Novinky
zalezi na kapacite aku, tj na tom jaky chces mit dojezd ale muze to byt i pres 3000A(400V) a to uz je asi opravdu moc.
presne jak pise megacruiser.
tech cca 80% kapacity. tyhle aku se totiz nabijeji metodou CC/CV tj konstantni proud/konstantni napeti. v praxi to pak je tak ze do ni tlacis porad treba 1A a Volty ti jdou nahoru, potom co dosahnes 4.2V na clanek tak se ti volty udrzuji a ty snizujes dodavany proud az na 0 Amper, v tu chvili mas nabito na 100%, kdybys proud nesnizoval tak prekrocis hranici 4.2V a poskodis clanek(rapidne snizis zivotnost, je zde i moznost vybuchu-v praxy nerealne)
takze nejpomaleji nabijis prave pri te casti CV (konstantni napeti) protoze mas mnohem mensi nabijeci proud takze by se v praxi na "benzince" uz neoplatilo cekat nekolik minut pri kterych bys toho ale moc nenabil-tj.: dokourit, zaplatit(100kc 😄 a odjed.
jinak dnes jsou baterie ktere se daji nabijet az 10C(tj.:10ti nasobek jeji kapacity-je nabita za 1/10 hodiny-6 minut)
akorat po dobu tech 6i minut by melo jedno auto tak obrovsky odber ze je to asi nemozne delat naprimo-takze pravdepodobne vzniknou na benzinkach velke akumulatory ktere se budou nabijet v dobe prebytku(napr z fotovoltaik, vetrnych) a pak to budou prubezne vydavat- paradoxne by to mohlo pomoct stabilizovat sit s FV
tech cca 80% kapacity. tyhle aku se totiz nabijeji metodou CC/CV tj konstantni proud/konstantni napeti. v praxi to pak je tak ze do ni tlacis porad treba 1A a Volty ti jdou nahoru, potom co dosahnes 4.2V na clanek tak se ti volty udrzuji a ty snizujes dodavany proud az na 0 Amper, v tu chvili mas nabito na 100%, kdybys proud nesnizoval tak prekrocis hranici 4.2V a poskodis clanek(rapidne snizis zivotnost, je zde i moznost vybuchu-v praxy nerealne)
takze nejpomaleji nabijis prave pri te casti CV (konstantni napeti) protoze mas mnohem mensi nabijeci proud takze by se v praxi na "benzince" uz neoplatilo cekat nekolik minut pri kterych bys toho ale moc nenabil-tj.: dokourit, zaplatit(100kc 😄 a odjed.
jinak dnes jsou baterie ktere se daji nabijet az 10C(tj.:10ti nasobek jeji kapacity-je nabita za 1/10 hodiny-6 minut)
akorat po dobu tech 6i minut by melo jedno auto tak obrovsky odber ze je to asi nemozne delat naprimo-takze pravdepodobne vzniknou na benzinkach velke akumulatory ktere se budou nabijet v dobe prebytku(napr z fotovoltaik, vetrnych) a pak to budou prubezne vydavat- paradoxne by to mohlo pomoct stabilizovat sit s FV
To je relativni pojem obycejny clovek, co to je! V Evrope mozna, ve svete by se na tebe dalsi cast planety divala jak na bohace.
Jestli to tak půjde dál, tak roadster 4.5 (nebo snad spíš coupe-cabrio) bude tajný tip pro "obyčejného člověka" jako jsem snad já.
12 minut 80% kapacity, dnes to s nano bateriemi není problém. Jediný problém je v obrovských nabíjecích proudech, je potřeba mít mnohem silnější jističe než se dnes používají a na stabilitu elektrické sítě by takové nabíjení asi taky nemělo moc dobrý vliv pokud by se to rozmohlo, třeba ještě ve spojení s FW elektrárnami.
za 12 minut? a kolik na to jedno nabití vůz ujede? pač 12 minut stráví pomalu člověk normálně na benzince.
to co tesla pouziva ted za akumulatory to je predpotopni technologie. LiIon sou uz dneska proste asi k prdu. Maj male vybijeci proudy, extra male nabijeci proudy, atd atd...
pak tam chudaci musi resit problemy s prehrivanim dale napr pri brzdeni aku nejsou schopny pohltit vic energie.
Kdyz si seberu co by tam dokazali nejake jine "tvrdsi" tak budoucnost bude vesela i pri pouziti dnesnich technologii.
jen by me porad zajimalo cim to budeme nabijet(dneska se to da stihnout za 12 minut)
takze go tesla go :yes:
pak tam chudaci musi resit problemy s prehrivanim dale napr pri brzdeni aku nejsou schopny pohltit vic energie.
Kdyz si seberu co by tam dokazali nejake jine "tvrdsi" tak budoucnost bude vesela i pri pouziti dnesnich technologii.
jen by me porad zajimalo cim to budeme nabijet(dneska se to da stihnout za 12 minut)
takze go tesla go :yes:
V roce 2006 se odbornici Tesle smali, v roce 2010 Tesla porad existuje, pripravuje dalsi model, spolupracuje Toyota a Daimler, ziskala penize. A vsichni maji strach, aby jim neujel elektricky vlak. Ukazuje se, ze akumulatory na to maji uz ted, a to se da ocekavat dalsi zlepseni diky nanotechnologiim. Blizka budoucnost osobniho auta je elektricka.
nutno dodat ze sit by i tak musela posilit- no ale to musi stejne.
no porad si myslim ze je to lepsi nez kupovat ropu z ruska nebo od arabu. elektrinu si tu vyrobime sami(kdyz zaslapem ty zelene teroristy)