Novinky
0
alpina B5 touring se mi zamlouvá mnooohem víc 😄
Přejít do diskuze
pane Lanik asi vam skutecene nic jineho nezbude, jelikoz pujcovat takove auto by znamenalo menit pneu po kazdem testu a je otazkou kolik testu by auto vubec prezilo, nez by ho nekdo nekde zrusil; j.k.
Proc udelali zamykani HDM od druheho stupne, to ti nepovim, protoze to nevim. Co se tyce razu, tipoval bych, ze to maji udelane tak, aby tam razy nenastavali - to znamena - pri prerazovani to vzdycky odemknou. Takze se to pak muze chovat podobne jako klasicka prevodovka se spojkou a prokluzem pres spojku pri manualnim razeni.
Na 4 matic jsem se ptal u dealera a u nového Ečka bude k dispozici až někdy od podzimu... ale bude. Jak tedy u AMG to netuším.
Ach tak, to zní dobře. Nicméně mi ještě vysvětli proč výrobci dělají zamykání většinou HDM jen na 4 a ne i na jiné? Z odpozorování a z logiky věci bych předpokládal, že prokluz je tam i mimo jiné aby HDM omezil respektivě odstranil rázy při přeřazení na jiný stupeň tedy spíše řečeno při sepnutí jiné sady lamel. Protože jak je známo lamela se při sepnutí zastaví okamžitě a HDM by měl zamezit ráz. Alespoň tak jsem to pochopil. Pokud bude HDM zamknut tak dojde k ráně 😊 Z toho důvodu jsem dodnes neviděl důvod proč zamykat HDM někde jinde než u posledního stupně.
Jo jo přesně tak u 10. piva jsou nejlepší diskuze. samozřejmě jsem tím napevno spojí nemyslel fyzické spojení dvou HW častí, ale srovnání otáček motoru s kolama. Nicméně dobře to vysvětlil gergi dole
Ace2: Over Drive znamena zprevodovani do rychla. Nic vic. Typicky 4-stupnovy automat ma prevody 1 a 2 do pomala, 3 je 1:1 a 4 je over drive = vystup z prevodovky se toci ryhleji nez motor. Zamykani HDM s OD nesouvisi - pouze jde o to ze se casto dela zamykani HDM prave pro 4. rychlostni stupen = OD, s tim ze na 4ku se jezdi dlouhe trasy po dalnici a je tam uspora dana zamcenim HDM nejvetsi. Jinak MB uvedene v clanku umi proste zamykat HDM uz od 2ky a ma prevodovych stupnu misto 4.
Je fakt, že Mercedesy nemusím. Ale kdyby přišla KIA v kombíku s podobným motorem, padala by mi taktéž čelist k zemi. Tohle kombi, to je prostě bomba!
bude to asi jeste rychlejsi, protoze ve vsech testech, ktere jsem cetl s E55 limo se dostali na sto do 4,5 a MB uvadi 4,7.
Muze mi nekdo vysvetlit, proc tady srovnavaj kombi Medveda s Porsche? To mi proste unika. Proc to neporovnaj treba s Tatrou 8x8. Ta ma zrychleni jeste horsi, a redaktor by mohl mit jeste vetsi radost. Ale zase by ho pobila ve velikosti "kufru", nebo brodivosti a to by asi redaktor nevydejchal. Pripada mi to, ze autor ma pro Medvedy vic nez slabost a ta ho ovlivnuje.
kludne tomu ver, nielen motory, ale hlavne prevodovky dokazu autu pomoct. Udaje su realne. To, ze je to kombi, nie je problem, ved si zober, ze pred 7 rokmi uz Saab staval 9-5 KOmbi, ktore je len 15 kg tazsie ako limo. No a automaty nie su to, co byvali. Je to super auto, mne sa nepacia len dve veci: zadne svetla mali byt stlpikove ako na C-klasse Kombi - to vyzera ovela lespie, + 4matic - ten uz ties dospel na velmi dobru uroven v pohode porovnatelnu s quattro, takze tam mal urcite byt.
koukám, že Ace2 sice možná do automobilů trochu dělá, ale z toho co píše soudím, že možná akorát tak u piva v hospodě. Jinak by totiž nemohl napsat takový blud, že Over Drive spojí napevno převodovku s nápravou. Výstupní hřídel z převodovky ( a tím i převodovka ) jsou u většiny automobilů napevno spojeny standardně s rozvodovkou a diferenciálem a odtud se dále výkon přenáší prostřednictvím poloos na kola a vozovku. Takže žádný Over Drive, ale obyčejný přenos výkonu z převodovky na vozovku.
A jestli tvrdí, že nevidí přínos v tom, aby se HDM přemosťoval už od druhého rychl. stupně, tak ať se zamyslí nad pojmem ztráty způsobené HDM a možná mu svitne. S tím sovisí i to, že není důvod k tomu, aby měnič nebyl přemostěn při jízdě pod plynem.
A jestli tvrdí, že nevidí přínos v tom, aby se HDM přemosťoval už od druhého rychl. stupně, tak ať se zamyslí nad pojmem ztráty způsobené HDM a možná mu svitne. S tím sovisí i to, že není důvod k tomu, aby měnič nebyl přemostěn při jízdě pod plynem.
to je zase masinka 😄 mercedes posledni dobou a amg vypousti jeden klenot za druhym a ikdyz nemaji tak supersportovni image, aby se pomalu porsche a snad i ferrari zacalo bat o kousek klientely. jen skoda, ze to neni ctyrkolka, jako treba zminovana rs6 😲( (ikdyz dinero bych na to nemel ani tak ;o)
Je to tak jak to popisujes.
Jde o omezeni ztrat v menici; trend vyrazeni HD menice z cinnosti sleduji prakticky vsichni vyrobci automatu pokud mozno pri co nejnizsich prevodovych stupnich. Nasobnost menice (zvetseni momentu) se dnes vyuziva, spolu s mekkym zaberem, hlavne pri rozjezdu.
Tiskova zprava je prirozene velmi povrchni.
Jde o omezeni ztrat v menici; trend vyrazeni HD menice z cinnosti sleduji prakticky vsichni vyrobci automatu pokud mozno pri co nejnizsich prevodovych stupnich. Nasobnost menice (zvetseni momentu) se dnes vyuziva, spolu s mekkym zaberem, hlavne pri rozjezdu.
Tiskova zprava je prirozene velmi povrchni.
Vzhledem k tomu, že do automatům tak trochu dělám, tak bych řekl že tím přemostěním se asi myslí uzamknutí OverDrive. Což je standardní funkce ovšem pravda u většiny automatů fungující až na poslední rychlostní stupeň. No a taky bych řekl, že z principu funkce OverDrive se sice od dvojky zamyká, ale jen v určitých režimech. Pro ostatní kteří nevědí co OverDrive u automatu je. Overdrive neboli na kulise automatu obyčejně značeno jako OD (Déčko v Očku) je obrazně řečeno něco jako spojka v automatu, která se při ustálené jízdě sepne a tak spojí napevno převodovku s nápravou, tedy nedochází k prokluzu automatu a tím se šetří zejména palivo. Ovšem uzamknutí OD dochází jen při ustálené, nebo klidné jízdě nikoliv pod plynem. Je to tak ? Nebo to popisuje tisková zpráva ještě nějak jinak ? samotného by mě to zajímalo, protože osobně ze zkušeností nevídím žádný přinos aby u 5st automatu docházelo ke spínání OD už od dvojky.