Peugeot 1007, Citroen C4, C5, Renault Mégane CC, Laguna, Scénic, Espace, Lexus GS300 a Toyota Corolla Verso. Všetky tieto autá by získali 5 hviezd aj bez "belt reminderov". Samozrejme všetky treba posudzovať vrámci svojej kategórie.
Ked ti ide niekto oproti a tiez to dobrzdi na 64 tak je to 128 a to je uz pekna supa. Potom ti z auta zostane len kopa srotu. Pred Vianocami do otca (ja som bol spolujazdec) vletela jedna k***a ktora si myslela ze na poladovicu jej stacia letne gumy. Obaja sme isli v kolone takze my 40 ona asi 40. Chytila typka pred nami a potom nas teda jej narazova rychlost bola no povedzme 20 a z auta nema uz nic. Bol to sice len favorit ale aj tak. A my sme mali skodu za 370 litrov oprava 2 mesiace. mali by skusit aj narazy niekde okolo 90 km/hod.
Bohužel je hodnocení euroNCAP dost zavádějící, protože každá kategorie aut má jiné podmínky nárazu (tuhost deformovatelné překážky) a jiné hodnocení. Takže lze těžko říci, že by 1007 byla bezpečnější než třeba ta oktávka, která je v kategorii velkých rodinných vozů(sesterský golf je v kategorii malých rod.vozů) Lepší by bylo asi hodnotit všechny stejným metrem, pak by si člověk udělal obrázek o tom, o kolik je které auto bezpečnější než jiné. Například bych se dozvěděl, jo 1007 je nejbezpečnější z kategorie malých aut, ale když se stejně nabouram v BMW 5 (získalo 4*) dopadnu líp. (Možná,jen to odhaduju). Ve skutečnosti si taky člověk nevybírá, kdo to do něj napere...
Zajímavý byl test, kterej udělal VW - poslal proti sobě Polo a Phaetona každý asi 60kou.
kdyz jedes 90, a chce zabranit nehode a zacnes brzdit, tak zpomalis, takze tech 64km, je realny rychlost narazu, ber to takhle,jestli nejes uplne blbej, tak se snazis nehode zabranit, prece to do nikopho nenaperes 90kou....
Mám pro tebe dobrou zprávu. Teď jsem zjistil, že americká metodika IIHS rozšířila hodnocení aut i o náraz zezadu: www.iihs.org A docela to zamíchalo pořadím aut, jak jsem ho znal dřív. A Volvo opět zabodovalo
Výsledky bočního nárazu lze porovnávat napříč třídami. Výsledky čelního crash-testu v žádném případě ne. Hodnocení tohoto typu nárazu vypovídá, jak dobře si povede daný vůz, pokud narazí do stejně těžkého automobilu ([odkaz] Při bouračce SantaFe(4*) a Pevgeot 1007 (5*) bych každopádně chtěl sedět v SantaFe. Kdysi jsem někde na NHTSA četl (teď boužel nemůžu najít kde přesně), že při nárazu vozidla s dvojnásobnou váhou než má druhé, je posádka lehčího vozidla v osmkrát větším ohrožení života).
mám pro vás jeden, asi hloupý, dotaz – s autem tak nějak začínám, je mi 19. většinou v jezdím tátově santa-fe (´03), mám zatím najeto něco okolo 10 tis km. podle testů má tohle auto 4* … peugeot tady nahoře 5*. kdybych se, teoreticky, s tím peugeotem srazil, tak mi neříkejte, že by v tom prskoletu dopadl líp. je pravda, že za sebou nemám žádnou autonehodu, ani jako spolujezdec, ale když vezmu v potaz hmotnost toho auta a rozměry (mj. vzdálenost sedadla řidiče od místa nárazu), tak to všechno musí hrát do karet právě hůře hodnocenému hundai, ne ? co tedy ten počet hvězdiček vyjadřuje ? předem díky za osvětu
No tak to pozor. VW zachránily až testy čerstvých novinek jako Golf V a Touran. Donedávna katastrofa. Navíc velká škoda, že tam jsou jen aktuální modely. Když jsem se tam koukal asi před rokem, tak to vypadalo uplně jinak. Třeba takové Audi A6 To bylo taky "poor"
pekny...jen jsem zacal premyslet nad tim, ze tyhle auta se bouraj do zdi pri nejakejch 55KM/H a jsou docela na sroubky.... bohuzel ne kazdej jezdi po dalnici 55km/h a ve meste pri celnim narazu se rychlost a hmota nejak scita a nasobi a taky to zrovna moc neodpovida normalni rychlosti co kazdej jede. jinak dalsi bouracky najdete na www.wreckedexotics.com je tam i par aut s ceskyma spz...
Dělí. A: 22. Can results be compared between groups?
Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. Clearly a bigger car has an advantage if it hits a smaller car and Euro NCAP results can’t be used to predict the outcome of such crashes. zdroj: www.euroncap.com
ale já bych to čekal... teda stejně mě to trochu překvapilo, ale podívej se na ncap... kdo tam má 5 hvězd snad na každým modelu... renault, peugeot, citroen... takže asi tak
Já bych to poupravil: jsou nejbezpečnější pro velmi přesně stanovené podmínky evropských nárazových testů. Není od věci připomenout, že v USA se používá jiná metodika a postavit auto naplno vyhovující oběma je určitě o dost obtížnější. S tím, že většina výrobců kašle na sražení chodce máš samozřejmě naprostou pravdu a abych byl upřímný, já na tohle měřítko taky při pořizování nového auta budu naprosto kašlat...a kdo ne? Ovšem jako první dosáhly tří hvězdiček japonská auta ne?
..není se čemu divit - francouzský auta sou prostě nejbezpečnější a
vždy byly (viz C4 (i pro chodce-nato skopčáci serou,C5,Modus), kdysi
např. R12,Citroën GS...
Náraz zezadu testuje britská organizace na obranu spotřebitelů Thatcham. Zaměřují se ale pouze na tzv. whiplash efekt = co ti udělá náraz zezadu, když ti škubne prudce krkem (z toho jsou po bouračkách ty slušivé límce okolo krku). NCWR-Thatcham: www.ncwr.co.uk Kdo je líný zkoumat sám podrobně výsledky: suverénně nejhůře dopadl celý koncern VW.
Hodnocení těchto testů je poněkud trapné aby někdo dostal 5 hvězd jenom kvůli tomu že má kontrolku nezapnutých pásů je opravdu hnus!!!!!!!!!!!!!
Opravdu si hned dělám obrázek že dneska je to spíše o tom kdo více zaplatí. HNUS. To je zo samé jako že by moje kára dostala o hvězdičku navíc jenom kvůli tomu že mám před barákem plakát "jste připoutáni?" sbohem Euro NCAP
Jo jo, zadne oficialni testovani zatim neprobiha, pokud ja vim. Kazdy vyrobce si to dela sam. Treba Volvo uz diky temhle internim testum vyvinulo aktivni operky hlavy, pokusy byly uz i s aktivnim sedadlem atd.
Ale testuje, testuje. Výrobci především mají své interní normy a předpisy. Euro NCAP je uznávané hodnocení, nicméně výrobce toho testuje mnohem více. Náraz zezadu vozíkem o m=950 Kg do stojícího auta, vpředu deformovat. voština o š=1500 mm, Švédové dělají test do překážky, která svou hmotností a tvarem připomíná soba a "podjetí vozu" - pevnost A sloupků, testy při převržení vozidla, náraz do sloupu 254 mm středem vozu při V=29 km/h(viz.O1 v muzeu Škoda-Auto) atd. Posledním je, jak bezpečné je sedadlo(riziko poranění krční páteře) při nárazu vozidla do stojícího auta rych. zhruba 32 km/h viz odkaz.(připravuje se povinné testování pro nová auta)atd. Němci mají spočítáno, že jenom úrazy krční páteře a odškodnění-bolestné ze zadních nárazů je ročně stojí 1 mld.Eur . Takže se to dělá, jen se tím nezabývá Euro NCAP a tudíž to tak není v povědomí.
[odkaz]
Nicmíně Honda tradičně aktívní bezpečnost skvěle a pasívní hůř...
Nic takoveho se bohuzel netestuje, alespon ne v EuroNCAP, i kdyz nekteri vyrobci uz mysli konecne i na tohle, protoze urazu krcni patere je z podobnych havarek vic nez dost.