V červnu zaznamenal český trh meziroční nárůst o více než 14 %, za celé první pololetí vzrostly registrace nových automobilů o 3 %. Zřejmě nejzajímavějším číslem je 36 nově zaregistrovaných vozů značky Ferrari.
Tož 1/2 roku je už relativně dlouhá doba na nějaké to menší zhodnocení, dovolím si tedy vypíchnouti z tabulky 2 údaje:
Prémie – resp. pořadí německé „svaté“ trojice
aneb M-B v trháku o cca 200 vozů před Audi a BMW
Fiat vs. Toyota – to jest pro mne vskutku velké překvapení
aneb Toyotě jaksi ta sázka na image spolehlivosti zdá se zde v české kotlině moc nevyšla, na lepší čísla by to asi chtělo přidat i něco designového umu
S napětím tedy očekávejme hlubší rozbory (nejen) těchto údajů zdejších diskusních matadorů. Tož tak.
Nevím jak je úplně přesně smlouva mezi PSA a Toyotou, ale podle toho co jsem měl možnost slyšet jim to moc vadit nemusí, kromě ztráty prodejních počtů samozřejmě.
Dost dobre nerozumiem tej ironickej poznámke smerom k Toyote: z tabulky vidiet, ze z TOP 10 zaznamenala najvacsí medzirocný nárast práve Toyota. Preto v Tvojom komentári vela logiky nevidím.
Tož 702 - 590, to je oč tu běží - procenta (a průměry) jsou čísla sice zajímavá, ale pravda trochen ošidná. Pro mne jest prostě pouze překvapením že se Fiatů prodalo u nás během letošního 1/2 roku více nežli Toyot - aneb že image budovaná na spolehlivosti nevítězí nad bajkou o nespolehlivosti - nic více, ale také nicméně (co je na tomto ironického nevím). Jest svým způsobem zajímavé že vyšší prodejní čísla Fiatu v nižších třídách Toyota neumí dohnat ve třídách vyšších, nehledě na širší modelové portfolio, v čemž já naopak jistý kus logiky vidím. Nebo že by tomu Fiatu až tak pomáhaly k lepším číslům "užitkáče" ? Ty dokážou napáchat ve statistikách tak trochen paseku - viz M-B. Tož tak.
Nekopem za ziadnu z uvedených znaciek, avsak tá Tvoja narázka na aféry Toyoty v poslednej dobe isla mimo misu. Ved ak by to ludia brali do úvahy a teda image znacky by utrpel, predaje pojdu dolu, a to ako absolútne císla, tak percentá. A vidís, nestalo sa.
Ad. Fiat a jeho predajné císla: analyzuje sa to v diskusiách dlhodobo, nebudem sa opakovat, avsak je zrejmé, ze ich predaje by mohli byt vyssie, nebyt niektorých nelogických krokov automobilky.
No nevím proč pořád meži řádky mého textu čteš něco hanlivého o svolávačkách Toyoty. Já jsem už mezi řádky čísti zapoměl a jsem tomu velice rád, a věřím že už se to nebudu muset nikdy znovu učit. Já jen psal že Toyota se snažila (a myslím že i částečně úspěšně) vybudovati si image na spolehlivosti. I v autoprůmyslu platí ono okřídlené že kdo nic nedělá, ten nic nezkazí, a tedy při masovosti výroby u Toyoty holt semo tamo nějá ta svolávačka je taky, nic ve zlým. Šlo mi o pouze to že v době když už je kvalitní i Fiat (Wolfe nadsázka) tak krom té kvality musí značka přinést i něco dalšího navíc, nějaký ten esprit, aneb jak to tak vypadá tak "jen" kvalita k lepším prodejům v české kotlině nestačí.
Dokáže mi někdo vysvětlit, jak sra.ka ze všech sra.ek největší, Renault, obsazuje 4.místo? Hned za VW? Je na tom špatně Renault, VW, nebo IQ lidí co si Renault kupují?
Jestli to nebude cenama. Holý Megane začíná na tuším 260k. Největší sranda na tom je, že za celou dobu až doteď mu to prakticky nic světoborného nepřineslo. No a teď mě bude zajímat, jak se budou vyvíjet prodeje dál. Focus šel dolů o 30k, Astra Classic je se základním balíčkem za 260, výrazně cenově dolů šel Seat a za cca 400k má člověk Alteu 1.4TSI 92kW v nejvyšší výbavě nebo o cca 20 nebo kolik tisíc 1.8TSI.
Mám takový pocit, že nejvíc prohraje Škoda, protože buď představí nástupce Touru za atraktivní cenu a nebo bude muset pro udržení dobrých výsledků z první poloviny roku zlevnit, hlavně OII.
Mně je Renault i VW šumafuk. A otázka zní jak byla položena: Proč je na 4.místě hned za VW (téměř prémií) zrovna Renault, když je to takovej aušus? Stačí si otevřít diskuse o Renaultu.
Lepší nový Renault za 260, než 2 roky jetý Golf. To platí téměř obecně. Nový Megane je průměrné auto ztrácející na dražší špičku, ale je určitě lepší než jakýkoliv jetý vůz.
Když si půjdu koupit auto, tak ano (vždy raději nové, než ojeté/použité někým jiným), ale "svého" (od novoty) dvouletého Golfa (s menším nájezdem km) bych nevyměnil ani za nového Megana (Focuse, Astru, Bravo, Mazdu3...). ;-)
Jen že "tvůj" Golf je tak trochu ne obyčejný Golf s 1,4 55 kW a pořád to není výměna auta, ale kupování. ;-)
Spíše jde o to, že většina zdejších plaček zde jezdí v olítaném bazarovém zaručeném dělu, ale přitom se "ani" nezmůžou na "toho Rencka". ;-)
PS: Jinak ty ceny... nějaký ten cca půlrok tomu stál ve Vaňkovce Golf VI v postačující výbavě (ABS, ESP, klima, 6 airbagů) za 299 900 Kč, což stojí stejně vybavený Megane dle cenníku taky. Ono výbava Generation je za 269 000, ale s Renault leasingem a ve výbavě to má opravdu jen tu klimu a rádio a jinak nic, solidně vybavený Megane se základní 1,6 16V 81 kW s metalízou, Al. koly výjde pořád na nějakých 356 000 Kč a to včetně slevy za Renault leasing. Nedávno jsem prozkoumával trochu trh a že by tam byly až tak velké statisícové rozdíly se říci nedá. Snad jen u Té Octavie musí člověk překousnout černé zrcátka a kliky, což se jinak u konkurence moc nevidí.
..to je jako s tím "proč zrovna my jsme skupina A" - ale osobně si myslím, že je to trochu tím, že renault tady má jednu z nejdelších tradic už i z období totality -jako jedna z mála značek se tu nechala sehnat např přes tuzex, a je to v lidech tak nějak víc zakořeněné. Jen si vzpomeň, kolik se tu vyrojilo např. R19 po roce 1990 - to se sem tahalo ve velkém - rodinné pohodlné a vybavené auto - v počátcích lepší než cokoliv od konkurence a hlavně lepší než favorit. Pak hodně lidí sice postupně procitlo, ale hodně příznivců přetrvává. Znám jich sám dost ve svém okolí, kteří si od R19 stále kupují jen novější verze a ač jsou méně a méně spokojení s kvalitou, servisem, spolehlivostí, stejně by do jiné značky nešli.
Takže z Renaultu hodně lidí procitlo, ale stejně si ten šmejd ze setrvačnosti kupují dál. FIAT/ALFA je dnes kvalitou někde jinde, ale ze setrvačnosti si je lidi nekupují. A že si ze setrvačnosti nekupují KIU/Hyundai, když je pamatují jako šmejd?
No, vždycky se nějaké to pasující odůvodnění najde. ;-\
Paušalizovať motivácie ku kúpe konkrétneho modelu či značky je zavádzajúce. Vždy je to o konkrétnom rozhodovaní konkrétneho človeka. Pozri si napr. majiteľov Meganov na moje.auto.cz a zistíš, že dôvody sa líšia tak, že ich nemôžeš označiť len za "zotrvačnosť" či iné hlúpe zovšeobecnenie.
Velice tě zdravím. V prvé řadě bych rád řekl, že tvoje ironie je těžce podprůměrná, na mysli mám poznámku s IQ. Pokud to ironie není, tak je smutné, že ti nedošlo že tento zprofanovaný a tolika opěvovaný index, nemá vůbec nic společného s výběrem vozu. Výběr vozu se řídí úplně jinými aspekty, než "báchorkami jeden můj kamarád(takových mám 100), říkal, že jedna značka je hrozně poruchová a že se mu to rozpadalo za jízdy po D1 apod.". Takovýchto báchorek ti tady napíšu celou řadu aniž bych byl Božena Němcová. Vskutku lidé, kteří takto mluví by si měli vzíti příklad např. z Rowlingové, když sepíší všechny tyto nesmysli, tak by se z jejich díla mohl stát bestseller. Toto by mohlo stačit, přejdu k druhé věci a to k vyvrácení nepravdy s kterou již 5 let nesouhlasím a na českých serverech se stává fenoménem lidí.
Kdysi dávno za časů, kdy jsme nežili v "ropné a jiné krizi" se do firmy měl pořídit nový služební vůz, který by splnil taková očekávání, která nebyla splněna jeho předchůdcem(značku nehodlám jmenovat. Nepřijde mi to korektní vůči lidem, kteří daný automobil vlastní, je to pouze názor na věc 5 mých kolegů). Do výběru se dostalo několik značek. Vyhrála značka Renault (rok 2004). V té době to nebylo ještě cenou, protože brutální cenovou politiku, které jsme svědky dnes, začal Renault uplatňovat mezi lety 2006-7. ¨Do této doby firmou prošli dva Megani II, 2 Kangaa I a II, Twingo I, Clio II a III. Ani s jedním z těchto vozů nebyli během jejich fungování ve firmě žádné problémy. Jednalo se o nově zakoupené vozy, které jsme udržovali v pouze autorizovaných servisech. Opravdu nám neupadali nápravy, výfuky a jiné oblíbené díly různých kecálků. Vím, že i po takovéto obranné eseji, si budu muset vytrpět kritiku různých lidí. Je mi to celkem jedno, ale musel jsem už reagovat, protože to přestalo býti vtipné. Omlouvám se lidem, kterých jsem se jakkoli dotkl, to nebylo mým záměrem.
Jednoducha odpoved: zakaznici jsou nezamestnani, najezdi mene kilometru a maji hloubeji do kapsy. Proto vice z nich si nabehlo na vidle a koupili nekvalitni pozlatko s virou, ze prave jim se povestna poruchovost rendliku vyhne.
Nevyhne, chlapci, nevyhne... >:-[]
Uprimnou soustrast vsem prvomajitelum tehle znacky.
Myslím, že by nezůstalo jenom u kolečka...navíc doma nemám servis. A ikdyž jsem do opravdového servisu Renaultu najezdil opravdu dost a dobře mě tam znali, tak by mi asi to Burago neopravili ani ze známosti >:D
S Ádou bych si těžko rozuměl, já zásadně koukám na černobílou televizi :-)
Prosím tě, vždyť jsi před pár přípěvky napsal, že Renaulta jsi neměl, tak nám tady nemotej, že jsi s ním jezdil do servisu. To už máš tak pomatené senilní příbuzné, že netrefí sami do servisu nebo tam jezdí jednou za 10 let a tak už neví, kde to své spolehlivé auto před lety koupili? ;-) Jestli ty nám taky nesenilníš předčasně >:-[] >:D
Nevím jak s opravou Bburag, ale na opravu aut od Matella jsme tady měli Matelka >:D >:D
Jak ne? Přitom oba co vím teď sedláte stejnou značku, jen tobě neruší TDI PD příjem rádia dlouhých vln >:D >:D
Však jsi to tady sám napsal, že se svým autem jsi starosti neměl, neb Bburagu tak maximálně upadne kolečko, když na něj budeš moc tlačit nebo ti na něj sourozenec nebo maminka s tatínkem šlápne >:-[] Taťka tě brával i s dětskou sedačkou do servisu a pak se mu to chtělo přendávat do náhradního vozidla? To já bych se na takového malého provocateura vykašlal >:D
Však se podívej čím Áda jezdí, má ho tu na MACZ a co vím, tak ty jsi se tady nedávno přiznal, že máš nové Burrago stejné značky >:-[]
Co se tu děje, vím že toho budu litovat, ale co vám majitelům neRenaltů vlastně ten Renault udělal a jak s nim vlastně můžete mít zkušenosti když by jste si ho nikdy nekoupili.
Já má zásadně Fordy, nikdy mě nikde nenechali, nejsem mrtev a vlakem taky nejezdím.
Ale není pro mne problém uznat kvality takových vozu jako je třeba Laguna protože je prostě pravda že to auto má svoje kvality.
Jistě nějaký alespoň rozměrově podobné Volvo nebo Mercedes bude pravděpodobně lepší, ale nevím o tom že by to pořád dělalo z Laguny špatné auto. Zjednodušeně řečeno.
A teď se hezky vraťte do vašich Fobí a Gelfů a buďte na sebe hodní. ;-)
To je prostě takové diskuzní klišé, každý kope a fandí svému teamu. I ty ses na konci pustil do Fabií a Golfů, přitom to taky špatná auta nejsou. ;-) Ale objektivita tady samozřejmě často chybí a je jen opravdu zlomek, nebo možná zlomeček... nebo lépe řečeno není zde vůbec nikdo, kdo by dokázal být zcela objektivní. ;-)
Copak, oni tě vyrazili hned napoprvé... :-O
Já ti to říkám pořád, dokud se nenaučíš slušně chovat, slušní lidé tě nebudou mít rádi a skončíš zase jako "hajzlbába" u Fordu... :-O:*)8-s >:D
Asi je to narodna ceska tradicia rypat do cudzich znaciek a Renault ako taky je asi najoblubenejsi preto to vzdy schyta. Este pred 15 rokmi sme tu mali feldy, pola, prve punta, mondea, stare ibizy, passaty a vsetci boli spkojni. Dnes ma kazda znacka 3 krat vacsi sortiment ponukanych modelov a kazda z nich je uz ovela bezpeecnejsia a bohatsie vybavena ako len par rokov dozadu kdejaka fabia oktavia a aj tak sa to ludom nepaci. Ako povedal jeden kolega vyssie mozte mat Renault a jazdit bez poruchy a mozte mat BMW a chodit do servisu ako na klavir, presne tak , chyba je vacsinou medzi volantom a sedadlom tak si to treba uvedomit. Dnes uz aj to najlacnejsie auto ako dacia sandero alebo kia picanto ponuka vacsie pohodlie jazdy ako stary golf 3 alebo astra tak si to vazme a podla toho sa spravajme. Renault ako znacka je uplne tottozna s kiou Peugeotom Fordom Volkswagenom a tak ak si niekto mysli ze zamachruje ze ma Golfa a jeho sused Megana tak sa myli. Na machrovanie je tu Volvo c30 alebo Giulietta :-) alebpo BMW 1.
Podstatna je aj starostlivost o auto, ja sam jazdim na felde a starom vw pole a fakticky bez poruchy a spokojne na urovni co potrebuejm auto mi poskytne. Mam znameho zfirmy ma mazdu 3 a stale ma s niecim problem, raz mu daco klepe raz mu nieco odpadne a cudujme sa svete ze preco, ked jazdi 190 dialnice plne nalozeny kazdy den s 1.6tkovou mazdickou a mysli si ze je majster sveta.
Rozlišuj mezi auty a jejich řidiči :-)
Ale važně někdy to jde a někdy.
kdo se stal slavný pro vitlačení jiného auta z dalnice?
Bezohledný balvan v Superbu, u nás v prací máme velmi vysoce postavené ho administrativního pracovníka, král všech bezohledných balvanů, bežně parkuje na místech pro invalidy, muže si to dovolit. v čom jezdí? V Superbu, náhoda :), nemyslím si.
Pro vysvětlenou trávím za volantem minimálně 8hodin deně,někdy i víc od rána do noci.
A né nějaké sem a zase zpátky po dálnici(ano vím že i tam je to někdy drsné).
Ale po městě (tam je ta správná sranda), ne nejsem taxikář.
Hůř jsem opravář, opravuji rozbité věci. Nejsem na to naštěstí sám tak například mám pomocníka Peuget Partner 1.6 HDI
>:D statečná krabice na nářadí, ale pořád jen krabice na nářadí.
A zrovna nedávno jsem zažil co všechno dokáže rozbít dvacetiletý kluk v Golfu. Lampy veřejného osvětlení jsme opravily, stožár trakčního vedení (troleje) jsme opravily. Jen toho kluka, jeho přítelkyni a dva kamarády už neopraví nikdo. Je zvláštní setkat se se smrtí. No hlavně že měl v tý plechovce dvoulitrový motor.
Pravda tohle byl trochu extrémní příklad, ale to ho nečiní o nic miň tragickým.
Fakt zůstává že zažiji dost hnusu za volantem. Dost na to abych věděl.
Věřte mi dokud se lidi prudi na nějakém foru je to v pořádku dokud se rozčilují jak je ten blbec podjel je to pořádku, dokud se muchlají jen plechy je to pořád fajn. Dokud vám na chirurgii lámají zas a znova kosti co odmítají srůst správně (zažil jsem to je to ..... zajímavé, dává to nový smysl slovu bolest).
Jenže lidi okolo vás jsou v černých gumových pytlích a přijíždí pro ně černá sanitka, otázka je kde to všechno začíná.
Při bouračce?
Když řidič jede agresivně místo toho aby jel na deafens.
Když banda puberťáku v rádoby natůněném pekáči ze srandy předjíždí kombíka?
Nebo dřív když někdo kdo vás ani nezná je na vás hnusný jen protože jezdíte v Renaultu Fiatu atd...
Možná.
Já mám rad všechny auta ( i Multiplo )jenže kilometry mě naučily si dávat pozor dopředu.
Tak proč jsem zmínil zrovna Golf a Fabii jako kdyby je neměl rád :-)
Golf: oblíbený vůz mezi čerství řidiči, mladými, nezkušenými, často agresivními a netolerantními, bez odhadu brzdné dráhy, bez odhadu fyzikálních sil které musíte brát v potaz bez přemyšleni, gravitace, akce a reakce, kinetická energie, adheze, odpor atd.
Golf je legenda bezesporu ano, ale to co se neuvádí v reklamně na Das Auto je kolik řidičů pod 25 v něm našlo svůj hrob.
jsou země kde by se řidičům pod určity počet najetých let nedostalo takové auto do rukou, možná s motorem z babety :-)
No u nás tak přísné zákony nejsou a tak lidé umírají a dál budou, máme byt na co hrdí.
Fabie: populární jako levné služební vozidlo, levné ekonomické vozidlo celkově a vůz důchodců.
Důchodci jsou často stejní jako novo-řidiči, díky senilitě a hůř navíc všichni věří že jsou díky věku či co v právu, že mají přednost, často tak způsobují velmi nebezpečné situace.
Dále, často po tomhle malém milé autíčku lidé chtějí věci co by měl problém zvládat nebušený super-sport co hůř občas se řidiči těchto aut chovají jak malí psi, utočí na každého z pocitu méněcennosti jen aby si dokázali že mají "kole".
Já vím že to naštěstí neplatí na všechny řidiče výše zmíněných vozu, ale bohužel na některé ano a u podobných aut je to bohužel to samé.
No nic, hodně kilometrů bez nehod ať už jedete v čemkoliv
To je vždycky to správný žrádlo, když se začneme přetahovat o značky aut.
Ale aby bylo jasno já mám rád Fabie i Golfy, nemám rád většinu jejich majitelů. Jistě lidí s jiným auty se dokáží chovat jak prase, ale já má "nejlepší" zkušenosti z Golfisty a Fóbiovcema.
Je to dokola furt to samé ve městě obzvlášť tam kde je omezená rychlost na 30, se předvádí jak dokážou jet 80sátkou. Do první zatáčky nebo semaforu :-)
No a pak mimo město to samé dokud jim to motor pobere tak se chovají jak kdyby jim patřila silnice a když jim na dálnici dojde dech tak aspoň zdržují.
Mužete si řikat kdo chcete co chcete, ale tak to je a není to o značce auto.
Ale o lidech a podobní lide si vybírající podobná auta.
já znám spoustu fajn lidí z různými auty, ale taky dost nebezpečných blbu s těmi samými auty. Dokazuje to něco? Asi nic.
Ale když se ke mně blíží rezavý Golf který má podle zvuky zjevně prohnilí výfuk nebo Fabie kde za volantem sedí starší člověk s brýlemi jak spodky vod půllitru. Tak mi věřte že nastavuji opatrnost na 200procent.
Věřte mi že je úplně super v zimě v rozbředlém sněhu čekat na zelenou na semaforech, pak rána a napálil to do mne pošuk v bílem Golfu, jasně měl tam repráky jak víka od popelnic, ale hlavně jel na gumách na kterých bych se bál jet v letě.
Takhle bych moch remcat ještě hodně dlouho, ale proč každý ať i názor udělá sám.
P.S. Pravda je že dnes ráno cestou do práce jsem viděl (naštěstí jsem už byl v jiné pruhu ) udělat řidiče takovou prasárnu a hlavně nebezpečnou a zbytečnou že mi rozum stojí ještě teď a co řídil: Mondeo kombíka :-(