Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Wartburg 353W
0
V roce 2006 se odbornici Tesle smali, v roce 2010 Tesla porad existuje, pripravuje dalsi model, spolupracuje Toyota a Daimler, ziskala penize. A vsichni maji strach, aby jim neujel elektricky vlak. Ukazuje se, ze akumulatory na to maji uz ted, a to se da ocekavat dalsi zlepseni diky nanotechnologiim. Blizka budoucnost osobniho auta je elektricka.
RomanSv
to co tesla pouziva ted za akumulatory to je predpotopni technologie. LiIon sou uz dneska proste asi k prdu. Maj male vybijeci proudy, extra male nabijeci proudy, atd atd...
pak tam chudaci musi resit problemy s prehrivanim dale napr pri brzdeni aku nejsou schopny pohltit vic energie.
Kdyz si seberu co by tam dokazali nejake jine "tvrdsi" tak budoucnost bude vesela i pri pouziti dnesnich technologii.
jen by me porad zajimalo cim to budeme nabijet(dneska se to da stihnout za 12 minut)
takze go tesla go :yes:
pak tam chudaci musi resit problemy s prehrivanim dale napr pri brzdeni aku nejsou schopny pohltit vic energie.
Kdyz si seberu co by tam dokazali nejake jine "tvrdsi" tak budoucnost bude vesela i pri pouziti dnesnich technologii.
jen by me porad zajimalo cim to budeme nabijet(dneska se to da stihnout za 12 minut)
takze go tesla go :yes:
za 12 minut? a kolik na to jedno nabití vůz ujede? pač 12 minut stráví pomalu člověk normálně na benzince.
12 minut 80% kapacity, dnes to s nano bateriemi není problém. Jediný problém je v obrovských nabíjecích proudech, je potřeba mít mnohem silnější jističe než se dnes používají a na stabilitu elektrické sítě by takové nabíjení asi taky nemělo moc dobrý vliv pokud by se to rozmohlo, třeba ještě ve spojení s FW elektrárnami.
presne jak pise megacruiser.
tech cca 80% kapacity. tyhle aku se totiz nabijeji metodou CC/CV tj konstantni proud/konstantni napeti. v praxi to pak je tak ze do ni tlacis porad treba 1A a Volty ti jdou nahoru, potom co dosahnes 4.2V na clanek tak se ti volty udrzuji a ty snizujes dodavany proud az na 0 Amper, v tu chvili mas nabito na 100%, kdybys proud nesnizoval tak prekrocis hranici 4.2V a poskodis clanek(rapidne snizis zivotnost, je zde i moznost vybuchu-v praxy nerealne)
takze nejpomaleji nabijis prave pri te casti CV (konstantni napeti) protoze mas mnohem mensi nabijeci proud takze by se v praxi na "benzince" uz neoplatilo cekat nekolik minut pri kterych bys toho ale moc nenabil-tj.: dokourit, zaplatit(100kc :-) a odjed.
jinak dnes jsou baterie ktere se daji nabijet az 10C(tj.:10ti nasobek jeji kapacity-je nabita za 1/10 hodiny-6 minut)
akorat po dobu tech 6i minut by melo jedno auto tak obrovsky odber ze je to asi nemozne delat naprimo-takze pravdepodobne vzniknou na benzinkach velke akumulatory ktere se budou nabijet v dobe prebytku(napr z fotovoltaik, vetrnych) a pak to budou prubezne vydavat- paradoxne by to mohlo pomoct stabilizovat sit s FV
tech cca 80% kapacity. tyhle aku se totiz nabijeji metodou CC/CV tj konstantni proud/konstantni napeti. v praxi to pak je tak ze do ni tlacis porad treba 1A a Volty ti jdou nahoru, potom co dosahnes 4.2V na clanek tak se ti volty udrzuji a ty snizujes dodavany proud az na 0 Amper, v tu chvili mas nabito na 100%, kdybys proud nesnizoval tak prekrocis hranici 4.2V a poskodis clanek(rapidne snizis zivotnost, je zde i moznost vybuchu-v praxy nerealne)
takze nejpomaleji nabijis prave pri te casti CV (konstantni napeti) protoze mas mnohem mensi nabijeci proud takze by se v praxi na "benzince" uz neoplatilo cekat nekolik minut pri kterych bys toho ale moc nenabil-tj.: dokourit, zaplatit(100kc :-) a odjed.
jinak dnes jsou baterie ktere se daji nabijet az 10C(tj.:10ti nasobek jeji kapacity-je nabita za 1/10 hodiny-6 minut)
akorat po dobu tech 6i minut by melo jedno auto tak obrovsky odber ze je to asi nemozne delat naprimo-takze pravdepodobne vzniknou na benzinkach velke akumulatory ktere se budou nabijet v dobe prebytku(napr z fotovoltaik, vetrnych) a pak to budou prubezne vydavat- paradoxne by to mohlo pomoct stabilizovat sit s FV
Jak velký prod by to byl že by se to nezvládlo?
zalezi na kapacite aku, tj na tom jaky chces mit dojezd ale muze to byt i pres 3000A(400V) a to uz je asi opravdu moc.
Takže to není reálné řešení.
je, ale opravdu by musely mit "benzinky" sve vlastni velke akumulatory ze kterych bys to nasledne jenom "prelil" do auta a ony by odebirali proud porad prubezne ze site,
nutno dodat ze sit by i tak musela posilit- no ale to musi stejne.
no porad si myslim ze je to lepsi nez kupovat ropu z ruska nebo od arabu. elektrinu si tu vyrobime sami(kdyz zaslapem ty zelene teroristy)
nutno dodat ze sit by i tak musela posilit- no ale to musi stejne.
no porad si myslim ze je to lepsi nez kupovat ropu z ruska nebo od arabu. elektrinu si tu vyrobime sami(kdyz zaslapem ty zelene teroristy)
Glaukos
Jestli to tak půjde dál, tak roadster 4.5 (nebo snad spíš coupe-cabrio) bude tajný tip pro "obyčejného člověka" jako jsem snad já.
To je relativni pojem obycejny clovek, co to je! V Evrope mozna, ve svete by se na tebe dalsi cast planety divala jak na bohace.