V den stého jubilea značky Alfa Romeo uspořádalo české zastoupení Fiat Group Automobiles unikátní akci na brněnském okruhu – Fiat Group Day. Hlavní hvězdou byla nová Giulietta.
že je odpružení nastavené na mnohem těžší motor . .159 není konstruovaná na tak lehkou příď. Je více nedotáčivá než v naftě či 3,2 . . Dobrý motor na přímku ale zatáčkovitá trať mu zase tak moc nesedí ;-)
Takových fans, má každá značka hromady. Platí pořád přímá úměra, čím více vyrobených modelů určité značky, tím větší fanouškovská základna. A Apple oproti Nokii prodává v podstatě velký nic. S jedním drahým modelem těch zákazníků moc nenažene. ;-)
obávám se že to není totéž, motor v Ivecu je uplně jiné konstrukce, než se používá u osobních vozidel.... Tady jde jen o to, že vývoj je velice drahý,emisní podmínky čím dál přísnější a velké tlaky od ekologických organizací na snižování spotřeby neustále sílí. Tohle všecho dohromady a velkoobjemové motory V6,to se navzájem vylučuje. Proto by pro fiat bylo výhodnější šáhnout po už hotovém motoru. Leda že by mermomocí chtěli vytvořit vlastní verzi s použitím Multiair, o které se mluvilo i v souvislosti s použitím pro dieselové motory v budoucnu. To by ale v případě Italského přístupu znamenalo minimálně 3roky vývoje (spíše 5 reálně)Navíc nejdříve se multiair u dieselu určitě objeví u malých objemů od 1,4 -2.0l
Takže pokud Fiat/Alfa/nová velká Lancie budou chtí použít rychle velký dieselový šestiválec, asi jim nic jiného nezbyde než šáhnout po hotovém výrobku (Jaguar/PSA)
myslel som to obrazne, mozes vidiet plne fora apple-fans ktori su nim posadnuti a povazuju ho za najlepsi mobil na svete. A ver ze nieje ich malo. Je to proste spravne nastaveny marketing. Marketing spravi velmi vela.
Přesně tak, docela mne udivuje, že člověk neustále se tak kasajícím designem italských aut, označí Cromu za poedenou, Je to beztvará nicneříkající krabice, kterou designově s přehledem utře i ten obyčejný Passat.
Más pravdu, nesúhlasí; zrovna dizajn nie je to, cím by Croma mohla presvedcit: [odkaz]
Teda v najsilnejsej talianskej disciplíne, t.j. dizajne a prvom dojme z exteriéru zlyháva. A k objektívnemu posúdeniu vlastností sa potenciálny záujemca ani nedostal.
je hezké, že už se tady probraly dějiny Itálie a Egypta, ale já furt nevím, čo také volaké si mám predstaviť pod pojmom "lehká na předek" v souvislosti s AR159 :*)
Vím, že se mnou obecná část souhlasit nebude...Ale mě se to auto prostě líbí :yes::yes: [odkaz]
Asi pokud budu potřebovat větší auto, tak pujdu do nového crossoveru na bázi journey,a le Croma by furt byla ve výběru... je velmi praktickáí a v některých verzích velmi pěkná... :yes:
>:D:yes:
Ale az také zlé to nie je; ono to objektívne nie je tak zlé auto: [odkaz] len má k Fiatu akosi necakane vysokú cenu. Jednoducho nie je vhodná doba na to, aby si Fiat mohol dovolit cenovo konkurovat najlepsej mainstreamovej strednej triede.
ten motor existuje ale taliani vyvíjajú nový sistém nielen ohľadom ovládania ale rozvodov ale novú technológiu , je to v tajnosti ale to bude veľké bum ako CR alebo Multiair a motor bude mať emisiu lepšiu ako euro 6, tak preto stop motorom , pomalší vývoj aj kôli vstúpenia na trh v USA a obnova Chrysleru. Tam dávajú veľké motory teraz, a ten HDI motor je spoločne vyvinutý s talianmi, tak preto 2.0JTD toje ten istý motor aj v Peugeote a GM- opel , chevrolet....,Suzuki,a teraz už aj ford, - keď ho majú tak asi nebude asi zlí???
No aké jednoduché to je... >:D
Ale vázne, ja by som skor v rámci Fiatu spravil Bravo kombi, minimálne náklady a znacný predajný potenciál. A najma MultiAir (Turbo) do vsetkých modelov od 500 po Cromu, ako aj rozsírit v rámci koncernu (Lancia). Urýchlene spravit 1,9 JDT biturbo s Euro V a dat ho do 159, Cromy, Delty a Giulietty. Vsetko podstatne nizsie náklady ako rozsirovanie portfólia, ale s okamzitým efektom.
... to by mohlo zafungovat. ;-)
To, že se prodává víc motorů na mazut, nic nevypovídá o tom, s čím je jízda příjemnější. O ekonomice ani nemluvě. Většina lidí vidí jen že to teď jede za méně, ale pořizovací cenu zapomenou a servis radši zapřou.
Fiat: Využít ekologické katastrofy BP a současně se zvyšujícího tlaku Spojených států na ekologizaci všeho a ve všem a vypálit pod značkou Chrysler modely F500 a Punto s možnou státní úlevou za nízkoexhalační vozy tyto na severoamerický trh.
Nabídnout Tatovi motory nejen pro evropskou verzi Nano, ale i spolupráci na low-cost supermini.
Využít platformu Giulietty a posadit na ní Fiat Coupé s cenou pod 20kEUR, současně ji natáhnout a připravit sedanoliftback a la předposlední Croma.
Zvětšit objem T-Jetu na 1,6l a pokrýt běžný výkon do 200HP.
Chybí střední SUV a malé a střední MPV.
AR: Do každého autosalonu Dodge nacpat Giuliettu a Mito jako dražší alternativu k Puntu. Dotáhnout vývoj Giulie a vzít osvědčenou platformu M-B E z modelu 300C, případně vzít od Taty XJ a udělat velkou AR s pohonem zadních kol. Chybí SUV
Lancia: Delta v US už prakticky je, nutně sedan střední třídy a luxusnější alternativa velké AR. MPV a SUV.
Obecně nabídnout do všech motorizací dvouspojku, případně klasický automat. I za cenu nákupu od jiného výrobce. Udat co nejvíc motorů Opelu, Saabu a zkusit dál dodávat Suzuki. Dvouválce do PSA.
Maserati a Fiat mají naštěstí vlastní politiku a tak by to mělo i zůstat.
neviem ako u vas ale v BA je Giulietta k dispozicii, zatial som nemal cas ju ist prevetrat ale urcite ju pojdem vyskusat :-) K dispozicii je motor 1.4 T-Jet 120k vo vyssej vybave.
Nemyslím, že by Fiat jako takový šel do kytek, ale je schopen obětovat nejeden dodavatelský řetězec a plácet se v tom leta. Tak jak to předvádí v posledních dekádách.
Před měsícem taliáni odvolali jeden poměrně velký projekt z oblasti automotive, který směřoval do okruhu Ova, Žil, Topolčany. Pravý důvod odvolání jsem se dozvěděl na soukromé večeři s jedním z TopM a nemůžu si myslet jinak, než že Řecko je jen špičkou ledovce.
to ze je nieco najpredavanejsie neznamena ze je najlepsie.. Aj iphone je najpredavanejsi mobil sucasnosti a ani zdaleka nie je najlepsi. Ono to je vzdy o marketingu a masirovani mozgov.
Když není těžká na předek, tak musí být alespoň příliš lehká. To by bylo, kdyby se něco na Alfě nenašlo. :no:
A o upřednostnění dýzlu (i když jistě dobrého) u Alfy ani nemluvě. :no::no:
Z objektivního odborníka pana Vaverky se mi chce blejt.
JJ. To je problém celé tzv. islámské civilizace. První muslimové dobyli vyspělé středomoří a Persii, posléze tato vyspělá území přivedli k úpadku a teď si přisvojují jejich tehdejší vyspělost. Přitom centrum tzv. islámské civilizace, Arabský poloostrov, byla vždycky zaostalá díra. To už si tady ale zase přihřívám svoji protiislámskou polívčičku.
Je to škoda, všechny modely jsou líbivé, nemám problém ani s produkcí AR a Deltou. Ale špička se pohybuje někde jinde.
Obecně se jí snažili dohnat s ruksakem plným dlužních úpisů a když jich pár ubylo, tak si vzali ještě loďák s novými od Chrysleru. To se potom blbě utíká.
Kultura je poplatná právě civilizaci, tedy šířím-li svou civilizaci (její zásady, řád, zvyklosti, způsob života) pak šířím z pohledu jejího příslušníka i kulturu. Nám to jako šíření kultury připadá, protože naše civilizace to hlavní z oněch zásad, řádu a způsobu života z té římské převzala. Co se metod týká, byly logicky poplatné době, dnes stačí mít prostředky na mediální masáž. ;-)
A francouzský král. Ale přece jen je to s námi trochu jiná story, než když ti umaštěná arabská huba, jejíž předci tu egyptskou civilizaci zničili vykládá, jací oni jsou architekti, podivej na piramydy, podivej na sfynga, podivej na kanali. :-);-)
V tomhle máme máslo na hlavě trochu i my češi. Taky se rádi chlubíme naší historií, ale už nějak zapomínáme dodat, že až do WW2 byl "zemský národ" výrazně jiný, česko-německý. Nikdo už moc nechce připomínat, že tuhle zemi zcivilizovali německojazyční přistěhovalci.
Třeba jsme všichni slepí a Fiat vyčkává na doznění krize, aby přišel s modelovou ofenzivou.
Nyní má 3 modely, které je potřeba vnímat...500, Panda a Punto. Bravo podmínečně díky jedné variantě karoserie taky. SUV, MPV, kombi, malý a levný sporťák, tak typický pro Italy...nic
Neber slovo imperium jako to podstatné, zlysoused měl na mysli spíše rozvinutost a organizovanost římské civilizace, imperiální způsob prosazování vlastní civilizace byl v té době jediný možný.
Tady nejde o spalovnu, tady jde o to, jak se chovají ti lidi, pro ně není vůbec nic nenormálního jít s pytlem odpadků ven a mrsknout ho k popelnici, že se při tom roztrhne, to už je nezajímá, a že je popelnice prázdná, to by museli udělat pět kroků navíc a dokonce i ten kontejner otevřít. Oni mají tuto mentalitu, rozhazovat kolem sebe bordel je pro ně přirozené, jdou, něco jedí nebo pijou, nasytí se a s obalem co? Hodí ho na zem. Tohle je Neapol.
Připadá mi, že tu chceš neustále obhajovat něco, co se ti nemůže povést. A historky o spalovně mají asi stejnou váhu, jako to, že v Chánově město nevyváží odpady. :-!
A že je dle tebe Neapol "Obecně je to velmi velmi čisté město...." ??? Nikdy si tam nebyl. Čísté město je třeba Moskva, Antverpy a prakticky každé město Skandinávie...
To lze říct o těch krátkodobých, jako bylo čingischánovo Mongolsko, apod. Starovéké Řecko, ale i ten Řím vznikli spíš "zespodu", z opravdového civilizačního rozvoje. Řecko se vlastně ani nikdy jednolitým impériem nestalo (až na krátké období Makedonie) a Řím se stal panovnickým impériem taky až po dlouhé době.
Jistěže DSG není dobrá...je tak špatná, že je podle mě nejmasověji nasazovaným pseudoautomatem v Evropě. Navíc jeho cena padá tak, že se dá v budoucnosti očekávat převzetí nadpolovičního podílu oproti manuálům v rámci VW Gr.
Italská auta mám rád, ale syst´ém řízení mi uniká. Být velením Fiatu už dávno jednám o nákupu licence...
Neznáš okolnosti.
Měla tam být postavená nová spalovna odpadů, která však postavená nebyla, protože byla zrušená podezřelá zakázka (byl to nějaký známý jakéhosi politika). Zůstala jediná skládka odpadů (pro celou oblast), která nestíhala pobírat veškery odpad. Proto tolik odpadků.
Ti lidi jsou 10x čistotnější než průměrný čech, bohužel neměli kam dávat odpady. Nevím jestli je to už pořešené, pokud ano, tak nepředpokládám, že by byla Neapol ještě špinavá. Obecně je to velmi velmi čisté město....
P.S. Chtěl bych vidět Brno nebo Prahu, kdyby půl roku neodváželi odpady (protože neměli kam)... ;-)
Imperia vznikala agresívním chováním jejich vůdců, proto je osobně beru pouze jako zlo. Nicnevypovídající o skutečné kultuře, hmotném i nehmotném majetku.
Hele kolikrát jsi v Neapoli byl? Já jen jednou a říkám NEVER EVER!
Neapol je pro mě jedno z nejšpinavějších měst Evropy, nezachrání ho ani památky. Pokud chceš krásný jih s menší dávkou dobrodružství a špíny, přejeď přes úžinu. Tam je navíc i nefalšovaná vstřícnost a ne balkánská snaha každého okamžitě okrást.
Neapol je špinavá. Možná to maj uklizený kolem památek, ale zbytek města je hrůza a děs, i v Praze je podstatně čistěji. Hromady odpadů kolem popelnic, popelnice mimochodem prázdné, to už o něčem vypovídá. Ne nadarmos e říká, že civilizovaný svět končí Římem a dolů už je to Afrika.
Jo, to je pravda. Severní Itálie je přece jen jiná káva. No s tím Egyptem je to tak, že potomci původních egypťanů (koptové) jsou v současnosti celkem tvrdě perzekuovaná menšina. Většina současných egypťanů jsou přivandrovalí arabové, kteří Egypt dobyli během islámské expanze. Řekům asi taky moc neprospělo několikasetleté turecké kulturní obohacení. Do té doby byla řecká Byzanc přece jen jinde.
Tady bych odkázal pouze na neznalost místa zvaného Itálie. A je jedno jestli se bavíme o severní (nejrozvinutější a nejprůmyslovější část Evropy srovnatelná pouze s Hanzovní oblastí), či jižní..nádherné, zemědělsky-turisticko-kulturní oblastí s mnoha krásnými plážemi, poklidnými městečky a přístavy až po velkoměsto jakým je krásná Neapol a pod...
Nechceš tady snad tvrdit, že by DSG bylo "schopný automat"
DSG je dobrá přeodovka, ale že by byla v tomto kontextu to nejlepší, to asi nemyslíš vážně..., že? (opravdu tě považuju za toho inteligentnějšího z celé skupiny, tak si to nepokaž)
Naopak to dnes už zase vypadá, že klasické automaty ZF získávají zase zpět své pozice (i P.R)...
A robotizovaná převodovka dualogic (byť není tak masírovaná) se zdá býti celkem dobrou alternativou do běžných vozů (Punto, 500, bravo...) (od prvních verzí je už taky poměrně vychytaná a spolehlivá, což se o DSG zatím říct nedá)...
Ad 4kolka... Pokud myslíš SUV či crossover, tak ano, ale třeba co se týká sedanu střední třídy, tak !nikdo! z prémie nenabízí tak dobrou čtyřkolku jako je 159 4x4... Aby se ji něco vyrovnalo, musel by si šahat pro auto do japonska... Bohužel i tohle se málo ví...
Na druhou stranu třeba Delta v 4x4 yb nemusela být úplně špatnou alternativou, stejně tak Julinka.. Jo.. uvidíme, jestli se něco do roka pohne. Pokud ne, tak začnu být taky pesimista. ;-\
P.S. GTA je důležité pro marketing. mimoto vrcholné verze modelů (a nemusí to být vždy jen sporotvně zaměřené) se hodí pro vrcholný managering... takže ano i tyhle auta jsou důležitý a chybí...
Je to spíš v tom, že žádná Itálie v podstatě není, je to umělý útvar, který se zuby nehty drží nějakých stopadesát let a na konec se stejně rozpadne. Pokud budem brát coby reprezentaci Itálie území po Řím, pak se synonymem zmatku a nepořádku nesouhlasím, je to z hlediska úrovně zmatku a nepořádku standardní západoevropská země, to co je pod Římem nemá smysl rozebírat.
A co se imperií týká, co říkáš na Řeky?
Stejně se mi nejvíc líbí, když mi nějaký současný Egypťan (čti umaštěná líná arabská lemra) vykládá o slavné minulosti "svého národa" velkého Egypta.
>:D;-)
Ty šestiválce si pamatuju, humbuk tak kolem 2004, pak ticho, nakonec celkem logické, ono je ani nějak není do čeho dávat. S tím biturbem to bylo podobné, špička, první na světě a pak nic, neplnění euro 5 nechápu, copak saab nebo opel ten stejný motor umí nasadit s tím, že euro 5 plní a fiat ne? Dvojspojka, čtyřkolka to ani nemá cenu rozebírat. Jak říkáš, gta verze jsou sice hezké, ale z hlediska úspěšnosti modelu nehrají roli, absence schopného automatu určitě ano o kombících nemluvě.
Ono obecně jsou vrcholné modely "k ničemu" (ve vztahu k prodejům), ale díky nim se o celé značce o dost více mluví a celá značka je více vidět. Výborné jsou jako podpora marketingu.
Už nic, to byl jen pokus, zda je možné dostat konkrétní odpověď na zajímavou otázku... a dopadlo to dle očekávání, někdo jiný věděl a odpověděl, od tebe jen obvyklé blábolení. ;-)
Stejně je to zajímavý kontrast. Taliáni, národ který je v současnosti synonymem pro zmatek a nepořádek, vytvořili v minulosti impérium, které lze naopak považovat za vzor organizovanosti a pořádku.
Klony GTA jsou v podstatě k ničemu, udělá se jich neznatelný počet a prodeje nijako nevylepší.
Měli by se zaměřit na globální řešení, které by mohli prodat co nejvíce lidem. Kombi verze, dvojspojky, atd atp.
Tak ony se něteré plány prostě změnily s fúzí s Chryslerem... to dokážu pochopit..
Ale už by měly být vidět hmatatelné výsledky.
Některé projekty byly stoplé kvůli krizi... Škoda.. možná tam měl Fiat příležitost (pokud by byla pravda to co říkali) se dostat víc dopředu. Co víme všichni byl stoplý třeba projekt Mita GTA, 159 GTA... Je to škoda. Ty auta byly hotový...
No tobě je všechno jedno. Tohle je od tebe takový automatický "podpis". >:D
Já si pamatuju, jak Italové vyhrožovali, že brzy představí šestiválcové naftové motory pro AR 166/9, 159 atd. S výbornými parametry, na které by konkurence absolutně nestačila. A to bylo tuším někdy v roce 2003. Sedm let fuč a motory nikde. Dále vyřvávali o dvouspojkách, to bylo tuším v roce 2006, skutek utek. Jestli je někdo silnej v prohlášeních a pak v jejich nedodržování, jsou to bezesporu Italové. Těm nevěřím ani nos mezi očima.
Ve zbytku máš pravdu.
to je jedno...
Ale je fakt, že VW dohnal Fiat tam, kde měl Fiat an ně navrch. A Fiat Volkswagen v tom, v čem ztracel stále ještě nedohnal (aspoň ta dvojspojková převodovka by už mohla být v nabídce a aktivní odpružení pro julinku)
Kdyby tohle měla, tak už nemá Golf a ani žádné jiné auto v ničem navrch...
Ale nehodlám tady naříkat, jen mě to začná mrzet... trvá to strašně dlouho..
Vím, že Fiat toho má fakt hodně (co by mohl nabídnout), ale jaksi to není v nabídce... Těžko se pak prodává... Aspoň by to v té nabídce být mohlo (nevím co by to stálo to v té nabídce mít a umět to vyrobit a osadit)... Prodeje jim jdou teď strmě dolů (v Evropě), ale je fakt, že když se člověk obecně podívá na portfolio značky, tak se jedná v současné době v podstatě jen o dvě až tři auta:
500/Panda, Bravo/Delta/Giulietta, Punto/Mito.
A to je prostě málo na to, kolik by rádi prodávali... Nejsou to špatná auta, ale chce to kombi, konečně i střední třídu a vyšší střední a nějaké konečně slibované crossovery (na bázi Brava aspoň). Tak jak sem byl trpělivý a chápal sem, že nejde všechno hned, začíná mi to už připadat strašně dlouho... když si uvědomím, že mám v podstatě top model toho co teď nabízejí, tak mi to přijde smutné. Ona i ta Croma nebo 159 by se mohla při trochu šikovnější podpoře prodeje (není to jen o ceně, i když ta je o Cromy přeci jen v kontextu doby mimo mísu, když už i Superb je levnější) prodávat líp... Alfa 159 má co nabídnout, ale když se nedaří, tak se nedaří...
To jsou celí taljáni. Uřvaní na celý kolo, ale skutek utek. Vždyď si musejí spočítat, že jim to v nabídce chybí a ještě se to ani nezaplatilo. Vždyď už i ten VW má v nabídce BiTDi.
Oni ten motor (blok) mají.
Podobné motory jsou běžně osazovaný v Ivecu... Myslím, že problém tady není. Problém byl, kam ho dát..., ne ho vyvinout a vyrobit...
Do Alfy by měla časem dostat 1,9 JTD Twin Turbo s cca 160kW a 450Nm, a možná se za čas objeví i nějaký ten V6 JTD o objemu 3.0l ;-) Do nové velké Alfy ho bude potřeba...Otázkou je jestli si ho Italové vyvinou sami, nebo šáhnou po už hotovém 3.0HDi ve verzi 202kW/600Nm, jakou používá Jaguár. Bylo by to asi finančně výhodnější. Motor by se pak jen přejmenoval na JTD.
Vyvíjeli ho už v roce 2006, další uprávou motor bude plnit i Euro 5, ale zatím to asi ještě není doladěný.
"The planned Alfa Romeo version of the twin turbo 1.9 JTDm, rated at 189bhp, has been ditched in favour of the new 2.0 JTDm rated at 170bhp. However there will be a twin turbo version of this at 220bhp"
U Peugeotu 308 GTi původní 1,6 THP (128kW-132kW) taky plnila jen Euro 4 a ted budou mít od Léta ještě výkonější novou verzi 1,6 THP Gti s Euro 5 (149kW)
Já znám,jak starýho,mladýho,tak prodejce.Ale větší tragédy jsem fakt neviděl. :-! Starej jenom umí říkat,jestli platit hotově nebo převodem.S vrátným jsem opravdu nemluvil,toho tam ani nemají. ;-) Jak se liší dvojspojka u Julie a u VW,o tom nemají ani ponětí.Technika jim nic neříká,je to pro ně španělská vesnice.Že má AR 159 multilink už od začátku,čeština v autech,to je prý moc drahý...atd.
Může mi někdo z italoznalců vysvětlit, proč tento naftový motor, který Fiat vyrábí už 2 roky skoro nikam nemontuje? Nemá ho Giulietta, 159. Má ho jenom Delta. Není to nějaký divný? Dvojtě přeplňvaný naftový dvoulitr bych chápal jako vrchol nabídky v této objemové třídě, který by se měl logicky objevit ve sportovně pojatých alfách.
Chlapče, vedro, co? "Lidé" jsou právě ti, co chodí do autosalonů a komunikují s kvalitně vyškolenými prodejci. Akce, která byla námětem článku, byla pro pár nagelovaných mátoh, ale nikoliv pro ty "lidi".
Takto urcite myslis Auto Rolny. To je zajimave, ze ja mam s nimi naprosto opacne zkusenosti, naprosta korektnost a slusnost a ze by pomlouvali jinou znacku? To si musel jednat asi s vratnym! ;-)
Má pravdu.Mám zkušenosti s jedním,ten má autosalony v Prostějově a Olomouci a tam bych si nenechal opravit ani koloběžku. :-! Znalosti žádné,jenom na narážky na konkurenční značky,které ani nevyzkoušeli.
Právě jsi nám ty předvedl stupidní akci ve formě tupého příspěvku. :no:
Lidi můžou být rádi, že importér uspořádá takovouto akci, kde si můžeš novinky vyzkoušet přímo na okruhu. Nechápu, jaký vstřícnější přístup by tu ještě někdo chtěl...jinak Giulietta na živo :yes::yes::yes:
tak ono by se toho našlo víc :-) Třeba konstrukce, že 2.0JTDm v AR159 "působí živějším dojmem" než 1.8T (čert vem jeho 20kW navíc), ale zároveň je ten samý motor v Giuliettě "letargický" (patrně proto, že Giulietta je o 170kg lehčí než 159 se stejným motorem ;-)
Ale jinak ten "příliš lehký předek" u předokolky považuju taky za největší highlight článku :-)
Než tyto stupidní akce, tak raději zapracujte na ceníku a pořadně vycepujte prodejce. Zkuste si zajistit předváděčku na julču u některého z místních patlalů, nebo si to půjčte rovnou na víkend a potom napiště blog, jak ta rezervace dopadla. :no: