Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Více než desetina poukazů na šrotovné na Slovensku nebyla využita

Nárok na státní dotaci na koupi nového automobilu po sešrotování starého vozu v loňském roce na Slovensku uplatnilo 39.270 motoristů. Více než desetina z celkového počtu 44.200 poukazů zůstala nevyužita.
Zpět na článek
18. 1. 2010 15:53
neregistrovaný "RayBan"
18. 1. 2010 17:26
neregistrovaný "RayBan"
Avatar - freeman
18. 1. 2010 08:39
Žiadny problém.
Už tu vidím škodoradostné príspevky. Ale čo je na tom zlé ? Ja to beriem tak, že s ciest je preč 4930 vrakov. A spoločnosť to "nič" nestálo. Bodaj by takýchto "ekologických" akcií bolo viac.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - peter_ko
18. 1. 2010 08:42
Re: Žiadny problém.
presne tak :yes:
Avatar - PicoBello
18. 1. 2010 09:10
Re: Žiadny problém.
rozumiem: dotacia =(priblizne) DPH zaplatena kupujucim. a teda "nic to nestalo".

odhliadnuc od toho, ze nieco si vyziadala aj administrativa takehoto cohosi, nevsimol si si, ze je to to iste, akoby stat kupujucim DPH odpustil a teda o nu prisiel?

postnem tu moju rakciu na jedneho mudrlanta, co vyhlasil, ze kazdy kto kritizuje srotovne je blbec:

"preco by mal byt blbec? za to, ze kritizuje, ze stat rozdava z nasich penazi? za to, ze sa to uplne mina ucinkom, pretoze drviva vecsina takto kupenych aut nie je na SK vyrobenych? za to, ze oddialit umelo prirodzeny dopad poklesu dopytu na trhu je jemne povedane nerozumne, pretoze dosledky neskorsieho nevyhnutneho prepadu budu este dramatickejsie? alebo za to, ze podporovat dopyt a teda vyrobu konkretneho jedneho produktu na ukor vsetkych ostatnych je jednoducho nespravne?"

este dodavam, ze je uplna volovina budovat "prosperitu" na niceni majetku. treba ist trochu do hlbky ekonomicko-spolocenskych javov. odporucam vyguuglit poviedky frederica bastiata - co je a co nie je vidiet (alebo tak nejako).

srotovne nikdy nebolo prezentovane primarne ako ekologicke opatrenie, ale opatrenie na podporu autopriemyslu, takze argument o zmiznutych vrakoch neberiem.
Avatar - PicoBello
18. 1. 2010 21:06
Re: Žiadny problém.
sorry, reagoval som odveci - myslel som, ze ty narazas na vsetky zosrotovane auta a teda na zmysel srotovneho ako takeho a ze s cislom 4 930 si sa len sekol. beriem spet, my bad.
neregistrovaný "RayBan"
18. 1. 2010 15:53
Re: Žiadny problém.
Společnost to nic nestálo - tak tohle je ten největší mýtus a masírka veřejnosti.

Stálo vás to 55,3 milionu eur, které jste mohli dát do nemocnic, do škol ... takhle jste je rozházeli do soukromých kapes, sousedovi na nové auto.

Jen se "modlím", aby se tohle u nás nerozjelo.
18. 1. 2010 16:40
Re: Žiadny problém.
Tech 4930 vraku nestalo nic, fakt jen naklady na administrativu, jde totiz prave o vraky, za misto kterych si nikdo nove auto nekoupil, teda ani nemel narok na dodace...
neregistrovaný "RayBan"
18. 1. 2010 17:26
Re: Žiadny problém.
Ale prd - vrakař by si i bez dotace polepšil na Favorita, ten zase na 5-ti letou Fabii a ten by si šel brzy pro novou Corsu, Punto, Yarise ...

Trh není nafukovací, zkousne jen daný počet nákupů ... proto taky už většina zemí hlásí následný propad.

Prostě vyházené peníze z okna.
18. 1. 2010 19:33
Re: Žiadny problém.
si robis srandu...tiez som rad, ze sa vymenili stare vraky za nove vozidla, ale je zasadny omyl povedat, ze tato socialisticko-komunisticka akcia nic nestala. Nevidim dovod, aby sa z dani prispievalo na nakupy jednotlivcov a nevidim dovod na podporu jednej casti hospodarstva na ukor inych sektorov.
K samotnemu srotovnemu: pri pozerani cennikov tesne pred spustenim tohoto bordelu boli zvysene ceny u mnohych predajcov priblizne o vysku ich prispevku, aby dali svoju "akoze" zlavu.
V pripade, ze by nedoslo k podpore zo strany statu, ceny by po nejakom case istotne klesli a az potom by to ozaj nestalo ziadne peniaze z rozpoctu
Avatar - peter_ko
19. 1. 2010 07:37
Re: Žiadny problém.
vzhladom na to ako sa v SR vyuzivaju verejne financie je tato akcia tym lepsim co nas stretlo. A mimochodom vynos z DPH prevysil naklady na srotovne o cca 16 mil. EUR.
19. 1. 2010 11:26
Re: Žiadny problém.
prečo potom nezaviedli permanentné šrotovné, keď tie výnosy tak prevyšujú náklady? ;-)
19. 1. 2010 12:18
Re: Žiadny problém.
vynos z dph by bol omnoho vyssi aj ked by sa predalo iba polovicne, prip. tretinove mnnozstvo vozdiel bez tejto podpory. Touto podporou jedneho segmentu trhu doslo k jeho vyraznej deformacii, resp. poskodeniu ostatnych segmentov na ukor automobiloveho priemyslu