Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb jde do prodeje

Automobily vyšší střední třídy Škoda Superb se začnou prodávat již za 14 dní, a to za velmi zajímavé ceny.
Zpět na článek
neregistrovaný "Libor"
7. 3. 2002 10:56
Re: pro THERES
Manager v Mercedesu prip. v Audi asi vypada lip. Co se tyce VW a Skody, tak se podivej do historie vic nez 40 let zpet. Mam takovej dojem, ze VW Keffer vznikl v dobe kdyz Skoda uz vyrabela AUTA (rovnez Tatra na kterou se muzes zajet podivat do muzea v Mnichove). To sice managera v Nemecku nemusi zajimat, ale nas manager by to vedet mel (a my se bavime o cenach v Cesku)! Pokud ne tak by me zajimalo za co si Passata koupil. Mozna za prodej Marianky nebo okradani spoluobcanu. Pokud ale neveris ani cesko-nemeckym vyrobkum pak asi flakas praci sam! Co se tyka unifikace Superbu a Passatu, je to z cenovych duvodu asi nutnost (Superbu se asi moc nevyrobi, protoze je pravda, ze goodwill Skody na Zapade po 40 letech KSC nebude nejlepsi). Je ale pravda ze jsou ceny Superbu proti Passatu dost vysoke (Passat se ale vyrabi ve velkych seriich).
neregistrovaný "Ondřej Šuch"
22. 1. 2002 22:03
Stejně je to jinak...
Ad Superb vs. Passat:
Vůbec mi nevadí, že Superb vychází z Passata. Výrazně (to už tady bylo několikrát řečeno) se zlepšila základní výbava, výrazně narostl vnitřní prostor ( a to nejen do délky) a hlavně je to hezké dlouhé auto vyšší střední třídy s logem, od kterého by to nikdo moc nečekal, hlavně vzhledem k vnitrokoncernové rivalitě.
Když pominu hledisko "prestiže", nevidím důvod, proč by lépe vybavené a prostornější a novější auto (byť z X desítek procent stejné) nemohlo stát víc.
Ad typ auta:
Když už se shodneme na zařazení do vyšší střední třídy (snad ano...) můžeme přestat o konkurenci Superbu a Passatu uvažovat úplně. Osobně si dovedu představit vcelku dost lidí, kteří, v rozporu se zde dříve uváděnými argumenty, si nyní kupují Passaty, protože prostě nic klasičtějšího a konzervativnějšího na trhu v této třídě vážně není. Nebijte mě za tento názor - je to totiž potvrzená praxe. Ve chvíli, kdy se uvažuje o firemním vozovém parku, obvykle jde mimo jiné o to, aby zde byla "koncernová shoda"a tedy aby se mohly fabie servismanů (okresních stranických manažerů) octavie obchodních zástupců (poslanců) doplnit něčím pro ředitele (předsedy paralmentu) tak, aby se to odlišilo od A8 pana generálního (Klause), bylo to hezké a mělo to jednotné zázemí. Zbyl Passat či Audi A6. A pokud si dotyční neřídí sami, je Superb logická volba.
Jsou to jen příklady ale ruku na srdce, kolik firem (institucí) má fleetový park postavený třeba na Peugeotech? S tímhle taky Škodovka kalkuluje.
No a poslední věc, ze které bych rád udělal samostatné téma:
Když nepočítám A8 Long a BMW 7 L (což jsou auta s cenami a kategorií někde úplně jinde), je Superb nejprostornější auto na trhu pro ty, kteří zatím jezdí třeba v Passatu či Mondeu S ŘIDIČEM.
Prostor na zadních sedadlech je vůbec faktor, který známe zatím jen z nadávacích diskusí na Octavii či Volva S60..:-)
Určitě existuje dost kupců, pro které je Škoda už dost prestižní a kvalitní (je to přece VW) natolik, že si perspektivu natažených nohou a VELMI dobré výbavy nenechají ujít. A to nemluvím o již zmíněných státních a polostátních firmách, státní správě a samosprávě (tam všude je každé cizí šéfovo auto vnímáno špatně:-), limuzínových službách, hotelových vozových flotilách... Tam všude se může stát těch "mizerných" 10 cm argumentem nad argumenty.

A ještě dodatek: Jestli se vám zdá, že jsme někým placeni, buďte ujištěni o opaku. To co v autu.cz říkáme, opíráme mimo jiné i o šíři pohledu, který nám neustálý přímý kontakt s různými značkami umožňuje.
Kdybychom psali PR články, nebudete nás číst. A my je nepíšeme.

Za volantem Superbu jsem ujel jen asi 200 km, což se mi zdá málo na fundovanou diskusi o jízdě. Situaci na trhu a možnosti prodeje ale probírat klidně můžeme..:-)

A úplně nakonec, k mému oblíbenému tématu cen:
Před čtvrt rokem jsem měl k testu Fabii Sedan TDi s nějakými příplatky za střešní okno, tempomat atp. za 651.000,- což se mi zdá jako úchylnost. Octavie jsou také relativně drahé, rychleji jim ale v porovnání s Fabiemi klesá se stářím cena.
Resumé? Ty, kdož chceš lepší auto (Superb) za cenu Passata, počkej tak 4-5 měsíců a kup ojeté či předváděcí. Rozdíl nebude poznat a ekonomické argumenty letí pod stůl...
Už končím...:-)
neregistrovaný "Martin"
22. 1. 2002 21:12
Re: bez titulku
Tak 1) Passat v současné podobě určitě není výběhový model, protože tak rozsáhlý facelift, jaký prodělal v roce 2000 lze již s trochou nadsázky považovat za nový model. Ale musím Ti dát za pravdu, že i tak je to stále jen facelift a že v tento model Passatu už skoro výběhovým modelem opravdu je.
2) Stejně je Passat určitě povedenější ( alespoň co se týče designu - ostatní bude se Superbem stejné ). A jestli se opravdu do roka ukáže zcela nový Passat a VW ho moc neskazí, není tady co řešit. Ale nebojte, až tento nový Passat bude jednou dobíhat, dočkáme se i nového Superba!!!
neregistrovaný "ID"
14. 1. 2002 15:26
Re: bez titulku
Bohužel VW nemá dnes už moc techniku od Audi, ale v řadě případů spíše naopak. Superb srovnávat se současným Passatem (tj. nový vůz s výběhovým modelem) mi přijde jako *ost, protože do roka a do dne tady bude nový Passat. Spolu se Superbem po boku tady bou dalších aspoň 6 let. Či-li Superb je pouze prodloužený současný Passat (porovnejte si někdo vnější a vnitřní rozměry, má to jen o 10mm delší rozvor nic víc, všechny ostatní rozměry jsou na mm stejné !!!), ale nový Passat bude zase o kus dále.
neregistrovaný "harry"
11. 1. 2002 22:13
bez titulku
Kdyby koncern VW vylezl s tímto vozem jako s novým P*atem, určitě by tu několik nespokojenců pělo chvály jak se auto prodloužilo, jak pěká je základní výbava, jak se zachovala linie, že je levnější, atd. atd. Bohužel, nebo spíše bohudík je to ale nová Škoda! Ta však některým lidem nebude nikdy dost dobrá, protože jí schází "to správné image". Jenže ruku na srdce, ani VW (např. vychvalovaný P*at) nikdy nebude mít takový image jako MB a BMW.
Možná že by ve škodovce dovedli udělat jetě lepší a i levnější auto, ale VW a Audi chtějí také prodávat a tak určitě šlápli na brzdu.
neregistrovaný "Martin"
25. 12. 2001 21:26
bez titulku
Vážení, nevím co Vám některým na této diskusi vadí? Možná je trochu ostřejší, ale věcná určitě také. A jak se na to dívám já? Ačkoli celý koncern Volkswagen a vůbec všechny obří koncerny a jejich * platformové politiky a masové chrlení stále "nových" , ale v podstatě stále stejných aut upřímně nenávidím, když mám říct svůj názor přímo k tomuto problému, myslím, ne, já dokonce vím, že bych bral určitě Passata, ten se totiž VW celkem výjimečně opravdu povedl i po stránce designu a jak už jsem napsal i když koncern VW nesnáším kvůli jejich politice, o jejich technice jsem nikdy nepochyboval, je to totiž technika Audi. Je sice pravda, že Audi se nemůže řadit mezi plnohodnotné konkurenty BMW a Mercedesu, ale jejich kvalita a pokrokovost techniky je i tak na velmi dobré úrovni. Konečně jsem se tady dočetl svůj přesný názor na Superba, je to jenom prodloužený Passat, ať již vyráběný v Číně nebo mi taky připadá jako před několika lety zveřejněná studie tzv. Passatu Plus ,který měl taktéž totožné zadní dveře a neměl 3. boční okénko. Lidi, to jste úplně slepí a tupí, že Vám to nedochází, vždyť to úplně bije do očí. Už když jsem poprvé spatřil snímky studie Montreux, mé první dojmy byly "trochu očesaný a prodloužený Passat a co má být???" Kdyby Passat nedostal v roce 2000 ten rozsáhlý facelift, řekl bych že Superb je přece jen trochu zajímavější a noblesnější, ale nynější Passat nemá chybu a Škodovka se s těmi pár díly, co má originální (v podstatě to jsou pouze přední a zadní světla) může jít zahrabat. Taky mě moc mrzí, že i v odborných médiích se dočtu o noblesním a nadčasovém designu, ale o realitě vcelku nic!!! Ale i když jsem teď Passata tak opěvoval, nic to nemění na faktu, že pro mne je absolutním favoritem BMW, které není součástí žádného koncernu, ba naopak ještě před nedávnem muselo utápět hříšné peníze ve zkomírajícím Roveru a jeho auta jsou absolutním vrcholem současné nabídky ( viz nová sedmička ). Tak otevřete oči a doufejte se mnou, že se ty mamutí koncerny rozpadnou stejně rychle, jako se spojily. Jinak si nebudem kupovat auta, ale naprosto bezduché spotřební zboží, naprosto stejné, jako bude mít náš soused a vůbec celý svět!!!
neregistrovaný "ruka v zadku"
23. 12. 2001 00:43
Re: Nepřesnost v článku
Taky vám Superb připomíná Tatru 613?
neregistrovaný "Joe"
18. 12. 2001 10:27
Re: Nepřesnost v článku
No prave ze se pletete... Passat, A4, Mondeo etc je stredni trida, Superb , A6, MB Class E, bmw 5xx je vyssi stredni

Jinak pro UK-CZ, max. souhlas...
neregistrovaný "Michal"
17. 12. 2001 17:02
Nepřesnost v článku
...bude stát přibližně stejně, jako německé automobily Volkswagen Passat a Ford Mondeo, které však patří o kategorii níž.

Mělo by tam být:
...bude stát přibližně stejně, jako německé automobily Volkswagen Passat a Ford Mondeo, KTERÝ však patří o kategorii níž.

Takhle to vypadá, že autor článku řadí Passat do kategorie nižší než je nová škoda. Pasat je stejný jako Superb a A6 - má stejný podvozek. Nebo se snad pletu?
neregistrovaný "UK-CZ"
8. 12. 2001 23:52
bez titulku
docela me mrzi, ze kdykoliv se prihlasim do nejake diskuse na tema, ktere je pro me zajimave, tak vice nez polovina prispevku je o nicem (sprostych). od ledna letosniho roku jsem pracovne v UK, kde jezdim kazdy den se sluzebnim autem a za ten necely rok se pocet skodovek na zdejsich silnicich (fabii a octavii) neuveritelne zvysuje. specialne v anglii je to spodivem, jelikoz prave zde celila skoda nejsilnejsi kritice a byla tercem posmechu stejne jako trabanti ve sve dobe u nas. to ze je anglican ochoten dat za uplny zaklad fabie cca 7.000 liber (a ted me nechytejte za slovo, ze to je o nekolik stovek vic nebo min) je spodivem, jelikoz ma na vyber nescetne druhu jinych aut. o nejake kdovi jake cenove vyhode rovnez nemuze byt prilis rec, jednoduse zdejsi rejpalove prisli na to ze skoda je auto na stejne urovni jako kazde jine ze zapadni evropy a momentalne se stava (ano je to tak) i modni znackou, jelikoz v golfu, passatu a astre tu jezdi kazdy druhy. kazdy je hrdy na sve auto a chapu, ze kdyz mu nekdo na ne sahne, tak je synem smrti:) ale panove s passaty, jiz bylo receno, cely koncern VW je unifikovan na tusim 4 platformach, vzdyt i vy tezite cenou auta z teto uspory, pokud jde o cenu, tak me az tak moc nezajima. hodne se zlobite ze je superb prodlouzeny passat, no a co jste popravde cekali, ze koncern da skodovce miliardy marek, aby zacali od piky navrhovat a vymyslet co jiz bylo davno vynalezeno? to snad ne. skoda je clenem concernu a bere ze stejneho kolace vynalezene techniky jako ostatni ve skupine, tak nazory jo ono je to prodlouzene cosi, je stale se staveni do nepratelske pozice jelikoz stejne by slo rici, ze golf je zkracenou verzi octavie a totez o passatu a superbu, ale ma to smysl? To mi pripada trosku zcestne. To je jako jako matka (koncern) a jeji deti (jednotlive automobilky), vcechny vychazeji z jednoho zakladu, a jestli je skoda ci passat o nejaky desitek tisic drazsi ci levnejsi se mi pri cene zminenych aut zda celkem ubohe. prave na relativne stejne cenove hladine se ukaze jake jmeno ma automobilka mezi motoristickou verejnosti a potencionalnimi zakazniky, jelikoz nebude rozhodovat cena, ale kvalita a jmeno znacky. myslim, ze velka skodovka bude nejuspesnejsi mezi svymi konkurenty (i po odecteni prodanych aut pro vladu tech co si je zvolii). kdo zpochybnuje kvalitu tohoto auta, tak ho uprimne nechapu a dotycni asi take ne (asi jenom z principu ci setrvacnosti) me se take nelibi, ze se podvolila v designu koncernu a nesla svoji vlastni cestou, ovsem kdo by chtel skodovku s originalnim designem a mizernou technikou? neco za neco a autobilovy svet je prave o tomto. bohuzel nebo diky bohu? ... PS: by the way skoda, pivo, semtex a cesky hokey delaji nase jmeno ve svete, tak na nej neplivejte. Vecnou kritiku beru, ale ne to co z valne casti zazniva.
neregistrovaný "Radek"
8. 12. 2001 01:25
Rypalove
A uz je to tady zase.Skodovka prijde s novym modelem a najdou se zase lide, kteri jen kritizuji.Nemaji lepsi auto nez 120.Proc tady kazdy srovnava Superb s Passatem. Passat je ohodne mensi auto nez Superb o celych 10cm.Vim ze je to na stejne podvozkove platforme, ale preci.Nenasel jsem ze by nekdo srovnaval Superb s A6-toto srovnani odpovida. Ikdyz je A6 stale mensi nez Superb! Superb je nejvetsi automobil ve sve tride!!!A myslim si ze ze tento automobil bude velice uspesny.Mam kompletni vybavy Superbu. V zakladni vybave Classic je tolik veci co nema ani Passat v Highline. Napr.:mech.klim.,el.ovl.oken vpredu a vzadu,bocni airbagy atd. A kdo tady tvrdi ze ceny jsou neopravnene tak at jde nekam, hned bych ho bral. Nikdo si nestezuje na Audi A6, da se rict ze je to srovnatelna vybyva se Superbem, ale je to tak predrazene. A6 2.0 od 1 103500. Skodovka udelala velky uspech a cenove je nejlepsi v teto kategorii. At si kazdy srovnava Superb s Passatem. To je jako kdyz srovnavate Fabii a Octavii.
neregistrovaný "pitifaldi"
6. 12. 2001 16:12
Re: Ceny
No nechci se michat do tehle diskuse, ale tvuj nazor me docela nasral. Vzdit to samy se prece deje s passatem. Ten jako by vypadl z oka A4. Je to spravny, protoze proto vznikaj koncerny. Chces "kvalitu" Audi, ale neliby se ti design? Kup si treba toledo nebo passata nebo superba. Jinak by totiz kazda fabrika musela vyvijet svoji vlastni platformu a to by bylo moc drahe. Proto ti dali na passata takovou cenu. Pochopil si to???? Jinak ja od urcite doby citim ke koncernu VW nevrazivost. Nekoupil bych si od nich ani kolo. A ono srovnani A6, BMW5 a MB E je svatokradez A6 nikdy nemuzete srovnat s BMW a MB, stejne tak A8 BMW7 MBS, hele tema autama jezdim tak vim o cem mluvim (ted jezdim MB S430)
Ale stejne je superb za super cenu :-))
neregistrovaný "Tomas Urbanek"
5. 12. 2001 15:21
Re: Skoda-VW lidovy vozy ?
A netestovali tam nahodou 406 pred rokem vyroby 2000? Ta nova by na tom mohla byt lepe.
neregistrovaný "broukley"
5. 12. 2001 10:07
Re: pro THERES
Ano skutečně je to u 4motion tak: systém 4Motion u VW má pevně předdefinovaný poměr hnací síly mezi přední a zadní nápravou (50:50), ale u systému quattro (jako u jediného systému pohonu všech kol) je tento poměr variabilní. Takže 4motion je jakési zjednodušené quattro. Je tam poprvé u VW instalován mezinápravový diferenciál Thorsen. U předchozích čytřkolek byla viskózní spojka na zadek Haldex, což mají třeba i Octavie 4x4 a TO není trvalý náhon všech čtyř kol, tady zadek zabírá až když předek proklouzne asi o čtvrt otáčky kola. 4motion je stálý náhon.
neregistrovaný "sev.mor"
5. 12. 2001 09:17
Re: pro THERES
Vážený anonyme, Passat s označenm 4 motion má opravdu náhon na všechny čtyři stabilně a to s rozdělením účinku 50/50. Toto rozdělení nejde měnit. Dle sdělení mého prodejce je tu použitá nejnovější technika technika z Audi guatro. Sám jezdím VW Passat 1.8 T ve výbavě higline a jeho cena před slevou byla 981.900,-. Výbava: climatronic,d.senzor,boční air., měnič CD, sl.clona, vak na lyže, bi-xen., el. sedadla, mult. volant+temp., 16" kola RA., dřevo. Celkově jsem s ním celkově spokojen i co se týče místa na zadních sedadlech, občas se nechám svézt i vzadu a při mých 183 cm sedím víc než pohodlně. Superb? Nikdy jsem v něm nejel a měl jsem možnost si ho prolézt zatím pouze na jeho prezentaci, takže sám za sebe odmítám dělat srovnání např. s Passatem. Až si v Superb projedu alespoň pár kilometrů a trošku to auto poznám (motor, brzdy, ovládání, hlučnost, pohodlí, atd.), pak bych se vyjadřoval konkrétněji. Prozatím si myslím tohle. Dost prostorný interiér, zajímavá základní výbava, nelíbí se mi ale střední panel a přístrojová deska, především zpracování budíků. Zvenku mě toto auto díky "tradičnímu" designu Škody moc nenadchlo. Cena? Celkem mě ani nezajímá, protože o koupi tohohle vozu nebudu nikdy uvažovat. Pokukuji po A6. Nicméně, všichni co tu přispíváte si uvědomte, že jezdíme v tom, na co finančně máme. Jesli moje firma pojede a bude vydělávat, rád se s Vámi ostatními setkám v diskusi na téma Audi-S8 nebo Mercedes S klasse. Do té doby přeji všem slušným přispěvatelům se zkušenostmi s více vozy vše nejlepší a přispívajícím "prospektářům" více rozumu a možnost v některém z vozů, o kterých píšou, se alespoň svézt.
neregistrovaný "broukley"
5. 12. 2001 08:31
Re: Ceny
100% souhlas!
neregistrovaný "Mib"
4. 12. 2001 23:03
Re: Ceny
Ceny Superbu jsou pouze neadekvatni prestiži ( goodwillu) značky. Respektive, logicke by bylo uvedeni na trh za nizsi ceny a v pripade zajmu postupny rust cen. Tady je jaksi prodejni objem apriori predpokladan. Napada mne, ze uz jsou asi upeceny dodavky Superbu pro statni spravu :-)))) Komu jde pouze o technickou stranku veci, tam neni co zkazit , jen nekupovat modely z prvniho pulroku vyroby. Muj subjektivni nazor je, ze manager opravdu vypada lepe v Passatu , A6 nebo i v priblblym Ceckovym mercedesu nez v Superbu.
neregistrovaný "anonym"
4. 12. 2001 19:46
Re: pro THERES
A to Ti nakecal prodejce že tvůj pasat má trvalý pohon všech kol? Ty jsi mi ale odborník(patřičně hrdý na svůj vůz)
neregistrovaný "THERES"
4. 12. 2001 19:28
Re: Ceny
Jenomze v nemecku takove Audi A6 zas tak nobl auto neni a kazdy si tam rozmysli, jestli chce usetrit dost penez za stejne dobre auto.
neregistrovaný "THERES"
4. 12. 2001 19:24
Re: Ceny
To jsou lidi kteri budou Skodovky kritizovat vzdycky bez jakekoli znamky objektivity, nebo zkusenosti z dlouhodobejsiho provozu (v porovnani s jinymi znackami).
Nerikam ze delaji vsechno skvele, ale maji muj respekt.
neregistrovaný "THERES"
4. 12. 2001 19:19
Re: pro THERES
1. ALCANTARA. To teda zadna kuze neni :-) Je to plastove (umele) vlakno.
2. Passat je uvnitr relativne (v porovnani s konkurenty) male auto. Za sebe si pohodlne nesednu (187 cm). Takove Mondeo je daleko vetsi.
neregistrovaný "broukley"
4. 12. 2001 15:25
Re: Ceny
Pravděpodobně to je absurdní, ale mně prostě točí ten naprostý nedostatek objektivity, proč nikdo z lidí co o Superbu píšou (včetně např. Svět motorů, AutoTip, ...) nenapíše, že to auto je Passat, jen prodloužený (pro potřeby Becherovkou unaveného předsedy vlády), proč se všude píše, že to je jedinečné dílo českých inženýrů a dělníků, vždyť to není pravda! Když škoda vymyslí a zrealizuje VLASTNÍ auto vyšší střední třídy neřeknu ani slovo a hluboce se jí ukloním, ale tohle přece NE! Mimochodem kdo někdy seděl vzadu v Passatu, tak dobře ví, že přece není důvod přidávat místo na kolena, když je ho tam opravdu až až. Co je nedostatek je "malá díra do kufru", ale to má superb to samé...
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
4. 12. 2001 14:42
Re: Skoda-VW lidovy vozy ?
Celkem bych souhlasil, ale podívej se na crashtest 406 v magazínu AUTO.CZ (dostal jen dvě hvězdičky z pěti !!)
[odkaz]
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
4. 12. 2001 14:34
Re: Ceny
Opravdu nejlepším způsobem jak utnout jakoukoli diskusi je otázka na autora textu: "Kolik vám za to Škodovka platí?". To svědčí o vaší neschopnosti vést diskusi, protože tato otázka je samozřejmě absurdní.
neregistrovaný "Hugo"
4. 12. 2001 14:12
Skoda-VW lidovy vozy ?
Skoda mi prijde draha (a to skoro vsechny modelovy rady). Nato,jaky ma vyhody oproti konkurenci (prac.sila,zadny clo....) tak by mohla produkovat levnejsi auta. Navic co predvedla s nejlevnejsi fabii - to je hruza. Mam cesky vyrobky radeji,ale Skodovka se chova v teto oblasti docela arogantne (v zemi s nasim prum. prijmem).
Osobni tip : Peugeot 406 >>>SR 620tis, ST 715tis a jakou ma vybavu a to na nej clovek muze ted dostat slevu.
neregistrovaný "mirek"
4. 12. 2001 12:59
Re: Ceny
KUP SI KOLO A USETRIS NEJVIC...ALE KUP SI NEJAKY NOBL..
neregistrovaný "mirek"
4. 12. 2001 12:52
Re: pro THERES
ad 1) Vis co to je Alcantra?Kdybys to nahodou nevedel tak je to brousena kuze.
ad2) O moc mensi neni,rekl bych ze natazeny nohy mit v superbu stejne nemuzes,tak te tech 10 cisel nespasi..
ad4) Zajimalo by mne jestli si nekdy v Passatu sedel,ty joudo
neregistrovaný "broukley"
4. 12. 2001 12:48
Re: Ceny
Pane autore, kolik Vám platí Škoda za tu vaši "antidemagogii". Je přece nesmysl srovnávat Golfa a Passata zrovna jako Octavii a Fabii, nikdo přece nemůže zapřít, že Superb je jen prodloužený Passat, bez jakékoliv tvůrčí invence a kreativity ze strany škody.
neregistrovaný "broukley"
4. 12. 2001 12:43
Re: pro THERES
Koukám, že jsi pěkný blb. Tříkolku nemám, do škodovky bych nikdy nevlezl. Fotku svého Passata Ti pošlu klidně i s SPZ, mimo Passata V6 4motion mám ještě Passat III G60 syncro (160PS) z roku 1989 a VW411 z roku 1971. Takže si ty kecy o 120 nech laskavě pro sebe. Nevidím důvod proč by se tady nemohlo diskutovat věcně. A mimochodem tu cenu jsem skutečně dostal, on když se člověk snaží dá se vydupat i trošičku sleva víš?
neregistrovaný "ACE"
4. 12. 2001 11:57
Re: bez titulku
Jsem přesvědčen, že prodejnost bude vysoká, ba dokonce několikanásobně vyšší, než bude 2 v pořadí.( Nehodlám se hádat, prostě počkáme a uvidíme že mám pravdu.)
neregistrovaný "Autor článku"
4. 12. 2001 09:27
Ceny
Obávám se, že nemohu souhlasit s názory ohledně předraženosti modelu Superb. Jde totiž o automobil vyšší střední třídy a tudíž konkurenta Nissanu Maxima, Toyoty Camry, Opelu Omega a teoreticky i Audi A6, BMW 5 a M-B E. Ovšem za ceny, srovnatelné se střední třídou. Ono těch "jenom 10 cm" dělá podobný rozdíl mezi Passatem a golfem, a golfem a fabií. A není ož lepší obětovat těch necelých 20 cm a mít Fabii s polosamočinnou klimou, ESP, ASR, ABS a stokoňovým TDI, než Passata 1,6 l? Demagogie je zlá věc a dá se použít na obě strany. je zvláštní, že si nikdo nestěžuje, že je Superb o tolik levnější než Audi A6 a někdo si ji proto nekoupí. Není totiž dost nóbl :-(.
neregistrovaný "THERES"
3. 12. 2001 19:26
Re: Tohle jsou výhodné ceny!!!???
Ty sis kupoval tak mozna trikolku... Osobne typuji, ze jezdis tak ve stodvacitce. Protoze noveho Passata s vybavou co uvadis by ti za takovou cenu nikdo neprodal.
1. Highline nedosahuje ani trochu urovne zakladu Superbu. (Nemas tam ani bocni airbagy, kuze je jen castecna)
2. Za climatronic se u Passatu priplaci 50000, za bixenony 40000, za 17' elektrony se priplaci rovnez (road america jsou 16') jako za celou (dlouhou) radu jinych veci. Srovnatelny Passat by te vysel tak na 1.078.000 a to sem nepocital radu drobnosti typu destovy senzor, metaliza atd. Je pravda, ze ma nahon 4x4, ale taky je pravda, ze je o dost mensi.
3. Superb je auto vyssi stredni tridy . Co se tyce velikosti je srovnatelne s Audi A6, BMW 5, Mercedesem E. Bude ale spise konkurovat autum jako Opel Omega, Nissan Maxima, Toyota Camry, Peugeot 607, Saab 9-5 atd.
4. Doporucuji podrobnejsi studium stranek volkswagen.cz, mozna si na toho Passata nekdy koupis.
5. Co se tyce shodnosti dilu mas plnou pravdu, Superb je cinsky (s prodlouzenym rozvorem) Passat, ktery se uz delsi dobu prodava v Cine.
neregistrovaný "THERES"
3. 12. 2001 19:08
Re: bez titulku
Asi Vam uchazi, ze A4 je mensi nez Passat a Passat ma o 9,7 cm mensi rozvor nez Superb, ktery ma stejny rozvor jako A6.
neregistrovaný "Hhhh"
3. 12. 2001 17:34
Skoda je Skoda
Kazda Skodovka co vysla mala muchy a nemale. Ono chvilu potrva nez to bude mat tu uroven kvality ako Passat. Radsej dam prednost overenej zanacke VW.
neregistrovaný "Maros"
3. 12. 2001 17:21
bez titulku
Takze Vazeny,

ak tieto ceny patria medzi vyhodne tak potom ceny AUDI A4 su super vyhodne. V Juni 2001 som kupoval novu A4 1,9 TDI za cenu 990.000,-Cz aj s ESP, 8 Airbags, Klima atd. Porovnatelna cena za verziu Comfort 868.000,- Cz sa mi zda nenormalna. I ked je Superb o nieco vacsi tak AUDI je AUDI a Skoda len Skoda s prepacenim. Podla mna je nepredajna.
neregistrovaný "Isp"
3. 12. 2001 15:42
Re: Tohle jsou výhodné ceny!!!???
No podle tech cen mi trosku pripada, ze VW bude chtit prodavat nejlevnejsi modely Superb, a ti co si radi priplati za vybavu budou znevyhodneni a donuceni pokukovat po Passatech.
neregistrovaný "broukley"
3. 12. 2001 14:41
Re: Tohle jsou výhodné ceny!!!???
Ještě jsem se koukal na web importéra VW, ceníková cena Passata V6 v highline je: 2,8 V6 4Motion 30V/142 kW 903 600,-Kč
Superb: Elegance V6 2.8 30V/142 kW 1.076.900,- Kč
Čísla mluví jasně a Passat má navíc ještě v té ceně tu čtyřkolku...
A už dám pokoj :-)
neregistrovaný "broukley"
3. 12. 2001 14:32
Tohle jsou výhodné ceny!!!???
V dubnu jsem si kupoval VW Passat 2.8V6 4motion v nejlepší výbavě highline, interiér v kůži + dřevo, bixenony, climatronic, perleťová metalíza, elektrony Road America, radio Gamma..., cena byla 933 000,-Kč, srovnatelný Superb - tedy úplně stejný motor, výbava Elegence (odpovídá to volkswagenovskému highline?) stojí cituji: Elegance V6 2.8 30V/142 kW 1.076.900,- Kč!!! A to by se pravděpodobně k tomu ještě připlácelo za perleť, atd., atd., je pravděpodobné, že srovnatelný Superb by se vyšplhal na cca 1.150.000,-Kč. A POZOR - Superb NEMÁ to co dělá Passata úžasným - trvalý pohon všech čtyř kol, což je k skoro dvěstěkoňovému motoru skoro nutnost. Ptám se tedy vyplatí se těch 10 cm délky na víc za těch 150 - 200 000,-Kč o kolik bude člověk lehčí při nákupu Superba? Není lepší mít o 10cm kratší originál s pohonem 4x4 za nižší cenu než napodobeninu (odvozeninu)? Netvrdím, že Superb je špatné auto to vůbec ne, ale domnívám se, že na to jak málo musela dát škoda do vývoje je Superb nesmírně předražený. A je to skutečně předělaný Passat, měl jsem možnost Superba prolézt už asi před dvěma měsíci a on je to fakt Passat (motorový prostor, motory, interiér, zadní kufr, podvozek,...). Samozřejmě až na designové odlišnosti jako předek, zadek, zadní dveře, pár detailů a tu délku. No a ještě jedno ALE: strašně moc by mně vadilo jezdit stejným autem, kterým bude jezdit naše "skvělá politická reprezentace", která bude konečně mít náhradu Tatry 613, to bych prostě asi nerozdýchal.
Přiznávám možná nejsem úplně objektivní, ale něco na tom co jsem psal může být...