Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rally Dakar 2010 (2. etapa) – Loprais a Macháček dalšími českými smolaři (+fotogalerie)

Po havárii Tomáše Tomečka v první etapě letošního Dakaru se problémy nevyhnuly ani druhému z favorizovaných Čechů, Aleši Lopraisovi. Nedařilo se ani čtyřkolkáři Josefu Macháčkovi, zatímco Martinu Plechatému chybělo do třetího místa pouhých 10 sekund.
Zpět na článek
4. 1. 2010 12:55
neregistrovaný "Kajfik"
4. 1. 2010 12:41
neregistrovaný "yaroukh"
4. 1. 2010 14:14
4. 1. 2010 15:52
neregistrovaný "Kajfik"
4. 1. 2010 15:55
4. 1. 2010 16:10
neregistrovaný "yaroukh"
4. 1. 2010 16:30
neregistrovaný "xom"
4. 1. 2010 19:02
4. 1. 2010 16:24
4. 1. 2010 16:51
4. 1. 2010 16:58
4. 1. 2010 17:20
4. 1. 2010 17:21
4. 1. 2010 19:11
4. 1. 2010 21:41
4. 1. 2010 19:38
4. 1. 2010 21:18
4. 1. 2010 20:17
neregistrovaný "Foma"
4. 1. 2010 20:29
neregistrovaný "Foma"
4. 1. 2010 22:29
5. 1. 2010 07:20
5. 1. 2010 11:17
4. 1. 2010 22:40
4. 1. 2010 23:50
Avatar - T613
4. 1. 2010 06:56
Tož hezké to letos máme
Ale André se drží! Tož mu držme palce!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ryman
4. 1. 2010 12:13
Re: Tož hezké to letos máme
a ten mlady loprais si v bivaku pousti jeho oblibeny hit? "čím to je, čím to je?" >:D
no jo je to skoda, holt co se da delat i tohle se stava. otazka je z jake casti si za to muze sam.. to se nikdo nedovi.. ;-\
neregistrovaný "Kajfik"
4. 1. 2010 12:55
Re: Tož hezké to letos máme
Jednu jeho havarku jsem videl, poslal svoji tatrovku přes takové šutry, když nedotočil zatáčku... Jel zřejmě moc rychle.. Tady se píše o poškození kabiny tak nevím... Možná měl pak ještě další nehodu...

Náročný terén, co jsem viděl tak to auto se chovalo pomalu jak na sněhu...

Report z dakaru bezi dnes ve 21:30 na CT4 Sport.
Avatar - kolmar
4. 1. 2010 16:09
Re: Tož hezké to letos máme
Ano tu nehodu som videl, tiez sa mi nezda aby sa poskodila kabina, no supa do sutrov to bola poriadna, cudoval som sa ze to riadenie prezilo.

Ja pozeram kazdy den 23:00 - eurosport, komplet spravy z dna...
Avatar - kolmar
4. 1. 2010 16:12
Re: Tož hezké to letos máme
Ano drzme... je to asi najspolahlivejsi jazdec tatry, ved aj minuleho roku bol najlepsie umiestneny ak sa dobre pamatam! A potom este Macik a Spacil su na tom dobre, no na vytazstvo asi nepomyslaju...

Coma aj napriek dobremu vysledku sa prepadol za prvu desiatku, kedze dostal penalizaciu 22 minut, tusim to tu nebolo uvedene.
4. 1. 2010 19:14
Re: Tož hezké to letos máme
...že překročil rychlost v osadě snad :-! to je taky pravidlo jak má bejt - nevím jestli jsem to dobře zachytil v němčině, ale vypadla mu navigace co ho pak neupozornila na zpomalení, načež ho za to osolili
neregistrovaný "yaroukh"
4. 1. 2010 12:41
tu du dum
:-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kolouš
4. 1. 2010 14:14
dakar.com
oficialni stranky dakaru dnes v 9:40 :
Following mechanical problems during yesterday’s special, Czech driver Alčs Loprais (Tatra) has officially withdrawn this morning and is now heading back to Buenos Aires with his support team
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2010 15:03
Jako smůla nesmůla
kdo zlikviduje na vytrvalostní soutěži auto první/druhý den, ten tam nemá co dělat. To není smůla. Smůla je když tomu motorkářovi vyhořela motorka po slavnostním startu, né když někdo nezvládne trať, protože není rozježděnej.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kajfik"
4. 1. 2010 15:52
Re: Jako smůla nesmůla
Tak nějak, to je všechno jen né smůla... Smůla by byla, kdyby je trefil blesk nebo meteorit... Ne to, že jezdí rovně přes zatáčky... ;-)
4. 1. 2010 15:55
Výsledky!!
To snad není pravda, před startem mají všichni s prominutím plnou hubu řečí " že myslí na medailové umístění" a jak to natřou Čaginovi a bla, bla,bla a hele druhá etapa a dva už skončili definitivně. Rozbít auto druhý na taakovéhle soutěži nesvědčí zrovna o profesionalitě.Caramba. :-(
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "yaroukh"
4. 1. 2010 16:10
Re: Výsledky!!
Těm kecům před závodem se říká odhodlání, a je to hra s vlastní psychikou. Nic víc, nic míň. Závodník bez ambicí je poloviční závodník. Je prostě potřeba to brát s rezervou.
Já jsem čekal, že to takhle nějak (tedy mizerně) dopadne.
neregistrovaný "xom"
4. 1. 2010 16:30
Re: Výsledky!!
Neřešil bych jestli za to Loprais může nebo ne, už je stejně jedno. Podle toho co jsem viděl na eurosportu, tak pri tom štouchnuti do kamenu levym předkem celá tatrovka pořádně nadskočila do vzduchu (docela rána), do tý zatáčky nejel moc rychle, zatočil a auto jelo pořád rovně, jak na ledu, levý přední kolo prasklo jak pouťovej balónek, ale nevim jestli tohle byla ta osudná havárka po který skončili. Strašný počasí, hlavně jsem litoval motorkáře. Tatrám zdar, André dotoho!!!
4. 1. 2010 19:02
Re: Výsledky!!
no nebyla to ta osudná, vyměnili kolo a jeli dál, jenže pak chtěli (asi) dohnat ztrátu a dělali další chyby. Jenže Eurosport ten vysílá fakt úchylně, se zaměřením na Touaregy, a kamiony tam dají na 2 minuty z 50ti :no:
5. 1. 2010 10:52
Re: Výsledky!!
Ty 2 minuty jsou odpovědí všem, kteří poždadují, aby tam firma Tatra cpala prachy (které stejně nemá).
4. 1. 2010 16:24
A je to tu
Pro vsechny kdo stale jeste tvrdi jak je to jen o penezich: pridavam se k tem nade mnou..kdo rozmlati kamion druhej den nema pravo ztezovat si na nedostatecnej rozpocet..tim spis kdyz nema na druhej mel by na ten prvni davat aspon elementarni pozor.. a nebyl to nahodou jeho strejda (6ti nasobnej vitez BTW) kdo se nechaval slyset ze prvni dny jede jak se skolnim zajezdem...protoze Dakar at uz je kdekoliv se nerozhoduje na zacatku... jestli nekdo stale tvrdi ze cesi nemaji dost penez, tak je to mozny, nemaji asi na kvalitni ridice!!! protoze v Tatrach asi problem neni... ja bych taky nerval prachy do tymu jehoz ridic rozstreli auto 10 km po startu..skoda no..tak zas treba pristi rok, treba vsem uz dojde ze kdyz nemas mozek, miliony te nezachrani.. a ted me klidne ukamenujte...
Rozbalit vlákno
10
4. 1. 2010 16:51
Re: A je to tu
Diky! Vysvetluji to tady mnohym uz ponekolikate, ze Kamaz nevyhrava diky penezum, ale oni to tvrdosijne odmitaji. Jezdci Kamazu jedou stylem start - cil, jsou neustale ve vedeni, minimum jezdeckych chyb a kdyz dojedou do cile tak auto zkontroluji (nestavi pres noc nove, jak se tady nekteri snazi namluvit) a jdou odpocivat. Kdyz se jim nasi snazi vyrovnat, tak to dopada, jak to dopada. Mimochodem ve statnim tymu Kamaz by se nasi mohli vozit leda tak na korbe. Stejne me nejvice pobavi stara hlaska "Kamaz ma vice penez a zazemi, tak proto vyhrava" Ha ha ha T613
Avatar - T613
4. 1. 2010 16:58
Re: A je to tu
Víš co je lepší zázemí? Že ti piloti mohou jít po etapě spát, že mohou bez ustání trénovat atd. To že mají největší servis je také fakt. >:D
Nikde jsem neřekl, že Čagin a spol. nejsou dobří, ale také mají hodně dobré zázemí. Já naše neomlouvám, mi to umístění do pátého místa postačuje ;-)
4. 1. 2010 17:20
Re: A je to tu
Taky me napada, prestoze vim ze je to cira utopie..proc si sakra nesednou nedomluvi se a nedaji to dohromady: nepostavi 4 nb 5 poradnych a stejnych aut.. usetrili by majlant na vyvoji i testovani, jezdili by jen ti co na to maji a meli by spolecny obrovsky zazemi.. takhle tristi sily, financni i lidskej kapital..a evidentne zbytecne.. vysledkem bude ze jeste dva takovy roky a tatry budem videt jen na stavbe u nas doma bo uz nikdo nikam nic jezdit nebude moct ani chtit!:-(
4. 1. 2010 19:16
Re: A je to tu
Ano, servis Kamazů je asi určitě špičkový. Na druhou stranu, když vím jaké mám prostředky a možnosti tak nejedu tak jako by to byla předposlední etapa a když už je víceméně rozhodnuto.
4. 1. 2010 19:11
Re: A je to tu
no tak jednoznačný to úplně není, podle mě je Kamaz o dost výkonnější, a Tatra zase (možná) ovladatelnější, takže je jistá strategie co by to mohla omluvit - tzn. pokud přijdou nějaký dlouhý nebo tvrdý pláně Kamazy ujedou, takže v technických pasážích (jak vypadala druhá) asi měly Tatry zabojovat - potud je to v pořádku. V pořádku není hláška "kámen mi strhl řízení" - protože takový kámen má být v itineráři, a tříčlenná posádka na to má být připravená, a v pořádku není se vysekat na blátě, což svědčí o nepřipravenosti nebo nevyzrálosti, i když zase je pochopitelný že Jižní Amerika není severní Afrika už kvůli tomu bahnu
5. 1. 2010 08:38
Re: A je to tu
Nic proti, ale tohle není WRC, aby si navigátoři předem projeli trať a každej šutr zapsali do itineráře a pilot mohl jet "naslepo".
Nicméně souhlasím, že rozbít auto na vytrvalostní soutěži hned v úvodu svědčí o tom, že asi vše nebude uplně v pořádku.
4. 1. 2010 19:11
Re: A je to tu
Myslím si, že většině mluvíš z duše. :yes:
4. 1. 2010 21:41
Re: A je to tu
Hlavne chudaci ti co se cerej rok sr*li s tema autama, jestli je to tak jak o tom tady vsichni mluvi, delali to kluci vicemene ve volnym case buhvi za jak malo penez.. dovzou to az do ameriky a typek to pak posle domu druhej den.. tomuhle se musi rikat motivation issues:-)
4. 1. 2010 19:38
Ostuda
TATRA by se do toho mela vlozit a zasadnim zpusobem ovlivnovat koho podporit a koho ne. Tohleto dela dobremu jmenu TATRY akorat ostudu. Nikoho nezajima jestli jsi dojel 3. ci 8. Lide si pamatuji viteze. Vi, ze KAMAZ je spicka. A taky vi, ze tam jsou nejake Tatry, MAN, Mercedes, ktere jsou rady ze dojedou. Kdybych mel pro podnik nakoupit nove vozy a rozhodnout se mezi Tatrou a Kamazem, jak bych se asi rozhodnul (a hlavne mi tu neargumentujte, ze tam rozhoduji dalsi faktory). Vsude ve svete kdyz se rekne nejlepsi nakladak=Kamaz. Takze vzkaz pro TATRU: udelat si vlastni tovarni tym, nez to ti "kutilove" pohrbi do kytek!
Rozbalit vlákno
7
4. 1. 2010 21:18
Re: Ostuda
jojo všichni si kupovali Tatru protože vyhrála Dakar :-!
Btw. viděl jsi v Evropě někde zastoupení Kamazu?
Myslíš že když vyhraje Touareg lidi prodají X5ky a když vyhraje Hummer že lidi prodají i Touaregy?
Já myslím, že to je show a že všechno na Dakaru s motorem má k sérii daleko jako Dakar k Buenos Aires :-!
4. 1. 2010 22:52
Re: dakar jsou vyhozene penize
investovat penize do dakar je pro vyrobce nakladaku uplny nesmysl a nikdy se nevrati. Je to podobne jak kdyby jezdilo suzuki nebo opel v F1.
Firmy ktere objednavaji nakladaky se divaji na cenu, spotrebu, kolik stoji service, vybavu dneska je dulezite ESP, brzdovy asistent atd.... nejake vysledky v dakar nakup neovlivni, kdo uz jezdi v takovem terenu :-)
Araby maji stejne nejradeji unimog od brabus :-) [odkaz]
4. 1. 2010 23:03
Re: dakar jsou vyhozene penize
Podivej se na vysledky hospodareni kupr: KTM, KAMAZ, YAMAHA, VW. Rika ti neco pojem "Image"?
4. 1. 2010 23:13
Re: dakar jsou vyhozene penize
jsem si jisty ze 99% lidi na zapade od ruska o Kamaz nikdy nic neslyselo. Zavody motorek pro Yamahu podobne jak F1 pro Ferrari dava smysl (maji jine zakazniky) a nutne potrenuji sportovni image, DAKAR dava smysl mozno pro vyrobce SUV, protoze tyto auta kupuji "normalni lide", nakladaky kupuji firmy z rozumem (zajimaji je fakta) ne podle nejakych vysledku, kdyby to tak bylo musela by byt Tatra nebo Kamaz uspesne prodavany nakladak
4. 1. 2010 23:38
Re: 99% lidi na zapade od ruska o Kamaz nikdy nic neslyselo
Prodejci KAMAZ [odkaz]

Nabidka [odkaz]

KAMAZ se uspesne prodava, nebot vyhrava, TATRA nikoliv, nebot prohrava.
Avatar - T613
5. 1. 2010 07:13
Re: 99% lidi na zapade od ruska o Kamaz nikdy nic neslyselo
Kamaz je všezáběrová automobilka s roční produkcí okolo 90tis nákladních vozů bez ohledu na Dakar. Tatra je úzce specializovaná automobilka s roční výrobou max. 3tis.vozů bez ohledu na Dakar.
Už když se podíváš na nabídkový list Kamazu, tak vidíš, že si s Tatrou takřka vůbec nekonkurují a zatímco Tatra nabízí pouze vozy 4x4 až 12x12, Kamaz nabízí především silniční (nebo vozy do lehkého terénu) vozy a vozy s pohonem všech kol se tam objevují minimálně, a to maximálně do kombinace 6x6.
5. 1. 2010 08:44
Re: 99% lidi na zapade od ruska o Kamaz nikdy nic neslyselo
>:D Jasně.... a nejrychlejší auta na okresky jsou Citroeny >:D
neregistrovaný "Foma"
4. 1. 2010 20:17
KAMAZ no.1
Nevím o čem je tu stále řeč,,zlatý věk Tater,,je pryč,nyní je jedničkou Kamaz a již 15 let neustále dokazuje,že opravdu umí a je právem na výsluní-tak proč si to nepřiznat :-)

Pokud by se rusům nedařilo tak by to tu bylo,,ve stylu-běž doů Ivane,,..a že rusové nedokáží udělat auto natožtak závodní apd.
Myslím si že by nám taky trochu té pokory neuškodilo a vím ,že někteří nesou jen velmi těžce že ,,monsiere Dakar,, není již K.Lopreis ale Čagin :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Foma"
4. 1. 2010 20:29
Kamaz - cenzura?
No a ještě se podívejte na fotogalerii..nevím proč ale Kamaze tam nikde nevidím, ;-\že by cenzura všeho z RU? :-O
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2010 22:29
Technika
Dřív Tatry vítězily nejen díky takticky a profesionálně jedoucímu Karlu Lopraisovi, ale taky díky náskoku, který po konstrukční stránce měly. V prvních ročnících Dakaru Tatry tahaly z písku kamiony Man s jednou hnanou nápravou - i taková auta se tam objevovala. Vážná konkurence byla malá a většinou se odepsala sama, jako třeba De Rooy s extrémním dvoumotorovým kamionem DAF Turbotwin, na ten se nedá zapomenout. Mimochodem, měl ambice vyhrát celkově ve všech kategoriích. A jak je to v kategorii kamionů dnes? Soutěž se změnila. Musí se jet pořád naplno, žádná velká taktika, žádné hledání cest s papírovou mapou v písečných dunách jako dřív. I technika se změnila. Dnes už jsou výkyvné polonápravy Tatry spíš na obtíž. Mají sice pořád nějaké výhody, ale doplácí na menší masivnost ve srovnání s tuhými nápravami Kamazu, mají tendenci se víc bořit. Na tento nový, rychlejší styl soutěže není stavěná Tatra ani posádka. Potom se jede na 110% techniky i schopností od začátku závodu a to prostě nemůže vyjít. Při tomto vypětí musí přijít jezdecká chyba a je vymalováno. A to jak Tatra projela zatáčkou rovně byla pouze jezdecká chyba, ta rychlost byla viditelně přehnaná. Žádný únik vzduchu z pneumatiky, Tatra má automatické dohušťování/podhušťování za jízdy.
Shrnuto: Kamazy jsou dnes technicky i jezdecky lepší než Tatry a vzhledem k pomalé smrti továrny Tatra a rozvoji Kamazu už to tak asi bohužel zůstane... Škoda zpackané privatizace Tatry, dnes mohla být jinde Tatra i náš Dakarský tým.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - T613
5. 1. 2010 07:20
Re: Technika
Pokud jsou Tatry na houby tak proč jsou vždy jedinými, kdo Kamazům šlapou pravidelně na paty? Viz Azevedo letos?
5. 1. 2010 10:49
Re: Technika
Tatry nejsou na houby, jen už nejsou nejlepší, bohužel pro nás. Je hrozná škoda že všechny naše průmyslové podniky byly po "revoluci" zničeny touhou po okamžitém zisku. Pár jedinců zbohatlo a stát jako celek zchudl. Kde jsou časy kdy jsme vyváželi tisíce náklaďáků a Tatra byla pojmem? Stejně tak motorky, letadla, turbíny,... Dneska je všechno předlužené, rozkradené, bez vývoje, před krachem nebo přesunuté za hranice. Už i ty blbý sirky vozíme jen z Číny. Kam to bude pokračovat asi všichni tušíme ;-\
5. 1. 2010 11:17
Re: Technika
V úspěšnosti toho kterého výrobku a prodkutu je také nutné vidět, co bylo dříve "povoleno" resp. co kdo "mohl" vyrábět i pro ostatní v rámci centrálního plánování v socialistickém bloku. Tím chci říct, že Tatra "měla šanci" dostat se na tu pozici, na jakou se dostala a zároveň měla zajištěný odběr vlastních výrobků bez žádné extra konkurence. To lze říct i o velmi úspěšných svičných proudových letounech z Aera, nejdříve L-29 a následně L-39 (a jeho modifikace), což byli v podstatě univerzální cvičná letadla pro východní blok, i když tato dominance byla místy narušena.
Tím chci říct, že po revoluci, v konfrontaci s výrobky vznikajícími za "normálních" tržních podmínek a za účasti konkurence už ta dominance nebyla (a nemohla být) tak markantní.
4. 1. 2010 22:40
VIDEO + FOTO
Ze sveta:
Kamaz Master [odkaz]
Ginaf Rally Power [odkaz]
HINO Team Sugawara [odkaz]
MAN TGS Racetruck [odkaz]
Rally RENAULT Truck [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2010 23:01
meli jsme tam poslat Škodu 130 LR
pekna recenze :

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2010 23:50
TEDOM FOX-D
Nevite nekdo, proc p. Macik pouziva kabinu z Liazu a ne z Tedomu, anebo proc nejezdi pod oznacenim TEDOM?
[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0