Volkswagen Jetta: Nové fotografie a informace
Volkswagen přikládá severoamerickému trhu velice důležitou roli. I šestá generace se bude vyrábět v mexické továrně, její vývoj ovšem probíhal doma, tedy v Německu.
Nová Jetta je 4,64 m dlouhá, 1,45 m vysoká a 1,78 m široká. Délka tedy narostla oproti předchůdci o značných 9 cm, ostatní základní rozměry zůstaly při starém. Tvary vycházejí z letošní detroitské studie Compact Coupé, automobilu pouze přibyl druhý pár bočních dveří. Díky prodlouženému rozvoru by mělo být uvnitř pro nohy o 7 cm více místa. Interiér pojme standardně pětici pasažérů.
Výkonové spektrum bude sahat od 77 do 147 kW. Američané se mohou těšit na čtveřici pohonných jednotek. Volkswagen jim trochu překvapivě nabídne i přeplňovaný vznětový motor, ale u Jetty (a Golfu) tak činil už v minulosti. Agregát 2,0 TDI Clean Diesel se 103 kW (140 k) v americké specifikaci spotřebuje na dálnici 5,6 l nafty na 100 km, v kombinovaném cyklu pak 6,9 l/100 km. Paletu zážehových pohonných jednotek bude tvořit trojice s výkony 85 kW, 125 kW (pětiválec 2,5 l) a 147 kW (moderní přeplňovaný 2,0 TSI).
Pro všechny čtyři motorizace bude k dispozici přímo řazená převodovka, 2,0 TDI a 2,0 TSI mohou mít za příplatek také šestistupňové dvouspojkové ústrojí DSG. Úrovně výbavy ponesou názvy S, SE, SEL, TDI a GLI a budou přizpůsobeny potřebám zámořských zákazníků. Základní verze bude stát 15.995 dolarů (asi 313 tisíc Kč). Evropské ceny se budou lišit podle jednotlivých trhů, rovněž stupně Trendline, Comfortline a Highline budou mít v různých zemích jiný obsah.
Do roku 2018 chce Volkswagen mezi západním a východním pobřežím USA ztrojnásobit prodeje na 800 tisíc vozů ročně, řada Jetta by z tohoto objemu měla činit 100 tisíc aut. Američané se také mohou těšit na sériové ESP a systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Evropa se dočká na počátku roku 2011 celkem šesti výhradně přeplňovaných motorů. Zážehové budou zastupovat 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW) a 2,0 TSI (147 kW). Turbodiesely nabídnou výběr mezi 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Kromě manuálních převodovek bude k mání také DSG: šestistupňové u obou turbodieselů a 2,0 TSI, nebo sedmistupňové se suchými spojkami u 1,4 TSI. Jediným motorem bez možnosti připlatit si za dvouspojkovou skříň bude základní 1,2 TSI.
Kromě obyčejných verzí chystá VW pro evropské trhy také úspornější BlueMotion Technology. Zážehová varianta 1,2 TSI BlueMotion Technology vystačí v kombinovaném režimu s 5,3 l/100 km, úspornější vznětová 1,6 TDI BlueMotion Technology dokonce jen se 4,2 l/100 km.
Celosvětově se dosud prodalo 9,6 milionů vozů Jetta. Volkswagen však neuvádí, zda se jedná pouze o automobily s tímto názvem na zádi, nebo včetně Bory a Venta. V USA si totiž původní jméno zachovaly všechny generace. Kromě toho například současný Golf Variant se za oceánem prodává jako Jetta SportWagen.