Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Roadster 2.5: Premiéra na dvou místech současně

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Americká Tesla Motors představuje nové provedení svého elektrického Roadsteru, tentokrát doplněné kódem 2.5.

Výrobce zvolil netradiční formu prezentace, automobil se ukáže veřejnosti současně na dvou místech: v dánské Kodani a v kalifornském Newport Beach. Budou tam totiž otevřeny nové showroomy, akce tak budou spojeny dohromady.

Tesla se sice soustřeďuje na vývoj čtyřdveřového Modelu S, ale pozornost věnovala značnou i své starší řadě. Spíše než novou generací jí ovšem nazývejme modernizovanou. Hlavní slovo při úpravách měly požadavky a případné námitky klientů. To znamená jedno, Roadster 2.5 přichází pouhý rok po verzi 2.0. Tesla používá stejné značení jako softwarové firmy u svých produktů, původní z roku 2006 tedy nesl kód 1.0.

Poháněcí systém byl modifikován tak, aby lépe odolával provozu ve velkém horku. Technické specifikace zatím nebyly nezveřejněny, zda-li se vůbec liší od předchozího provedení. Zvenčí se změnil předek vozu, zejména spodní část nárazníku se vstupy vzduchu. Do těchto částí se dostal nový izolační materiál, díky kterému k posádce proniká méně hluku. Jiný je také zadní difuzor.

Zlepšila se kvalita interiéru i komfort dvojice sedadel. Boční opora se zvětšila, sedáky byly rozšířeny a upraveny byly rovněž bederní opěrky. Uprostřed přístrojové desky trůní sedmipalcový dotykový displej, který je pouze za příplatek, a to v kombinaci s parkovací kamerou. Litá kola připomínající svým tvarem lopatky turbíny má Roadster již od začátku. Nově jsou k dispozici jak ve stříbrné, tak i v černé barvě.

Dosud si elektrické Tesly Roadster pořídilo více než 1.200 zákazníků ve 23 zemích. Ti s nimi najezdili dohromady již 8 milionů km. Novinku je možné objednávat, přesné datum uvedení na trh ale automobilka v tuto chvíli tají.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
6. 7. 2010 23:07
Re: Aku
je, ale opravdu by musely mit "benzinky" sve vlastni velke akumulatory ze kterych bys to nasledne jenom "prelil" do auta a ony by odebirali proud porad prubezne ze site,

nutno dodat ze sit by i tak musela posilit- no ale to musi stejne.
no porad si myslim ze je to lepsi nez kupovat ropu z ruska nebo od arabu. elektrinu si tu vyrobime sami(kdyz zaslapem ty zelene teroristy)
6. 7. 2010 22:26
Re: Aku
Takže to není reálné řešení.
6. 7. 2010 22:08
Re: Aku
zalezi na kapacite aku, tj na tom jaky chces mit dojezd ale muze to byt i pres 3000A(400V) a to uz je asi opravdu moc.
6. 7. 2010 21:45
Re: Aku
Jak velký prod by to byl že by se to nezvládlo?
6. 7. 2010 21:14
Re: Aku
presne jak pise megacruiser.
tech cca 80% kapacity. tyhle aku se totiz nabijeji metodou CC/CV tj konstantni proud/konstantni napeti. v praxi to pak je tak ze do ni tlacis porad treba 1A a Volty ti jdou nahoru, potom co dosahnes 4.2V na clanek tak se ti volty udrzuji a ty snizujes dodavany proud az na 0 Amper, v tu chvili mas nabito na 100%, kdybys proud nesnizoval tak prekrocis hranici 4.2V a poskodis clanek(rapidne snizis zivotnost, je zde i moznost vybuchu-v praxy nerealne)

takze nejpomaleji nabijis prave pri te casti CV (konstantni napeti) protoze mas mnohem mensi nabijeci proud takze by se v praxi na "benzince" uz neoplatilo cekat nekolik minut pri kterych bys toho ale moc nenabil-tj.: dokourit, zaplatit(100kc :-) a odjed.

jinak dnes jsou baterie ktere se daji nabijet az 10C(tj.:10ti nasobek jeji kapacity-je nabita za 1/10 hodiny-6 minut)

akorat po dobu tech 6i minut by melo jedno auto tak obrovsky odber ze je to asi nemozne delat naprimo-takze pravdepodobne vzniknou na benzinkach velke akumulatory ktere se budou nabijet v dobe prebytku(napr z fotovoltaik, vetrnych) a pak to budou prubezne vydavat- paradoxne by to mohlo pomoct stabilizovat sit s FV