S: Matce kup přilbu, bude se v tom cítit bezbečněji. Už jsem jistě "správný čech", protože to kritizuji.
Jasně, já jezdim denně po D11...a maximálku využívám často ale Kolíňáci jsou super, mě se moc líbí, ale jak jsem již psal, není to nic pro mě (moje matka si již objednala Aygo...) Jo a nechtěl jsem hájit kritiky, jen nemám rád lidi, kteří "pomlouvají" čechy a jaksi se tím staví nad ostatní čechy a zatím nemají páru co se děje venku (doufám, že je to napsáno srozumitelně, zní to totiž podivně )
Je to fakt.Ale já bych do yaga klidně šel.Když bydlíte třeba v Praze, nepotřebujete mít maximálku kolem 220 ,zrychlení pod 7s a za sebou 500l kufru.Aygo si spíš koupí každý jako 2 auto do rodiny do přecpaných měst něž na každodenní cestu Praha-Brno.To je jasné.Ale každý hned nemusí kritizovat dobrý nápad na 3 pěkná auta a na pěknou továrnu v kolíně!
Jestli je podle tebe touha sdělit svůj názor ostatním projevem nevyspělosti země EU, tak nikdy nevyspějeme. Není nic horší než stádovost názorů a nevyjádření toho svého. Tím bychom byli minmálně o 16 let zpět. Je jasné, že stránky o autech nebude navštěvovat tolik příznivců malých aut, jelikož jde většinou o ženy, které zajímá jen kudy se tam leje palivo, proto tu bystřejší člověk nemůže hledat samou chválu na tyhle prcky. Nemám nic proti trojce z Kolína, i protože v kolíně bydlím, fandím jim, ale v životě bych si něco podobného nekoupil a popravdě řečeno nechápu lidi co si malá auta kupují, ale neberu jim to . Odpovídám na tvůj příspěvek, protože nemám rád, když někdo "pomlouvá" čechy. Poměrně často cestuji po EU a češi jsou na západě dost oblíbení, v očích "západních evropanů" už to rozhodně nejsou tzv. "chudí příbuzní" (i když my víme, že stále ještě jsme...). Zamysli se nad svým příspěvkem...
Nedělám v Kolíně a auta mne neživí. Když jsem pročet názory, tak je jasné, že jsme v stále v česku. Všichni všechno ví, vše je špatně, neprodá se to atd. Nebo-li, ujasnil jsem si, že nejsme vyspělá země EU. Jo, také asi všichni ví, jak se má hrát hokej, ale bruslit umí...Umí ti chlapi v hospodě? Tak je to i vývojem aut. Jasně, Japonci a Francouzi postaví továrnu na 300 tis/rok, aby to neprodali. Že by až tak byli padlí na hlavu? Tomu nevěřím. K ceně: je to problém každého z nás, za kolik dělá a nakolik je pro něj auto drahé či levné. Podle mne je cena přiměřená.
Ahoj, chtěl bych reagovat na to, že si každý koupí raději yaris než aygo.
Od září je v Evropě nový yaris, který se velikostí bliží spíš Hondě Jazz(viz. VITZ v Japonsku), takže i s cenou půjde nahoru... a tím uvolní místo pro aygo
Otázka je, jestli nebylo lepší nechat současnou strategii -"zlatý střet)"
Z té kolínské trojice je jistě nejhezčí. Podstatnější však bude, jak na tom bude s kvalitou a spolehlivostí. Pokud bude následovat své větší "sourozence", má podle mého názoru budoucnost. Popravdě bych chtěl vědět, kdo by si z oné trojice, vybral něco jiného než Aygo...
Nejsem nikterak zaujatý vůči Citrënu a Peugeotu, ale Toyota je asi Toyota.
Naprostej souhlas. 1,2 HTP je slušnej motor, jen je na něj Fabka trochu moc těžká. Ale i tak jede slušně. Jen nevím co centor myslel tím větším prostorem v Aygu než ve Fabce. To měl být žert??? Seděl jsem v Aygu a vím své...
Přidat si trochu tlumící hmoty? To jako doma? To je vtip? To bychom byly na úrovni Favorita z r. 88, kde s tím kutilové laborovali. Mimochodem jakákoliv podomácku dodaná tlumící hmota bude stejně naprd.....
Jenže Fabia je o půl metru delší, resp. o 250 kg!!! těžší. Problém není v motoru 1.2 HTP, ale v jeho kombinaci s autem, na které je prostě slabý. Dát 1.2 HTP 12V do Ayga, jelo by to možná líp než ten toyotí tříválec
to teda nevím, co vlezlo na mozek VW s Fabii 1.2HTP, ktera ma o 3kW min, zere o litr vic a zrychleni z 0 na 100 ma za 15.9 proti 14.2 u Ayga. I kdyz je to prditko, v interieru je vic mista a s tou hlucnosti bych byl opatrnejsi - nechce se mi verit, ze by Toyota nebyla ticha...
Dovoluji si připomenout, že jste četl pouze první jízdní dojmy, nikoliv test. Ten bude následovat, jakmile bude Aygo oficiálně k dispozici, tzn. nejdříve za měsíc. Spotřebu jsme neměřili z jednoduchého důvodu - vůz byl k dispozici pouze na několik hodin a za tu dobu se ani nelze přiblížit k hodnotám, které by aspoň trochu odpovídaly skutečnosti.
Tady se ale vylihlo najednou odborniku, co prispevek to zcestne kecy.
Smerovou stabilitu vyresi sirsi pneu. Pridat si trochu tlumici hmoty a je po hlucnosti, ne? A prodavat se bude hlavne na zapad od nas. Nejvic me ovsem pobavila poznamka, ze toto auto bych nekoupil nikomu ani za trest mne jsou mini auta sympatictejsi nez kdovijak obludne rozchlastane kary
Tak jsem jen tak pro legraci spočítal, kolik by to mohlo jet (předpokládám omezovač na 6500ot/min) a vyšlo mi 230km/h (z (velkého)kopce po (silném) větru). To by mohl být slušný adrenalin.......
S tím názvem pro Trepiúno plně souhlasím. Nevěřím ani tomu, že by byl interiér 3+1. Spíš to bude klasicky čtyřmístný. Však má být dlouhé 3,3m (tj. jako dnešní pětimístné Seicento).
Ten název Gingo jsem nedokázal pochopit. To byla hodně velká blbost. Stará Panda byla hodně oblíbená, zná ji prakticky celá E., nový typ na ni v leckterých momentech velmi navazuje, bylo proto nelogický, dávat jinej název. Ještě že Renault protestoval . Díky tomu je to zase Panda.
Jen si myslím, že tyto malé typy Fiatu začínají velmi zaostávat za konkurencí z hlediska motorů. Na obsah 1.1 jsou výkon 40 kW a spotřeba 5,7/100 km už víceméně mizerný hodnoty. Dnes motory 1.0 běžně dosahují výkonu kolem 50 kW a spotřeby v rozmezí 4,6 - 4,8 l/100 km. Doufám, že s tím Fiat taky něco udělá. Snad by mohla pomoci technologie Uniair. .
Doufal jsem, že motor 1.1 v Pandě bude časem nahrazen motorem 1.0 od Opelu, ale to se už konat asi nebude (rozchod Fiatu s GM). Zatím vyčkávám, tak uvidím. Můj Saxík by si taky už zasloužil vystřídat. Před ním jsem měl starou Pandu a rád bych se k Fiatu vrátil.
Když už to chtějí prodávat za luxusní cenu (o cca 30-50 tis vyší než konkurence) jako stylovku, mohli to alespoň luxusně zatlumit. 20 kg tlumících hmot navíc by to snad uvezlo a zas tak moc by to náklady nezvedlo..... Tu převodovku jsem teda taky nepochopil - u litrového auta do města - na trojku 150 a pětka neudrží 140 po rovině? Se mi zdá že šikovným žaponcům vlezlo český pivo na mozek......
Mas recht. jenom neverim ze se novy fiat bude jmenovat Trepiůno podobne jako se nova panda nejmenuje Gingo. Trepiůno je slozene slovo Tre piů uno a chce rict ze se tam vlezou 3+1 cestujici... Kazdopadne at uz se to bude jmenovat jakkoliv, tyhle dva modely spolu s novym puntem by opravdu mohly spasit Fiat. Pokud se k tomu prida solidni naharada za ne prilis podarene stilo, mohl by Fiat znovu ziskat povest nejlepsiho vyrobce malych aut v Evrope
Já bych naopak řekl, že to bude konkurovat Pandám, Picantům, Matizům, Sparkům...Myslím si, že je to stejná třída. Ale v rámci této třídy budou patřit k nejmenším ale zároveň nejdražším. Když to porovnám třeba s Fiatem. Za daleko míň peněz nabídne v tomto segmentu podstatně praktičtější pětidveřovou Pandu a již velmi brzy daleko hezčí a stylovější třídveřové Trepiúno. Použitelný na verzi 4x4 (tak jako v případě Pandy 4 x 4)to taky není. Moc se těším až to uvidím, svezu se v tom, ale Evropa z tohoto vozítka na zadek asi nepadne. Podle mě to bude velkej humbuk pro nic, zatímco taková Panda je tichá voda, která břehy (v tomto případě spíš prodejnost)mele. Uvidíme prodejnost za rok.
Jen pro představu-prodeje miniaut v Evropě za rok 2004:
Fiat Panda - 185 196 ks.,
Renault Twingo - 84 365 ks.,
Smart Fortwo - 81 695 ks.,
Ford Ka - 78 430 ks.,
Fiat Seicento - 62 084 ks.,
Kia Picanto - 56 886 ks.,
Daewoo Matiz - 55 081 ks.,
Hyundai Atos - 37 220 ks.
Jsem dost zvědavej, kde bude za rok trio z Kolína.
Porovnávat tento segment v Evropě a v Čechách má přitom smysl. Dokládá to například Fiat Panda, jejíž prodeje jsou v E. větší, než jejích dvou největších konkurentů dohromady, v Česku jsou prodeje Pandy dokonce vyšší, než tří největších konkurentů dohromady.
Podle toho, jak své dojmy hodnotí auto.cz, je to nejspíš dost hlučné prdítko. Že budou holé dveře přenášet hluk mnohem víc, se dalo čekat.
Tedy auto pro ženy? Spíš pro západoevropské studentky, které parkují vedle kavárenského stolku. Souhlasím, že Yaris je oproti tomuhle dospělé auto, i když má jen 3,62m. Pochybuji, že se bude jednat o přímou konkurenci matizů, picant, sirionů a dalších mini. Tahle trojka je ještě o třídu níž. Dovolím si též vyslovit názor, že nová generace se za 4-6 let bude vyrábět přinejmenším v Polsku, protože tohle auto vypadá i v plné výbavě stále lacině, ale levné není.
Ještě štěstí, že nenese logo Škody. Pak by bylo Aygo premiantem tuzemských testů.
Hezké je, pro ženu s dítětem snad i praktické, ale bude se prodávat za cenu Yarisu => prodeje na bodu mrazu. Yaris s ABS, airbagem řidiče a CD stojí 249 000 Kč. Toto bude tak o 10 tisíc levnější.
Auto z tohohle segmentu bych nekoupil nikomu ani za trest, ale přesto si dovolím subjektivní názor. Aygo je mnohem hezčí než ti vytlemení frantíci. A to vychytrlé tvarování karoserie, to jak ohýbají plechy vprostřed směrem ven navozuje pocit, že je auto z masivních dílů. Dobrá psychologie. Obdoba toho, jak u Volva a Audi vypouknou pod bočníma okýnkama dveře směrem ven. Člověk má pak pocit, že ho nechrání plech, ale tlustá deska ocele.