Volkswagen staticky představil novou Jettu již před více než měsícem, 15. června 2010 na Times Square v New Yorku. Nyní automobilka uvolnila další informace a nové fotografie.
S každým novým VW se projevuje, že není třeba dělat auta krásná, ale bez zbytečných výstřelků typu velká tlama, podivně zkosené zadní sklo, velké kulaté světla, příliš hran a podobně. K tomu VW nabídne malou i velkou naftu, malý i silný benzín, 4 x 4 a DSG. Není se co divit, že jsou na tom v Evropě nejlíp a vlastně se nemusejí ani moc snažit.
Pro mě je nezajímavý, ale vše je tam, kde má být. Skvostné je ovládání rádia. To je bomba jak u čudlíku je i název stanice. Ještě tak, aby se do dveří vlezla PETka, já si na cestu nekupuju vodu na pumpě, ale beru si z garáže minerálku.
Tvrdit, ze design interieru VW je skvostny je hodne silny kafe takhle po ranu. Budu-li mluvit jenom o designu, hezci a zabavnejsi interier maji lecktery kary let devadesatych. >:-[]
V článku schází podstatná informace, že technika použitá u nové Jetty - podvozek, motory, převodovky atd... je stále z Golfu 5/6. Novou podvozkovou platformu a motory dostane až příští rok představené Audi A3 a pak Golf 7, bude i nové 7-mi stupňové DSG pro motory napříč s mokrými spojkami pro točivé momenty až do 600 Nm - to zatím potichu dostal Tiguan. VW se evidentně rozhodl, že Američanům musí stačit "stará" technika v novém kabátě :-)
Ak by Ti cena benzínu bola ukradnutá, co by si si do Jetty zvoli radsej: dvojito prepĺnanú jedna-stvorku, alebo rovnako výkonný patvalec 2,5? Ja ten starý R5. ;-)
Kdybych měl kolečka, tak bych byl kočárek... jasně, že každý napíše, že kdyby nemusel řešit spotřebu tak bude raději jezdit s velkoobjemovým motorem a ne s jednačtyřkou :-) Jelikož spotřebu řešit musíme (hodně z nás) tak jezdíme s těmi přeplňovanými jednačtyřkami. Ale downsizing se netýká jen Evropy, v Americe probíhá taky, jen tam zatím nevypadá z našeho pohledu tak hrozně, protože my jsme začli snižovat z maximálního objemu cca 3 litry, zatímco oni ze 6 litrů, my jsme zhruba na polovině, tedy na těch čtrnáctkách a oni jsou na třech litrech.
Z textu to síce nevyplýva, ale predpokladám, ze ten základný benzín s 85 kW bude zrejme obstarozný dvojliter, co sa istú dobu dával do Fabie 1 i Octavie 1. K tomu rovnako v EU roky vyradený VR5, to je pekný up-sizing. ;-) Na druhej strane nemusiet riesit spotrebu, 2,5 R5 je na nizsiu strednú celkom fajn konfigurácia. ;-)
A k tomu "prekvapivému" ponúknutiu TDI v USA: ked som bol v Státoch zhruba pred 8 rokmi, jediné osobné autá s dízlom, ktoré som tam videl, boli Passaty TDI. Takze VW má i v USA istú tradíciu s dízlami a cuduj sa svete, aj v Amerike radi cítajú, ze model XY má spotrebu 60 mpg.
Je zaujímavé, ze tento sedan sa (bez pochybností) radí do nizsej strednej triedy (rázvor 2,65 m) a vedla v clánku uvádzané Exeo radia o triedu vyssie (rázvor 2,64 m). >:-[]
Povedal by som, že trieda nezávisí primárne od rázvoru, resp, vonkajších rozmerov - skôr od použitej platformy a techniky. Počítal by si Fluence s rázvorom 2702 mm, dĺžkou 4618 výškou 1479 a šírkou 1809 mm do strednej triedy? Jetta je dlhšia o púhych 22 mm, v ostatných rozmeroch ju Fluence prerastá...
Exeo je iba dlhšie o ďalších symbolických 21 mm, v ostatnýchmierach tiež na Fluence nestačí... ;-)
ale prd kdo si to kupuje tady a v usa ?tam student jako treti vuz do rodiny,nebo normal delnik (novy vuz)..a tady stredni trida kolik uz si potkal jett po statech?tady jsou rozdily to je rozdil -usa-EU-..ale dit ty stejne bys nejradsi CHEV VOLT ne ?tak nekrafej do spalovacih aut >:D >:D hlavne nezapominej stale dodavat ze je odvozena z golfu jako nejakou degradaci..ten golf je ve sve tride spicka a ne jako treba peugeot 1.1 a podobne :no::no:
Jenže amíci netouží po nekonečném zaopatřovacím sociálním státě,jako národ zde.Co je trh je trh a neokecává se to,takže pak máš něco levnější,ale když se stane,občas něco drobet dražší,pokud neplatíš slušnou pojistku.Zase si to neidealizuj.Letos v létě pět lidí,kteří tam dlouhodobě pracují(ale tu si platí symbolicky zdravotko)se ženě vrátilo aktuálně do česka, nevyužijí fantastického zdravot.systému v USA,co vysílá Nova,ale zadara českého, vč. plánov. operací.O zubaři ani nemluvím.Má statistiku od roku 1993.Není to náhodný, ale trvalý jev.Osobně je mi to fuk.