Šestý ročník ankety Mezinárodní motor roku je triumfem japonské Toyoty a jejího hybridního pohonu Prius. Ceny si odvezly i další automobilové koncerny: Daimler Chrysler, Honda, BMW, Volkswagen, Fiat a další...
Doplneno ale spatne, jednak je to divne formatovany, a je tam opet motor VW 1.8T, ktery je jiz v kategorii 1.6 - 1.8.
Vzhledem k tomu, ze ma lehounce po 1800 tak tak mezi 1.8 a 2.0 nepatri.
je zajimave ze VW 1,8T 165 kW je hodnocen ve dvou katogoriich. 1,4-1,8 a 1,8-2,0 ze by novy revolucni pocin VW s plynule menitelnym objemem motoru :-) Slysel jsem ze volvo meni kompresni pomer, ale VW jim to ted nandalo :-)))
menitelny objem je realita, uz zaciatkom 80tich rokoch ju mal Cadillac - pocas jazdy vypinal valce - teda objem sa zmensoval. Potom to okopcil Mercedes (o 15 rokov neskor) a vyhlasil to za svoj objav...
Od kdy má motor Mazda Renesis (RX8) objem více jak 3 litry? Já myslel že má 1243 ccm3 (+ - teď nevím přesně)... Nebo se pletu? Jinak Japonci jsou prostě nej... Viva la Honda
CHYBA to neni, Wankeluv motor se prepocitava na objem normalniho, myslim koeficient 2, takze po prepocitani je to myslim 2.654. patri tedy do kategorie 2,5 - 3 l
sorr, ale jenom 4x :D ale stejne to je mazec... v 99 to bylo nejaky VW lolTdi...
btw. BMW v kategorii 3-4l nikdo zatim neporazil...
BMW POWER FOREVER!!!