Mercedes-Benz E 55 AMG Kombi: chalupářská raketa
Přeplňovaný osmiválec pod kapotou Mercedesu E55 AMG dává tomuto kombi technické parametry a některé jízdní výkony lepší než má Porsche 911 Carrera. Z objemu 5,5 l konstruktéři získali 350 kW / 476 k při 6100 ot./min a točivý moment 700 Nm mezi 2650 a 4500 ot./min. Konkurenti zůstávají pozadu, Audi RS6 Avant má osmiválec 4,2 l s 331 kW a s největším zavazadlovým prostorem jen 1590 l a BMW svou M5 v poslední generaci nabízel jen jako limuzínu s 294 kW. Velkorysý zavazadlový prostor Mercedesu o objemu 690 l je však možno dále zvětšit sklopením sedadel až na 1950 l.
Nové superkombi E55 AMG mělo již v minulé generaci kombi třídy E svého předchůdce. Ten měl pod kapotou taky osmiválec, ale pouze s atmosférickým plněním (výkon 260 kW, moment 530 Nm). Přeplňování aktuálního motoru V8 vyústilo ve výrazné zvýšení výkonu (+34%) i točivého momentu (+32%), navíc s příznivějším průběhem. Kombi E55 AMG zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s (předchůdce to zvládl teprve za 5,9 s). Standardní Porsche 911 Carrera potřebuje k dosažení stejné rychlosti celých 5 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na standardních 250 km/h, což bude jistě terčem úprav ladičských firem.
Převody má na starost automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT s pěti stupni, s možností manuální volby tlačítky na volantu. Převodovka umí podřazovat při zpomalování a od druhého rychlostního stupně výše je přemostěn hydrodynamický měnič pro snížení ztrát.
Velké vnitřně chlazené a perforované kotouče jsou jednou z hlavních částí elektrohydraulického brzdového systému Sensonic Brake Control. Díky vzduchovému odpružení AIRMATIC DC s adaptivními tlumiči (ADS II) nečiní ani velké změny zatížení zádě sportovnímu kombi sebemenší problém. Konstantní světlá výška i vlastní frekvence karosérie jsou přirozené vlastnosti automobilu s vyspělým vzduchovým odpružením. To umožňuje aktivně, dle způsobu jízdy, měnit režimy pružení a tlumení.
Vnější design kombi E 55 AMG naznačuje své ambice upraveným předním a zadním nárazníkem s integrovanými spojlery a aerodynamickými bočními prahy. Nepřehlédnutelné jsou taky čtyři koncovky výfukového systému a 18 palcová kola. Velká přítlačná křídla u E 55 AMG nehledejte.